Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

ivan-bgd

Aha može ali je skupo...kod nas se to kaže ,,ne može,, jer niko neće da plati. :dobro:

slavko_bgd

   Počeli su da se nude tržištu uređaji za motore sa slojevitim ubrizgavanjem (direkt-direktnim ubrizgavanjem) benzina, ali za nove modele i njihove motore. Cena sa ugradnjom se kreće u rasponu od 1200 - 1800 EUR, zavisno od motora, modela, proizvođača opreme itd. Ono što je specifično za te uređaje jeste da je svaki specijalno koncipiran i ECU programiran za određen model i agregat. Kompleti se tako se naručuju i dobijaju. To je jedan od razloga zašto im je cena tako visoka. Ali, ako se uzme u obzir da cena tih setova iznosi 10-15 % vrednosti vozila to nije tako strašno.

   Uštede ugradnjom tng-a (ili metana) u takve motore su manje u poređenju sa konverzijom klasičnih "port-injection" motora jer ovi "direktni" troše istovremeno i određenu porciju benzina.

  Za F5R motor nije i neće verovatno nikada biti razvijen i ponuđen uređaj za tng, iz razloga što je broj tih motora relativno mali i radi se o starim vozilima koja se na zapadu gotovo izbacuju iz upotrebe. Isto važi za Mitsubishi GDI motore, Peugeot HPi motore i mnoge druge. S obzirom na socijalne prilike i opštu starost voznog parka u Srbiji, trenutno gotovo da nema interesovanja za konverzijom ovakvih motora...

vujanovgoran

 :ha: Prava sitnica.

@Slavko
  :aplause:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

slavko_bgd

Jbg, svaka nova "tehnologija" je skupa kad se pojavi. Pa setite se vi koji ste pre 5-7 godina ugrađivali sekvencijalne plinove koliko su tada koštali a koliko koštaju sada... sigurno je da kad se omasovi broj tih motora, omasoviće se i ponuda uređaja pa će biti dostupniji onima koji budu smatrali da im to treba.

ppejic

Polako se smanjuje razlika u ceni BMB - TNG. Jos malo pa je razlika samo 0.5 Eur.

Kasalovic1996

Ja kada sam ga ugradjivao 2008 izašlo me 600e,ali se isplatio relativno brzo pošto se mnogo vozi,a i cena gasa je tada bila daleko niža od današnje.

Veterinar

Moja trenutna računica je ovakva. 8 l benzina košta oko 1200 dinara, 9,3 l TNG-a i 0,3 l BMB-a koštaju oko 870 dinara. Grubom računicom to je oko tri evra manje na 100 pređenih km u korist vozila sa TNG uređajem. Znam da se to ne isplati kao ranije, ali (s obzirom da smo ugrađeni uređaj već otplatili, kao i servise i atest, upravo na razlici u cenama goriva) pošto prelazimo oko 20000 km godišnje na gorivu "uštedimo" oko 600 evra. To su trenutno tri i po moje zvanične plate.  :doh:

Loganovac

Citat: PPejic poslato 29.12.2013. - 17:23
Jos malo pa je razlika samo 0.5 Eur.

Još uvek je ispod 60% cene benzina.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

drzarkod

Iako dizu akcizu za 5 din. na tng ko je ugradio isplati se, a ko prelazi 10000 km godisnje kao ja je u dilemi, biti ili nebiti.... :ne:

bmiillan

treba uzeti sve okolnosti u obzir, cenu ugradnje, cenu atesta koja više nije zanemarljiva (oko 13000 din), cenu održavanja
gasne instalacije,kolika se kilometraža prelazi i koliko godina se planira voziti automobil.

oni koji prelaze do 10000 km godišnje su zaista na granici da li ili ne, preko toga se relativno brzo isplati pa je lakše
nego čekati dve godine da se vrati investicija i da se počne sa uštedom.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Kasalovic1996

Pa svaka investicija koja se isplati za 5 godina se smatra dobrom investicijom,a ovo se isplati za 2 godine što je i više nego dobro,mada mislim da sam je ja isplatio i mnogo brže pošto moj Logan prelazi negde oko 30 000 godišnje.

saša61beograd

Ko se uhvati u kolo vožnje na plin mora da računa da su u tom kolu dva igrača mnogo alava na pare i bez osećaja za ferplej:država i plinski lobi.Ko ima nerava da se sa njima nosi,uštedeće sigurno (para,ne nerava).Ja nerava za to nemam.
Nije u redu potezati pitanje isplativosti ugradnje plina sada,u sred zime,kad je cena plina najviša.Na leto će cena plina u odnosu na benzin biti povoljnija pa bi trebalo uzeti u obzir neku prosečnu godišnju cenu.
Svetla tačka u vožnji na plin je što sada može da se kupi Dačija sa fabričkim plinom.Verujem da je to 100% urađeno kako treba;čak je i prenos u menjaču promenjen u verziji sa plinom,a pretpostavljam i da je glava motora prilagođena.To je vrlo zanimljiva alternativa,samo da nije onih,gore pomenutih.

drzarkod

Sale ovo je za mene prijatno iznenadjenje...Loganovac i Keka ce se svakako sloziti. Mislim da plinski uredjaj fabricki ugradjen nije neko cudo tehnike u odnosu na nase majstore....a i ovo za cenu plina si u pravu....kao i za zivce... :c:

saša61beograd

Da,živci...Mogu da se nadam da će jednom biti više para,ali živaca sigurno neće (neuroni se ne obnavljaju,koliko se sećam).

drzarkod