Motor 1.0 SCE

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

Planiram kad, ako Bog da, budem imao neko duze putovanje, pratit potrosnju rezervoara, na nekoj relaciji od 500-1000 km, pa da vidim  preciznije potrošnju na otvorenom, jer me je do sada Dacia iznenadila sa potrošnjom od oko 5 l, samo ako je iole magistralni put i otvorena cesta.

Inače, teško je napraviti precizna mjerenja, sa promjenom temperature, mjenja se i gustina tekućina, pa onaj prvi "klik" na pumpi ne bude uvijek u istom trenutku, pa onda iskustva vozača sa različitim prelaženjem kilometraže ovisno od kvalitete goriva (vozači koji sipaju po EU kažu da je osjetna razlika u pređenim kilometrima sa 30 litara goriva nasutog u Austriji, u odnosu na istu količinu nasutu na Balkanu, kamiondzije to najbolje znaju) pa vožnja sa klimom / bez klime, ima  tu dosta oscilacija, tako da je teško dati neko precizno mjerenje i nakon 3-4 rezervoara, uglavnom se može doći do neke prilično precizne potrošnje, uz oscilacije od +- 2 ili 3 % a to je na 7-8 litara, oko 2 ili 3 dcl, što je opet dosta precizno.

kiconix

Dal uopste da objasnjavam koilko je neozbiljno meriti potrosnju na primeru jednog ili 5 rezervoara goriva.
Naravno da svaki kilogram ili ceoni vetar utice, zato sam i predlozio zbog realnog podatka (upravo zbog 1.0 motora) belezis potrosnju u duzem vremenskom periodu i sa sto vise predjenih km.

Loganovac

Profesore, nemoj da mešaš preciznost merenja sa promenjenim okolnostima merenja (ponovljivost).
Normalno je da auto ne troši uvek isto, zato i govorimo o prosečnim potrošnjama u raznoraznim uslovima. To "upalila se crvena", pa rezervoar je cca 50L, pa onda rezerva je cca 6-7 litara nosi u sebi previše neodređenosti i ne može da bude precizno. Bar da si posle tih 621km dopunio rezervoar imalo bi nekog smisla.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Sir Oliver

#318
Pa zar nije nabolje/najpribliznije merenje, kad sipas "do cepa", tj da se vidi benzin. Predjes 100km po gradu/auto put/magistrala/mesovito, pa opet dopunis. Tako odradis par puta i eto neke predstave o potrosnji.
Varijanta sa paljenjem rezerve i prvog klika je uzaludna. Mozda si isao uz veliki nagib, uleteo u lakat krivinu, pa se upalila rezerva... Mozda pritisak nije isti na svim aparatima, pa negde zapeni ranije, pistolj klikne i izbaci ranije/kasnije.
I drink to make other people more interesting.

MitarMrgulic

Logan MCV danas opet imao "hard test" sa prevozom priličnog tovara na brdovitoj relaciji od oko 150 km po bosanskim planinskim gudurama.

Dva putnika od cca 80 kg, oborena sjedišta i solidan tovar za sjetvenu sezonu, auto se ponašao sasvim ok.

Imam osjećaj da potrošnja na otvorenom pada i ispod 5 l, ali čekam neki "duga ruta test" da to potvrdim.

Osjetna je razlika između otvorene vožnje i gradske vožnje kod ovog auta, otvorena ide 5 l ili manje, a ljuta gradska penje i do 8 l, a sve ostalo je tu negdje između. Kod 1,5 dci diesela kojeg imamo, ova razlika između otvorene i gradske vožnje je znatno manja i kreće se od 4,5 do 6,2 l po board kompjuteru koji vozilo ima i prema dosadašnjim iskustvima.

Evo i slike kako je transport izgledao :)


szs

Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

Citat: MitarMrgulic poslato 20.04.2019. - 22:51

Osjetna je razlika između otvorene vožnje i gradske vožnje kod ovog auta, otvorena ide 5 l ili manje, a ljuta gradska penje i do 8 l, a sve ostalo je tu negdje između.
Isto ovako je i kod mene sa 1,4 mpi konstruisanim pre četvrt veka.Pa gde je tu napredak?Verovatno u 100 g CO2 godišnje manje (to se zove ekologija,ako neko ne zna).Istinski napredak je napravio Reno jer sad pravi motor sa manje delova i 20 kg manje aluminijuma i čelika,a ceo auto zbog toga nije jeftiniji.
Nemam ništa protiv ovog 1,0 Sce.Naprotiv,meni bi sasvim odgovarao za moje trenutne potrebe.Sviđa mi se,između ostalog,i što ima lanac umesto zupčastg i što je registracija sa njim oko 50 evra niža nego sa 1,4.I što se do sada pokazao kao pouzdan i neproblematičan (na internetu nisam našao nikakve ozbiljne zamerke).
Jedino me nervira što nas Reno (i ostali) prave magarcima pa nas foliraju da od novih tehnologija mi,kupci,imamo neku veliku dobit.Nemamo je mi,imaju je korporacije.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Citat: saša61beograd poslato 21.04.2019. - 12:41
Nemam ništa protiv ovog 1,0 Sce.Naprotiv,meni bi sasvim odgovarao za moje trenutne potrebe.Sviđa mi se,između ostalog,i što ima lanac umesto zupčastg i što je registracija sa njim oko 50 evra niža nego sa 1,4.I što se do sada pokazao kao pouzdan i neproblematičan (na internetu nisam našao nikakve ozbiljne zamerke).
Jedino me nervira što nas Reno (i ostali) prave magarcima pa nas foliraju da od novih tehnologija mi,kupci,imamo neku veliku dobit.Nemamo je mi,imaju je korporacije.

Što znači na 10 godina i 150kkm 500€ manje na registracije, 600-800€ manje za dva velika servisa i servisni interval od 30000km/12M umesto ranijih 15000/12M. Potrošnju goriva ne komentarišem jer je to individualna stvar. Ono što je prednost 3-cilindarskih motora B4D u odnosu na K7J ili D4F iste snage je 25% manji unutrašnji otpor motora i manja masa motora.
Tačno je da auto-industrija radi za sopstveni profit i tačno je da se svi proizvođači vozila bore za što nižu cenu proizvoda sa što je moguće boljim kvalitetom radi konkurentnosti na tržištu. Kada se između proizvodne i konačne cene vozila ukalkulišu svi mogući "paraziti" (od raznih evropskih komisija do dažbina lokalnih tržišta)  kupcu ne preostaje puno od te dobrobiti.
To je jako široka tema i nije za ovu temu na forumu. Zaključak je da je 1.0SCE sasvim korektan motorčić.

Keka

Ne razumem zasto su svi zapeli oko tog lanca, kad se sad zupcasti prave za zamenu na 200+ hiljada km, a sigurno je jeftinije i jednostavnije resenje nego lanac.

Skroz druga prica su propisani servisni intervali po kojekakvim banana drzavama.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Jednoredi lanac, kao na 1.0 SCE i nije neko riješenje za pohvaliti ali onaj na 0.9TCE je vrh.
Sam svoj gazda - vazda.

Skined

Ja sad trenutno na putovanju po Alpima sa mojim sanderom 1.0. Počeo sam malo paničiti jer sam sipao benzin do vrha u Sloveniji i stigao do Italije preko Austrije (prešao oko 250 km) i dalje mi na tabli pokazuje full rezervoar. Jel moguće da se zaglavio plovak? Pošto mi je nemoguće da nije ni crtica pala ma koliko god da sam ekonomično vozio.

Sent from my Pixel XL using Tapatalk


shole

Mislim da bez razloga panicis. Desavalo mi se preko 200 km da predjem sa sanderom 1.4 i da crtice ne mrdnu.

Kocijas

Nije se zaglavio, sipao si do vrha, benzin je kvalitetniji nego kod nas, zato ne pada. Desavalo mi se isto.

slavko_bgd

Citat: Skined poslato 23.04.2019. - 11:16
Ja sad trenutno na putovanju po Alpima sa mojim sanderom 1.0. Počeo sam malo paničiti jer sam sipao benzin do vrha u Sloveniji i stigao do Italije preko Austrije (prešao oko 250 km) i dalje mi na tabli pokazuje full rezervoar. Jel moguće da se zaglavio plovak? Pošto mi je nemoguće da nije ni crtica pala ma koliko god da sam ekonomično vozio.

Sent from my Pixel XL using Tapatalk

Takva je konstrukcija rezervoara i kalibracija plovka. Nije zaglavio. Drugo, bitnija je veća preciznost na manjoj količini goriva nego ka većoj. Samo vozi i uživaj. A ako motor stane zbog nedostatka benzina - onda je plovak zaglavio :) .