Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Zašto svaki moj post u ovoj temi izaziva polemiku?
Moguća su dva razloga:
1.Post je totalna glupost.Ignorišite ga!
2.U postu ima neko zrno logike i istine.U tom slučaju prihvatite to (kao deo neobavezujuće razmene mišljenja).

Zbog mira u kući obećavam da više neću piskarati u ovoj temi.
Iskreno mi je žao zbog troškova i nerviranja koje ste imali oko ponovnog atesta.Kao neko ko živi u ovakvoj državi i sam sam mnogo puta "razbio glavu" o birokratiju, glupe propise i nepotrebne troškove, nevezano za kola;znam kako je.Ovog puta me je promašilo.Meni dovoljno da me učvrsti u mom stavu o plinu (o kome neću više pisati,obećavam).

slavko_bgd

#286
Druže, polemika je merilo kvaliteta komunikacije. Ako bi u ovoj temi samo pisali ljudi koji su "pro" (za) TNG, vrlo brzo bi tema izgubila smisao. Mora se čuti i mišljenje onih koji su "contra" (protiv), da bi neko ko treba da se odluči o pogonskom gorivu svog vozila izvagao argumente "pro et contra".

Tvoj post sam shvatio i prihvatio kao što si naveo pod 2. Tvoj argument "contra" iz prethodnog posta su birokratske peripetije nametnute onima koji već imaju važeća uverenja sa rokom dužim od 5 godina, i to je tvoje mišljenje koje apsolutno uvažavam, pa se nadovezujem:

Od donošenja novog ZOBS-a, odnosno njegove primene od 12.12.2010 (neka me neko ispravi ako sam pogrešio datum), sva uverenja za TNG se već izdaju na 5 godina i to vlasnici vozila znaju. Drugim rečima, neće biti ove ludnice koja trenutno traje. Trošak ispitivanja vozila uvećan je za nekih cca 50eur u odnosu na period do 12.02.2013. i trenutne informacije govore da neće biti dodatnih nameta od strane ABS-a na ugradnju TNG-a.

Dakle, nemoj se jediti i nemoj obećavati da nećeš da pišeš o (ili protiv) plina. Važi i za sve ostale koji ovo čitaju, hajde da razmenjujemo stavove, ali argumentovano.

hobbista

@saša61beograd:
Polemika je uvek zdrava, dok je pristojna  :to:
Sto se tice ustede, ako se misli na bankarsku stednju onda od toga nema nista. I onda dolazimo do filozofskog pitanja - da li se usteda odnosi samo na stednju u banci, odnosno da li je casa polu-puna ili polu-prazna :D

@slavko_bgd:
Nece biti da je razlika samo 50€! Atest je bio na 10 godina, a sada je na 5!

Bitno je da se iznesu sve relevantne informacije, a svako odlucuje samostalno da li da ugradi TNG ili ne  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

#288
Atest od 2010 do 2013 je bio na 5 godina za 5500 RSD. Od 12.02.2013. je isto na 5 godina ali za oko 11.000 RSD.  S druge strane, cena ugradnje sekventa je u poslednjih nekoliko godina pojeftinila za 200 do 450 eur, opao je naravno i kvalitet opreme ali ne da bi se ugrozila bezbednost ili funkcionalnost već na uštrb trajnosti.

Pamtim vreme kad je atest bio na 10 godina za 1900 dinara i kad je litar plina bio od 19-21 RSD a benzin od 51-53 RSD. To su bila vremena koja se, kako mi se čini, više neće ponoviti ali da ima matematike za prebacivanje benzinca na plin - ima.


mladja73

Ja kada sam ugradio plin u prethodni automobil, gas je kostao 18 din! Za crvenu pun rezervoar 60l (nekih 50-tak je stajalo)... Lepa vremena.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Loganovac

Da nema računice - nema. Malopre sam se vratio iz Beograda, išlo nas troje. Od vrata do vrata i nazad, 186km, 14,5L gasa i 0,012L benzina. Autoputem tempomat na 120km/h, uzbrdo 150km/h, nizbrdo petom bez gasa pa šta mu Bog da...

Računam, jeftinije mi izašlo nego da sam išao sam autobusom. Gde je tu računica?  :whistling:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Pa nema je  :ne:
Izvinte ako vam nismo otvorili.

Veterinar

Citat: saša61beograd poslato 17.07.2013. - 10:56
@Veterinar je rekao ključnu stvar "manje ćemo potrošiti na gorivo",a ne uštedeti!
Lepo bi bilo posle 100.000km doći na neki šalter i reći:vozio sam na plin,uštedeo sam 5000 evra,molim da mi to isplatite,u kešu,sa kamatom.

To sa kamatom bi bilo sjajno. Danas nažalost sve ređe imam priliku za štednju, ali imam priliku za smanjenje potrošnje. Kupujemo Daciju da ne potrosimo mnogo novaca, a da nas auto sluzi, iako smo mogli da se stisnemo i kupimo par hiljada evra skuplji auto.
Kuvamo kod kuće i pored toga što je jednostavnije ručati u restoranu pri povratku s posla.
Neki od nas imaju mašinice za šišanje, jer se pokazalo da se jako brzo isplate.
Neko pozove vodoinstalatera, a neko kupi sifon pa ga zameni sam, iako to nije nikad pre radio. Ista priča važi i za krečenje. Retko ko voli to da radi, ali mnogi nastoje manje da potroše.
Za nekog su sve to sitnice, ali za nekog nisu. Ukoliko prelazimo godišnje 20000 km, dnevno prosečno prelazimo 55 km. To je svakodnevno manji trošak od 270 dinara za gorivo. Danas sam za te novce kupio hleb, jogurt, dinju i kesicu suvog grožđa. Oni koji me znaju znaju da sam u stanju da izdvajam te novce svakodnevno tri nedelje kako bih kupio pedeset evra. Postoji mogućnost da se uštedi. Bez kamate, nažalost.  :wave:

Ljota

#293
Ako evre daješ u banku eto ti kamate!  :aplause:

Bojan

Ne moze covjek biti pametan. Ko ima negativno misljenje o TNG-u, isti nece nikada ni ugraditi. Naravno, nema ni smisla ubjedjivati nekoga za bilo sta. Moje misljenje je da se ugradnja gasa svakako isplati (ukoliko vam je kilometraza znacajnija).
Obzirom da dva puta godisnje putujem sa sjevera, testirao sam potrosnju (govorim o novcu, a ne litrama, mada u principu dodje na isto) BMB-a i TNG-a. Vozeci se na TNG, u jednom pravcu ustedim 60 eura, sto ce reci u oba pravca 120, sto svakako nije malo. Iskreno, to i nije neka svota, ali na duze staze se svakako ''nagomila''.
Naravno, ugradnjom gasa (kao sto vec neko rece), necete ustedjeti na nacin da nakon 5 godina voznje imate u novcaniku dodatnih (lupam) 1000 eura. Jednostavno cete preusmjeriti novac u nesto trece, a da o tome i ne razmisljate. Realno, smanjili ste troskove prevoza, ali vjerovatno kolicina potrosenog novca osta ista. Ukoliko ste porodicni covjek, to svakako doprinosi boljem kucnom budzetu, a ukoliko ste student, ostaje koja kinta za kafu sa drustvom.

Logan1.4MPI

TNG je super, al ga nikada ne bih ugradio jer prelazim 10.000 godisnje... znam da se i na to malo km moze ustedeti al ne isplati mi se cimanje a gepek mi treba. Za pustolovine imam golfa 2 koji je kilometrazu toliko puta okrenuo da vise ne znam dal je presao 600.000 ili 800.000. 85 god je i on mi sluzi za maratone, samo se plasim da D2 ne ukinu...
Da sam hteo da sw vozikam sa loganom uzeo bih sa fabrickim tng uredjajem... ali sam znao da mi sluzi za grad, kad idem negde na svatove, za hipermarkete i za dozivljaje na zadnjem sedistu  :zloca:

VeDuS

Citat: Logan1.4MPI poslato 17.07.2013. - 23:53
...........
Da sam hteo da sw vozikam sa loganom uzeo bih sa fabrickim tng uredjajem... ali sam znao da mi sluzi za grad, kad idem negde na svatove, za hipermarkete i za dozivljaje na zadnjem sedistu  :zloca:

Onda si trebao uzeti MCV-a ili Lodgy  :zloca:

Logan1.4MPI

 :offtopic: da je postojao 2006/2007 ko zna, mozda i bih.

david

U kecu sam imao gas, ugradnja je bila 230e, nisam nista ustedeo na razlici, vec sam vise prelazio kilometara, izmedju 13-15000km po SRB a sad prelazim 8000km.

Raja

Znači ima neke  prednosti. Za iste pare više kilometara. A pare se štede u banci ili čuvaju u slamarici.  :ziveli: