Motor 1.0 SCE

prethodna tema - sledeća tema

Keka

To nije taj stalker.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


jasho

#256
Nije ista osoba!

Steva Stalker aka el profesore, aka expendable na CBC  (expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji))

Iz Bora inače, nešto petlja po tamošnjem fakultetu ili RTB, (nisam siguran za ovo)  i do skora vlasnik Zastave, inače odličan blog ima.... :wave:

Skined

Da li neko ima user manual iliti korisničko uputstvo u digitalnom formatu za Dacia Sandero SCE?

Sent from my Pixel XL using Tapatalk


expendable

Da ja sam taj "stalker" iliti "expendable" (na mnogim forumima, gde god mi je stalker bilo zauzeto).
Nisu u RTB-u ... nema mesta za mene* (bio nekad davno kad je Institut bio unutar RTB-a).
Sad sam na relaciji Bor-Bgd. (duga priča ... i tipična za voljenu nam Šljivropu).
*"prekvalifikovan"

No, ajd' ja ponešto da dodam:
1) User manual je lako izguglati (ali na engleskom). pdf je identičan loše prevedenom uputstvu na hibridnom jeziku (više hrvatski nego srpski, nije ni ono staro HSJ ili SHJ (iz stare Juge)). No, nije toliko strašno, uglavnom se razume (mislim lakše bi bilo da je sve na jednom, neka lepo bude na hrvatskom ako već niko na srpski neće ili ne može da prevede). Ako baš ne nađeš ... ma moraš naći, mislim da je na Renault UK.

Eh, da ... pređoh do sada skor 1750 km (neki km manje).
Prva nezgodacija do sada bio je poziv da se zameni air-bag u volanu ... dobro, lepo od njih (renoa) ali ja sam morao do Niša (ili Jagodine) pa odakle god, cca. 2000 dindži (možda i svih 20€ sa doručkom).

Ne bih da davim, samo bih se složio (kako je već neko napisao, ako ne i više njih):
odlična putna brzina mu je 75-105 (idealno mi se čini tačno 3000 obrtaja, tj. 90-95 na satu).
Motor je mali ("zujalica") ali se (začudo) odlično ponaša na brdskim terenima što nije bilo očekivano.
Nisam vozio preko 120 (preko 110 tek sad zadnji put, i to par km na auto-putu kod Niša).
Zato nemam posebna iskustva, ali to mu je sigurno mana (duga putovanja auto-putem). No 1 godišnji odmor nije problem (i pride neko putovanjce ako uopšte, nadam se da). Verovatno nakrcan i nije za više od 120 uz klimu 110. Inače sigurno može da drži 130 od čega više i ne treba (npr. 2-4 osobe ali bez većeg prtljaga).

Samo zapažanje o potrošnji. Bilo je 5,5 na 100 prvih 1245 km a sada je 5,65.
Minimum na regionalnom putu (258 km) 4,8 litara.
Maksimum na cca. 250 km od čega blizu 200 km čist grad (i to zimi): 6,4 litara.
Dobro, Bor i nije neki grad pa zimi bi mogao da stigne i svih 7 po gradu.

Toliko za sada.

P.S.
Da li da kačim slike? (ima ih na blogu, i dopuna na CBC).

szs

 :aplause:
A slike...pa neće nikada da škode  :ne:
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

MitarMrgulic

Slažem se sa kolegom Stalkerom, ovaj 1,0 Sce je jako zahvalan što se tiče potrošnje, na iole otvorenoj cesti, bila on magistralna, regionalna ili bilo kakva, on bez problema ide oko 5 l BMB ili manje, to je mene baš iznenadilo jer imam Meganea 1,5 dci, koji na otvorenoj isto ide oko 4,5 l diesela.

U gradu je već druga priča i ako je većinom gradska vožnja, popne se on na 7-8 litara BMB-a dok 1,5 Dci neće preći 6-6.5 u najljućem gradskom režimu.

To kažem jer stanujem u urbanoj zoni Sarajeva, nije strogi centar ali ima solidne prometne gužve u jutarnjim i popodnevnim špicama....

P.S. Slažem se da slike nisu viška, druže Stalker, je li ono metalik crvena i koji joj je kod?

saša61beograd

Po prethodnim postovima vidim da ovaj 1,0 Sce može da ide uzbrdo,da trpi 120 km/h na auto-putu i da troši 4,5-7 litara.To se u milimetar poklapa sa mojim iskustvima sa Yugom 45 koga sam vozio 1989-2003.Pošto sam se lepo navozao tim Yugom i mnogo ga voleo,podneo bih onda i Dačiju 1,0.Jedino smeta što za sve te godine nisam ništa napredovao,ali to je moj problem.
Sada je dve godine kako je 1,0 Sce na evropskom tržištu,pa pošto nema vesti da mu nešto fali,izgleda da je motor dobar i pouzdan.Ovo je važno jer sa novim motorima i tehnologijama treba biti oprezan.

expendable

#262
 :ziveli:
To sam baš hteo da kažem ... ponaša se slično Yugo-u 60 ili Zastavi 101 (Skala) 65, ili još bliže starim "specijal" kečevima (jer su imali kratke prenose, samo ovde je i peta a četvrta kraća). Otprilke isti odnos snaga/masa (manje više, zavisi i od toga koliko je opterećen auto). Jedino što su ovde pneumatici 15-ice i manji je otpor vazduha pa su sa Dacijom max. brzine veće (osetno).
Ubrzanje je slično 1.3 motoru za keca.
E sad, za potrošnju je IPAK bolja situacija (ili ajd' da kažemo da je slična kao kod Yugo 45).
Onih 5 litara na otvorenom je samo pri jako nežnoj vožnji, realno je 5,5. Kao što smo videli u većem gradu je oko 7,5 izvesno.
Znači prosek 6-7 (6,5). Jugo je ipak (čak i 45) trošio bar pola litara više, uz skromnije performanse (u gradu i ceo litar, bar).
Tako da bih rekao "pesnički" potrošnja 45-ice performanse 65-ice (ili "specijalke").

Da, već je dve godine u upotrebi što je (verovatno) dovoljno za dokazivanje. Btw. od skora se ugrađuje i u Clio (nema više 1.2 motora, ah to je zaista bio vrlo dobar motor*, ali jedva su ga prepravili za E5, za "šesticu" nije bilo šanse), što je verovatno dokaz da je Renault siguran da je sve o.k. (iskreno, Dacia je ovde igrala ulogu "eksperimenta", mada je sa 70 ks već bio u malim renoima).

*dobar i za TNG ... mada mi je inženjer Dačije (više o tome drugi put) napomenuo da i pored fabričke TNG instalacije motori sa TNG-om nešto kraće traju (nije precizirao, ocenio sam to kao 20%); malo pomaže povremeno (bar 10-tak% km) voziti na benzin ali čak i tad (?!). Doduše, ovo uzeti baš kao paušalno (inače Rumun, baš radi tamo) i nezvanično (ali u nezvaničnim razgovorima se sazna ponešto što inače ne bi).

I izbor slika (biće ih još, samo da sunce sine).

MitarMrgulic

Ma bitno je samo da nema neku krupnu konstrukcijsku manu, kao oni lanci na TSI, problem sa zaribavanjem motora zbog nekih sita za ulje koja se začepe i sl.

On će sigurno imati neke svoje boljke, kao što su bile npr. bobine na Renault benzincima 1.6, ili neke svoje sitne mušice, ali bitno je da nema nečega što može devastirati motor ili nanijeti neku veliku štetu.

Pratim dosta forume, pa i oglasnike, a nisam vidio da ih ima sa npr. 100 000 km na satu, tako sa su oni uglavnom prošli onih prvih "rizičnih" 50-ak hiljada.

Kao što Sasa61, sa ovim novouvedenim motorima, uvijek je rizik. Ali kad su oni njega utegli u Euro 6 normu, pa još daju 100 000 garancije, mislim da znaju da ne pušu u hladnu čorbu.

Prave detalje o specifičnostima, trajnostima ovih motora i sl. imat ćemo za koju godinu kad izvrte preko 150 -200 hiljada, a to će brzo biti, računam da ih ima dosta po komercijalama i službama u EU, naročito ovom dijelu koji gravitira istočnom bloku.

expendable

Da, sa svim se slažem.
Iskreno, 1.2 se već poodavno dokazao, i tu nema šta da se kaže (o 1.4 i da ne pričam,mada je to već "davna" prošlost).
Sigurno ima modela preko 100k km ali relativno malo. Ipak, garancija od 100k km bi trebala da znači bar 200k km "u službi".
Da, tako sam se (lakše) i odlučio jer bi za dve godine (i mnogo motora sa 50k km) veća mana motora došla do izražaja.

Tu je mnogo lakše odlučiti se za dizel motor, ali sa cca. 15000 km godišnje to mi se ne bi isplatilo (tek od 20 hiljada počinje razmišljanje o dizelu, kad se kupuje novi automobil, kod nas (pošto je dizel skuplje gorivo) možda tek od 25000 km).

bocca

Slučajno pogledah sajt hrvatske dačije. Ovaj motorčić se od kraja decembra prodaje i u stepway-u!!!

Aleksandar

#266
Od januara je 1.0 u ponudi za Stepway verziju i u BiH.

Keka

#267
 :doh:

U Renaultu su TCe ustrojili pa ga nude sa 75 i 90 KS.

Ovo sokocalo se nije pokazalo uspesno u prodaji (iako tehnicki mozda i nije tako los, ali vozne karakteristike turba su neuporedive) pa su ga potpuno izbacili iz ponude iz Clia, ostao samo u Twingu sa performansama jednog raspalog Yuga, 0-100 14,5 sec, medjuubrzanja nepoznata, jos cekaju da dohvati 120  :Smiley:

Logika i razlog nastanka ovog motora su mi velika tehnoloska i ekonomska misterija. Vecina kompanija napravi jedan motor, koji prodaju u nekoliko nivoa snage, sto je ekonomski i tehnoloski opravdano - npr VW ima 1.0 trocilindras u 4 nivoa snage, 60 KS, 80 KS (bez turba), i 95 KS i 115 KS (sa turbom).

Ovi su napravili jedno slepo crevo u evoluciji, ne mogu da dokucim zasto nisu jednostavno skinuli turbinu postojecem 0,9 ili ga ustrojili.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

Druze Keka,

Kao što kaže Sejo Sexon iz Zabranjenog pušenja, "kada izdaš novi album, to ti je kao sa djetetom kad se rodi. Ne znaš hoće li biti doktor nauka ili narkoman" :)

Tako isto i za motore, razvija se nešto u skladu sa trendovima, pa može da bude pun pogodak, da se proda i drugim kompanijama, a može da bude i truba neviđena :)

Motor SDI kod VW grupacije ukinut je negdje 2005-2006 ako se dobro sjećam, a motor je u koji se kunu vlasinici auta u Bosni i sretni su kad nađu neku Fabiju polovnjaka sa ovim motorom. Međutim, on se više ne radi, a ubacuje se neki TSI sa problematičnim lancima, 2,0 tdi sa kompliciranim diznama i sl.

Auto-industrija je takva,  radi sistemom konstantnih pokušaja i promašaja :)

Vrlo lako je moguće, da Renault grupacija traži auto i motor koji će biti pogodan za npr. konstantne gradske gužve ili inter city režime saobraćaja, u kojima se može pokazati, a gdje turbo nije baš potreban zbog okolnosti i režima vožnje, ko će ga znati....

kiconix

Uh, da se ja pitam turbo bih ugradjivao i u kosilicu.
Samo da imam uslove za nov, turbo 1/1.