Koji je put do saobracajne sa upisanim TNG sistemom? Atest i kontrolni pregled

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

Daleko je to od zvaničnog opoziva, na žalost.
Ovo je samo prepucavanje između državnih organa, da pokažu čiji je veći  :ranting:


Mada, meni odgovara ovakvo tumačenje propisa, kakvo je sada  :c:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

kiconix

Koliko ja ovde vidim, još uvek ništa nije ukinuto.
Verovatno će biti ali do tada,  :mojeovce:

Keka

Nece biti ukinuto, ni pod razno. Evo stavova nadleznih (kopirano sa drugog foruma):

CitatПоштовани,


У вези Вашег питања које сте доставили електронском поштом које се односи на возила са уграђеним уређајима и опремом за погон на гас, обавештавамо да су испитивање преправљеног возила у погледу уградње уређаја и опреме за погон возила на гас (из члана 249. Закона) и периодични прегледи уређаја и опреме за погон возила на гас (из члана 252. закона), две различите ствари.
У првом случају се врши испитивање преправљеног возила као целине, док се у другом случају врши, у одређеним роковима, преглед само уређаја и опреме за погон возила на гас.
Обавезе испитивања возила код којих је извршена преправка у погледу уградње уређаја и опреме за погон на гас су на истоветан начин прописана и према старим и према новим прописима.
Наведени периодични прегледи се обављају у прописаном року, који тече од стављања у промет, односно пуштања у саобраћај, возила са уграђеним уређајем и опремом за погон на гас. Датум почетка овог рока је дан извршеног испитивања преправљеног возила (без обзира да ли је испитивање извршено по старим или новим прописима) или од датума наведеног у потврди о саобразности, односно потврди да је возило произведено и хомологовано са уређајем на погон на гас, без накнадног преправљања.
Обавеза да се уређаји и опрема за погон возила на гас морају подвргавати периодичном прегледу је уведена новим Законом.
Одредбом члана 252. став 1. и 2. Закона је прописана обавеза да се уређаји и опрема за погон возила на гас морају подвргавати периодичном прегледу код правног лица кога овласти Агенција, у роковима који не могу бити дужи од пет година.
Такође вас обавештавамо да:
1. је потврда о периодичном прегледу уређаја и опреме за погон возила на гас неопходна у свим случајевима када је од уградње уређаја и опреме за погон возила на гас, односно испитивања тако преправљеног возила прошло више од 5 година. Рок важења уверења о испитивању преправљеног возила (5, односно 10 година), који је у тим уверењима одређен без правног основа у прописима, нема утицаја на обавезу поседовања Потврде о периодичном преглед уређаја и опреме за погон возила на гас.
2. је рок важења уверења о испитивању преправљеног возила одређен без правног основа у прописима, па истек тог рока не повлачи обавезу поновног испитивања преправљеног возила. С тога не постоји обавеза да власници тих возила приликом техничког прегледа, када истекне наведени рок, прилажу ново уверење о испитивању возила.


С поштовањем,
НАЧЕЛНИК УПРАВЕ

генерал полиције

Драгиша Симић

CitatПоштовани,

У вези вашег дописа обавештавамо вас да је периодичан преглед уређаја и опреме за погон возила на ТНГ прописан одредбом члана 252. Закона о безбедности саобраћаја (,,Службени гласник РС", бр. 41/09, 53/10, 101/11 и 32/13-УС): ,,Уређаји за погон возила на гас који су уграђени у моторна возила морају се подвргавати периодичном прегледу код правног лица кога овласти Агенција. Прегледи се морају обављати у роковима који не могу бити дужи од пет година."

У исто време вас обавештавамо да Агенција, и поред покренутих различитих иницијатива, нема сазнања да ће се укинути поменута законска обавеза периодичног прегледа. Тренутно се за техничку исправност возила са погоном на течни нафтни гас захтева уверење или потврда о периодичном прегледу не старија од пет година без обзира на дужи рок важења уверења односно потврде.

С поштовањем,

Д И Р Е К Т О Р

Стојадин Јовановић
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


boxit

Ok je za periodični pregled (šta god to i gde god bilo) i to nije problematično, ali ako sam ja dobro razumeo - nije obavezan reatest. U krivu li sam?  :conf:

Keka

To sto rade sad kao uslov za registraciju je periodican pregled, koji se u principu ne razlikuje od atesta, samo sto ga je nas narod pogresno krstio.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

U principu se i ne razlikuje. Međutim, de facto ima razlike. Kad sam onomad oterao auto na reatest, uverio sam se da su momci iz AMSS pravili veliku razliku.

1. Papirologija se drastično razlikuje, za sam pregled ne znam ali je procedura atesta trajala dvstuko duže od reatesta. Ovo su oni sami izjavili i zbog toga su tražili da se vozila grupišu na sledeći način: 10 reatesta pa 3-4 atesta i tako redom.
2. Atest se izvodi po trenutno važećim propisima, a reatest po propisima koji su važili u trenutku izdavanja još uvek važećeg atesta.

Dakle, ukoliko više ne budu menjali propise, logično je da će se atest i reatest svesti na isto. U svakom slučaju, neće biti moguće registrovati vozilo kome je isteklo važenje  atesta plinske boce. Znači, po isteku originalnog atesta svi ćemo biti dužni da zamenimo bocu (ili da je ponovo atestiramo što mislim da još niko nije uradio) i da ostatak plinske modifikacije usaglasimo sa važećim propisima (špulna na multiventilu ko nema, nosači boce ko ima, homologovana creva za sve i slično...).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Dejan



Sve i da neko hoće neće moći da atestira bocu, po novom pravilniku boca ne može biti starija od 10 godina. Takođe više neće moći da se ugrađuje rezervoar iznad rezervoara, npr u Golf 2 više neće moći da se ugrađuje toroidna (točak) boca.

Boka

Ako sam dobro ukapirao , onda znaci da nece biti dozvoljena ugradnja toroidnih  boca? Kad mi dodje vreme da menjam svoju toroidnu bocu moracu da stavim obicnu?

kiconix


Dejan

Boca neće smeti da se nalazi iznad benzinskog rezervoara, kod tebe to nije slučaj.

Boka


slavko_bgd

Citat: Dejan poslato 13.06.2013. - 19:26
Sve i da neko hoće neće moći da atestira bocu, po novom pravilniku boca ne može biti starija od 10 godina. Takođe više neće moći da se ugrađuje rezervoar iznad rezervoara, npr u Golf 2 više neće moći da se ugrađuje toroidna (točak) boca.

Citat: Dejan poslato 13.06.2013. - 22:13
Boca neće smeti da se nalazi iznad benzinskog rezervoara, kod tebe to nije slučaj.

Boca može da se nalazi iznad rezervoara za benzin ali ventilacija multiventila ne sme da bude zatvorena, odnosno mora da postoji dovoljan prostor za izlaz cevi (površina min 25mm2). Takođe, promena položaja (spuštanje) benzinskog rezervoara nije dozvoljeno.
Gnojf2 i Gnojf3 (kao i Omega A karavan, Fiat Bravo, Brava, Marea, itd...) mogu da se preprave sa točak-bocom tako da ili multiventil bude izveden kao eksterni ili da se postavi torusni rezervoar sa razdvojenim armaturama i poklopcem armature, kao npr što rade Holanđani.

Kod Dačija tih problema nema :)

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Dabisa

Imam jedno pitanje...Imam atest koji vazi do 2017.Da li na reatestu imaju pravo da mi traze da postavim nosace boce?

Loganovac

Ne znam da li imaju pravo, ali sam video nekoliko auta kako prolaze reatest bez nosača, imali su samo šelne sa M10 vijcima. Čini mi se da rekoše da manje od toga ne može.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.