Preporuka za novi akumulator

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Ajde startna struja, ali kapacitet akumulatora zavisi više od nivoa opreme (broja džidža bidža) nego od vrste motora. Uostalom, Zoki vozi benzince, za koje se smatra da su "manje gladni" startnih struja od recimo dizelaša. koliko se sećam, stari "Vulgarisi" (Rajo ispravi me ako grešim) su fabrički imali upravo te akumulatore 44Ah / 440A. Motor 1.4 MPI bez džidža-bidža.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Raja

Ako se dobro sećam 47ah, ostalo ne znam.

Andrix

Mislim da je moj raniji Sandero 2, 1.2 imao 50ah, a sada Logan 3 1.0 od 60 ah, zbog opreme valjda. I nikako ne mogu da utvrdim marku "fabrickog" akku u Loganu 3, samo da je iz Italije.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

Nešto gledam, u ovom moru poskupljenja u protekle dvije godine, kako sam primjetio, akumulatori nisu nešto značajno skočili, evo kolega gore kaže da je kupio nov za 8000 dinara (to je ako se ne varam 60-ak eura).

Kako su otišle cijene dijelova, drago mi je da je bar nešto ostalo po starom :)

Loganovac

Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vladan P

Citat: dekiv68 poslato 28.01.2025. - 09:08Meni je na Sanderu sa 0.9TCe motorom ugrađen u fabrici akumulator 12V/60Ah/510A EFB.
Zar kapacitet od 44Ah i startna struja od 440A nije manje od optimalnog za tvoj motor

U mom modelu fabrički akumulator je bio 45Ah 400A.

Automobil je bez start-stop sistema.
Zajedno smo skupa !

dekiv68

Da, moj auto ima start/stop sistem koji stalno isključijem. Možda je zato akumulator i izdržao 9 godina

Andrix

Citat: dekiv68 poslato 28.01.2025. - 14:22Da, moj auto ima start/stop sistem koji stalno isključijem. Možda je zato akumulator i izdržao 9 godina
Nadam se da ce i moj toliko da potraje sa iskljucivanjem S/S
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Jevta

Razlici u vremenu korištenja fabrički i sledeći čini dosta i pohabanost ostalih elemenata i sistema.Slabije punjenje lošija instalacija....Samim tim se i skraćuje vek trajanja akumulatora.

astmario

Slažem se, moja crvena Topla kupljena 2017.god i dalje gura, osma godina, ništa manje od fabričkog Rombata, iako sam imao jedno duboko pražnjenje(5,5V ali odmah sutradan dopunjen) i vozim često kratke realcije. Razmišljam da je promenim više preventivno, da ne zakaže negde kada ne treba...

MitarMrgulic

Nije to loša ideja.

Ja sam imao sreću, pa su mi dva akumulatora, "crkla" na parkingu i garaži kod kuće, pa je jednostavno bilo dovesti pomoć i upaliti auto. 

Takođe sam razmišljao da akumulator mijenjam preventivno, kada napune 6-7 godina, novi stavim a starog neka u rezervi, ako zatreba. 

Veterinar

#581
Mene je supruga pitala da zamenimo akumulator u jednom automobilu (Fabia) pre dve godine, jer je prestao da se ukljucuje s/s. Nisam bio za to. Za dve godine se samo dvaput aktivirao s/s, ali osim što je dve godine proslo, presao je i 50000km od tada 
 S druge strane, u Joggeru od prve godine se stalno pale upozorenja da je akumulator u zasticenom rezimu, da treba da se pokrene motor da se dopuni akumulator i slicno. Za razliku od Skode, ovaj pali s/s i tada, i kad je minus, pa je taj sistem iskljucen (iskljucivao sam ga i pre toga, nego povremeno ostavim da se sistem aktivira vise kao testiranje). Takođe, od pojave tih simptoma (stalna upozorenje i pored toga sto iskljucujem s/s, sto se vrata odmah otvore (pogase se svetla/muzika)) proslo je skoro dve godine i 50000km.
 Da sam preventivno menjao akumulatore, prakticno bih to uradio bez pravog razloga za tih kumulativnih 100000km (i jos brojim).

MitarMrgulic

Sve zavisi koliko su akumulatori stari...oni sa 8+ godina starosti, su bliže otkazivanju, nego ovi noviji.

Ima nekih fabričkih koji guraju i 10+ godina, tako da je izgledno da pravila nema....

LeNgenda

Zato predlažem dva akumulatora, kao kod Tojotinih terenaca, jedan za startovanje, jedan za potrošače.

Tri Hiluxa iz 2011. godine i dalje teraju isti, fabrički par akumulatora.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Zoran

Onomad mi je crkla Vesna akumulator na 13 mjeseci a garancija je bila 12 mjeseci .
 Tada sam riješio, nikad akumulator neću mjenjati preventivno, jer nema pravila isto kao i kod sijalica.
Sam svoj gazda - vazda.