Motor 1.0 SCE

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Ekologija kosta, deo energije dobijen usavrsavanjem je potrosen na cistiji izduv. Ne tako davni primer je Logan 1.6 8V, taj motor je u Meganu I imao 66kW u euro2 normi, u Loganu 64kW kao euro3 i 62kW kao euro4.

Prostora za unapredjenja uvek ima i bice, tehnologija svakim danom napreduje, ali je pitanje da li je to ekonomski isplativo. Svaki napredak je bio malim korakom, ne toliko primetnim per se, ali gledano na period od 20-30 godina itekako se primeti razlika. Pre 20 godina je bilo nezamislivo da motor ima dve vodene pumpe i 3 hladnjaka, danas je to normalno.

Posmatranje samo kroz potrosnju goriva je suvise usko...mozda ni primer nije reprezentativan, kao sto ne bi bilo reprezentativno da poredim za tada standard atmosferski 1.6 dizel iz 1983 sa 55KS i prosecnom potrosnjom 5 na otvorenom i 7 u gradu, kojem iz auspuha izlazi cisto zdravlje i neki moderan 1.6 turbodizel sa 100+ KS, 30% manjom potrosnjom i neuporedivo cistijim izduvnim gasovima.

Mene vise zanima Renault politika, sta su hteli sa tim motorom? Ispade neka stranputica koja nigde nije zazivela. 0,9 TCe je posluzio kao osnova za modularnu strukturu (sto primenjuju mnogi proizvodjaci iz ekonomskih razloga), zadrzan je precnik klipa (blok) dok je promenjena duzina hoda, pa je tako nastao 1,0 TCe, koji je opet sa cilindrom vise postao 1,33 TCe. Pomenuti 1,0 SCe ima precnik i hod klipa koji se ne gadja ni sa jednim drugim motorom, a performanse su inferiorne u odnosu na sve ostale pomenute varijante. Ne kazem da je los motor, samo je inferioran.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

Auto industrija i razvoj motora se temelji na kontinuiranim pokušajima i promašajima  :nami:

Svi proizvođači krenu u razvoj nečega, za što misle da bi moglo donijeti neki revolucionaran pomak i proslaviti taj motorni blok.

Kad je VW razvio čuveni 1,9 Sdi, napravio je uspjeh, jer je na tržište došao kvalitetan i dugovječan diesel motor, male potrošnje i jeftinog održavanja.

Negdje tamo 2009. razvili su 1,2 TSI, koji je trebao biti revolucija i svojom potrošnjom i performansama, "potopiti" i obesmisliti diesel konkurenciju. Međutim, problemi sa lancem i ostale začkoljice, nakon samo 2-3 godine, "potopile" su upravo taj TSI.

Tako je i kod Renault-Nisan-Dacia grupacije, pa i kod svih ostalih.

Traži se benzinac koji će se potrošnjom primaći dieselu, a jeftinijom proizvodnjom, donijeti i ekonomsku isplativost (kod Dacie je razlika između novog benzinca i diesela, ozbiljnih 2000 eura).

Tu su stalni pokušaji da se sastave dobre performanse, potrošnja i trajan i pouzdan motor koji će dovesti do prodaje i udruživanja sa drugim auto-kompanijama, kao što se desilo sa 1,5 dci.

Na tom putu pokušaja, svakako ima uspjeha i promašaja.

Imam 1.0 Sce već oko 2 i po godine i cca 20.000 km. Uglavnom zadovoljan, neki manjak snage ne osjetim, jer je vožnja mahom gradska, ustvari, taj mali okretni moment najviše se osjeti kod kretanja, ako se ne gasa momački, a volio bih da je potrošnja u gradu malo manja i da više gravitira prema 7 l nego sadašnjih 8 l na 100 km, jer je moja vožnja 80-90 % čista gradska.

Da li je Dacia uspjela napraviti motor, koji će biti dobar za manja gradska vozila, pouzdan i trajan, koji će se proširiti po gami Renault-Dacia-Nissan grupacije ostaje da se vidi.

Uglavnom, na tržištu je već cca 4 godine, ima primjeraka sa 50-100 hiljada km na satu, a nisam čuo da je nađena neka sistemska i konstrukcijska mana, pa vidim da već polako ulazi i u ponudu za Clio i neke druge modele....

Zoran

Reno je oduvijek pravio dobre benzince (dugo traju a ne troše ulje ). Mislim da na ovom motoru samo lanac bi trebalo mijenjati bar na 100 000 km
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Ma ja bih to menjao i ranije. Možda na svaku drugu zamenu ulja, za svaki slučaj.

szs

Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

Nekako mi je promaklo da se od proleća 2019. na Dačije sa ovim motorom ugrađuje se PF (particulate filter,benziska verzija DPF-a).To me baš raduje,sada ova motorčina neće više uništavati planetu!Na auspuh će izlaziti samo čist planinski vazduh i po malo izvorske vodice.Tako da je moguće da prosečni vlasnik Dačije lično izbacuje više štetnih gasova nego njegov auto.Ne bi me čudilo da i taj vlasnik uskoro dobije neki filter koji se samo ubaci u...da ne skrećem sa teme.Uostalom,na "usisu" smo već dobili filter.

slavko_bgd

Motor 1.0 sCe (fabrička oznaka B4D) nema GPF (Gasoline Particulate Filter) zaključno sa normativom E06D-Temp. Da li možda možemo da dobijemo neki link vesti gde je pisalo da će se u 1.0sCe ubacivati PF? Samo da proverimo da li je novinar mislio na isti motor o kojem pišemo u ovoj temi. Hvala.

saša61beograd

Do ovoga sam došao posredno,gledajući "oil selektore" Total-a i Shell-a za ovaj motor.Tamo se od proleća 2019.za ove motore navodi upotreba mid/low SAPS ulja,a za ranije verzije uobičajena ulja,čak i 10W40.A i piše tamo PF uz oznaku motora.
Da li je GPF uveden za sva tržišta,to ne znam.

slavko_bgd

Jasno, hvala. Definitivno 1.0sCe je homologovan zaključno sa EUR06D-Temp i nema PF. Svaki novi automobil koji je homologovan nakon 1.1.2020. mora ispunjavati EUR06D-full normativ, a to može i ne mora značiti da takav auto odnosno njegov motor ima PF. PF je verovatniji kod motora sa direktnim ubrizgavanjem jer je kod njih nešto veća emisija krutih čestica u odnosu na motore sa port ubrizgavanjem. A ulja... to je već neka druga saga.

vladimiris

Gledam na polovnim automobilima danas,prodaju sandera 2018 Vršac, sa taksija sa ovim motorom,prešao 205.000 km. traži 3.400 evra.Piše neudaran,al mislim da su štopaljke menjane.

MitarMrgulic

Taj je sa najvećom kilometražom za koju sam čuo u praksi, sa ovim motorom...


M1K1

Jel okej broj obrtaja u leru sa postignutom radnom temperaturom? Ćaletov Sandero, a na mom autu malo je drugačiji obrtomer, pa mi ovo izgleda čudno, ali mislim da je u redu, oko 800

https://imgur.com/a/HX2CnUz


MitarMrgulic

Ok je to, tako je i kod mene, mislim da je to cca 850 o/min

MitarMrgulic

Evo svježi podatak o potrošnji, još jednom se pokazalo da je ovaj motor pravi štedljivko na otvorenoj cesti...

Nakon što se upalila crvena, nasuto BMB 95, za 30 KM (oko 15,7 litara goriva).

Auto prešao 310 km, po bosanskim gudurama, u jednom pravcu ja sam, u drugom pun prtljaga (cca 200 kg) + ja sa još dva odrasla putnika u autu).

Crvena se još nije upailia, tako da na otvorenom ovaj autić troši nešto manje od 5 l / 100 km :):)

Midzi

Iz mog iskustva potrošnja na otvorenom putu se kretala od 4.5-5 l na 100 km...

Pozdrav