Koji je put do saobracajne sa upisanim TNG sistemom? Atest i kontrolni pregled

prethodna tema - sledeća tema

Dabisa

Ako mi 2007.nisu trazili nosace,onda nemaju pravo da mi po novom zakonu(retroaktivno)traze da ugradim nosace,mislim na 127.clan pravilnika o podeli motornih i prikljucnih vozila,zar ne...

Loganovac

Razlika između atesta i reatesta je upravo u tome što reatest nema veze sa novim zakonom, utvrđuje se samo da li vozilo zadovoljava propise koji su važili u trenutku izdavanja atesta, pisali smo o tome.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Dabisa


Stvar je u tome sto sam jutros obavio reatest u Valjevu,i spodoba iz AMSS-a mi je trazila da ugradim nosace na bocu iako na to nema pravo.

Keka

Ima pravo zato sto je i onda bilo potrebno da postoji kolevka ili teleskopi za bocu.

Spodoba je onaj sto ti je 2007. izdao atest iako uredjaj nije ugradjen po propisu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


vesko78

To šta je važilo 2007. godine i ko je "spodoba", je jako diskutabilno.

Sama činjenica da je neko 2007. otišao da radi atest, pretpostavlja da je on otišao da utvrdi ispravnost i bezbednost svoje instalacije, te da to potvrdi kroz papire koje će mu izdati ovlaštena ustanova.
Meni su 2007 godine stavili bocu bez nosača. Niti sam ja pitao zašto nema nosača, niti me je pitao bilo ko na Mašinskom fakultetu u BGD gde sam uradio atest. Boca (hvala Bogu) stoji kao i prvog dana, nije se pomerila ni milimetar. Atest sam uredno dobio. Napominjem da sam na Mašinski fakultet otišao slučajno, a ne u pokušaju da se tamo "provučem" zbog neke nepravilnosti.

Dakle, "Dabisa" je potpuno u pravu, ako smo tada dobili ateste, te je takvo stanje bilo validno u tom trenutku i ako se 
" utvrđuje se samo da li vozilo zadovoljava propise koji su važili u trenutku izdavanja atesta"
zašto se traže nosači za bocu?

(Druga je stvar šta je bezbednije i ostale rasprave na tu temu....)

Nego smo saterani u ćošak, registracija ističe, gužve su velike, pokušaj da bilo koju spodobu ubediš da te bar sasluša je osuđen na neuspeh jer je njima rečeno da to "mora tako da bude".

Ti ako hoćeš idi žali se na nekom drugom mestu jer ljudi čekaju u redu iz tebe.

Nigde na tim mestima ne možeš da vidiš dokument (pravilnik) kojim se oni rukovode dok pregledaju instalaciju, datum od kada on važi (npr. od te 2007, pa ga se neko izdajući meni atest nije pridržavao) i tako dalje.

I zaista, voleo bih da vidim dokaz da se Mašinski fakultet nije pridržavao propisa kada je izdavao ateste, za boce bez nosača!



Loganovac

U potpunosti podržavam i osećam i sam gnev zbog načina na koji je neko odlučio da "uvede red" u ovom "visoko rizičnom" segmentu prepravke vozila.
Međutim, i sam sam ugradio uređaj 2007. godine i nisam otišao na atest slučajno, kao na kaficu, već je i tada bila veoma komplikovana procedura (upućivanje na atest, vanredni tehnički pregled, trte-mrte...) i nisi ni mogao da registruješ vozilo bez obavljenog atesta. Tačno je da su raznorazni tezgaroši imali ovlašćenje da izdaju ateste i da je tu vladao totalni haos i javašluk, ne tvrdim ali i ne sumnjam da je možda i poneki profesor Mašinskog fakulteta to odrađivao "preko one stvari" samo da uzme pare, nije bilo supervizije i mogli su da rade šta hoće. To što je neko profesor ne znači da ne s*re i p*ša, i oni bi trebalo da izgube deo svog dragocenog vremena da sednu i da prouče propise, na šta izgleda nisu bili primoravani - ograđujem se, ovo je samo moje mišljenje. odnosno pretpostavka. Činjenicu si i sam izneo - gore pomenuti profa ti je ladno izdao atest za nešto što ni tada nije pilo vodu. Očekujem da naše tata-mate za gas, Slavko i Keka, izađu sa dokumentima (propisima) koji su tada važili da potkrepe ovu priču.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Da je ranije svasta prolazilo atest-jeste. 2008. godine u NS na Masinskom nije mogla da prodje cilindricna boca bez teleskopa ili kolevke. Opravdano je nezadovoljstvo korisnika kojem je nesto bilo OK pre 5 godina, a sada nije OK, iako je zapravo kriva ustanova (odnosno predstavnik) koja je izdala atest. Slicna prica je i za homologovano gumeno crevo za gas (sa natpisom), bez kojeg sad ni pod razno ne moze da prodje pregled, iako tada to nije bilo nuzno.

Po recima iskusnog majstora koji ugradjuje TNG, pre donosenja sadasnjeg Pravilnika http://www.abs.gov.rs/doc/propisi/Pravilnik%20o%20ispitivanju%20vozila%208_2012.pdf kojim je propisana ugradnja uredjaja, vazile su smernice R67, u prilogu je izvod istih koji sam uspeo da pronadjem.

Verujem da ce Slavko moci da da precizniji odgovor.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Dabisa

29.juna u Lazarevcu ponovo otisao na reatest,dosli iz Vince,nisu pravili nikakav problem,prosao sam...Danas obavio registraciju...

vesko78

Citat: Loganovac poslato 03.07.2013. - 16:02
Međutim, i sam sam ugradio uređaj 2007. godine i nisam otišao na atest slučajno, kao na kaficu, već je i tada bila veoma komplikovana procedura (upućivanje na atest, vanredni tehnički pregled, trte-mrte...) i nisi ni mogao da registruješ vozilo bez obavljenog atesta.

Mislim da me nisi razumeo, dakle nisam ja posao na pijac (ili na kaficu) pa  "slucajno" svratio do Masinskog fakulteta da odradim atest. Ja sam,vodeci racuna o sopstvenoj bezbednosti i legalnosti svega sto sam uradio na vozilu, sutradan po uradnji gasa sasvim namerno i svesno otisao u Ljermontovu (Beogradjani znaju-SUP) po uput na atest, pa vanredni tehnički, pa ponovo tehnički posle atesta, pa nova saobraćajna itd....
Slučajan je bio izbor ustanove gde sam otisao, imao sam informaciju da to radi Mašinski fakultet u Beogradu i to mi je bilo dovoljno. (za Vinču ni dan danas ne znam gde je tačno).

Citat: Loganovac poslato 03.07.2013. - 16:02
Tačno je da su raznorazni tezgaroši imali ovlašćenje da izdaju ateste i da je tu vladao totalni haos i javašluk, ne tvrdim ali i ne sumnjam da je možda i poneki profesor Mašinskog fakulteta to odrađivao "preko one stvari" samo da uzme pare, nije bilo supervizije i mogli su da rade šta hoće. To što je neko profesor ne znači da ne s*re i p*ša, i oni bi trebalo da izgube deo svog dragocenog vremena da sednu i da prouče propise, na šta izgleda nisu bili primoravani - ograđujem se, ovo je samo moje mišljenje. odnosno pretpostavka.
Dakle nisam čekao da neki od njih dođe negde u neku radionicu, pa ga tu nesto majstor smuva i svi srecni.
Dalje, mislim da nikakv profesor nije silazio u kanal da "pogleda auto odozdo", to je radio neki stariji proćelavi čovek, po mom mišljenju tehničar (ograđujem se možda grešim), kojem je taj "profesor" valjda objasnio sta treba da radi (pretpostavljam, poznavajuci tada vazece propise).
Takođe, nije mi jasno zašto bi me pustili, da su rekli morajuju nosači, ja bih se onog momenta okrenuo, ispravio i vratio se nazad.
Citat: Loganovac poslato 03.07.2013. - 16:02
Činjenicu si i sam izneo - gore pomenuti profa ti je ladno izdao atest za nešto što ni tada nije pilo vodu. Očekujem da naše tata-mate za gas, Slavko i Keka, izađu sa dokumentima (propisima) koji su tada važili da potkrepe ovu priču.
Oni su meni tada izdali potvrdu koja je zvaničan dokument, koju su imali pravo da izdaju  na osnovu ovlašćenja koja imaju ( i na osnovu kojih i sada rade reatest). Taj papir je za njih( i za mene ) validan i na sudu. Uz dužno poštovanje pomenutim članovima (Keka, Slavko)ali mislim da sa pravne strane (o kojoj ovde diskutujemo) njihovo poznavanje problematike autogasa i propisa mi ne bi pomoglo da na sudu dobijem Mašinski fakultet u smislu da nisu radili po propisima te 2007. godine.

U trenutku dok sam radio atest 2007 pored mene je bio covek koji je doterao izradjenu auto prikolicu za prevoz camaca da je atestira zbog registracije. Da li su i njega možda prevarili u nekom smislu?

Citat: Dabisa poslato 03.07.2013. - 20:53
29.juna u Lazarevcu ponovo otisao na reatest,dosli iz Vince,nisu pravili nikakav problem,prosao sam...Danas obavio registraciju...

Ako sam dobro shvatio "spodobe" iz Vinče nisu tražile nosače.
Dakle stručnjaci: ko je ovde lud, treba ili ne treba boca na nosačima?

Ovo je moj privatni komentar(ako nije prikladan neka ga moderator ukloni): mislim da su iz Vinče postupili korektno, mislim da nikada na sudu ne bih dokazao da Mašinski fak. nije radio u skladu sa propisima kada mi je izdao atest (šta više verujem da je sve bilo u skladu sa tadašnjim propisima) i na kraju mislim ovi iz AMSS sviraju k.... preterano, zeleći da sebi daju na značaju više nego što zaslužuju, i bez potrebe prave ljudima probleme.

(Kao sto sam već ranije naveo, aspekt bezbednosti ne bih dovodio u pitanje i ako je potvrđeno da je bezbednije, boca treba da bude na nosačima! Ali prepravke tek po isteku vremena važećeg atesta!)

Keka

Boca mora da bude na nosacima, bilo tebi to drago ili ne, hteo da priznas da te je sistem zeznuo, ili ne.

Ranije je bilo propisano koje ubrzanje mora da izdrzi fiksirana boca, bas bih voleo da vidim koje ubrzanje moze da izdrzi bojler od 50+ kilograma koji je usrafljen sa 4 srafa u lim debljine ispod 1 mm. Na stranu to da li je u direktnom kontaktu sa limom, sto je takodje bilo (i sada je) nedozvoljeno.

Prica o bezbednosti sa jedne strane i pominjanje suda u smislu isterivanja pravde su kontradiktorne. Tvoj stav, na koji svakako imas pravo, se svodi na misljenja i pretpostavke, naspram kakve-takve struke i kakvih-takvih zakona.

Dakle, nije ni malo diskutabilno sta je vazilo pre donosenja Pravilnika 2012. godine, diskutabilno je kako je ko to tada primenjivao, a izgleda da je diskutabilno i kako to sada ko primenjuje.

Sto se mene tice, mozes da vozis i sa kucnom bocom vezanom kanapom u gepeku, mozes i da isterujes neku pravdu, ali ako hoces da sve bude uradjeno kako treba, ili poseti krstenog majstora i poslusaj ga ili nabavi zakonsku literaturu pa je doslovce primeni.

U prilogu je Pravilnik o tehnickim normativima za uredjaje i opremu za pogon motornih vozila na tecni naftni gas, koji je objavljen u Sluzbenom listu SFRJ br. 7/84 i kao takav je vazio do donosenja Pravilnika iz 2012. godine.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Dabisa

Citat: Keka poslato 28.06.2013. - 22:52
Ima pravo zato sto je i onda bilo potrebno da postoji kolevka ili teleskopi za bocu.

Spodoba je onaj sto ti je 2007. izdao atest iako uredjaj nije ugradjen po propisu.
Ovo sam zaboravio da kazem...
Najveca provala je u tome sto mi je atest iz 2007.god. izdao upravo AMSS!!!
Da čovek ne poveruje!

Sto se mene tice, mozes da vozis i sa kucnom bocom vezanom kanapom u gepeku, mozes i da isterujes neku pravdu, ali ako hoces da sve bude uradjeno kako treba, ili poseti krstenog majstora i poslusaj ga ili nabavi zakonsku literaturu pa je doslovce primeni
Što se tiče ove primedbe upućene vesku78 da ,,poseti krštenog majstora"mislim da je promašena...
Ja sam dobio fabrički ugrađen plinski uređaj na 0 kilometara,znači te 2007.g.taj uređaj je ugradio ovlašćeni serviser koji je sarađivao sa auto kućom,kod koje sam kupio kola.
Naravno dobio sam i atest od pomenutog AMSS-a.Sve sam to uradio da bi mi plinski uređaj bio po P.S. i da mi kasnije niko ne bi pravio probleme.

Loganovac

Vrtimo se sve vreme oko jedne te iste stvari - oni su nekad grešili a mi danas plaćamo! Sve je jasno, svi smo u pravu, ali ćemo svi platiti i gotova stvar.

BTW, @vesko78:

Citat: Loganovac poslato 28.06.2013. - 21:34
Ne znam da li imaju pravo, ali sam video nekoliko auta kako prolaze reatest bez nosača, imali su samo šelne sa M10 vijcima. Čini mi se da rekoše da manje od toga ne može.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

vesko78

Citat: Keka poslato 04.07.2013. - 00:57
Boca mora da bude na nosacima, bilo tebi to drago ili ne, hteo da priznas da te je sistem zeznuo, ili ne.

Nije u pitanju ovde sta je meni draže, pričamo o pravnom aspektu, a lično bi mi bilo draže da mi je boca stavljena na nosače u startu, ako nizbogčega drugog ono da me sada neko ne bi zezao na kontrolnom pregledu zbog toga.

Citat: Keka poslato 04.07.2013. - 00:57
Sto se mene tice, mozes da vozis i sa kucnom bocom vezanom kanapom u gepeku, mozes i da isterujes neku pravdu, ali ako hoces da sve bude uradjeno kako treba, ili poseti krstenog majstora i poslusaj ga ili nabavi zakonsku literaturu pa je doslovce primeni.

Ako vas je dotakao moj komentar da mi vaše poznavanje propisa ne bi pomoglo na sudu, nije mi namera da vređam vaše znanje, štaviše redovno pratim forum i smatram da sve što ste pisali mi je jako pomoglo puno puta.

Citat: Keka poslato 04.07.2013. - 00:57
Ranije je bilo propisano koje ubrzanje mora da izdrzi fiksirana boca, bas bih voleo da vidim koje ubrzanje moze da izdrzi bojler od 50+ kilograma koji je usrafljen sa 4 srafa u lim debljine ispod 1 mm. Na stranu to da li je u direktnom kontaktu sa limom, sto je takodje bilo (i sada je) nedozvoljeno. Prica o bezbednosti sa jedne strane i pominjanje suda u smislu isterivanja pravde su kontradiktorne. Tvoj stav, na koji svakako imas pravo, se svodi na misljenja i pretpostavke, naspram kakve-takve struke i kakvih-takvih zakona.

A gde si video (lično) koliko ubrzanje izdržava boca od 50 litara na nosačima, osim u pravilniku i specifikacijama?
Dakle, da li ja, ili bilo ko drugi,  koji  je u servisu ugradio autogas i otišao u ovlašćenu ustanovu da to atestiram (smatram je za renomiranu, jer godinama obavlja takve poslove) treba da pre toga dea proučim gomilu propisa, imam služebeni glasnik u ruci, i slične stvari? Da li je normalno da bilo ko mora to da poznaje da bi otišao da uradi atest?
Pa zato sam valjda i otišao tamo da oni to provere i potvrde?
I laiku je jasno da  "o tri eksera možeš da okačiš veći teret nego jedan, ali to ne dokazuje da jedan ekser ne može da drži teret određene težine".  Ustanova koja atestira ti je dala atest da je tako nešto u skladu sa propisima (ili da nije).


Citat: Keka poslato 04.07.2013. - 00:57
Boca mora da bude na nosacima, bilo tebi to drago ili ne, hteo da priznas da te je sistem zeznuo, ili ne.
Dakle, Mašinski fakultet me je zeznuo, jer nije radio po propisisma kada mi je izdao atest 2007. (i ne samo oni već kako vidim @Dabisa - i AMSS i ko zna ko sve još).
Ja zaista mislim da sa pravne strane gledano ako bih odlučio da na sudu dokazujem to, ne bih uspeo jer pretpostavljam da su oni (AMSS, Mašinac i ostali) ipak to tumačili da je bilo u skladu sa tada važećim propisima. A država im je dala sertifikat da odlučuju o tome radeći ateste.
Naravno, ljudi, forum je da razmenimo mišljenja. Niti ću ja tužiti mašinac, reatest me čeka do kraja godine, uradiću sve prepravke kako u tom trenutku bude zahtevalo stručno lice, i šta da radim.
Opet navodim pitanje bezbednosti nije sporno, standardi i propisi se menjaju vremenom u cilju poboljšanja bezbednosti i treba da se primenjuju. 
Cela moja priča se zasniva na onome oko čega smo svi ovde saglasni: svrha kontrolnog pregleda je provera ispravnosti gasnog sistema i njegova usklađenost sa propisima koji su važili u trenutku ugradnje.
Mene recimo lično vređa ono što se provlači kroz vaše komentare za nas koji imamo ovakvu situaciju:
boca sa kanapima, nekršteni majstor i mi pravno neuki.

Ne nego, 2007. godine ja bolje znam sta je propis nego AMSS, MAšinski fak. i ostali....


Citat: Keka poslato 04.07.2013. - 00:57
Diskutabilno je kako je ko to tada primenjivao, a izgleda da je diskutabilno i kako to sada ko primenjuje.
Citat: Loganovac poslato 04.07.2013. - 10:22
Ne znam da li imaju pravo, ali sam video nekoliko auta kako prolaze reatest bez nosača, imali su samo šelne sa M10 vijcima. Čini mi se da rekoše da manje od toga ne može. 
>Poslednji citat govori sam za sebe, i valjda ide bar malo u prilog onoga o čemu sam ovde govorio.


Loganovac

Verovatno si pisao post dok sam ja postavi oprethodni...

Niko se ne vređa, niti nam je namera da bilo koga ponizimo ili na bilo koji drugi način kinjimo. Navedenu situaciju imamo svi koji vozimo na gas, u potpuno smo isitm g*vnima i razumemo se. Pisao sam da sam puk'o 6000 dinara, potrošio dva dana godišnjeg odmora i morao da jurim vezu  :agr: da bih odradio reatest...
Takođe, da nisam uspeo da registrujem auto na vreme zbog dvomesečnog čekanja u redu za reatest, bio sam spreman da odem da kampujem na onoj livadici ispred Skupštine pa šta bude (dobro, ne bih se baš demonstrativno spalio ili slično  :c:).

Ponoviću, sve se vrti oko toga da mi plaćamo njihove greške, što bivše što sadašnje. Možemo da se bunimo i isterujemo pravdu po Forumima kao Kalimero koliko god hoćemo, ne može šut sa rogatim pa to ti je!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.