All-season gume

prethodna tema - sledeća tema

ekolog

Hvala! Hehe, jasno ali posto su mi svakako poslali 2 seta guma (jedan greskom) u krajnjem slucaju sam svakako pokriven na duzi period :)

Salim se, ne verujem da bi nesto moglo da izadje iz fabrike, a da nije spremno za exploataciju. Mozda je pre 10-15 godina bilo drugacije, ali napreduju svi procesi ukljucujuci i proizvodnju guma svakodnevno, tako da bi bilo miliona zalbi da je drugacije.

Na prethodnom autu sam koristio Hankook AS gume koje sam kupio neka 2 meseca nakon sto su proizvedene, takav DOT mi se pao i za 3 godine koriscenja nisam imao problema, cak sam bio prezadovoljan sa tim gumama. Te gume sigurno mogu da teraju bar jos 2 pune godine i sluzice novog vlasnika valjano.

Svako ima svoju rutinu i misljenje sto se ovoga tice, jos jednom hvala na sugestiji, gume ce biti montirane vec koliko sutra pa cemo videti kako ce se pokazati.
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

saša61beograd

#976
Citat: slavko_bgd poslato 11.12.2024. - 13:49Pneumatici treba da odleže minimum 6-9 meseci od datuma proizvodnje. Ovo iz razloga da bi se svi hemijski procesi koji se ne mogu do kraja završiti u procesu vulkanizacije završili tokom odležavanja na suvom i mračnom.
Tek nakon procesa odležavanja pneumatici mogu da idu u eksploataciju, kada ispoljavaju svoja puna svojstva i traju duže.

I ja znam za ovo "odležavanje" guma.A ako ne odleže,kasnije se brže troše.Međutim,moguće da se tehnologija promenila.Ili da onu DOT oznaku utiskuju posle tog nekog perioda "odležavanja".
Pa i odlivci od gvožđa,naročito blokovi motora,nekad su morali da "odleže" godinu dana.Sumnjam da današnja industrija to može sebi da dozvoli,nego isporuči što pre i uzmi pare.
Ovo hladno i vlažno vreme je idealno za montiranje novih guma njihovu "razradu".Ne bih ja brinuo što su mi nove gume sa svežim DOT-om (nego brinem što su mi ove koje imam sa DOT-om iz 2018 i 2020).

Zoran

Mišelin kaže da nema vremenskog ograničenja do kada gume vrijede..?
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Plastika ko plastika. Kvalitetna PVC stolarija traje preko 50 godina.  :crazy:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Citat: Zoran poslato 11.12.2024. - 18:12Mišelin kaže da nema vremenskog ograničenja do kada gume vrijede..?

Našao sam nešto na ovom zvaničnom Michelin sajtu:  

https://www.michelin.co.uk/auto/advice/change-tyres/how-long-do-tyres-last

Copy-paste: 

From 5 years of use
In 5 years, your tyres will probably have been run over many different surfaces and perhaps have suffered shocks. After 5 years of use, have them checked by a professional at least once a year. This will ensure that they have not been damaged prematurely and that they do not endanger you or your passengers.
Tyre age limit : the 10-year threshold
If the tyres have not been replaced 10 years after their date of manufacture, Michelin recommends replacing them with new tyres as a precaution. This recommendation also applies to spare tyres.

Znači da i po Mišelinu guma stari i da posle 10 godina nije za upotrebu, čak i ako je reč o rezervnom točku.  


Zoran

1) rezervna guma najbrže stari.
2) I oni vremenom svoje stavove revidiraju.
3) Ja sam dovoljno star, da su se i stavovi promijenili, za dugi niz godina i kod Mišelina.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

1) kod keca, juga, pande1 i lade nive možda jer stoji u prostoru motora i izložena je nešto većim temperaturama. Kod "normalnih" vozila ne jer rezervni točkovi nisu izloženi UV zracima koji najviše utiču na starenje gume. Pogotovo ne rezervni točkovi koji nisu bili izloženi mehaničkim uticajima kao što su to točkovi/pneumatici u normalnoj upotrebi

2) možda

3) ne bih znao, još nisam dovoljno star  :ziveli: :friends:

MitarMrgulic

Stručnjaci za gume, tvrde da se smjesa koja se koristi za cjelogodišnje gume značajno popravila sa novim tehnologijama u zadnjih 10-ak godina.

Tehnika napreduje krupnim koracima...nekada je bilo normalno zagrijavati auto prije kretanja, a na brdu Ivan kod Konjicam ljeti se moglo vidjeti na svakom koraku auta sa dignutim haubama, kako se hlade  :vidiga1:

Moje cjelogodišnje all-seasonke na Crosslandu, prešle okruglo 12 hiljada km. Ovo im je druga zima, performanse dobre. ja zadovoljan, jedino me je cijena od cca 500 eura za set guma, prošle godine "dotukla" :)

Zoran

Slavko, guma je čudna stvar.
Jako malo iskustva imam ali sam bio ljut kao pas kada sam Tigrove rudarske čizme morao baciti nakon stajanja (8 godina) na hladnom, suhom i prozračnom mjestu. :ranting:
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Sve razumem... zamisli da su te iste čizme stajale u Jugiću u felni rezervnog točka u motoru, kako bi tek onda bio ljut...

Citat: MitarMrgulic poslato 12.12.2024. - 11:57Stručnjaci za gume, tvrde da se smjesa koja se koristi za cjelogodišnje gume značajno popravila sa novim tehnologijama u zadnjih 10-ak godina.
Takva mišljenja se sve češće mogu pronaći i pročitati. Stanje tržišta odn potražnja za tim pneumaticima je ubrzala i razvoj i kvalitet AS pneumatika. 

Loganovac

Citat: MitarMrgulic poslato 12.12.2024. - 11:57na brdu Ivan kod Konjicam ljeti se moglo vidjeti na svakom koraku auta sa dignutim haubama, kako se hlade

Za to je skoro uvek kriv vozač.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

 :offtopic:
Vozač je uvijek kriv ali, ako vozilo nema mjerač temperature, dobro je natovareno, puše leđni vjetar...
 Svi ovi uslovi često su ispunjeni u Bradini ( iliti Ivan Sedlu).
 Znao sam brojati od Podorašca do Bradine, po 10 auta prokuvanih...
 Da ne spominjem čarolije koje ćete doživjeti ako morate stati , pa krenuti par puta a imate automatski mjenjač.
 Imate ćete više lampica upaljenih na instrument tabli, nego na jelki za Božić.
Sam svoj gazda - vazda.

ekolog

#987
Da se vratimo temi - danas montirane i izbalansirane Continental-ke i vec su presle svoje prve kilometre 🙂. Kada prodjemo neku ozbiljniju kilometrazu i gume legnu, javljam utiske da li je bila dobra kupovina.

Pitah poznatijeg vulkanizera u gradu koji ima i dosta razvijenu prodaju kada je zavrsio posao danas - koje gume se najvise prodaju ove godine, a on kaze "ovogodisnji hit su turske gume Lassa i Starmaxx".. Kaze Lassa Mutiways se kao all season guma ubedljivo najvise prodaje jer daje dobar odnos cena/kvalitet. Prodavala se i ranije, ali ove godine, pogotovo zadnjih par meseci zestoka potraznja za Lassom AS (poslednjim modelima) ne jenjava i kako on kaze "najbolji mix Bridgestone-a i Turske je u toj gumi". On smatra da je Lassa Mutiways vise zimska nego letnja guma i da po njemu ima po istoj ceni boljih varijanti (Fulda), ali da je ljudi kupuju bas iz tog razloga jer je celogodisnja guma, iako vise zimska nego letnja, a zna se koliko je nas narod navikao/voli da trosi standardne zimske gume cele godine 😉.

Odmah iza Lassa-e ide Fulda AS koja se takodje dosta dobro prodaje i kaze da ljudi sve vise prelaze na all season varijante sto je i logicno.

Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.