All-season gume

prethodna tema - sledeća tema

glavonja3

Ekoloze, ja te podrzavam jer imam isto misljenje o testovima i realnoj upotrebi. Takodje imam i Lassa gume, kao sto sam pisao na forumu - sasvim su uredu za zimske gume, puno se dobija za ulozeno. Samo mi ovo nije sto sam pitao nije bilo jasno. To sto se drugi "resetaju", pa i ja se nakada zapitam sto sam ista napisao na forumu jer prodjem cesto kroz "toplog zeca", ali je forum jedini na srpskom jeziku i posto sam ja patriota ne idem nigde 😃

Andrix

Na celu pricu da pomenem i Laufen gume, koje po mom listanju po netu imaju dobre karakteristike u odnosu na cenu. Uporedjujuci ih sa maticnim Hankook mislim da se cak vise isplate /odnos cene i kvaliteta/ od Hankooka. Gledajuci neke cene Hankook je za oko 2000 din skuplji, za moju dimenziju, a da li se za toliko isplati ? Za tu razliku /x4/sam dobio jednu Laufen gumu ili prepakivanje + pun rezervoar plina....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

Ako je na uporednim testovima skuplja guma, Hankook, bolja po karakteristikama, pri čemu je zaustavni put u ekstremima ( sneg i mokro) po meni od najvećeg značaja - onda se ta razlika ne isplati. Apropo Kekinog posta od juče, dovoljna je jedna nepredviđena situacija da načinjena šteta bude daleko veća od inicijalne uštede. 
Ako očekujemo da se bilo koji pneumatik bezbedno koristi 5 godina - to je razlika od 1600din godišnje. Mi koji vozimo na AS već štedimo novac neplaćajući dve godišnje zamene pneumatika. 
Dakle, moje mišljenje je da se ta razlika ne isplati na duže staze. 

Sa druge strane, sve je to subjektivno. Nekoga će zadovoljiti i najjeftiniji pneumatik, neko neće biti zadovoljan ni najskupljim AS i opredeliće se za dva seta ( letnji+zimski). 
AS je uvek kompromis, samo je pitanje koliki i za koji novac. 

Andrix

#1008
Meni je bitniji zaustavni put leti i po suvom, jer se tada brze vozi, a ja sam pazljiviji po mokrom i snegu. Nikada nisam testirao gume leti da vidim-osetim kako i koliko drze /u krivini, zaustavni put/, dok zimi cesto, ako je na granici zaledjivanja probam auto-gume kako drze + cimnem na kocnicu na bezbednom mestu da vidim prijanjanje. Ima prilicno i do iskustva i nacina voznje, ako se pazi i najjeftinije ce da rade posao. Uvek cu isto da vozim nevezano od kvaliteta gume i necu da se vise pouzdam u skuplje i bolje-kvalitetnije i brze da vozim. Jer i najkvalitetnija moze da ima skrivenu gresku pa eksplodira, lako se izbusi...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

Slažem se da je mnogo teže dostići kritičnu granicu trakcije ( ubrzanja, kočenja i upravljanja) leti po suvom nego zimi po mokrom ili snegom pokrivenom kolovozu. Bez obzira što se tokom leta u proseku vozi brže, što je sasvim normalno. Ne slažem se sa rečenicom da će i najjeftinije da rade posao - neće uvek i neće onako kako će to da odrade kvalitetnije i samim tim skuplje gume. Ovo pišem na osnovu ličnog iskustva, sa različitim zimskim i letnjim gumama, ne sa AS jer ih prvi put koristim. Najjeftinije ( uključujući stare, potrošene i neadekvatne) gume će nas prevesti od A do B samo ako stanje puta to omogući. Poslednje stresno iskustvo sam doživeo prošle godine početkom Aprila, kada sam u Novom Sadu zadužio novog Australa sa ganc-novim letnjim Kontinental gumama i kada sam na Iriškom vencu na relativno blagom usponu stao zbog snega. I sreća da sam stao na usponu, jer se moglo desiti da ne stanem ili ne skrenem na nizbrdici. Izvukao me je kolega sa svojim Koleosom koji je imao zimske gume, tako što je "šlajfovao" ispred mene a ja sam vozio njegovim tragom do "Ruže vetrova". 

Ako znamo da najveći % AS pneumatika ima 3MPSF oznaku, to znači da su po sastavu i dizajnu takvi pneumatici više zimski nego letnji. Laički rečeno, to su zimski pneumatici koji se mogu koristiti i tokom letnje sezone u smislu da imaju nešto bolje karakteristike od tipičnih zimskih u letnjim uslovima. Ali naglašavam da je očekivano da je AS lošijih karakteristika zimi od zimskih pneumatika i leti od letnjih pneumatika. I jedini smisao celogodišnje upotrebe AS pneumatika je ekonomski, i samo ako se vozilo ne koristi u ekstremnim uslovima. 

Ako znamo da pneumatik može samo u svom sastavu imati i više od 60 komponenti, gotovo je nemoguće unapred znati da li ćemo ili nećemo biti zadovoljni sa pneumaticima koje treba da izaberemo. Sreća je da su dostupne informacije putem interneta i da se ponekad možemo osloniti na druga iskustva i mišljenja ili relevantne uporedne testove. I druga sreća je što proizvođač uvek može promeniti sastav pneumatika, pa nešto što je pre 5 godina bilo loše ili osrednje bude bolje ili dobro. 

Moguće je da ćemo tokom predstojećih praznika imati prilike da prvi put testiramo naše "Orium" AS pneumatike u ekstremnijim zimskim i planinskim uslovima u njihovoj 4-toj sezoni korišćenja. Pa Bože zdravlja kad se vratimo podeliću svoja iskustva.

saša61beograd

#1010
Da potvrdim dva prethodna posta.Mene moje AS gume nikad nisu razočarale po mokrom i po snegu jer sam tada dodatno oprezan.Ali su po toplom i suvom vremenu umele da proklizaju kod jakog kočenja.Prvo zato što se po suvom brže vozi,drugo zato što AS gume (bar ove moje) ipak nisu dobre kao letnje gume (može sa njima lepo da se vozi,ali tu se vidi taj već pominjani "kompromis").

Cela filozofija sa gumama se odnosi na onih 180 stepeni ispred nas,koje vidimo i za koje smo odgovorni i gde možemo da reagujemo.Nažalost,drugih 180 stepeni oko nas (otpozadi i bočno otpozadi) zavisi od drugih i njihovih guma.Zato najskuplje i najbolje gume nisu 100% garancija potpune bezbednosti.
 
Ti drugi oko nas,od kojih zavisi naša bezbednost,najčešće ne gledaju testove guma.Nego voze stare gume dok se skroz ne potroše,a onda kupuju najjeftinije.Ili slušaju vulkanizera.Za većinu sve su gume iste,crne i okrugle,najbolje ako su jeftine.To pomalo ubija entuzijazam oko biranja guma i spremnost da se više plati.

Ponekad,kad vozim drumom,gledam u prednji levi točak onoga ko mi dolazi u susret.Koliko toga zavisi od tog točka,odnosno te gume!A ja na to nemam nikakav uticaj.

MitarMrgulic

Citat: slavko_bgd poslato 15.12.2024. - 11:05I jedini smisao celogodišnje upotrebe AS pneumatika je ekonomski, i samo ako se vozilo ne koristi u ekstremnim uslovima.

Ovo što je drug Slavko rekao, je suština filozofije AS guma... daju ovu mogućnost jednoj grupi vozača, a takvih je u realnoj svakodnevnoj upotrebi automobila...najviše.

szs

Mnogo smo razvukli AS temu
Sve ovo važi za sve gume
Zimske/letnje/AS

Pokušavam da nadjem članak gde sam pre xy godina čitao kako se testira frikcija guma na valjcima
Nekako ovako...parafraza
Hrapav betonski valjak sa fiksnim otporom (u funkciji otpora kretanju vozila) i guma sa druge strane na proverenom pritisku u gumi i NA gumu i silom koja tera do 60, 80, 100...kmh

Na osnovu amperaže motora (sa strane gume) se računa otpor kotrljanja
Iz njega se računaju ostali parametri
I kočenje i ubrzanje i ekonomičnost i...

Nije moguće bez empirijskog testa izračunati
Kočenje na vlažnom
Kočenje na snegu i ledu
Habanje

To je rešeno povezivanjem štopaljki na merač
Kada se aktivira počinje merenje dužine kočenja
Tako je isključena reakcija

Razlike u testovima raznih časopisa, ADAC, lični utisci...nastaju uglavnom od vrste podloge na kojoj se dešava kočenje

Ja lično proveravao na kiši
Beton i asfalt
Daleko veći put na betonu (ja baš mislio obrnuto)
Takodje i od temperature, vrste snega, dubine vode/snega
Led je sa najmanje frikcije od -7 pa na niže
Od 0 do -7 je to neka kriva linija
Suviše parametara da bi moja glava to obradila kada neka budala istrči, pada sneg a putare naravno on iznenadio (po običaju)

I da sumiram
Kupujem najbolju gumu po ADAC testu koju moj budžet dozvoljava
Ako je to sada Hankok biće on ako nemam para biće Tigar i vozim 20% sporije U SVIM USLOVIMA do kupovine bolje gume

Budi svestan SVOJIH mana (godina) i mana svojih guma... vozi pažljivo :ne:
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Andrix

Bravo, najkrace moguce obrazlozeno.Inace zagledam po gumama i sve vise ljudi i na skupljim kolima /limuzine, suv skupljih marki/ guraju AS gume. Sa njihove strane u odnosu na dimenzije se moze smatrati i da oni idu na budzetske varijante. Gledah u salonu u Pancevu novog Dastera sa Conti AS gumama u startu. Ja kad sam pregovarao za kola pitah za tu varijantu da se dobiju na kolima AS gume ali jok. U to vreme ni dodatni komplet zimskih ne dobih.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Keka

Cena i izbor AS guma za SUV je sve samo ne budzetska varijanta.

Budzetska varijanta je novi Superb na Winteri dimenziju manje od fabricke (komsija isprad zgrade).

Obzirom na troskove doticnog SUV (ili limuzine) gume su zanemarljiv trosak, pre bih rekao da ljudi idu na komfor.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Andrix

I mi onda raspravljamo o cenama i kvalitetu guma - analogno skupljim kolima sa jeftinijim gumama. I takva jaca kola ce se brze voziti / po difoltu/ za sta im je bitniji kvalitet gume, ali cena... Sada svratih u jednu radnju i Miselinn cc2 pored Hankuka, malo ih opipao i Hankuk je cvrsci-tvrdji od CC2, sto je meni bolji uslov za odluku za Hankuk jer gledam vise letnju gumu nego li zimsku. A tu je naravno i cena. Moje misljenje za prvi izbor je  M CC2 ko moze da izdvoji toliko, ja Hankuk ili Laufen, jos se lomim.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

nik

Citat: Keka poslato 19.12.2024. - 10:13Obzirom na troskove doticnog SUV (ili limuzine) gume su zanemarljiv trosak, pre bih rekao da ljudi idu na komfor.

Ili da ih "selo vidi", ko još zagleda gume na besnoj makini.



slavko_bgd

@Andrix: 
kad sam 2021 tražio AS, zvao sam između ostalih i Kemoimpex da se raspitam. Za moje tadašnje uslove vožnje i budžet koji sam odredio nudili su mi Lassa i Laufen pneumatike. Cena je bila gotovo identična ali mi je prodavac rekao da je Lassa mekša i više za zimu a Laufen tvrđi i da je više letnji pneumatik. Ja sam tražio više zimske karakteristike pa sam Laufen skrajnuo i završio na Orium-u. So far not so bad...

Citat: Keka poslato 19.12.2024. - 10:13Obzirom na troskove doticnog SUV (ili limuzine) gume su zanemarljiv trosak, pre bih rekao da ljudi idu na komfor.
Da, ljudi idu i na komfor izmeđ ostalog. Pogotovo oni kojima ne trebaju ekstra kvalitetni sezonski pneumatici. 

Loganovac

Zar i ti, sine Brute?  :ha:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#1019
Pre par meseci moje Sava Adapto 185/70 14 bile su oko 6500 dinara,a sad vidim da su 7400 na sajtu Internet prodaja guma.Zašto su toliko poskupele,ne znam,verovatno jer je pao sneg.
Pomalo iznerviran krenem dalje u potragu i kod Kemoimpeksa vidim u mojoj dimenziji kineske gume Triangle TA01 season X za 4300 dinara!I LingLong greenmax allseason za 5130 dinara!
Prevrtim neke testove i vidim da su po kočenju na suvom i mokrom negde oko sredine,znači nisu među najgorim.A obe su bolje od Fulde,koja mi je bila neka alternativa za Savu.
Zanimljiva tema za razmišljanje,četiri nove gume za 17.000 dinara,a bolje od Fulde i mnogih drugih.I verovatno mnogo bolje od 5 godina stare Save Adapto.
Moj komšija je na svog Logana,davno,čim su se pojavile,stavio Michelin CC,a sad ima neke Sailun,ili tako nekako.Dok je bio direktor,vozio je Michelin,a sad kad je penzioner vozi Sailun!
Ako nekim čudom kupim kineske gume,neću to objaviti ovde.Bilo bi me sramota jer sam godinama pljuvao kineske gume.Opravdanje je to što u mojoj dimenziji,185/70 14 imam jako sužen izbor.