Koji je put do saobracajne sa upisanim TNG sistemom? Atest i kontrolni pregled

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Citat: dekiv68 poslato 23.05.2025. - 16:41Potvrda (nemam atest jer je fabrički plin) mi važi do 01.01.2026. a registracija auta mi pada u aprilu 2026.
Da je tvoj auto moj auto, ja bih zamenu boce i atest uradio tokom Marta 2026, ili mesečak dana pred istek registracije. 
Kao što sam napisao - imaš vremena, a kad dođe vreme javi se da vidimo gde ti je najudobnije da sve završiš.  

Loganovac

Iskreno, gledam i ne mogu da verujem da je auto registrovan u Srbiji na osnovu ovog dokumenta, bez domaćeg atesta. Dokument je pri tome potpisao menadžer kvaliteta u Daciji...
Preko 30 godina radim sa uređajima koji imaju sve moguće evropske sertifikate, ali oni nikad nisu bili dovoljni, uvek se traži preko 'leba pogača, odnosno domaći koji se najčešće izvodi prema regulatornim kriterijumima prepisanim iz tih istih EU normi u odnosu na koje je tamo već sertifikovan. Ali opet je i tamo sertifikat izdala specijalizovana nadležna institucija, evo prvi put vidim i krstim se da je menadžer kvaliteta taj koji je merodavan!
Po mojoj logici ovo je zapravo pandan onoj našoj izjavi servisa koji ugrađuje plinski uređaj da je urađeno u skladu sa tim i tim zakonima, pravilnicima, propisima, a tu je i pobrojana ugrađena oprema baš kao u našim papirima, tako da sam 99% siguran da tu mora da postoji još neki papir od ovlašćene institucije, atest na kome je sve ovo aminovano i naveden rok važenja. U suprotnom ispada da uređaj uopšte ne podleže obavezi reatestiranja, boca je večita itd.

(Znači pričam o kojekakvim uređajima u Ex izvedbi, o sudovima pod pritiskom, sigurnosnim ventilima itd. itd...)
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dekiv68

OK Slavko, tako i ja planiram.

Loganovac, kada sam registrovao prvi put Sandero, to sam uradio bez atesta već mi je trebao CoC (EC Certificate of conformiti ili potvrda o saobraznosti) i Potvrda od Reno-Nisan Srbija kao predstavnika proizvođača i generalnog uvoznika da je vozilo proizvedeno 17.03.2016. sa fabrički ugrađenim plinskim uređajem i da je homologovano bez naknadnog prepravljanja.
Nakon 5 godina sam po članu 252 ZOBS-a plinski uređaj podlegao periodičnom pregledu i od Agencije za bezbednost saobraćaja dobio Potvrdu o ispravnosti uređaja i opreme, a u AMSS-CMV su mi tom prilikom tražili papire od boce isparivača i multiventila. Dok nisam dobio Potvrdu od Agencije, pri svakom tehničkom pregledu su mi kopirali CoC i Potvrdu generalnog uvoznika

Andrix

Ja sam sa gore navedenom papirem i jos dva u decembru prvi put isao na tehnicki i prosao. Kopirali i ostavili uz reg.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

@Loganovac:

Verovatno postoje razlike u propisima u tvojoj branši i auto-branši, pa ti je čudno da ovo ovako funkcioniše.

Deklaracija o usaglašenosti uređaja i opreme za pogon na tng sa regulativom R67 koju izdaje proizvođač je više nego dovoljna za bilo koje vozilo proizvedeno i homologovano sa pogonom na tng, ako je država/tržište ratifikovalo tu regulativu, kao što Srbija jeste.
Ponovo pregledati danas nešto što je u skladu sa regulativom koja je ratifikovana bi bio pravni, tehnički i finansijski nonsens.
 
Interval pregleda vozila sa pogonom na gasovita goriva propisuje svaka država bez obzira na regulativu R67.
Srbija je propisala da interval pregleda ne može biti duži ( znači može biti kraći) od 5 godina i ograničila rok upotrebe sudova pod pritiskom na 20 godina. Rezervoari za TNG se menjaju na svakih 10 godina iz ekonomskih razloga dok se rezervoari za CNG ispituju na svakih 48 do 60 meseci. Primera radi, u Italiji se boce za CNG ( metan) pregledaju na svakih 5 godina i nema roka upotrebe tih boca sve dok prolaze pregled. Nekada su se u Srbiji automobilske boce za tng mogle ispitivati nakon isteka 10 godina od meseca/godine proizvodnje još dva puta na po 5 godina.



Loganovac

Ajde i to, ali opet ko potpisuje deklaraciju? Ne izdaje je državna institucija nego zaposleni kod proizvođača vozila, makar bio i menadžer kvaliteta. Zar nije to analogno izjavi servisera koji kod nas ugrađuje aftermarket uređaj?
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Atest - samo uzimanje para, sa svasta nesto / generalno receno. Kada sam ugradjivao plin u prvog logana 1, isao sam na atest jer je kod naknadno preradjivano vozilo i moralo je da se izmedju ostalog i izmeri ukupna tezina....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

To uzimanje para i jeste jedan od razloga zašto se ne vozim na plin a u bivšoj državi sam na plin prešao 500 000 km, sa 3 auta. Niko nikad ništa me nije pitao. Išao sam i u Mađarsku 60 puta, bez problema. Ugrađeni su u privatnoj garaži bez ikakvih papira.
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

I ja sam tako nekad, kad sam na tehnickom za crvenu prolazio bez da vide....Neka preporuka u BG za kupovinu plinkih filtera, ili neki servis, u ovl. su po 3000+ din ?
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

Atest nije samo puko uzimanje para. Trubimo o bezbednosti, plaćamo air bagove i kojekakve džidža-bidže, čitamo crash testove, a ovamo možda sedimo na bombi...

A to što je neko možda zajašio raketu i srećno preleteo 500.000km ne znači da tako treba. Viđao sam kojekakve ludosti u kolima, komšija je tih devedesetih potrošio Jugića vozeći sa plinskom bocom od 10kg u gepeku (za šporete u domaćinstvu). Znači bezbedno je tako, ajde svi to da uradimo, što da nam bez veze uzimaju pare?
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.