Dacia Sandero 0.9 TCe LPG (II generacija)

prethodna tema - sledeća tema

ekolog

Zdravo forumaši! Nakon teme koju sam otvorio kako bih se posavetovao sa iskusnijim forumašima oko kupovine (link do teme) i na kojoj sam dobio veoma korisne savete, iskustva iz prve ruke i preporuke, na ovoj temi predstavljam svoju prvu Daciu, model Sandero iz 2016. godine, motor 0.9 TCe sa fabričkim plinom.

Naš "novi" porodični auto od pre par dana izgleda ovako:






Cena auta je bila 5600 EUR, prenos me izašao manje od 8k RSD i sa tim sam veoma zadovoljan jer sam za prethodni auto (Hyundai i30) pre nekoliko godina prenos platio solidno više. Ovaj Sandero ima retku boju koju sam do sada nalazio samo po britanskim sajtovima sa ovom tematikom, po meni je ovo neki prelaz između braon i bordo boje - ako ništa drugo ono makar ređe viđen prizor po našim ulicama.

Auto je solidno očuvan, prešao oko 100k km, još uvek se navikavam na njega i za mene potpuno drugačiji stil vožnje jednog manjeg turbo benzinca jer godinama vozim atmosferca. Već sam zakazao mali servis uz još neka početna ulaganja (poput zamene prednjih kočionih diskova) o čemu me je servis informisao kada su pregledali auto pre same kupovine. Auto je planiran za tročlanu porodicu sa malim detetom, bezbednost nam je na prvom mestu i tu nikada nismo gledali da prođemo jeftinije, uložićemo koliko je potrebno da budemo sigurni u vožnji sa ovim autom.

Godišnje prelazimo 10-12k km i gledali smo automobile iz B i nešto starije iz C segmenta koji su dobro očuvani i koji bi nam omogućili povremene izlete od par stotina kilometara van grada, jednom godišnje možda put na more i sl. Tipična porodica koja nema preterane zahteve, samo gleda opciju dobro očuvanog, pouzdanog i bezbednog auta.

Prelaz sa Hyundai i30 iz 2011. godine (o čemu sam u detalje pisao na povezanoj temi) koji je izuzetno izdržljiv, komforan i bezbedan auto na ovaj auto predstavlja sa jedne strane stepenik niže, ali nama je motivacija za kupovinu bila nešto noviji auto, kupljen u Srbiji po mogućstvu od porodičnih ljudi, malo prešao (za naše uslove) i između ostalog velika želja nam je bila da vozimo makar jedan auto sa fabričkim plinom. Ekološki smo orijentisani (što se da primetiti :yes: ) tako da isključivo gledamo automobile koji već imaju ugrađen TNG sistem, ili dobro podnose TNG što bi nam u slučaju kupovine čistog benzinca bilo prvo ulaganje.

Pre kupovine me je jedan od kolega ovde upozorio da motor ovog auta hoće pri malim obrtajima da "poskakuje" i još uvek se navikavam na to, isključujem ECO mod i Start/Stop režime rada pri svakoj vožnji po savetu drugog kolege sa foruma i ono što me i dalje uzbuđuje kod ovog auta jeste mala turbina koja bukvalno lansira ovaj auto kada se doda malo po gasu  :jea: .

Neki od članova me već znaju sa gore linkovane teme, novajlija sam na ovom forumu i jedna od mana mi je to što pišem sa dosta detalja, ali se nadam da ćemo se nadalje družiti na duže staze jer sad imamo veliku zajedničku oblast za diskusiju i razmenu iskustava i saveta. Takođe se nadam da će nekom budućem kupcu sličnog Sandera ova (i likovana tema o kupovini) pomoći pri izboru jer su meni ljudi koji su se javljali zaista pomogli pri izboru i donošenju odluke o kupovini ovog auta.

dekiv68

Nek je sa srećom novi auto. Da te dugo služi sa što manje korektivnog održavanja.
Kupio si dobar auto po koektnoj ceni. Zanimljiva boja

Zoran

Ekolog, imaš i dosta smisla za fotografiju.
 Samo jedna je kontra sunca a nijedna nije odsječena.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Ako se ne varam ta boja se kataloski zvala "turmalin".
 Uzivajte u voznji. Zahvalan sam na detaljima.  :aplause:

szs

Najzad jedan sa identičnom farbom i godištem kao moj :00009176:
Ono, motori su različiti (Dci) ali... :too:
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Mare

Čestitke na kupovini i nek je sa srećom!!!  :too:  :ziveli:

nik


ekolog

#7
Hvala forumaši na čestitkama i na podršci koja puno znači. Drago mi je da ima jos vlasnika Sandera sa identičnom bojom mada sam već pominjao da je meni boja nekako u drugom planu, ali ova jeste ređa.

Moram da priznam da što češće vozim ovaj auto, sve više mi ulazi pod kožu i pobija svaki osvrt na naš prethodni auto (i30) koji još uvek stoji na parkingu i dok čeka novog vlasnika budi nostalgiju. Veže se čovek nekako za tu hrpu gvožđa, mahom zbog lepih uspomena na raznim putešejstvijima. Ali, taman kada krenem da razmišljam da li sam doneo pravu odluku, smislim neki razlog samo da provozam ovog Sandera i on mi očas posla otkloni sumnje, stvarno uživam dok vozim i osećam se kao klinac kada vozi svoj prvi auto :). Još uvek učim o njemu, prilagođavam svoj stil vožnje i nekako je interesantan taj prvi period dok vožnja ne uđe u potpunu mehaniku.

Još uvek nisam imao priliku da osetim ozbiljnije brzine sa njim i to će sačekati sigurno još neko vreme pošto sutra ide na servis da ga skockamo koliko možemo za početak. Ali, biće prilike zdravlje Bože za duže i ozbiljnije vožnje.

MitarMrgulic

Izgleda kao korektna kupovina, auto ima 8 godina i cca 100 hiljada km, plaćen je nešto više od pola cijene, u odnosu  kada je bio nov, trebalo bi sa sretno služi barem 10-ak godina :)

Sretno drugar!

ekolog

#9
Hvala svima još jednom!

Odrađen mali servis u okviru koga su dodatno zamenjene svećice i prednji kočioni diskovi sa pločicama. Zamenili smo i filter TNG sistema koji je bio baš nepristupačan i koji verovatno do sada nikada nije menjan što je dosta loše, ali eto bar ćemo nadalje mi menjati kada budemo radili mali servis u (u to neko vreme, na oko 10k pređenih km). Plinadžija je pri zameni filtera komentarisao da je obično za Landi Renzo koristio zamenske filtere čiji otvori imaju obim 12, a ovaj ima obim 14 i nešto je ređi koliko sam razumeo. Nije uspeo dijagnostikom da se poveže na fabrički plinski ECU, verovatno zbog zatvorenosti fabričkog sistema i piratske verzije softvera koju on ima.

Proverili su i PK kaiš za koji su rekli da je u odličnom stanju.

Razmišljam o kupovini rezervnog točka (ćopavca) isključivo zbog nešto manje zauzetog prostora u gepeku. Video sam da se okvirno kreću oko 50-ak EUR za ovaj auto. Sada nam je u gepeku jedan od točkova sa letnjom gumom (iz letnjeg seta guma) koji sigurno zauzima više prostora od ćopavca. Kakva su vaša iskustva po ovom pitanju? Čak i mala ušteda prostora u gepeku nam znači jer ćemo često prevoziti dečija kolica i prateću "dečiju opremu" 🙂.

Veterinar

Proveri da li copavac moze napred ili ces morati da radis dupli posao (dizanje, skidanje zadnjeg, postavljanje copavca, dizanje prednjeg kraja, skidanje probusenog prednjeg, postavljanje zadnjeg tocka na njegovo mesto). Verujem da imamo teme za to, a neka me neko ispravi ako gresim u vezi pozicioniranja copavca .

Zoran

Lako bi mogao da napravi zbrku na relaciji
ABS - ASR
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Citat: ekolog poslato 30.11.2024. - 12:07Razmišljam o kupovini rezervnog točka (ćopavca) isključivo zbog nešto manje zauzetog prostora u gepeku. Video sam da se okvirno kreću oko 50-ak EUR za ovaj auto. Sada nam je u gepeku jedan od točkova sa letnjom gumom (iz letnjeg seta guma) koji sigurno zauzima više prostora od ćopavca. Kakva su vaša iskustva po ovom pitanju? Čak i mala ušteda prostora u gepeku nam znači jer ćemo često prevoziti dečija kolica i prateću "dečiju opremu" 🙂.
Moje iskustvo je da sam poslednji put zamenio točak zbog bušenja gume negde u jesen 2007 godine.
Za svaki automobil imam uplaćenu godišnju asistenciju na putu i vrlo sam spreman da je iskoristim u slučaju da treba da se menja točak na nekom nezgodnom ili rizičnom mestu na putu.
Za Citroen C3 sam morao da kupim "ćopu" jer u njegov gepek nakon ugradnje plinske boce nije mogla da se vrati njegova standardna 15-ca a ćopavac se idealno pakovao ispod dodatne daske u gepeku. Dok sam vozio Alfe147 ćopavac je uglavnom visio na zidu garaže i nosio se samo kada se ide negde van grada. U Mercedesu sam napravio kompromis tako što sam umesto plinske boce od 40L ugradio bocu od 25L. U prvom slučaju sa većom bocom Mercov ćopavac ne bi mogao da leži ravno u gepeku i baš bi smetao. Zbog 15L veće boce bih izgubio oko 160 litara gepeka pri podizanju dna gepeka u gornji položaj.

Andrix

Uzmi, kao i ja slobodno copu 14, ako ti je tocak 15. I po pravilu uvek ide nazad, ne toliko zbog geometrije kola vec upravljanja i kocenja.Pored cope imam i kit za cepovanje, koji sam i koristio bez problema.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar