Kupovina polovnog Sandera 2. generacije

prethodna tema - sledeća tema

ekolog

#15
Poslusah savete iskusnijih - proveravamo Sandera kod majstora i u toku nedelje javljam da li je pala kupovina 🙂.

Sta god da ispadne, jos jednom hvala svima na ovoj temi koji su se javili i podelili svoja iskustva i savete.

slavko_bgd

Neka bude srećna kupovina, koji god auto da bude izabran  :ziveli: :dobro:

vladimiris

Ovakav vid otvaranja teme kakvu je započeo ekolog vraća veru u forume kada ona iz ovog ili onog razloga utihne. Uopšte nije opteretio detaljima a i odgovori koje je dobio su bili na nivou, što je najvažnije zanimljivi i korisni. Elem, negde sam se pronašao u lutanjima koje je imao ekolog, kupujući sandero a jednim okom gledajući na stari Hjundai, koji ga je dobro služ
io. Pronašao sam se zato što sam pre nepun mesec postao vlasnik klia 4 sa 0.9 TCe motorom iz 2015. godine, koji pominje i ekolog, kome je ovaj gradski Reno trenutno nedostižan. Istina, imajući u vidu da sam vozio logana iz 2006. god, imao sam manje nedoumica obzirom na starost i zaista nikakvu opremu u odnosu na klija, koji je u Techno feel paketu opreme. Ipak, klio me je malko iznenadio sa tvrdim ogibljenjem koje prenosi udarce gruplje na unutrašnjost a prilikom prelaska preko ležećeg se čuje iritantna škripa, verovatno zbog gumica balans štangle, kako navode sa Renault foruma Serbia, gde sam novi član. To ume da bude iritantno, jer čovek podrazumeva da kada kupi značajno skuplji i noviji auto da karakteristike ne idu u nazad, osim cene održavanja. Na skučenu zadnju klupu i daleko skromniju ponudu prostora sam u startu bio spreman. Zapravo, klija nisam ni tražio, naleteo je kao dobra prilika, koju nisam mogao da ga odbijem. Da ne zaboravim da ispravim navod ekologa o zapremini prljažnog prostora klija 4 generacije. Zapravo raspolaže sa okruglo 300 litara, a navedenih 400 i nešto litara se verovatno odnosi na karavan verziju. 
E sad, svakako sa sanderom ćeš se slatko navozati, barem pretpostavljam. Što se motora tiče, barem je do sada pokazao visoku pozdanost. Nađoh supertest klija iz 2016. godine koji je uradio nemački Auto Bild nakon pređenih 100.000 km, posle kojeg su ga rastavili. Nisu imali nikakvih zamerki na motor kada su zavirili u unutrašnjost istog. Sve je bilo čisto!
Čekamo dalji izveštaj i zelimo srećnu kupovinu. P. S. Nisam razumeo da li je sandero stepvej ili običan sandero...

Veterinar

 :to:

 U pravu si za prtljažnik. Stepway je, mislim imao dvadesetak litara vecu zapreminu prtljažnika.
 Da, to je poenta foruma, razbibriga i korisne informacije. I dobra druzemja.  :ziveli:

ekolog

#19
Ne zamerite ako sirim dezinformacije, posto podatke o velici prtljaznika i neke osnovne podatke gledam na ovom sajtu:
https://www.automanijak.com/uporedno/12527/9635/dacia-sandero-0.9-tce-lpg-VS-renault-clio-0.9-12v-tce#gsc.tab=0

Cak me je za Clia 4 i zacudilo sto prakticno ima "veci" gepek i od mog i30 i zapamtio sam tu brojku, ali ocigledno je neka dezinformacija u pitanju.

@slavko_bgd @Vladimiris Najpre hvala! Vladimiris je citao izmedju redova koje sam pisao gde mi zaista ne pada lako odvajanje od Hyundai-ja za koga mogu da kazem da sam i sentimentalno vezan jer taj auto poznajem maltene od kada je izasao iz salona, samo je godinama bio u vlasnistvu mog druga. Reci cu samo da smo dobar deo Evrope obisli sa njim. Inace (idem malo u offtopic) lomio sam se samo tako jer sam imao i ponudu komsije iz zgrade u kojoj zivimo i koji prodaje svoj primerak i30 takodje iz 2011. godine koji je najbolje ocuvani i30 koji sam do sada video, umazen, uvek cist, ispod haube je kao u apoteci bukvalno, presao za svoje godiste samo 90k km, takodje kupljen u salonu u Nisu... Ali prejaka mu je cena jer nece ni da cuje za manje od 6k EUR, a da je odredio neku realniju cenu mislim da bi vec bio u mom vlasnistvu.

Auto koji planiram da kupim nakon provere od strane servisa je "obican" Sandero, cak me nekako ne privlaci Stepway iz te generacije, ali ovi noviji Stepway-i koji imaju 1.0 Eco G 100 mi itekako zapadaju za oko i osvrcem se za njima iako ne znaci da bih ih kupio cak i da imam te novce. Ipak je moj limit tih nekih 6k EUR racunajuci pritom da mi prodaja i30 pokrije dobar deo i ljudi ovde su takodje uticali da se manem kupovine pomenutog odlicno ocuvanog i30 i probam nesto drugacije. Rekoh vec da ce to sa jedne strane biti prelaz "sa konja na magarca", ali svesno ulazim u to uzevsi u obzir vise faktora a ne samo segment auta i kvalitet izrade limarije i enterijera, kao i probleme koje sam vec pomenuo.

Sandero mi je u toku dve test voznje pruzio zarazno zadovoljstvo upravljanja pod cijim sam utiskom jos uvek i ta mala turbina cini voznju ovim autom potpuno drugacijom od atmo motora na koje sam navikao i od kojih znam sta da ocekujem. Bice mi drago sto cu u slucaju kupovine imati priliku da ucim kako se pravilno vozi i kontrolise mini turbo-benzinac, a slag na torti je naravno fabricki TNG sto mi je takodje zelja odavno. Verujem da ovde svi znaju na sta mislim kao neko ko je pre par dana prvi put vozio u 2 navrata turbo-benzinca i kako mu je cudno, neprirodno, a opet tako zanimljivo legla voznja autom koji vuce motor koji nema linearano ubrzanje. Cak je i na treniutke lenj, ali njegovo ubrzavanje "sa zadrskom" mi vraca fokus voznji i osecam se pomalo kao po*enik u voznji.

Sto se poente foruma tice, u potpunosti se slazem samo to namerno nisam komentarisao do sada da "ne ureknem" ovu temu :). Pravo je zadovoljstvo cuti iskrena razmisljanja iskusnih clanova, a prakticni saveti koji su ovde dati ce sigurno jos nekim buducim kupcima Sandera koji mozda nalete na ovu temu dosta da znace...

vladimiris

Baš lepa ova bordo metalik boja...a pritom i retka.

ekolog

Kolega @Vladimiris je odradio brzo i efikasno istrazivanje 🙂. Jeste, na prvu sam posumnjao da je farban ali sam to odmah proverio i video da se proizvodi i u toj redjoj boji.

Boja je svakako stvar ukusa i meni licno jedna od najmanje bitnih stvari na ovom autu, ali da, svakako bolja od recimo bele jer cim vidim beli Sandero ove generacije, (bez namere da nekog mozda uvredim) mi je iskreno prva pomisao - vozilo za potrebe firme.

Daleko bitniji mi je motor koji pominjemo svako malo. Pomenuo sam vec da me vecina ljudi kojima sam usput pomenuo ovaj motor odvraca od kupovine, cak i jedan mehanicar koji je skoro imao Sandera kome je morao da menja lanac i jos stosta u motoru i onda mi je pricao o dogodovstinama sa tom zamenom, koliko je to trajalo, koliko su zakomolikovali celu stvar (bar za njega) i koliko je na kraju remont tog motora iskostao. Po njemu je ovaj motor budzevina u smislu da je maksimalno napregnut i opterecen u svakodnevnoj voznji i da isporucuje snagu koju ima van svojih granica, sto je neko ustaljeno misljenje ljudi koji cuju da "neki tamo motorcic sa 3 cilinda i 12 ventila gura kao 90 konja, a pride ima neku turbinicu koja je prva star koja ce verovatno sagoreti u tom procesu..."

Druga stvar je fizicka velicina motora koji kao da je "zipovan" u odnosu na cuvene Renault-ove atmosferce poput 1.6 K4M-710 koji moj matori ima na svom Clio 1 i svaki put kada mu ponudim da zajednickim snagama kupimo za njega neki noviji polovnjak, on mi samo otvori haubu svog mezimca i kaze: "Ovo je motor, sve manje od toga mi je sumnjivo" 😄. Sa jedne strane razumem coveka koji i dalje tera Clia iz 2001. godine i sa kojim je presao do sada preko 300k km, nikada ne gubi poverenje u tako dugotrajan motor koji ga do sada nije izdao.

Sa druge strane sam citao i strane i domace clanke i forume i iako ima dosta ljudi koji su pljuvali 0.9 TCe platformu, nesporne su cinjenice koliko se godina proizvodio, u koliko modela nekoliko proizvodjaca ugradjivao i sve ono sto svi ovde znaju daleko pre mene, a neki su o tome i pisali u vise navrata kroz detalje.

Zato mogu da zazmurim na jeftinu plastiku u kabini auta jer ne pokrece ona auto, nedostatak boarda za merenje potrosnje goriva (makar prosecne, ako ne i "potrosnje uzivo"), limarije koju kude po forumima i nazivaju "malo debljom od alu folije" itd. Nije mi lak prelaz sa i30 koji je (generacija 2007 - 2011.) imao nesto podrazumevano poput board-a sa dosta informacija, izuzetno robustan auto, sa kvalitetnom izradom vani i unutra + sto konkretan primerak ima i parking senzore i jos neke prakticne gedzete koji ljudi ocigledno vole jer vlasnicima i30 modela koji su proveravali moj auto odmah takve stvari upadaju u oci i komentarisu kako im to fali. Opet kazem, to ne pokrece auto i ne cini ga lakse upravljivim (sem tempomata) i zato je sve to po strani i manjeg prioriteta.

Oslonio sam se na iskustva ljudi koji poznaju, vozili su ili i dalje voze auto ove generacije, a to su ljudi koji su se javljali na ovoj temi i kolega sa posla cija zena ima Stepway-a 2015. sa istim motorom i koji za sada ima samo reci hvale za njega. Oslonio sam se naravno i na svoj neki utisak o voznji i uopste osecaj i verujem da je odluka o kupovini uz sve prethodno nabrojano bila na mestu.


Veterinar

#22
Dodao bih par reči. Motor nije prenapregnut. Nas kolega Mare je kupio auto sa 440000 km sa tim motorom i, od celog tog polovnjaka, na motor ima najmanje zamerki.
 Brabus je u Smartu iz tog motora izvlačio mnogo više snage.
 S druge strane, napregnut za sta? Na 130km/h je na, koliko se sećam 3300 obrtaja. Mnogo? Sandero 1.2 je na tim obrtajima bio na 25km/h manjoj brzini. I nije bio prenapregnut, normalan motor, sve očekivano.
 Imao sam auto sa tim 0.9 motorom. Ako nadjem neki post na tu temu, postavicu smernicu ovde. Kupio bih ga uvek.

https://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=773.900#msg231201

To sto je boldovano, boldovano je s razlogom kad je pisan post.

ekolog

#23
Znace ove informacije, mada cu verovatno ovde da smaram ljude raznim pitanjima kada se zavrsi proces kupovine i krenem da upoznajem ovaj auto, jer se najvise oslanjam na iskustvo, svoje i tudje onih koji su probali konkretan model ili motor. Ocigledno i pojedini serviseri dosta usko posmatraju stvari i skepticni su prema (relativno) novijim motorima i drze se devize "kako ces ti sa manje od 1000 kubika da dobijes 90 konja, a da to ispravno radi na duzi vremenski period ...?" Mislim da svako ko ovo komentarise zapravo nije nikad poterao konretan motor i (raz)uverio se u tu tvrdnju.

Moje iskustvo sa i30 je da se taj atmo motor odlicno oseca bas na 3-4 cak 5000 obrtaja i da trazi voznju na visim obrtajima, dok ga cesti nizi obrtaji u gradskoj voznji guse i sasvim je logicno da tako radi jer ima veliku i tesku karoseriju koja se mora pokrenuti i sve vreme boriti sa njenom inercijom. Taj 1.4 DOHC 16V vec pri 120km/h ide u 4000 obrtaja i ukoliko direktno ispod haube nema nekog vida zvucne izolacije, cuje se dosta glasno na sta sam ja odavno navikao. Interesantno je da se na 140km/h motor manje cuje nego na 120 recimo, a tada vec obrtaji idu i preko 4500.

Sandero sam terao najvise do 80km/h iako mi je prodavac u par navrata savetovao da izadjemo i na auto-put ali nisam hteo da idem i u tu krajnjost. Fascinirala me mirnoca motora na tih 80km/h, tj. zvuk jer je motor bar po zvuku delovao kao da je prakticno isto kada vozim 50 i 80, a kod i30 to definitivno nije slucaj jer se ove brzine dostizu u 3. i 4. stepenu prenosa sa po ravno 3000 obrtaja...

Na domacim forumima sam uglavnom sretao komentare da je Sandero solidno bucan vec na 110km/h ali mi je tesko da poverujem u to u odnosu na iskustvo voznje do tih nekih 80km/h koje vise puta pominjem i koje prakticno auto ne oseca, niti deluje da se ikako muci. I ma koliko da je bucan, sigurno nije bucniji od i30 pri toj brzini, a generalno meni buka motora uopste ne smeta i navikao sam vec na bucniji motor. Daleko mi je bitnija stabilnost auta pri 100+ km/h koju cu tek imati prilike da isprobam nakon kupovine. Sandera tu ponovo blate i kritikuju u sta ne verujem dok ne probam, dok je i30 u toj kategoriji zaista uzivanje voziti, tako da verujem da ce se i Sandero dobro pokazati.

Za super pouzdani Renault 1.2 motor sa 75 konja su mi sto se preticanja tice pricali da zahteva dosta strpljenja, zivaca i planiranja unapred jer mu prosto fali jos snage, ali cenim da 0.9 TCe do nekih 110-120km/h na auto-putu daje onoliko koliko se ocekuje od prosecnog, normalnog automobila, a meni sigurno od toga vise ne treba.

dekiv68

I ja sam bio veoma skeptičan po pitanju pouzdanosti i podobnosti tog malog motrića od 90KS, kada sam razmatrao kupovinu Sandera 2016. godine. Odlučio sam se na kupovinu tek pošto sam se, preko prijatelja, čuo sa vlasnikom taksi preduzeća iz Rijeke koji je imao više Logana karavana sa tim motorom, gde su pomenuti motori prešli između 200 i 250.000 km bez ikakvih problema, na plin. Tada sam već preko godine dana pratio šture informacije na domaćim i stranim forumima o tada relativno novom motoru. tada je vladala velika skepsa o tom motoru.
Danas mislim da su motor i menjač najbolji delovi ovog auta. Auto se lepo i lako vozi, u svim uslovima. Na auto putu sa lakoćom dostiže i duže može da se vozi na 150km/h, sa dostupnom rezervom na gasu. Startan u gradu i veoma okretan na magistrali. ECO dugme uključujem samo po snegu i ledu, a start&stop sistem obavezno isključujem. Predpostavljam da mi zbog toga fabrički Rombatov akumulator služi 9. godinu bez da je dopunjavan. Odličan auto koji je kao nov koštao 8.790e i mnogo pouzdaniji od Punta 1.2 8V 60KS koga imam 15 godina, isto kupljen nov

ekolog

Pao dogovor, do kraja nedelje cu zdravlje Boze, nadam se biti ponosan vlasnik Sandera koga ovde pominjemo sve vreme 🙂.

U servisu su proverili auto, kazu veoma korektan i odlicno ocuvan. Nakon kupovine cu naravno odraditi mali servis, verovatno zameniti svecice i zameniti prednje kocione diskove (po preporuci servisa) pa smo se dogovorili oko korekcije cene i nasli negde na sredini.

Da li imate jos neku preporuku sta dodatno zameniti? Pada mi napamet da obavezno odradim do kraja meseca i zamenu gasnih filtera koji verovatno nisu menjani zadnje 2 godine ako ne i duze sto je lose, ali mislim da je TNG sistem u ok stanju.

Interesuje me koje dimenzije guma pašu sto se tice ovog Sandera, tj. koja je "fabricka dimenzija", a koje su alternativne? Na netu nalazim oprecne informacije sto se toga tice. Uz auto dobijam komplet letnjih i zimskih naravno.

Najvise me interesuje zbog all season guma koje imam na Hyundai-ju koje sam kupio prosle godine i koje su odlicne, a i relativno nove. One su dimenzije 195/65/R15 pa me interesuje da li ta dimenzija paše i na Sanderu? Mada sam mislim video da je ipak 185/65/R15 standard i za njega kao i za vecinu auta ove kategorije.

Iskreno nisam se setio da na samom autu proverim koja je dimenzija zimskih guma koje su na njemu...

Hvala unapred na informacijama!

Loganovac

Kao prvo, neka je sa srećom kupovina i da se sa srećom i u zdravlju vozite.
Ono kako ja vidim stvari, kupovina polovnog auta znači odmah veliki (i mali naravno) servis. Taj auto je prešao 100.000km i 8 godina je star, po PS-u jedan veliki servis je trebalo da je urađen, a taman je vreme i za drugi. Naravno, to ja tako vidim, ti ćeš uraditi kako sam odlučiš.
Homologovane dimenzije guma trebalo bi da su navedene na nalepnici negde na B stubu. 185/65R15 mislim da pasuje 100%, dakle tvoje gume 195/65/15 nisu neki problem za vožnju, ali ne znam kako će na to gledati na tehničkom pregledu. Proveri svakako šta piše na nalepnici.
Možda sam propustio, ali da li si dobio overenu servisnu knjižicu i uradio proveru u ovlašćeniom servisu? Pitam jer će ti to dati odgovor na pitanje šta bi trebalo da uradiš i da si miran. U svakom slučaju, dobro došao u klub!  :ziveli:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ekolog

Hvala na lepim zeljama i dobrodoslici! Trebalo bi da je dobra kupovina, nikad se ne zna kod polovnjaka, ali deluje da je dobar auto. Ovlasceni servis kaze da veliki servis nije potrebno raditi pre 120k km ns ovom autu, iako je meni to cudno ali oni tako kazu i ja nisam hteo tu da se bunim. Preporucili su zamenu prednjih kocionih doskova iako ni to nije hitno.

Sto se guma tice, potpuno sam zaboravio da je najrelevantniji podatak nalepnica na stubu i hvala za ovo podsecanje.

Auto jos uvek nije kod mene dok ne obavimo neophodnu administraciju do kraja nedelje, ali je kaparisan.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Motor ima lanac. Koristio sam i 195 gume.
 Neka je sa srećom.