All-season gume

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

I ja bih veci profil, jer su udobnije...Ali su moje retke, i vise za kombije ili SUV vozila.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

@ saša61beograd:

Mislim da nisi kontraš i da razmišljaš vrlo logično. Polazim od sebe i mnogo više volim da ljulja nego da žulja. Za naše snage motora i uslove korišćenja vozila, uključujući i stanje većine ulica i puteva, moj glas ide za viši profil, veći balon. Drugo, fabrički propisana dimenzija za moj auto je 185/65/15 a na njemu su 195/65/15, tako da na osnovu mog iskustva mislim da nećeš imati problem sa tehničkim pregledom.

Zoran

Saša, ja sam nabavio 4 kom  , 14 - ke felge i na njih stavio 185/70x14 - Eskimo S3.
 Baš lijepo ide (Sandero 2)
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

Citat: slavko_bgd poslato 06.01.2025. - 14:30tako da na osnovu mog iskustva mislim da nećeš imati problem sa tehničkim pregledom.

Sa vrljavom Renoovom dimenzijom koje se tvrdoglavo drži sad i na Gen 3 Dačijama, 205 60 R16, kad bih bio siguran da bi na tehničkom iskulirali, ja bih birao 205 55 R16 i umesto Fulde vozio Conti za iste novce.

Ling Long u 205 60 R16 nema ništa na IPG.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

saša61beograd

#1039
Kako sam ja čuo,tolerišu +/- jednu dimenziju (širinu)odstupanja od fabričkih.A fabričke su sve one na nalepnici kod vrata.Za visinu ne znam.
Čuo,ali ne garantujem.

slavko_bgd

Ko želi da brzo vidi razliku između fabričke i alternativne dimenzije pneumatika može to da vidi na primer  ovde: 

https://tiresize.com/comparison/


Andrix

Vidim da ima u toj dimenziji na netu, ali trenutno nema. U Kemu daju garanciju 5 god na Ling long.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

LeNgenda

Više onako retorički i rekreativno, gledam šta ima na IPG.

U 205 60 16 od allseason guma raspon je od cca 18000 rsd - 160 eur za Michelin CC do cca 5800 rsd - 50 eur za Sailun Atrezzo 4.

Gde se tu plaća brend, transport, carina, porez i trgovačka marža?

Da li je Sailun po damping ceni ili je Michelin porez na budale i gde je sweet spot plaćenog i dobijenog?

Sve sama alhemijska pitanja i dileme, ali ono što je sigurno, kočenje na suvom sa 100 kmh za Sailun sigurno nije 120 metara.

I za kraj, kako, majku mu, domaći Tigar u domaćoj trgovini skuplji od Sailun, a nigde ga na testovima nema za razliku od Kineza.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Andrix

#1043
Mozda nisu platili da ih testitaju, ide im dobro prodaja i bez te reklame. Da mogu ja bih uzeo Michelin CC2, ali realno se lomim izmedju Hankuka i Klebera /koga sam vozio/ a tu je i kao jeftinija opcija od navedenih Laufen...Tesko se na netu mogu naci dubine sara za navedene gume za dim 185/65/15. Ima razlika i do 1.5 mm, i to mi je jedan od parametara. Opet sam opipavao neke u radnji, Hankuk, kao sto sam negde naveo je tvrdji od Miselina, nasa Tigar/Orium... je opet najmeksa od navedenih, ali posto ih imamo u firmi na sl.kolima mogu da kazem da se prilicno trose. Za Kleber qudrexer 3 bih rekao da je lepo mekana /kao zimske/, imao sam dobra iskustva sa njom, ali premalo km za gen.utisak. Po ceni otprilike su slicne sa Hankukom - trenutno.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Generalno, što je šara plića to je guma za veće brzine.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Citat: LeNgenda poslato 09.03.2025. - 10:21Da li je Sailun po damping ceni ili je Michelin porez na budale i gde je sweet spot plaćenog i dobijenog?
Pitanje nad pitanjima!Važi za mnogo toga,za motorna ulja,recimo.
Meni je u fokusu Linglong.Stari model Greenmax i noviji Greepmaster koji se pravi u Zrenjaninu.Okvirno,oba su za trećinu jeftinija od Save Adapto koja je inače budžet guma i vrlo stari model.Po testovima je Linglong tu negde oko sredine.Za ovu godinu sam odustao od novih guma,ali da nisam,verovatno ne bih odoleo ga kupim Linglong za 5000 umesto Save za 7500.
Kinezi u ovom tržišnom trenutuku sigurno dampinguju cene svega.Sad je takav trenutak da je od profita važnije ubiti konkurenciju.To treba iskoristiti.Posebno ovaj noviji model Greepmaster,koji je Made in Serbia.Nije mi bilo drago što su u plodnoj banatskoj njivi napravili fabriku guma,ali kad je već tako,ja bih to možda kupio.
I kad smo kod teških pitanja,evo još jednog.Kada se gledaju testovi guma u,recimo,dimenziji 225/45 17,da li rezultati tih testova važe i za dimenziju 185/65 15?

LeNgenda

To je lako pitanje i odmah ću da odgovorim da nemaju blage veze jedne sa drugim, utoliko pre što oni za testove od 15 do 17 inča uzimaju isti auto, obično Golf ili A3.

Oni testiraju tipične dimenzije, pa ti sad gore-dole proceni pošto ti je guma šira/uža centimetar ili dva u istom prečniku i auto lakši/teži 200 kg na tim točkovima.

A zamisli 19 inča i raspon modela, snaga i težine modela koji nose npr. 235 45 19.

Ne ulazim u indekse brzine i nosivosti u istoj dimenziji.

To je jedan od razloga zbog čega su testovi popularni, ali suštinski nepouzdani i svrha su sami sebi.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Andrix

Linglong zimske imamo na sl.kolima, ali ipak premala km za neka iskustva. Pogotovo sto se vise voze na 7+ stepeni. A rezultati testova sigurno nisu isti za razlicite dim.guma, zato ja samo gledam uporedjenje sa drugim gumama u istim dim, jer test za tu, nasu dim. tesko da ima.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Aleksandar

Ja sam na Sandero u oktobru stavio 4 Viking Fourtech Plus all-season gume (unapređen model prethodne AS gume Viking Fourtech, proizvodi se u Francuskoj), odlučio da se više ne mlatim sa 2 seta guma i po prvi put vozim na all-season gumama (imam garažu i imam prostor ali mi je dosta gubljenja vremena po vulkanizerima uz cene zamene koje su svake sezone sve veće). 

Jednostavna je računica, voziću ih 3 godine, opet kupiti all-season. Imam 2 automobila i zamena guma na godisnjem nivou za oba automobila izađe 4000 - 4500 dinara po automobilu tako da  dam jedan set novih all-season guma za tri godine zamena i balansiranja kod vulkanizera (pri tome mislim na gume klase Matadora, Klebera, Save, Vikinga i Tigra + njegove klonove ne na Michelin, Fuldu i Goodyear).  

Meni nema neke razlike u vožnji (mada zima nije bila prava zima), mislim da je kod all-season guma veći izazov leto i visoke temperature dok je za zimu sasvim dovoljna za normalnu vožnju. 

Razmišljam da i na drugi automobili (za koji još uvek imam 2 seta) za godinu, dve uzmem all-season, jedino me dimenzija zeza (205/65/R15) a tu je izbor ili Longlong Gripmaster ili premijum gume, srednje klase nema. Istovremeno, znajući po kakvim putevima i kojim brzinama uglavnom vozim, mislim da bi mi i Linglong radio posao.     

MitarMrgulic

Ja sam sa dva seta na Logan MCV-u, upravo navršio po cca 25 000 km po svakom setu, stare su 7 godina, pa sad malo vagam, da li da na set all-season guma, pređem tokom ove godine, ili da sačekam još godinu-dvije, kad gume budu prešle oko 35 hiljada i stare nekih 8-9 godina, da ih tada promijenim.

Racionalnost kaže da pričekam, ali još dvije godine skidanja, balansiranja i čuvanja (x 4), iznose otprilike negdje oko 300 KM, što je cijena dvije nove gume.  :ces: