Diskovi i Pločice

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Hm. Pogledaj sam debljinu plocica, posto imas aluminijumske felne mozes da vidis debljinu i bez skidanja tocka. Opet, da bi lepo video kakvo je stanje skini točkove i baci pogled. Na Loganu sam menjao pločice na oko 90000 km i imale su 4-6 mm "mesa" (nije bilo potrebe da se menjaju) i sa tim pločicama je prodat auto sa oko 160000 km.  Na Stepwayu su pločice iz prve ugradnje, auto je prešao oko 60000 km, a pločice su 5-6 mm debljine (kočenje motorom nije toliko "moćno" koliko je kod dizelaša).
Ne znam na šta bi mogao izgubiti garanciju, o tome smo već pisali. Na motor ili menjač? Ne verujem. Ne preporučujem, komentarišem - da sam vešt, zamenu pločica bih obavio sam.

:wave:

Keka

Kao sto rece kolega, kontrolu mozes da uradis sam. Ja bih dodao-uz obavezno skidanje tocka ili gledanje iz kanala, posto debljina spoljasnje i unutrasnje plocice moze znatno da se razlikuje (mada ne bi trebalo).

Cene u ovlascenom servisu su nerealno visoke, a u varijanti uradi sam mozes da prodjes 3-4 puta jeftinije. Zamena je vrlo jednostavna.

Dozvoljena debljina plocice je 2-3 mm od nosaca, mada ove navodno imaju (mehanicki) sistem za signalizaciju istrosenosti (?) u vidu ispupcenih prstenova (?).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Dok sam ja vozio Logana pločice nisu ulazile u garanciju.
Stavljane su redovno Lucas (trw).

Zoran

Naročito velika razlika u trošenju unutrašnjih i vanjskih pločica zna biti kod modela koji nemaju lim koji štiti disk. Moj bazni je baš takav.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Citat: Keka poslato 26.09.2013. - 21:13
Dozvoljena debljina plocice je 2-3 mm od nosaca, mada ove navodno imaju (mehanicki) sistem za signalizaciju istrosenosti (?) u vidu ispupcenih prstenova (?).

Lim koji si spomenuo... Da li je to "sistem za signalizaciju istrošenosti"? Sećam se da sam na Loganu zagledao pločice (na Stepwayu sam samo bacio pogled) i da sam video da je "lim" zapravo zona koja prva "struže" i daje vlasniku vremena da zameni pločice.

Keka

#200
Verovatno, mada se nisam upustao u analizu kako to zaista funkcionise. U pitanju je prsten obelezen strelicom mada nisam ubedjen da dolazi u kontakt sa diskom, suvise je periferno.

Edit: Sad sam nasao ovu sliku, izgleda da ipak dohvata ivicu diska.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


vujanovgoran

Ne mogu tacno da se setim, ali mislim da na Loganu nema nikakav sistem koji signalizira istrosenost plocica, osim zvuka koji se cuje kada se neka plocica istrosi. Prstenovi koji se vide na slici, su deo sistema koji plocicu drzi pricvrscenu. Neravnomerno trosenje unutrasnjih i spoljasnih plocica dolazi kada zariba vodjica po kojima klesta klize, njih bi trebalo podmazati bar na svakih 20000km, produzice se vek plocica i sacuvati diskovi od devijacija.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

DarioGTI

Taj indikator istrošenosti pločica imam na SuperNovi. Međutim - ja to ne koristim  :D

Fora je u tome da se na pločici nalazi taj okruglasti komadić materijala sive boje, koji kada se pločica prilično potroši, dođe u kontakt sa "senzorom", te se tada pali signalna lampica na instrument tabli. U biti se radi o zatvaranju strujnog kruga (pretpostavljam da taj kontakt daje onda masu), i ništa drugo.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

Ja sam to imao na Mercedesu 123. Znalo je praviti zimi probleme jer se lampica palila od velike vlage. Naročito kada se snijeg topi.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Ja sam stekao utisak da se deo pločice (moguće taj - okrugli) nasloni na izbočeni rub diska pre nego što se meso pločice potroši do kraja. U utorak ću skinuti točak, pogledati i fotografisati.

zac

Ne verujem da je ta nitna koja sluzi kao osovina opruge mehanicki indikator istrosenosti .  :ces:

A vozila koja imaju insatalaciju za senzor istrosenosti imaju i lampicu na tabli..

ivan-bgd

Da li to moj stepway ima tj. tu lampicu istrošenosti (vidim da ima obeleženo na instr.tabli ali da li se pali kad se istroše pločice to još uvek ne znam) i da li da čekam da se ona upali pa da tek onda menjam pločice?

kiconix


lovac

Prešao sam sa svojim stepwayem 30.000 km i bio sam na redovnom servisu u Podgorici. Rekoše mi da su mi disk pločice skoro zrele za zamenu. Dadoše predračun: pločice oko 38 €, ruke oko 10 €.
Kad sam se vratio u HN pogledao sam u prodavnici delova - najskuplje pločice koštaju 26 € (ne znam koji tip).

Mislim da su ovi u ovlašćenom servisu preskupi.

Čudi me kako su se pločice tako brzo istrošile - nisam baš žestok na pedali kočnice .....

trajce

.... U jednom od Cristijevih tutuorijala pokazao je kako da se doda indikator istrosenosti kocnica, povezivanjem na instalaciju za signal nivoa kocione tecnosti.