Motor 1.0 SCE

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

Evo nakon cca 3000 km pređenih, jučer iskoristih priliku što sam bio parkiran na ravnom, pa provjerih ulje u Loganu MCV, čisto radi predostrožnosti, jer motori kada se razradjuju, znaju "pojesti" malo ulja...

Uglavnom, ulje je malo ispod, maksimuma, dobre je boje i sve je ok.

Idemo dalje :)

slavko_bgd

Uvek s vremena na vremena na vreme treba prekontrolisati nivo ulja. Čak i na vozilima sa elektronskom kontrolom nivoa ulja praktikujem da ručno proverim nivo. I Očekivano je da novo vozilo ne troši tečnosti ( osim naravno za pranje vetrobrana) ali nikad se ne zna. Provera ulja i pregled ostalih tečnosti traje par minuta i mnogo znači. Jer bolje je sprečiti nego lečiti...

MitarMrgulic

Pozdrav drugari,

Evo sam testirao Logan MCV sa potrošnjom, na jedan pun rezervoar.

Nasut je pun rezervoar bezolovnog benzina, pa nakon prvog "škljocanja" na pištolju pumpe, dopumpano je još cca 1 litar ili manje, da bi se zaokružio novčani iznos, tako da računam da je nasuto 50 l goriva (+- 0,5 l) koliko i staje.

Nakon oko nešto manje od mjesec dana vozanja i pređenih 680 km, upalila se crvena, što znači da je u rezervoaru ostalo cca 6-7 l goriva.

Znači, potrošeno je cca 43-44 l bezolovnog.

Jednostavna računica je da je potrošnja na 680 km, bila u prosjeku 6,4 l bezolovnog benzina (6,8 x 6,4 =43,52)

Režim vožnje bio je cca 70 % gradska vožnja u raznim uvjetima (špica, prazan grad, srednja gužva) jer je vožen u različita doba dana, oko 20 % bilo je otvorene vožnje i auto-puta, a oko 10 % prigradske vožnje po predgrađima i oko grada.

Fabrički navedena potrošnja za ovaj motor za gradski režim vožnje je 6,5 l, tako da ne odstupa puno, naravno, realna potrošnja mora biti veća od fabričke.

Treba imati u vidu da su ljetni uvjeti vožnje, nema automatskog sauga i drugih stvari koje bi utjecale na potrošnju.

Eto, izgleda da su se uspjeli sa ovim motorom primaći dieselu, na litar-dva razlike (što je bio konstruktorski cilj i san kod projektiranja tsi motora kod VW grupacije), jer imamo u kući 1,5 dci Megana, doduše na 16 felgama i 205 gumama, koji bi na ovu kilometražu, na board compu, po mom iskustvu, pokazao negdje 5,7-5,8 l.

speedo

Način vožnje, pažljivo, prosječno, brzo? Klima radila ili odmarala?

bocca

To da je u rezorvoaru, kad se napuni, 50 litara je vrlo relativno, kao i tih 6-7 litara na rezervi. Bolje, ako se ima para, ponovo napuniti do vrha, kao prvi put.

kiconix

Slazem se, bez ponovnog punjenja i to bar vise puta nema precizne racunice.
Ovako je sve na klimavim nogama.

saša61beograd

Citat: MitarMrgulic poslato 24.08.2018. - 23:01

Jednostavna računica je da je potrošnja na 680 km, bila u prosjeku 6,4 l bezolovnog benzina (6,8 x 6,4 =43,52)

Režim vožnje bio je cca 70 % gradska vožnja u raznim uvjetima (špica, prazan grad, srednja gužva) jer je vožen u različita doba dana, oko 20 % bilo je otvorene vožnje i auto-puta, a oko 10 % prigradske vožnje po predgrađima i oko grada.
U vrlo sličnim uslovima,uz vrlo pažljivu vožnju, moj 1,4 troši 6,6-6,8 litara (oko 300 km sa 20 litara).To znači da SCE ipak troši manje.Sa uštedom od 0,5 litara i nižim troškovima registracije,SCE u odnosu na 1,4 mpi ima smisla.
Mitre,voleo bih da detaljno pratiš i izveštavaš o potrošnji ulja,to je zanimljivo za male i moderne motore.

MitarMrgulic

Način vožnje je umjerena vožnja srednjeg tempa, niti jurcam, nit se vučem po cesti, klima upaljena u nekoliko navrata, s obzirom da su ljetnji mjeseci, ali ne preko 10 % vremena provedenog u vožnji, tako da mislim da se nije značajno odrazila na potrošnju, možda cca 1 litar na ukupnu kilometražu.

Pratim ja potrošnju ulja, s obzirom da je motor nov i kad se razradjuje, oni nekada znaju potrošiti ulja, ali sad za sad, nakon cca 4000 km, nema naznaka potrošnje ulja, nivo je na šipci do max.

Aleksandar

Posle malo više od decenije sa Loganom 1.4, došlo doba da se mijenja automobil.

U nedoumici sam, u RS/BIH, moguće je od kraja jula kupiti Logana ili Sandera samo u verzijama 1.0 sce i 0.9 tce, dizela nema u ponudi,uopšte i nikako.

Motor 1.0, cini mi se slabim. Inace plan je da Logana 1.4 (drugi automobil u porodici)  zamjenim novim Loganom ili Sanderom. 0.9 motor nude samo sa robotizovanim mjenjacem sto ne dolazi u obzir...

Pročitah prethodna iskustva, malo me brinu druge recenzije na internetu koje mahom govore da je motor dobar za gradsku voznju ali da nema snage (obrtnog momenta) za vangradsku voznju. Motor jeste brazilsko cudo tehnologije, laksi, manji i moderniji u skladu sa "downsizing" trendom ali me i dalje kopka kako bi se ponašao po gudurama Bosne (autoputem vozim 1 ili 2 puta godisnje)..

Zoran

Kako vrijeme prolazi, sve više mi se sviđa. Mitar to jako lijepo napiše i obrazloži.
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

0.9 tCe sa ručnim mjenjačem trebalo bi da se može kupiti, ali samo u stepway varijanti. Ili na plin kao "obični" Sandero. Dizele vjerovatno pripremaju za euro6d norme.

Aleksandar

Ne bih Stepway a ni plin. Ostaje mi da se nadam da će se novi motori pojaviti od septembra (kaže par izvora na internetu) ili da rizikujem i kupim 1.0...
Da se raspametiš...
Mitrov post je najdetaljniji opis do sada na koji sam naletio...

Zoran

Mislim da je 1. O SCE u svemu bolji od 1.4 MPI sem u kočenju motorom i trajnosti u pogledu velike kilometraže, preko 250 000 km.
Sam svoj gazda - vazda.

bocca

Verovatno već od 1. septembra novi cenovnici i novi dizel motori (blue). Da li će biti ikakvih promena i sa benzincima ostaje da se vidi.

MitarMrgulic

#194
... i ja sam primjetio u katalozima na web stranici za BiH, da diesela uopšte nema u ponudi i to mi je bilo čudno, da nema nekih lagera koji se čiste ili sl.

Moj 1,0 Sce ima Euro 6 oznaku i ponosan sam na ljubičastu naljepnicu na vjetrobranu :)

Kao što reče drug Zoran, meni je auto ok, jer se uglavnom vozam po sarajevskoj kotlini, malo imam brda, pa mi je sasvim ok, a nisam nešto ni natovaren, uglavnom obiteljska vožnja, klinci, biciklo itd. ne previše prtljaga.

Od ovih vožnji po bosanskim gudurama, imao sam put do Mostara, Srebrenice, Tuzle i Brčkog, gdje ima dosta brda i gdje su veliki planinski prevoji (poznata Karaula na putu SA-TZ), uglavnom ide ok, uz veliko brdo u treću, malo jači obrtaji i nosi to sasvim ok, doduše, jeste da sam uglavnom bio sam, ili sa suvozačem u autu, jednom sam u Tuzlu išao natovaren sa cijelom obitelji, a za Srebrenicu sam čak vukao i priličan prtljag.

Ako bude ovaj 1,3 tce benzinac, ubačen u ponudu, mislim da će biti ekstra stvar, ali i da će cijene biti nešto veće.

Vidim da su po novom cjenovniku sa 27.07. ove godine, sve modele poskupili za cca 500 KM (260 eura), pa mislim da se malo naoštravaju :)

Logan MCV je bio oko 17 500 KM u Ambiance opremi za BiH, sad je već 18 000 KM, tako da jedino ako budu davali neke popuste krajem godine, moći će se nešto ušićariti :)