Motor 1.0 SCE

prethodna tema - sledeća tema

szs

E prosto mi dodje da kupim Fiću i da se patim   :Smiley:
Joooj samo da vas sve vidim zdravlje Bože za par desetina god u "zujalicama" na el pogon kako sa nostalgijom pričate o Fićama i Trabantima a unuci vas bledo gledaju i šalju da popijete lekić
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Aleks

Citat: Loganovac poslato 17.01.2019. - 08:31
... .
Sad je tu Logan 1.6 16V (10.2sec, 182km/h) kojim jesam zadovoljan, ali ga uglavnom vozim ko baba, I sa duplo više goriva nego Fiću.  :ne:
Omatorilo se jbga...   :njanja:

saša61beograd

Citat: szs poslato 17.01.2019. - 09:48
Joooj samo da vas sve vidim zdravlje Bože za par desetina god u "zujalicama" na el pogon kako sa nostalgijom pričate o Fićama i Trabantima
Kakav Trabant i Fića?Ja ću tada voziti Porše 911 SC (1980. godište),a suvozač Sveti Petar lično.

dragan383

Kada bi obican Sandero u ponudi imao turbo motor uopste ne bih razmisljao o kupovini Stepwaya. Gledajuci na Nisanovom sajtu za Srbiju, koriscenjem konfiguratora, ispada da kod Nisana turbo motor kosta samo 500 Eu vise. Meni izgleda da se kupovinom Stepwaya previse novca da na "SUVovske" ukrase, I na samo nesto malo opreme vise - I obican Sandero je sasvim pristojan po opremi - treba jedino radio dokupiti. Od cega potice veci ground klirens Stepwaya, od vecih (jos uvek pomalo nestandardnih) tockova ili ima nekih znacajnijih modifikacija donjeg postroja? To nisam uspeo da dokucim ni na nasem, a ni na britanskim sajtovima koji su svakako informativniji nego kod naseg distributera.

Meni i motor 1.0 SCE deluje sasvim pristojno za gradsku voznju, turbo svakako ima znacajnih prednosti za preticanje na Ibarskoj. Da li su te prednosti toliko znacajne da bi toliko povecale cenu vozila (Stepway vs Sandero) ili da ustedim I bezbedno vozim u koloni - sto sada najcesce radim i sa 109 konja Hyundia i30. Krive obrnog momenta I podaci o ubrzanju pokazuju da je Stepway otprilike startan  kao i30, samo sto mu je maksimalna brzina dosta manja, sto je potpuno irelevatno, jer je i Stepway dovoljno zanimljiv za policijskog presretaca.

Aleks

Probaj kod nekog od dilera da probaš oba auta,  sigurno će ti pomoći da odlučiš.  Razmisli dobro da se ne bi kajao,  nije rešenje po svaku cenu kupiti auto. Sačekaj ako ti se ne žuri,  možda se pojavi turbo Sandero u ponudi.

bocca

Evo koliko već danas. U ponudi sandero sa 0.9 tce i stepway sa 1.0 sce! Da se bira.

dragan383

Hvala. Na cenovniku pise 15.01, ali u subotu ga jos nije bilo na sajtu. Hvala na informaciji!

MitarMrgulic

Citat: dragan383 poslato 21.01.2019. - 15:55
Meni izgleda da se kupovinom Stepwaya previse novca da na "SUVovske" ukrase, I na samo nesto malo opreme vise - I obican Sandero je sasvim pristojan po opremi - treba jedino radio dokupiti.

Ovo si sasvim upravu. Ni meni nije jasna velika razlika u cijeni, a ne dobije se ništa puno ekstra.

Mi smo tako gledali Lodgya, ali smo odustali, jer je bio puno skuplji, a dobije se nešto kao Logan MCV sa malo više prostora iznad glava, koji nikome ne treba, niti je koristan, osim u zoni prtljažnika.

Vjerujem da je 0,9 turbo bolji za otvorene ceste, a ovaj 1.0 ako je više gradska vožnja.


expendable

Baš sam bio zauzet i nisam stizao da redovno čitam postove (jesam sa vremena na vreme).
Ajd prvo: nekoliko ljudi se raspitivalo (u mom okruženju za Sandero) pa sam zvao svog prodavca. Nemaju na stanju ali u ponudi je (od pre par dana ili nedelja) i 0.9 turbo motor za običan Sandero. Razlika je 410 €.
Za otvoreni put je svakako bolje a za grad ostaje 1.0 (i nešto jeftinije održavanje, plus što turbina ima svoj vek trajanja od oko 150-200k km).
Lično sam zadovoljan. Naravno, za duge relacije treba (malo) jači motor, ali je ovaj sasvim upotrebljiv.
Tek je razrađen (3500 km) ali već je o.k.
Dobro, oseti se kad je pun ili samo vozač, ali ne tako drastično (čega sam se pribojavao). Ide lepo (nisam više od 150 vozio, i to kratko, ne treba mi tako nešto) na autoputu drži dozvoljenih 130 (jeste u malo višim obrtajima, što jest - jest, 4500 sa 135 na tabli), malo buke i veća potrošnja, ali ništa posebno.
LJudi su se "razmazili" sa turbo-dizelima (veliki obrtni moment, mali broj obrtaja na 130-150), keca sam na auto-putu vozio na 5000 obrtaja (sa 120) satima (do mora, 9 puta) nije mu mnogo škodilo (sad je na 150k km).
Na 130 na tabli (120-125 stvarnih) potrošnja je oko 6,5 litara.
U većim gradovima (Niš+Bgd.) je oko 7 (može biti i nešto više).
Rekord je 7,5 lit. (na cca. 500 km) kad je vožen samo po gradu (januar) uz mnogo praznog manevrisanja, uparkiravanja, traženja mesta za parking, isključen start-stop (ili se ni sam nije palio), uz mnogo rada na leru, relacije kratke (2-5 km).
Na otvorenom je 5-5,5 lit. (zavisno kako se vozi). Kombinacija auto-put, regionalni i 20-30 km grada (do Niša i nazad, jedna relacija preko AP, ukupno 320 km) je bilo 5,8.
Da bi se dobro vozio mora da se "potera" u više obrtaje, tu nema dileme, ali onda odrađuje posao (pošteno).
Otprilike treba da se vozi kao Zastavina vozila i onda je o.k. (može po gradu i kraćim relacijama da se "penzioniše" po pokazivaču na tabli da manje troši).
Naravno da mali benzinac sa 100 Nm ne može  da se šalta u petu na 55 (po kompjuteru) pa da ubrza do 80 ili 100 za kratko vreme. To je čista fizika (a i nećemo valjda da se vređamo).
Kome je 150 putna brzina, treba mu nešto jače, veće, skuplje. Ko putuje svakodnevno relacije duže od 200 km, takođe, itd. i sl. (valjda je to  "default").
Za porodične ljude, više nego dovoljno. Za poštovanje propisa - idealno.
Kao što je nekoliko ljudi već reklo, više zavisi od gužve na putu, čak i sa velikim prekoračenjima brzine i rizičnim preticanjima ne može se bitno uštedeti (5-10 min. po satu). Auto put će uskoro biti pokriven kamerama i radarima, pa kome 130 nije dovoljno, neka puni budžet.
Ko ne ide često u inostranstvo (gde može i 140 ili neograničeno (ali ni to izgleda neće doveka) u Nemačkoj) uzeće jači auto. Za jednom do mora i možda još jednom u par godina, nije od značaja.
Ponavljam, 0.9 sa turbinom i 90 ks je verovatno idealan motor za cca. 1t koliko ima Sandero (prazan).
Verovatno bi uzeo takav (da je bio u ponudi), ali nije mi mnogo krivo, 1.0 je sasvim o.k.*
*čak je možda i bolje rešenje u smislu da prosto "tera" čoveka da vozi umereno (po propisima ili tek neznatno brže) dok turbo motor može čoveka i da "povuče" pa da plaća dodatni kredit (u vidu kazni za prekoračenje).
Eto to je mali update, videću da budem malo redovniji na forumu (jedva stižem i blog da održavam, a novih tekstova neće biti skoro, makar do pred kraj marta).

szs

Lepo, pošteno i iskreno  :aplause:
Što se tiče s&s ima cela tema o tome. Ukratko...pali se kad je temp preko 4-5c i još milion uslova.
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

MitarMrgulic

Evo, kako je stiglo proljeće, napravio sam mali test potrošnje za Logana MCV, 1,0 Sce. Nasuo pun rezervoar, do prvog klika, što bi trebalo biti cca 50 litara.

U periodu kraj  marta / april prešao 621 km uglavnom gradske vožnje, recimo 80% grad, 20% međugrad i možda u tome 20-30 km auto-puta.

Nakon 621 km upalila se crvena, što znači da je potrošnja oko 7 l (6,21 x 7 l = 43,47 l) taman negdje da se upali rezerva koja je cca 6-7 litara.

Osjeti se da je sa prestankom jakih minusa, potrošnja malo manja, ali tu je ona oko nekih 7 l, jedino je zimus, u isključivo gradskoj vožnji išla do cca 8 litara.

Sve u svemu, dosta korektno od ovog motorića :)

Veterinar

Realniju sliku ćeš imati ako ga na istoj pumpi natocis do klika, pa preracunas potrosnju.

kiconix

I to ponovis par puta.  :to:

MitarMrgulic

Ma nije mi sad bitno u +- 2% da preciziram, dosta mi je da imam okvirnu potrošnju :)

kiconix

To je jasno ali zarad prave informacije i ozbiljnosti foruma ne bi bilo lose da sprovedes takvo merenje.