Koji je put do saobracajne sa upisanim TNG sistemom? Atest i kontrolni pregled

prethodna tema - sledeća tema

kiconix


miki-bgd


slavko_bgd

Opet novinarske laži, odnosno poluistine: nikada ni jedna boca starija od 10 godina nije dobila atest (osim ako je prošla ispitivanje) a to da li je i kako je tehnički pregled nekoga pustio u saobraćaj je sasvim drugo pitanje.

Tačno je da novi ZOBS predviđa kontrolni pregled TNG uređaja na najviše 5 godina ali je takođe tačno da na osnovu člana 117 Pravilnika o podeli MV(...) "ako je uverenje važeće vozilo na kontrolnom pregledu mora ispunjavati uslove koji su važili u momentu izdavanja uverenja"

Činjenica je da je pravni okvir u momentu izdavanja uverenja bio nakaradan. Činjenica je da je masa nedostataka na vozilima sa TNG uređajima otklonjena tokom one masovne histerije pre i neposredno nakon stupanja na snagu novog ZOBS-a. Moglo se dopustiti da vozila koja imaju važeće Uverenje mogu da se voze do isteka uverenja i da se postepeno ili dorađuju ili isključuju iz saobraćaja. Ali na žalost, ne samo što još uvek trpimo posledice nepostojanja adekvatnog pravnog okvira (ili postojanja neadekvatnog) nego to još i plaćamo. Mislim da je to pogrešno.

Dejan

Citat: boxit poslato 30.03.2013. - 00:02
E da, i ovo: ako je neko prvi atest radio u AMS a obnovu radi na MF (kao moj slučaj) ili obrnuto - mora od prve ustanove doneti uverenje (oni to zovu stručno "A4 format"  :laugh1:) a i to zadovoljstvo košta u AMS = 500RSD, na MF = 1.800RSD.
Original Uverenja je neophodan kako bi se uradio periodični pregled. Većina vozača i ne zna da isto poseduje, tek kada im se pomene A4 format prisete se da je postojao još neki papir. Sam kažeš da su gužve velike, pa možeš zamisliti koliko je naporno X puta objašnjavati šta je originalno Uverenje. Gužve ne bi bile tolike kada bi se manje vremene trošilo na objašnjavanje osnovnih stvari.

boxit

Dejane, potpuno se slažem sa tobom da ljudi apsolutno nemaju pojma o pojmu. I ja sam bio neobavešten o tom A4 papiru pa sam trčao sa mašinca dole do AMSS - sreća dade mi žena za 45 sec. i naplati 500RSD  :bonk:
Ljudi su toliko pogubljeni (i stari i mladi), dok sam čekao u  "čekaonici" sam pomagao nekima da popune banalni formular ..... nećete verovati da ljudi ne znaju koji im je model automobila, reg.oznake i sl. , ja sam se zapanjio  :ne:
A u vezi originalnog uverenja imam zamerku da čovek i ako ga nema - to nije ništa strašno, ako ima prvobitnu atest knjižicu onda se podrazumeva da i taj papir postoji kod ovlašćene ustanove koja je izdala prvi atest. To me malo podsetilo na ono naše sr*nje sa izvodom iz MKR koje si uvek morao da vadiš za svaki jbn dokument.

Dejan

Problem je što takozvana "mala knjižica" nije bila tipska, odnosno nije svaka ustanova na tom Uverenju manjeg formata štampala sve relevantne podatke koji se nalaze na originalnom Uverenju. Na nekim knjižicama stoji da važi samo uz originalno Uverenje, pa zato i Agencija za bezbednost zahteva da im se dostavi kopija originalnog Uverenja. Ako neko ne poseduje original, a redi periodični pregled kod iste organizacije kod koje je vršio Atest, oni jednostavno iz svoje baze izvuku duplikat, ostali moraju da sami da nabave, pa da i za to plate.

vesko78

Možda se nešto i promeni:   Izvor RTS

subota, 13. apr 2013, 08:28 -> 08:57
Ponovni atesti za vozila na plin

Svi koji imaju automobile koji koriste plin i atest uređaja stariji od pet godina moraće pre registracije vozila ponovo da dobiju atest, što košta 6.000 dinara. Stručnjaci upozoravaju da je do sada bilo moguće registrovati vozilo koje ima plinski uređaj star i do 20 godina, što je van svih propisa i nebezbedno.

Vozači koji su pre pet i više godina ugradili plinske uređaje u automobile i dobili atest za TNG sistem moraće ponovo da dobiju atest kako bi mogli da registruju svoje vozilo. Svi oni će biti izloženi i dodatnom trošku prilikom registracije od minimum 6.000 dinara, koliko košta ponovni atest i nova kontrola plinskog uređaja.
Pripremio Dragan Milutinović

Neke odredbe zakona zakona o bezbednosti saobraćaja, usvojenog pre skoro četiri godine, počele su da se primenjuju tek ovih dana, tiho i bez najave. To je zateklo nespremne i one koji registruju vozilo, ali i one koji ih kontrolišu.

Boris Borović iz Tehničkog pregleda "Desetka plus" kaže da su pre mesec dana dobili dopis da vlasnici vozila koji imaju gasni uređaj sa atestom na 10 godina, moraju da ponovo urade atest, ako je prošlo više od pet godina, jer je rok skraćen.

"Sada oni moraju ponovo da idu u neku ovlašćenu kuću koja to radi, a na reatest se čeka otprilike mesec dana", objašnjava Borović.

Problemi počinju kada dođete na red i onda utvrde da vam boca nije u skladu sa novim propisima, da nemate potreban atest, pa morate da menjate veći deo instalacije, što može da košta i do 35.000 dinara.

Mirko Kordić iz Auto-moto saveza Srbije kaže da se u ovom trenutku reatest na teritoriji Beograda zakazuje za polovinu maja, dok se u unutrašnjosti Srbije ponegde zakazuje i za juni.

U Ministarstvu saobraćaja smatraju da se primena uredbe o proveri gasnih uređaja mora odložiti do daljeg, dok de ne stvore uslovi za normalnu kontolu i dok ne isteknu atesti overeni na 10 godina, pa će preduzeti mere da se praksa na tehničkim pregledima ukine.

Savetnik u Ministarstvu saobraćaja Milan Božović kaže da je rešenje u ovom trenutku  odlaganje primene tog propisa, do trenutka dok se ne usaglasi propis sa postojećim stanjem, odnosno dok se ne unapredi sistem na terenu.

Stručnjaci upozoravaju da je u dosadašnjoj praksi bilo moguće registrovati vozilo koje ima plinski uređaj star i do 20 godina, što je van svih propisa i nebezbedno. Zato je i uvedena praksa, zbog velike opasnosti ne samo zbog sudara, već i zbog samozapaljenja pri visokim temperaturama.


U redu je da se radi kontrolni pregled, ali da zbog neorganizacije koja je nastala ljudi ne mogu da registruju vozilo, jer se zbog nastalih gužvi na reatest čeka sa zakazivanjem i po mesec - dva, to nije nije normalno..

I treba sve da obustave dok se ne steknu uslovi za normalno sprovođenje kontrolnog pregleda.

Loganovac

Šta bi sa novim odlaganjem primene propisa, ne mogu nigde da pronađem noviju informaciju od one da "Ministarstvo smatra"...   :badmood:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

manijac

Sta se cini da fabricki ugradjenim uredjajem iz 2006 god. U koju to kategoriju spada, zna li neko?

Loganovac

Ja bih rekao - u nepostojeću. Ni 2007. kad sam ja kupovao auto, nije bilo fabrički ugrađenih plinskih uređaja (mislim da Dačiju).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

manijac

U moju je bilo. Bar tako kaze covek od koga sam ja kupio auto, a on je drugi vlasnik a ja treci.
Nikakav atesni list za BRC koji je bio nemam. Mada sam ja prednji deo zamenio.

kiconix

Kao prvo moraš da shvatiš da nijedan Logan niti bilo koja Dačija nije uvezena u Srbiju sa fabričkim plinom.
Tek sada je počeo uvoz (druga generacija Logana i Sandera).
Kao drugo, ako si već zamenio isparivač, novi atest ti ne gine.

manijac

Upravu si i pored tvrdnje prodavca da je fabricki plin od prvog vlasnika,
to nije tacno jer je plin ugradjen i atestiran 2011.
Potrvdjeno je vadjenjem uverenja iz mupa.

Dejan


Loganovac

Odrađen Sizifov posao reatestiranja plinskog uređaja u državi Srbiji bre!

Da kažem da sam pre desetak dama svratio do Eco Forte servisa u Leštanima (moj matični servis), za svaki slučaj, da pregledaju sve i zamene/dorade šta treba da me ne bi zezali na atestu. Opet mi je ljubazni gos'n tehnički direktor (bar je to bio pre nekoliko godina) rekao da u vozilu imam "military grade" uređaj koji zadovoljava najstrože zahteve svih svetskih standarda i da bez brige šibnem pravac na atest. Ala, lako je reći, treba do atesta doći. Odjezdim do Vinče, gde me ljubazni portir zakopa 6 metara ispod asfalta. Kaže, ušli su pre sat vremena, primaju 10 vozila dnevno i to je to, zakazuje se telefonom, prvi termin kroz mesec i po dana, Meni registracija ističe 23.5. Pitam da li mogu da uletim ako nekog vrati, kaže stoj ti tu slobodno ako hoćeš svaki dan po ceo dan, ako te primi - primi. Situacija! Počnem da muvam kao neke veze ovde po gradu, nigde u Požarevcu ne rade ateste, a bilo je na tri mesta ranije, bilo je u Kostolcu (desetak kilometara) i još ponegde. Jok sad. Pitam čoveka kod koga sam tri puta radio atest da li će da počne ponovo da organizuje atestiranje (dolazili su sa maš. fakulteta Niš), kaže ne isplati im se da biju 400km kad ni tamo ne mogu da postignu koliko posla imaju.  :doh: Normalno! E na kraju preko drugog našeg majstora saznam da se u Petrovcu radi atestiranje, i na jedvite jade se uguram nekako (bilo je i korupcije  :c: ) i danas naj*bem pošteno - od 6:30 do 18:30 sam se čvario na suncu ispred radionice, bilo je preko 60 vozila, oko 40 je urađeno. Jedini sam ja imao sekvent u kolima. Momci iz AMSS bili su izuzetno korektni, ali nisu čarobnjaci. Kad je pogledao ispod haube samo je rekao "ovo je oprema boli glava"...



-----------------------------------


Dobro de, pa moram malo da se uspijam....


-------------------------------------

A oprema prašnjava u PM :hihi:

I da dodam, bilo je u tih četrdesetak jedno pet-šet slučajeva izgradnje uređaja, ljudima dosadila ova zajebancija, kažu "j*baće me još samo ovaj put". Šta reći, ima tu istine.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.