Motor 1.0 SCE

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Kako reče? Nije zaglavio, a ako stane onda je zaglavio?  :Smiley:  :hall:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Tako je . To je forumska antiteza: "ništa ti se neće desiti a ako se desi - onda si bio u pravu"  :Smiley:   :)  :D

Šalu na stranu:

Citat: slavko_bgd poslato 23.04.2019. - 12:49
Takva je konstrukcija rezervoara i kalibracija plovka. ... bitnija je veća preciznost na manjoj količini goriva nego ka većoj. ...

bocca

@skined, kako se ponaša motor na putevima koji su "brdo dolina"? Zbog malog momenta pitam! Ja na svom starom 1.6 sa 87ks uopšte nisam zadovoljan ali mi je 99% kilometara u ravnici pa se retko jedim. Imaju li te nove Dačije sada pokazivač temperature?

Skined

#333
Evo posle skoro 300 pređenih kilometara mi je spala jedna crtica. Šta li mi točimo u našim divnim zemljama...

Pokazivač temperature ne postoji, bar ne na mom. Ima samo lampica kad se pregreje.

Motor se ponaša solidno. Mislim ja ne patim mnogo za tim, ako uhvatiš dobar zalet ide uzbrdo lepo. Ako krećeš sa uzbrdice onda bude pomalo mučno ali svakako izgura. Uzbrdo ga teram uglavnom oko 50/60 kmh u trećoj/četvrtoj zavisi od nagiba.

Uglavnom idem na planinarenja pa se krećem po takvim terenima i kolima. Ja sam prezadovoljan. Džaba mi i auto od 200 konja kad ne mogu u krivinama svakako da vozim preko 60, a to uspevam i sa ovim sanderom.

MitarMrgulic

Vidi, prema mom iskustvu, ta jedna crtica je cca 6 litara goriva otprilike. Kad se naspe pun rezervoar, nikada ne skljocne na prvom kliku, već malo ode i u odušak, a ako majstor hoće da zaokruži cifru, može naliti još litar-dva.

To je uglavnom razlog što nakon sipanja punog rezervoara, prođe cca 200 km, dok se ne skine prva crtica :)


MitarMrgulic

Renault odlučio da u Clio 5-te generacije, ide 1,0 Sce sa 75 KS, kao bazni benzinac.

Ubacivanje ovog motora u perjanicu i najprodavaniji model Renaulta, sigurno nešto govori :)

Uz 1,3 i 1,0 Tce turbake, disele 1,5 dci od 85 i 110 KS, ići će i Sce za koji se očekuje da će biti tražen na manje finansijski jakim tržištima Ist. Europe, jer će imati dosta povoljniju cijenu (tačnije "ubiti" visoke cijene Clia), koji je u novoj generaciji oko 1500 eura skuplji.

expendable

Zaista sam bio u frci (cajtnotu) pa nisam stigao ranije (pročitah poslednja dva ekrana).
Dakle, da potvrdim, prva crta sporije pada jer je to nekih 10 lit. a ne "6,25" (1/8 rezervoara). Može se preći i punih 200 km dok ne padne.
Za uzbrdice ... definitivno ne može kao motori sa većim obrtnim momentom, ali ako vozite veće obrtaje nije problem.
Veće duge uzbrdice izlazi petom (ali potreban je zalet). Uz krivine ... pa Čestobrodica trećom (pun; samo sa vozačem i malo oštrije čak i četvrtom do kraja). Od Knjaževca ka Nišu (Tresibaba) ide baš lepo (serpentine), 2-3-4 (čak i pun), uglavnom treća (uz obrtaje 3000-4000). Ubacuješ u veću po pokazivaču (može i na sluh ali treba da si baš izvezao dosta km sa vozilom, ja po "tabli" i bez problema).
Klima ... malo ga "ubija" ali ne kao kod Punta (sa 60 konja, ali jeste slično). Na auto-putu i nije veliki problem pa čak ni na uzbrdicama (ranije se menja prenos) najveći su oštri usponi u gradu (prva-druga, tj. ako se kreće uzbrdo treba da baš zaleteti za prebacivanje u veći prenos, par stotina obrtaja posle pokazivača).
Bitno je da može da drži dozvoljenih 130 a ako idete u inostranstvo, dobro je znati da motor prosto "oživi" preko 4500 (između 4500 i 5000) pa ni sa 135 na tabli do 145(150) (pravih cca. 140, gde je to dozvoljeno) ide pristojno brzo. Zvuk motora je na oko 4750 lepši nego na 4000 ali je buka velika (potrošnja naravno raste ali ne probija "nebo").
Uopšte, najviše smeta buka (preko 110 počinje da bude značajna, već od 120 je teško slušati muziku (a da ne ne odšraviš). Najviše nervira (od opreme) što nema merač temperature (makar par LED-a). Naravno kod mene nema ni potrošnje na tabli ali se manje nerviraš, na par stotina ili cca. 1000 km izvučeš istu pa se čak i iznenadiš (obično manje od očekivanog). Malo nervira što automatsko isključivanje pokazivača pravca radi tako da volan treba da smotaš poprilično (skoro kao kod Trabanta, koji to nije imao, malo-malo pa ručno isključujem).
ITD.
Najvažnije: pun ide lepo 130 i to bez većih problema.
Potrošnja?
Na 1400 km (do Budimpešte i malo okolo za prvomajske praznike) PUN (nakrcan skoro kao za more ... pa bilo je i poluzimskih jakni i rezevne (teške) obuće). Prosek? 6,57 (sa sve prelascima granice, tamo 1 h na "vinogradima" a ovamo 2h na Horgošu). Ukupno 1000 km autoputa, 300 km regionalnih i 100 km grad (Beo i BP).
U Mađarskoj na AP zakucanih 130 na satu (ima čestih kamera), kod nas "tu negde" (bilo i kiše pa je prosek bio oko 120, na kiši naravno manje na suvom 135 na tabli pa povremeno jače ali ne mnogo).
Naravno, bez klime.
Sa klimom ... 5,5-6 na regionalnom, AP i grad ... Na AP-u blizu 7 (dozvoljena brzina + klima) ili neki deci preko, u gradu ... nekih 7,5-8* (ali nemam duži prosek samo (veći) grad).
*Bgd. i to špic
Sve u svemu (očekivanih) 0,5 (ekonomično korišćenje klime) do 1 lit. (pičiš samo da preživiš) više.
I da ... kočenje motorom sa klimom (motor+klima) je već o.k. i očekivano, bez toga je "trabant" ("Varburg") jako slabo koči i to (iznenađujuće) druga i treća, posle već nekako (skoro očekivano).
Šta još reći ... pa prva je "nesinhronizovana" (skoro kao kec), rikverc nije baš jugov ali nije baš ni idealan (mada zavisi i od vozača, ja nikako da se naviknem, pa svaki 3-4. put moram dva puta da šaltam dok ne potrefim).
Motor je zaista zujalica ALi je moderan (Euro 6), ekološki (kod nas slaba vajda od toga, ali eto, kad već ne može Tesla, ovo je najbliže tome u zemlji Srbiji).
Ekonomičan jeste, za brzu vožnju nije, za vožlju na malim obrtajima - jeste ali samo na ravnom i za uštedu goriva, nema ništa od "krstarenja" na malim obrtajima.
I to je to. Svi u male automobile ubacuje trocilindraše (VW, Peugeot) pa je to očigledan svetski trend. Bolje se navikavati. Ko hoće pristojnije performanse (iskreno preko toga je već "razmaženost", tj. samo dizel) može da bira 900 kubika sa turbinom (ne mora StepWay) te sa 90 konja je sve bolje (doduše 50 kila više). Potrošnja je onda nešto veća ali ne značajno. E sad, remont ili zamena turbine ... pa na 150k km verovatno ne gine, ali ako je to na 10 god. i nije strašno.
Iako bih verovatno izabrao taj motor, objektivno mi nije neophodan (odrađuje i ovaj "slabišan").

saša61beograd

Lepa analiza i manje-više očekivani zaključci.Kako je to shvatam,sve je slično kao sa 1,4 mpi,samo na nešto malo višim obrtajima.Za vozača sa normalnim zahtevima sasvim dovoljno.A posebno dovoljno za ovakve puteve i ulice i saobraćajne uslove.
Trenutno nema Sandera sa 1,0 sce u ponudi (samo Logan),ali verujem da će se to promeniti.I baš ta kombinacija (Sandero 1,0 sce za 8.300) je jedino od Dačije što bih eventualno kupio da sada kupujem nov auto.

MitarMrgulic

Kod nas u BiH, je sad hit ponuda, Sandero Stepway sa 1.0 Sce, za nekih 9150 eura. Reklame i bilboardi su svuda, tako da vjerujem da je negdje na tržištu ostalo nešto kontingenta ovih vozila, pa ih sada "tuše" nama na Balkanu :)

Na ovaj način, Stepway je samo 300 eura skuplji od običnog Sandera, a na akciji su samo 1.0 Sce što je jasno naglašeno.

Keka

Na stranu sto 1.0 SCe nije tako los motor, izgleda je doziveo potpuni fijasko u svim modelima u koje su ga ugradjivali.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


szs

Mnogo veliku ulogu igra pored stila vožnje svakog od nas i menjački odnos. Verovali ili ne modeli sa istim motorom nemaji isti menjač.
Uporedjivali smo moj menjač i jednog člana foruma i razlikuje se i do 600 obrt za istu brzinu.
E sad zasto ovo kažem. 1.0 je GRADSKI AUTO
Naravno da može i otvoreni put ali kako?
Ks=Tq x rpm pa je menjač pravljen tako "kratak"
Dakle svaki veći uspon a bez zaleta u niži stepen prenosa. Patosiranje gasa ne pomaže.
I da ne bude zabune, tako je sa svim zujalicama sa Tq ispod 100. Imam jednu na parkingu.
Dakle vozilo za grad i ako nećeš da se smoriš max 40 do 60km izlete
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

MitarMrgulic

@keka,

Ne bih da bude po sistemu "svaki Cigo svoga konja hvali" ali po meni su fijasko motori, su oni koji su morali biti otvarani i radjeni prije 100 000 km, dozivljavali promasene konstrukcijske sklopove koji su se kvarili i pravili havarije motora, ali ne bih rekao da je neki motor fijasko, samo zato što je nekome "kilav" :)

I danas u Bosni ima ljudi koji se kunu u 1,9 SDI motore, da nisu ništa bolje imali u životu, kao i onih koji ih tretiraju kao smeće, koje "ne može 4-tom uz Ivan planinu", a mašine izvrtile po 400-500 hiljada km.

gio

Ja verujem da je fijasko doživeo jer ga niko neće. Previše kilav za moderan motor. Gomila proizvođača sada ulazi sa 3cil, 1000ccm,turbo, od 90-110ks koji se bolje voze i daju bolji osećaj. O remontu turbine na 150,250,350 hiljada km, to niko zapravo i ne gleda. Kad ga kupi novog, do te kilometraze će već da ga isplati i proda dalje.

MitarMrgulic

Hehehe, super je turbina za brzinu i dvomaseni zamajac za konfor, a o automatiku i Citroenovim hidropneumatskim ovjesima da i ne govorimo...

Svi to vole, ali niko neće da održava, takav je Balkan...

To me podsjeti na situaciju u oglasniku u BiH, gdje se posebno naglašava "Passat 1.9 tdi sa jednom bregastom", Megan 1,5 dci nema DPF filter, Peugeot 1,6 hdi sa fiksnim zamajcem i sl :) a sve auta sa cca 10 god starosti :)

Da ima sad Fabia karavan sa 1,9 sdi motorom, ja bih je prvi novu kupio...

Aleks

Ima nas koji održavamo.