Preporuka za novi akumulator

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Ĉesto mi kažu da sam picajzla. Zalažem se uvek za precizne odrednice i da se stvari zovu svojim imenom. U sklopu toga je priča o raznim "stručnjacima", što majstorima, što prodavcima, što raznoraznim blogerima koji autoritativno nastupaju i često svojim neznanjem unose još veću zabunu u glave običnih smrtnika koji nisu dužni da svi do jednog budu nuklearni fizičari nego moraju da im veruju jer ne znaju bolje... Kupi akumulator od 60 Ampera i ne beri brigu... valjda Ah? Pa to sam i kaz'o! Sve sami Šojitji!!! Dakle startna struja nije svojstvo akumulatora vec zavisi naravno od potrošača. Svojstvo akumulatora je maksimalna startna struja, sposobnost da pod odrađenim uslovima isporuči anlaseru maksimalno toliko koliko piše Ampera (struje). To ne može da naškodi anlaseru nikako. To ti je kao kad električni brijač uključiš u šteker u dnevnoj sobi (25A) umesto u ormariću u kupatilu (2A). Kako se niko ne zapita da li će nešto da mu fali?
2. Akumulator većeg kapaciteta (Ah) neće oštetiti bilo koji ispravan punjač akumulatora, ukoliko je odgovarajućeg tipa. I tu je bitnija untrašnja otpornost akumulatora (u vezi sa maksimalnom startnom strujom) nego kapacitet. Od kapacita zavisi koliko će trajati punjenje / dopunjavanje sa datim punjačem.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Da li sam dobro razumeo: 

- akumulator većeg kapaciteta će se sa istim izvorom i istom potrošnjom struje ( istim potrošačima)  sporije puniti i sporije prazniti u istom opsegu SOH-a ? 

- ako akumulator daje max 700A startne struje a za pokretanje motora treba 300A - iz akumulatora će biti isporučeno 300A pri pokretanju motora ? 

- ako akumulator daje max 300A startne struje a za pokretanje motora treba 700A - iz akumulatora će biti isporučeno 300A startne struje ? 

Evo jedan interesantan članak i grafikon karakteristike A vs RPM rotora pri U= 14V jednog tipičnog alternatora od 160A: 

https://www.delcoremy.com/the-latest/2019/april-2019/benefits-of-oversizing-an-alternator





Loganovac

#542
1. Da
2. Da
3. Manje-više DA, ako zanemarimo činjenicu da akumulator sa max. startnom strujom od 700A ima manji unutrašnji otpor od onog od 300A pa će i pad napona u toku verglanja  utoliko biti manji.
4. Nije tako jednostavno. Maksimalna startna struja je ona koju ispravan akumulator može da podnese bez oštećenja u trajanju od 30 sekundi na 0 stepeni Celzijusa. Ako pokušaš da povučeš previše (700A >> 300A) preopteretićeš akumulator. Ako odemo još korak dalje dolazimo da pitanja šta ako viljuškastim ključem prespojimo plus i minus klemu. Ide se ka tom ishodu, taktičko nuklearno oružje u izgledu, doduše bez jonizujućeg zračenja...  :D
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Bio sam prisutan kada je eksplodirao akumulator na kamionu ( kvar anlasera).
Sreća niko nije nastradao. Akumulatr je bio uz šasiju i eksplodirao gore u paos kamiona. U ratu su padale granate oko mene ali sam se ovaj put više prepao.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

@Loganovac: 

4. slažem se s' tobom i sigurno nije tako jednostavno. U opštem slučaju: ako je opterećenje izvora struje od strane potrošača (npr naselje) preveliko - stradaće izvor (npr trafo-stanica) . 
Živim na periferiji, ne pitaj me kako znam :)

Da li dobro razmišljam ako izjavim da: 

- smemo da stavimo jači aku u smislu startne struje 
- smemo da stavimo akumulator većeg kapaciteta od propisanog 
- smemo da stavimo tehnološki napredniji akumulator od predviđenog. Konkretno mislim na VRLA ili AGM umesto običnog PbA ili EFB

:ziveli:


Loganovac

Za ovo treće trebalo bi da poznajemo karakteristike regulacije punjenja alternatorom.  :ne:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Npr moj auto: varijabilna struja a napon 13,4V - 14.1V . Mislim da je nominalni u=13,9V . 
Funkcija struja/RPM je najverovatnije oblika prirodne logaritamske, ne verujem da je linearna. 
Imax= 150A. 

Šta bi u sistemu regulacije punjenja  moglo biti štetno po AGM-a?  Ili možda alternator kao izvor? 

Loganovac

Lepo sam rekao da treba biti određen i precizan inače ljdi najčešće pogrešno shvate: baš kao kod karakteristike obrtnog momenta motora u zavisnosti od broja obrtaja, gde motor neće nužno da razvije moment sa dijagrama već manji, odnosno gde se zapravo radi o maksimalno rasploživom momentu na određenom boju obrtaja motora, tako se  i kod alternatora radi o maksimalno raspoloživoj struji.  Alternator može toliko da proizvede, a da li će morati zavisi od potrebe potrošača - stanja akumulatora, karakteristike "reglera" i uključenih potrošača koji jedu tu struju.
Štetno po AGM će biti što sa običnim punjačem koji ne podržava "napredne" tipove akumulatora neće moći da se napuni preko 80% pa će mu to smanjiti vek. Prema mojim saznanjima, EFB i AGM koriste slične algoritme punjenja, gde se obavezno reguliše i struja punjenja, ne samo napon.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Razumem, hvala na pojašnjenjima. 





bind

#549
Citat: bind poslato 02.07.2019. - 01:14Posle skoro 10 godina Rombat(60Ah, 600A) je stao,nikad nije bilo problema sa njim ,bio sam na odmoru na jednoj planini , pre par dana ujutru  je zaverglao i nije se upalio auto , jos par pokusaja i muk .
Odvezli me dobri ljudi do Prokuplja , servis za akumulatore i prodavnica i po preporuci da tu najvise ljudi  kupuje akumulatore .
Kupljen  EXIDE Premium 64Ah 640A D+ EA640  Ca-Ca tehnologija , placen 10500 dinara .
Rombat sam poklonio coveku koji me vozio .
Exide Premium sad pali kao na reklami 1 (ms).

Zadnjih mesec dana ne stalno ali vise puta zamenski EXIDE Premium 64Ah 640A D+ EA640  posle pet ipo godina malo duze vergla i jedva upalim auto,nije me izdao, ali samo sto nije.Cim nevozim 2-3 dana i pokrecem  ga ujutru vergla i vergla i posle u toku dana pali bez problema.Nisam smeo da rizikujem treba mi za zimu ako idem na planinu.

Okrenem u 8 ujutru https://www.prodaja-akumulatora.rs/   Tel: +38164/228-29-29   Pere Segedinca 20, Novi Beograd, 11070  Razgovaram sa covekom i kaze mi donece oko 10 casova na moju adresu i opet uzmem EXIDE PREMIUM- CARBON BOOST EA 640 64Ah 640A D+  95000 dinara cena sa mojim starim predatim akumulatorom njemu.

Majstor skinuo moj stavio novi u auto i izmerio punjenje kaze vise nego odlicno punjenje. EXIDE Akumulator 12V 64Ah 640A PREMIUM  proizveden u Italiji 11.11.2024 uvoznik Andrea -Garancija 40 meseci.

Pun mu Pikap akumulatora ,pitam ga jel to za danas poruceno kaze tako skoro svaki dan kad je hladnije.

Hteo sam Rombat Tundru ali nije bilo a i majstor kaze da se zamenski  EXIDE bolje pokazao nego Rombat Tundra koji nije iz iste fabrike kao nasi Rombati za prvu ugradnju koji su trajali po 9-10 godina .

Meni je ovaj prosli  EXIDE  trajao pet ipo godina ,nisam ga dopunjavao ,nije me izdao, a citao sam dosta po forumima  i blaga katastrofa kakvo je stanje .Masovno ljudi pisu da im nijedan skoro proizvodjac nepriznaje garanciju. A dosta ljudi navodi da im zamenski akumulator  izgura dve,tri cetiri godine ,retko da traje pet sest godina.

Loganovac

Izvinjavam se ako sam nešto propustio, ali kakve veze ima akumulator sa dužim verglanjem? Da li se možda anlaser "muči" - okreće  sporije pa zbog toga sumnjaš na akumulator? Jer u suprotnom na krivom si tragu. I nisi napisao kako pali posle zamene akumulatora...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bind

#551
Sada pali u sekundi.

A imao sam havariju sa anlaserom zakljuca mi se brava volana pre dve godine ,bio na putu i dodje covek priuceni majstor i sve rasafi i izvadi stift taj sto se zaglavio u bravi i nije vratio to sve kako je bilo  i srafcigerom pokrene motor bio neki plasticni beo deo ubo u njega srafciger i okrene startuje motor i ja vozio 5 km odatle do kuce u planini i vidim smrdi nesto.Kad sam stao otvorim haubu smrdi ko paljevina .Sprzeno u anlaser-u .Dodje drugi majstor za dan dva i namesti mi da mogu da ga upalim na gurku i odem do Prokuplja majstor Bumbar kaze kad ti je pokrenuo na tu plastiku trebao je samo da vrati za 1 polozaj unazad i nebi izgorelo to u  anlaser-u i  pita oces da ti spakujem anlaser danas ,ja kazem da narucimo novi  anlaser  i bravu, i dva puta za nedelju dana salju pogresan  anlaser i posle nedelju dana tu mi unuke trebao sam jos pre nedelju dana da budem kuci i taj majstor zameni to sto treba u anlaser-u i taj dan pravo kuci i evo dve godine radilo paljenje bez  verglanja,palio normalno  .Ja se slabo razumem u ovo ,ali nisam mogao da nadjem nov anlaser za Stepweya 1.5 dci i po katalogu narucivano i uvek pogresan posalju. Videcu sad dal je akumulator a ako bude i dalje verglanje moracu opet da jurim nov anlaser .

Keka

Nece to biti ni do akumulatora ni do anlasera, nego negde vuce fals vazduh u sistemu za gorivo. Eventualno neki grejac pa se pokazalo sad kad je zahladnilo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Da, kod mene su slicni simptomi bili pre zamene filtera goriva (dCi).
 Vracamo se temi...

Vladan P

Akumulator Energizer 12V - 44Ah - 440A

Kupljen pre 49 meseci.
Garancija 41 mesec.
Danas otišao u večna lovišta.

Niti preporučujem niti kudim.
Zajedno smo skupa !