Motor 1.0 SCE

prethodna tema - sledeća tema

Keka

 :offtopic:

Hill hold ide preko ABS-a, znaci ista fora na svim automobilima koji ga imaju. Ako se dobro secam u pitanju je Bosch 8.1 koji nudi i sledece opcije: ABS, ESP, ASR (kontrola proklizavanja), EBD (elektronska distribucija kocione sile), EDL(elektronsko zakljucavanje diferencijala), FBS(fading brake support), HBA(emergency braking), EBC(engine braking control), upozorenje u slucaju naglog kocenja (4 zmigavca ili sl.), susenje plocica itd, u zavisnosti sta je softverski omoguceno.

Mora da bude nagib, na ravnom ne radi.

Mora da bude pritisnuta kocnica i menjac mora da bude u brzini. Ako je u prvoj (ili nekoj drugoj za napred), hill hold ne dozvoljava da vozilo ide unazad. Ako je u rikvercu, ne dozvoljava da ide unapred.

Davanjem gasa ne popusta, vec vremenski ili otpustanjem kvacila.

Stvar sa mnogo varijabli i senzora, odlicna "idiot friendly" igracka i sreca radost kad se pokvari. Nista nije falilo staroj dobroj rucnoj.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

Ok,

Uglavnom, kako sam razumio, taj sistem je stalno aktivan, nigdje se ne pali niti gasi :)

Ja sam nešto to zamišljao kao neki taster, koji kad pritisneš, drži točkove još 2 sec. moguće da je u nekim ranijim autima bilo takvo riješenje, ali ostalo mi je u memory remain da se to negdje mora paliti.

Hvala za info :)

Moj je kolega kupio nedavno Clio sa tim sistemom i gasio mu se auto jer nije navikao čekati, već držao "vagu" na kvačilu kad bi kretao, pa mu je trebalo neko vrijeme da se uvježba :)

dekiv68

Citat: MitarMrgulic poslato 09.03.2018. - 21:14

Jedino mi je možda žao što nisam uzeo rezervni točak standardnih dimenzija, jer mi je onaj set za opravku i kompresor, prilično čudno rješenje.
Inače, na 1.0 Sce nema start-stop sistema i to je navedeno u katalogu. Da li taj hill assist uvijek radi ili se mora negdje uključiti, jer ne vidim nigdje prekidač  :ces:
To što nema start&stop mislim da nije nikakva mana jer se ja trudim da ga obavezno isključujem.
I ja sam dobio set za reparaciju bez rezervnog točka. Kako sam kupio felne za zimski set guma jedan točak sam ubacio kao rezervni, zimi je sa letnjom, a leti sa zimskom gumom. I set za reparaciju stoji u gepeku, zlu netrebalo. Na svu sreću nisam imao gumi defekt od kako sam kupio auto (skoro 2 godine i 21k km)

MitarMrgulic

Pozdrav,

Moj Logan MCV 1.0 sce, je danas bio prvi put na auto-putu :)

Porodična vožnja, uglavnom 20-30 km, sasvim se lijepo ponaša na cesti ide dosta dobro, oko 3000 obrtaja, on je na oko 95 kmh u petoj brzini, ja ne volim preko 110 na auto-putu, tako da mi je sasvim ok.

Zvučna izolacija je dobra, dosta stabilno drži cestu, uglavnom sve ok :)

MitarMrgulic

#169
Kao što sam obećao, nekon predjenih oko 500 km, evo jedne moje recenzije za Daciu Logan MCV, 1.0 Sce :)

Dacia Logan MCV Ambience  1,0 Sce 54 kW

Nakon što sam postao vlasnik Dacia Logan karavana, u benzinskoj verziji, 1.0 Sce, sa Ambience opremom, te pređenih oko 500 km u raznim režimima i uvjetima, napisah ovu recenziju, za sve one kojima je ovaj automobil interesantan, a nema ga baš previše na našim prostorima.

1.   Pronalazak auta i naručivanje

Za Dacia Logan MCV, supruga i ja smo se odlučili, nakon što nam je u kući definitivno zatrebao drugi auto, zbog djece, posla i obaveza i nismo više mogli stići sve zadaće i aktivnosti pokriti sa jedinom vozilom.

Nakon toga, gledali smo dosta oglasnika, ponuda za auta itd. pa smo ubrzo uvidjeli, da obiteljski auto koji bi trebao nama, otprilike neka Astra karavan, Peugeot 308 dobar Ford Focus, Octavia karavan  ili slično vozilo sa velikim gepekom, se može naći za oko 13-17 hiljada KM (uvjet je bio vozilo staro do 4-5 godina i sa cca 100-150 hiljada na satu).

Gledali smo opcije novih vozila i primjetili ove Dacie Logan u limuzinskoj i karavan verziji (iako smo prethodno gledali Lodgy-a, koji nam je bio skroz ok kao monovolumen, od njega smo odustali jer se realno dobije, nešto što je Logan MCV sa malo više prostora iznad glava putnika, koji realno, nikome nešto suštinski ne treba i prtljažnikom za 10% većim, pa smo od Lodgya odustali).

Razmišljali smo, da li novo auto, sa garancijom do 100 000 km ili polovnjak iz uvoza, koji su uglavnom službena vozila ili vozila sa leasinga, iako su u dobrom i ok stanju, nekako smo bili bliže opciji da se kupi novo auto, koje će biti u kući i kojem će se znati istorija i svaki kilometar.

Odlučili smo se za Logana MCV, u benzinskoj varijanti, čisto iz razloga što nemamo ni sa sadašnjim autom jedva godišnju kilometražu koja je isplativa za diesela, a pogotovo sa dva auta je nećemo imati ni preko 10 000 godišnje.

Poučen iskustvima bh tržišta, poslao sam upit za ponudu za svih 5-6 koncesionara Renault- Dacia u BiH, sa zahtjevom za ponudu za navedeno vozilo sa Ambience opremom, uz dodatak cd-usb-radio sistema sa zvučnicima, kao doplata, jer ga nema u osnovnoj verziji.

Ovo preporučujem svima koji kupuju novo vozilo bilo koje marke, jer je situacija sa zalihama, lagerom, dostupnim vozilima i sl. dosta različita, pa cijene znaju varirati, u što sam se i uvjerio.

Nakon što sam dobio ponude, one su se uglavnom kretale oko 18.000 KM, možda 100-200 KM manje, ali uglavnom oko tog iznosa (auto je po zvaničnom Dacia katalogu koštalo 18 900 u osnovnoj verziji, pa je to bilo uglavnom ok, uz značajan popust).

*(1 EUR=1,9596 KM, odnosno približno 2 KM)

Međutim, jedan koncesionar, vjerovatno iskusni Renault vuk, daje ponudu od oko 17 100 KM, što je bilo za skoro 1000 KM, jeftinije od ostalih (zbog svih detalja, auto se naručuje u decembru 2017. a već u 2018. Logan modeli će nešto pojeftiniti , što je ovaj distributer vjerovatno znao), pa izbor pada na tu auto-kuću.

Ono što je loša stvar kod nabavke i gledanja ovih vozila, je što ih nema na stanju kod koncesionara u BiH, uglavnom ima Sandero koji se dobro prodaje i Duster, tako da se nema gdje pogledati auto u prirodnoj veličini, vidjeti gepek i enterijer, probati auto i sl.

Ja sam za vrijeme traženja ovog auta, imao priliku samo jednom vidjeti auto uživo na parkingu, u jednoj auto-kući gdje je stigao pa čekao da kupac dođe po njega.

Vrijeme isporuke je od 90-110 dana, što mislim da značajno ,,ubija" volju potencijalnih kupaca, jer ko će još izbrojati 17-18 hiljada, pa onda čekati 3 mjeseca da mu auto dođe... na Balkanu to jednostavno ne ide tako i ako je neko prelomio za kredit ili leasing, daj mu brate da je auto  za 7 dana na cesti.

Nama ovo na sreću, zbog obiteljskih okolnosti nije smetalo, već smo imali jedno auto, pa nam je i odgovaralo da novo auto, koje stiže sa ljetnim gumama, dođe nekad u proljeće a ne u ljutom januaru.

Jednostavno, puno je narudžbi i sve što se sastavi unaprijed se proda u Francuskoj, Njemačkoj i tržištima Istočne Europe (Dacia je u Češkoj i Poljskoj, pored popularnosti Škode, dosta traženo vozilo), a Logan MCV  odnedavno sastavljaju i u Tangier pogonima u Maroku.

Boje koje su na raspolaganju za Dacia Logana, su sadržane u 9-10 opcija, dosta su moderne, a od tih boja, samo su arktik bijela i mornarsko plava besplatne, metalik boje koštaju u nadoplati oko 800 KM, što smo mi smatrali da je puno, pa smo se odučili za plavu.

Inicijalno, u prvi mah, bijela nam je bila intersantna, jer je stvarno lijepa i blještava kad se opere, ali ovaj Logan Mcv koji sam imao priliku vidjeti na parkingu, bio je bijeli, pa čim je malo zaprljan, podsjeća na općinsko vozilo, samo mu fali grb općine Kalesija na vratima, pa nas je to opredijelilo za plavu.

2.    Dolazak auta ili ,,out of the box".

Kada muzičari rade recenzije instrumenata, obično se počinje sa rubrikom ,,Out of the box" što bi značilo otvaranje potpuno novog  proizvoda iz kutije i prvi kontakti i utisci.

Odmah  moram reći da je naš Logan MCV ,,poranio" i stigao 15-ak dana prije nego što smo očekivali.

Nakon završenih procedura oko administracije, otišao sam po auto, koji je bio u salonu.

Ono što na prvu upada u oči, je da je Logan MCV dosta veliki auto i impozantan karavan, sa svojih 4,51 metara, što je otprilike, za 20-30 cm više od Golfa 6, Citroena C4, Renault Megana i sličnih vozila iz kompakt klase.

Auto izgleda dosta skladno, ima prilično velike staklene površine, a ono čime odiše je jednostavnost. Jednostavna vrata, ulaz u unutrašnjost, entijer je dosta utegnut i ,,renaultovski", tako da nekome ko je već vozio Clia, Megana i auta iz Renault porodice, neće biti stran.

Sejdišta su ok, klirens-odnosno udaljenost vozila od tla je malo podignut, vjerovatno zbog lošijih puteva na tržištima gdje ovaj auto ide.

Ovjes je malo tvrđi nego kod klasičnih Renaulta, ali opet znatno ,,ušuškaniji" u odnosu na vw grupaciju, ono što je neobično je da je ručica mjenjača prilično visoka, u odnosu na druga vozila.

U enterijeru ima dosta pretinaca i pregrada, držača za čaše i sl.

Nastavak slijedi...


[img]

kiconix


MitarMrgulic

3.   Na cesti

Dacia Logan MCV, nema veliku paletu motora u ponudi i ono što me je iznenadilo, kada sam tražio auto, je da nema benzinca preko 1.0 l zapremine. Osim osnovnog 1,0 sce 73 KS, kojeg sam dobio, ima 0.9 Tce, koji ima turbinu koja daje 90 KS, a mislim da ima još taj isti 0,9 Tce sa fabričkom plinskom instalacijom.
Standardni  1,5 dci iz Renaultove palete je dieselska ponuda, a u Logana ide u opcija od 75 i 90 KS i to je to.

Kada sam izašao na cestu, prvi utisak je da se Logan ponaša dosta tiho. Ovjes je ok, nema neke škripe niti neugodnih zvukova, motor je dosta tih, a s obzirom da je trocilindraš, ima nešto drugačiji zvuk. Izolacija je dosta dobra, zvukovi iz vana se ne čuju puno, jedino što je neobično, je što se sirena čuje kao da je u kabini  

Auto dolazi na 185 / 15 ljetnim gumama i dosta dobro leži na cesti. Dužina Logan karavana, osjeti se npr. na ležećim policajcima, kada specifično zaljuljaju vozilo.

Ono što nas je nasmijalo, kad smo se vozili, je da su putnici na zadnjoj klupi dosta udaljeni od kokpita i prednjih sjedišta, pa smo se morali malo ,,dovikivati", u opuštenom razgovoru, naviknuti na blizinu kabine i putnika u kompaktu koji vozimo prije dolaska Logana. 

Moja najveća sumnja, kada smo gledali i naručili auto, odnosila se na snagu od 54 kW, benzinac od tri cilindra i karavansku karoseriju.

Strepio sam da će nam doći auto koje je kao ,,mrtav konj", znajući iskustva vozača auta sa malom snagom u odnosu na karoseriju (da se niko ne naljuti, naslušao sam se iskustva drivera vw sdi motora, mercedesa 190 i 200 d, pa i nekadašnjih golfova 2 diesel  od 40 kW, opel kadeta karavana sa 55 ks, koja nisu bila baš očaravajuća).

Provozao sam auto sam, pa natovario i cijelu obitelj, sa nešto prtljaga i uglavnom, auto nije neka jurilica, ali je sasvim ok za standardnu vožnju. Dosta dobro ubrzava, nema onaj ubojiti okretni moment kao kod diesela, pa je na kvačilu dosta mekši, kočnice ok i stabilne. Definitivno je dobar auto za obiteljsku upotrebu, ko misli da pretiče i juri, neka ovo ne uzima, jer mu nije ni namjena ni namjera da bude auto te vrste.

U prvih nekoliko dana, vozili smo se na relaciji Sarajevo-Tuzla-Sarajevo, nas petoro u autu, sa nešto prtljaga, ide to sasvim ok uzbrdo pre prevoja, ima snage i za preticanje kad je ok situacija itd.

Uglavnom, ok auto za neku mirnu i gradsku vožnju i ne previše jurcanja, što je meni i sasvim ok.

Dacia Logan MCV ima kočioni sistem Bosh 8.1, pa ima iznenadjujuću paletu ABS-ova, ASR-ova  
I sličnih asistencija kod kočenja, tako da ima i hill-assist sistem, da drži auto na uzbrdici zakočenim dok se ne krene, što me je iznenadilo, obzirom na marku vozila i stupanj opreme, jer su to uglavnom opcije koje su se prije 5-6 godina, kad sam kupovao novog Renaulta, prilično naplaćivale.

Ima upozorenje ako pojas nije vezan, ima pokazivač za nezatvorena vrata, ima klimu, koja se ručno podešava, ima pretince za čaše i punjač na 12 v naprijed i nazad.

Zadnja vrata se mogu suspendovati, da se mogu otvarati samo spolja, što je dobro radi djece i njihovih nemirnih trenutaka na zadnjem sjedištu.

Gepek je doista prostran, ima policu koja pokriva sadržaj, a mislim da je među najvećima kod ove klase auta.

Ispod gepeka, ima prostor za rezervni točak, alat itd. a možda se kao mana može istaći da Ambiance oprema ne sadrži rezervni točak niti dizalicu a ima onaj set za opravku gume, a rezervni točak u doplati je oko 120 KM, ako neko želi imati točak punih dimenzija.

4.   Eskterijer

Dacia Logan je budžetsko auto, pa dolazi sa dosta serijskih detalja, koji se dobiju, trebali korisniku ili ne, a ono što je doplatna opcija, su uglavnom ,,sweet spot" sitnice, koje se nalaze u skupljim modelima opreme (podešavanja volana i sjedišta po visini, putni računar, središnji naslon za ruku, el. podesivi retrovizori i sl), što su stvari koje meni kao vozaču, ne trebaju ili ih tako rijetko koristim, da nisam ni svjestan da ih imam.

Za eskterijer je bitno reći, da auto ima krovne lajsne, ima saćastu masku hladnjaka, klasičnu karavansku konstrukciju, jako veliki otvor gepeka, koji ,,zine" toliko da se može ubaciti zamrzivač unutra.
Na felgama su ukrasne ratkape, ima fabrički ugrađena dnevna svjetla, koja se upale čim se da kontakt, farovi su nešto užeg snopa nego kod Renaulta, ili mi se učinilo.

Brisači su dosta dobri, prijanjaju dobro i nema nekih zvukova, jedino što je po meni mana, je što imaju samo dvije brzine, onu 1 / 10 sec i onu brzu konstantnu, ali to je cijena budžetski orijentiranog auta.

Maglenke su doplatna opcija u Ambiance opremi i koštaju cca 60 KM, ja ih nisam uzeo iz prostog razloga što ih nikada ne koristim i kad ih imam na autu, ako neko želi iz estetskih razloga, nije ih loše uzeti.

Šteke za otvaranje vrata, se otvaraju odozdo na gore i u crnoj su boji, tako da su neobične ako je neko navikao na kvake koje se otvaraju povlačenjem prema sebi.

Gepek se otvara na središnje dugme, a vrata gepeka su stvarno velika, pa se mora paziti kad se otvaraju / zatvaraju, da ne stradaju lica i glave obližnjih osoba.





kiconix


MitarMrgulic

Evo, nakon cca 1000 km predjenih, uspio sam malo pohvatati detalje koji se tiču ponašanja motora 1,0 Sce, kao i potrošnje.

U vezi potrošnje, s obzirom da nemam board kompjuter, koliko sam mogao procijeniti, kreće se oko 7 litara bezolovnog benzina, u mom režimu vožnje, koji je otprilike 70 % gradska vožnja, oko 30 % otvorena, sa nešto malo auto-puta.

U  gradskoj vožnji, ima i špice, kada idem na posao, a ima i slobodnijeg režima gradske vožnje...

Uglavnom, potrošnja se kretala od 6-6,5 litara na otvorenom (magistrala), pa do nepunih 8 l, u strogo gradskom režimu vožnje, ali nije prelazila 8 ni u periodu kad sam imao samo grad, što je ok, tako da se u globalnu, vrti oko nekih 7 l goriva.

Što se tiče startnosti, okretnog momenta i sl. da ima moment od 97 Nm osjeti se samo prilikom kretanja, kada treba malo gasa, da se življe krene, ubrzanja i međuubrzanja su mu ok, već na 40 km/ h pokazivač traži 4 brzinu, pa se može po gradu vozati i u visokim brzinama, što mislim da utiče na potrošnju.

Uglavnom, "najslađi" režim vožnje na otvorenom, je na oko 3000-3200 obrtaja, kada se vrti oko 95-100 km/h, osjeti se da mu taj režim leži i godi.

Da auto nije puno težak (Logan MCV ide oko 1 tone), osjeti se kod naglih ulazaka u krivine kao i jačih bočnih udara vjetra, ali ništa bitno što bi ugrozilo sigurnost.

Sve u svemu, nije loše, dosta sam zadovoljan sa autom :)

Zoran

Čestitam Mitre, auto si izabrao razumom.
Sam svoj gazda - vazda.

Sir Oliver

I drink to make other people more interesting.

MitarMrgulic

#176
Danas je Dacia odradila u komadu cca 400 kilometara, uglavnom vožnje otvorenim putem, brdskim predjelima (2/3 brdske, oko 1/3 ravnice), uz nešto malo gradske, dijelom upaljena klima, cca 1 sat od ukupno 6,5 sati vožnje.

Bila je na upaljenoj rezervi već prešla cca 8 km,  prije puta nasuto je tačno 22,5 l BMB, presla je 390 km i jos nije upalila crvenu.

Potrošnja se znači kreće negdje oko 5,5 l /100 km, što djeluje dosta dobro.

Radila je preticanja, krstarenje otvorenom cestom, penjanja preko prevoja, sve u svemu, prilicno ok.

Istina, bio sam sam u autu.

trajce


Keka

Radi sve to i bicikl i fica i bmw i avion, ali fali i opsti utisak, da li se motor muci ili ne, itd itd
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

Ne muči se, dosta glatko ide, čak daje indikacije za veću brzinu, iako se meni "po uhu" još ne šalta....naročito na uzbrdicama.

U vožnji, da ne znam da je trocilindras, ne bih ni primjetio...

Manji okretni moment osjetim samo pri kretanju, kad traži malo više gasa da bi živahno krenuo, a ja ne gasam puno naviknut na dci :)