Motor 1.0 SCE

prethodna tema - sledeća tema

Midzi

Meni je u početku bilo čudno kada sam počeo da vozim Sandra, jer sam prešao sa 1.5 dci na 1.0 SCE. Mada brzo sam se privikao na vožnju i zadovoljan sam...

MitarMrgulic

Evo gledam ponudu Dacie, stigao je ovaj 1,0 benzinac, da bude kao jedina ponuda u gami, bez obzira, ili atmosferac, turbo ili lpg, isti je blok.

Nekako mi drago, jer kad je krenula mašina, veličan ja 0,9 blok, kojeg sve manje ima, a ovaj 1.0 nazivan kako u medijima, pa i na forumu "slijepim crijevom", "pogreškom u razvoju", "traćenjem inžinjerskih resursa" i sl.

Heh :)

Keka

Treba praviti razliku izmedju 1.0 SCe (B4D) motora i 1.0 SCe (H4D) motora.

Prvi je slepo crevo, drugi je novi 1.33 bez jednog cilindra.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


glavonja3

Pa koji je u kojim Dacijama?

Zoran

Motor 1,33 ima direktno ubrizgavanje goriva a 1,0 TCE je Mapi varijanta .
Konstrukcijski jedino su slični 0.9 TCE i 1.0 TCE
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Vidim da im je kubikaza, promjer hod i povrat, po specifikaciji na stranici Dacia isti, pa držim da je to jedan te isti barem blok motora, ova periferija, moguće da je različita :)

Volio bih da mi neko objasni je li ima još neke razlike...

Zoran

Razvodni lanac je drugačiji, uljna pumpa je totalno druga i ima variomat na obe bregaste(sce).
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Evo, svjezi podaci o potrošnji kod 1.0 Sce,

Pred odlazak na more u Neum, nasuto cca 19 l BMB (40 KM / 2,14 KM po litri).

Nakon predjenih cca 400 km, od čega dobar dio, sigurno bar 60% puta pod klimom, kroz bosanske i hercegovačke vrleti, još nije upalio "crvenu" za gorivo.

Auto je bio sa nas petero + full prtljag za more i ljetovanje.

Znači da je potrošnja na otvorenom, nešto ispod 5 l BMB, što je sasvim ok :)

Midzi

Meni je uglavnom na otvorenom kada je magistrala u pitanju od 4 do 4.5 l. Kada je autoput u pitanju potrošnja je oko 5.5 - 6 l

saša61beograd

Odlična potrošnja.I Steva Stalker,poznat po popularnom blogu o motornim uljima,ima Dačiju sa Sce motorom.Vrlo je zadovoljan potrošnjom i automobilom uopšte,a njegovo mišljenje uvažavam.
Sve mi se više sviđa ovaj Sce.Žao mi je što tamo negde 2019-2020. nisam kupio Sandera sa ovim motorom,bila je to poslednja šansa da se kupi normalna Dačija po normalnoj ceni.

Aleksabgd

Koja je prosečna brzina u pitanju na magistrali i autoputu pri kojoj je ostvarena ta potrošnja?

MitarMrgulic

Nešto nisam obraćao pažnju na potrošnju na auto-putu, jer ne idem često tim relacijama koje uključuju auto-put i brzine od 90+ km/h.

Na magistrali mislim da mi je prosjek oko 50-60 km /h, jer ima dosta naseljenih mjesta, ograničenja itd. a ja inace ne jurcam puno, s obzirom da je Sce već oko 50 km /h komotno u petoj  brzini...

Loganovac

Baš da je komotno, teško mi je da poverujem. Na koliko je obrtaja petom na 50km/h?
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#433
Pre nego dobijemo pravi odgovor,da se ja malo izfilozofiram.Meni deluje sasvim moguće ovo "komotno 50 km/h u petoj".Prvo VVT radi svoje,drugo prenos u menjaču i diferencijalu je kraći.Treće,možda je sam karakter motora takav.Nije za poređenje sa ovim našim "K" motorima starim četvrt veka,bez obzira na zapreminu i verziju.Meni je i Zastava 101 lepše trpela male obrtaje u 4. i 5. brzini nego Logan.Da ne pominjem neke starije koje sam vozio sasvim normalno 40 km/h u četvrtoj bez napora i vibracija.Noviji automobili sa onom spravicom koja sugeriše promenu prenosa isto favorizuju raniju promenu na više.

dekiv68

TCe 90 LPG na 50km/h više voli, mirnije radi, u 4. brzini. Ako se prebaci u 5. može da se vozi, ali se muči i indikator promene brzine na šalt tabli traži da se vrati u 4. U 5. brzini normalno ide tek na 60+km/h. Mislim na kretanje na ravnom