Preporuka za novi akumulator

prethodna tema - sledeća tema

dekiv68

Za Logan (Sandero) I generacije siguran sam da su namenjeni klasični olovni akumulatori (sa dodatkom, zbog čvrstoće elektrolita, ranije antimona ili u novije vreme kalcijuma). Vidim, po mom autu, da u II generaciju ugrađuju EFB (Enhancend Flooded Battery) akumulatore. Za III generaciju Sandera/logana nisam siguran da li fabrički ugrađuju EFB ili AGM (Absorbed Glass Mat) baterije  :conf: , a na to pitanje mogu da nam odgovore vlasnici vozila III generacije.
Predpostavljam da na generacijama II i III nakon zamene akumulatora treba ubaciti kod za radio (multimediju). Nisam siguran da li je potrebna kalibracija elektro podizača stakala kao što je to bilo na koleginom Seniku II  :conf:

Andrix

Na 1 i 2 samo kod za radio za 3 ne znam, nisam jos menjao ali je na njemu fabr.efb
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Yoda

Na Sanderu III - EFB akumulator.
Dacia Sandero Stepway III (facelift 2022)
1.0 TCe 90,
999 ccm, 67 kW, 91 ks
6-stepeni menjač

glavonja3

Pise na starom EFB aku. da je 70Ah za 1.5DCI S&S, ali nisam siguran da je originalan nego je to samo neki koji je jos iole bio dobar pa su mi ga uvalili pri kupovini polovnih kola. Elem, trazih koje aku. pase na moja kola, ali nisam nesto ostao ubedjen sta mi treba.

Ima li neki pouzdan i proveren sajt (ili vise njih) gde bih mogao proverito kolika je amperaza za moja kola?

(znam da ukucam na guglu battery finder i sl. ali neki od tih pronadjenih nemaju daciju, neki nemaju logana, neki nemaju moj motor, neki po vin-u prepoznaju druge dacijine i renoove modele, a neki daju razlicite odgovore, vecina kaze 70 a recimo excide kaze 60...)

Andrix

Najbolje da odgovore forumasi koji imaju taj motor i znaju koji je bio fabricki, pa neka merka....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

#530
60-70 Ah i minimum 600A,za SS,pa kakav nađeš.10 A gore/dole nije presudno.
Može da se filozofira u beskraj,na kraju kupiš ono što ima da se kupi,samo da je tu negde sa Ah i A.I da je za SS sistem.
I preporučujem da taj novi aku pre ugradnje dopuniš,ako imaš mogućnosti.To što je nov ne znači i da je sasvim pun.

dekiv68


glavonja3

#532
O daaa, utvrdili smo da S/S ide "neobican" akumulator, EFB ili AGM. Ne buni me to vec amperaza.

Ovi tvrde 70 Ah:

https://www.onlinecarparts.co.uk/oenumber/7711575175.html

A ovi tvrde 62 Ah:

https://www.exidegroup.com/eu/en/battery/EK620

Za prvi sajt kod mene se usled kukija vide moja kola u padajucim lista (Dacia Logan II Saloon 2012+ 1.5DCI 55 kW), a druga stranica se dobija kada se unesu podaci o kolima.

Za cenu EFB 72Ah mogu da uzmem AGM 62Ah, to mi je dilema.

slavko_bgd

Kupi AGM 62Ah i pravi se važan ;) 

glavonja3

Posto ovo nije savet sto si upravo napisao, vec O-T, Slavko, evo i ja da se zezam, pa da, upravo ti si me nagovorio na to u poruci:

https://www.daciaforum.in.rs/index.php?msg=248309

Kupicu akumulator koji preporucujes, pa makar ne mogao upaliti kola  :zubo:

glavonja3

Nesto mi zamro forum, pa da pitam i ujedno ne trazim na internetu.

Posto sam kupio novi s/s akumulator za 1.5DCI, starog hocu da "udomim".

Stari je 70A, ima negde gore slika, EFB tipa ali je oslabila voltaza iako i dalje startuje.

Sta ce biti ako ga ubacim u 1.4MPI kola? Postoji razlika u amerima i ampersatima...

saša61beograd

#536
Ovo i mene zanima.Odnosno,može li akumulator da ima previše jaku struju startovanja.Da li anlaser (ili nešto drugo) može da strada od toga?
Kad sam pre oko 2 godine menjao akumulator,stari sam dao u reciklažu iako je palio.Bio se star 7,5 godina i nisam hteo da ga cedim do kraja.Meni nema ništa gore nego imati akumulator za koji znaš da može da crkne svakog trenutka.

Zoran

Trebalo bi da anlaser uzima koliko mu treba  :ces:
Sam svoj gazda - vazda.

astmario

Akumulator prevelikog kapaciteta je opterećenje za alternator koji nije dizajniran da puni toliki akumulator.
Mada 62/70Ah nije dovoljno velika razlika da bi to igralo veliku ulogu.

slavko_bgd

Mislim da spravan akumulator (ispravan u smislu da nije "prespojio") ne može da "povuče" više struje nego što alternator može da isporuči na datim obrtajima minus struja za potrošače. Mislim da je veći akumulator od propisanog samo nepotreban i da nije štetan. I mislim da je lošija priča obrnuto, kada je akumulator slabiji od propisanog.