Dacia Sandero 0.9 TCe LPG (II generacija)

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

S obzirom na cijene servisa, ako se sve (pa i akumulator), može uklopiti u 500 eura, to je prilično ok.

I sam se ponašam kao ti...nastojim poštovati intervale, više volim nešto zamijeniti ranije...ne znam je li to ok pristup, ali ako će auto biti više godina kod tebe, sigurno će se isplatiti.

Malo sam da Loganom "produživao" neke intervale, jer su mi i u ovlaštenom servisu diskretno sugerisali da nisu baš obligatorno potrebni...opet, trudim se ispoštovati barem jedan od dva parametra, ako ne protok vremena, onda barem kilometražu.

Imao sam Megane, koji je garantujem bio jedan od najbolje održavnih auta u gradu što se tiče servisa i intervala i malo me nerviralo to, što prilikom dalje prodaje, to niko nije cijenio ni poštovao.

Kilometraža koju prelazite (cca 12 kkm godišnje), slična je ovoj koju i ja imam sa novim Crosslandom, raduje me što je kod mene veliki servis tek nakon 6 godina :)

Andrix

Odrzava se svoj auto zbog sebe, a ne zbog prodaje. Ali znaci ako se dokumentuje, kao sto je jedan clan ovog foruma od mene kupio Sandera 2, bez zagledanja. Kaze covek sve je ispratio kad sam i sta radio na kolima.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

Ma naravno, bio sam ponosan na tu fasciklu i sve fakture u njoj, čak su i sijalice bile mijenjane u ovlaštenom servisu :)

Ako se dobro sjećam, tvoj Sandero je bio baš nešto malo prešao u odnosu na godine...

Meni je žao što nisam bio u prilici da imam neku od Dacia sa 0.9 motorom i benzin / lpg sistemom, čujem ovdje dosta pohvala o njima, ali ja nemam neku veliku kilometražu da bi mi se plin isplatio...

ekolog

#33
Pre bilo kakvih servisa sam jutros morao hitno da zamenim akumulator kao prioritet. Ni ovlasceni servis gde sam auto vozio pre kupovine (i koji je bajagi pregledao i testirao ceo auto), niti neovlasceni servis gde ga odrzavam sve vreme, pa ni ja na kraju krajeva nisam video ogroman propust prethodnog vlasnika - da li je nameran ili slucajan, u to ne ulazim, ali je akumulator u autu bio neadekvatan i tek juce sam zapravo zagledao punu oznaku i bacio pogled na specifikaciju na netu. U autu je do pre par sati bio "obican" akumulator Power Max PP550 cija je specifiikacija: 12V/55Ah/480A. Dakle, akumulator uopste nije predvidjen za Start&Stop opremu koju auto ima, nije EFB/AGM tipa.

Jutros sam otisao da ga zamenim i kupio Topla Stop & Go EFB (12V/60Ah/640A). Nikakvih problema od zamene nisam imao sem sto sam morao da unesem PIN za radio koji imam u glavi. Ovo zadovoljstvo me je izaslo 11.800 RSD gde mi je ukupna cena umanjena za prethodni neadekvatan akumulator za nekih 400 RSD. Na internetu sam mogao da nadjem identican za bar 1000-1500 RSD manje ali mi je bilo bitno da ovo resim sto pre i da mi zamene na licu mesta pa da ne moram sa tim da se bakcem sam. Sa Toplom imam dobrih iskustava jer sam je koristio i na prethodnom autu i smatram ovaj brend veoma dobrim odnosom kvalitet/cena.

Potpuno mi je neverovatno da neko stavi neadekvatan akumulator svesno, ali ne mogu da krivim prethodnom vlasnika jer vise nema veze sa nasim autom i mozda mu je bukvalno neko to uvalio. U svakom slucaju sada moram da vodim racuna i povremeno pratim rad alternatora recimo jer neadekvatan akumulator je u autu bio sigurno bar 2-3 godine, nadam se ne duze od toga. Za to vreme je alternator verovatno cesce radio i verovatno se vise pohabao, a moguce i jos neke komponente.

U svakom slucaju, auto nije prikazivao nikakve znake u smislu da teze pali zimi, prikazuje neke lampice upozorenja ili na neki nacin signalizira da je akumulator neadekvatan, bar mi to nismo primetili u voznji unazad 5-6 meseci. Nadam se da nije doslo do veceg ostecenja komponenti koje su dikretno vezane za akumulator, ali to je sto je, nadalje bar znamo da je nov i kvalitetan akumulator u autu i vodicemo racuna koliko mozemo...
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

Loganovac

Znači malo si se bio "zaneo"...

Citat: ekolog poslato 06.05.2025. - 15:11Trenutno je u autu neki Max Power EFB koliko sam video (znaci nije fabricki), ali nisam video kojih je karakteristika. Najverovatnije bih zamenio za neki Topla, Excide ili Varta. Odlicna iskustva imam sa Topla akumulatorima, ali do sada nisam koristio EFB, niti AGM akumulatore.

Da li je aktivirao Start/Stop sistem normalno? Interesantno je čuti kako sistem vidi "običan" akumulator.
Što se alternatora i ostalog tiče, ne beri brigu.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ekolog

@Loganovac Jeste, Start & Stop je radio normalno kao i prvi put kada sam usao u nas auto i probao ga pre kupovine. Supruga i ja smo od onih vozaca kojima je ovaj sistem bukvalno visak. Verovatno je to sada u najnovijim vozilima sofisticiranije u odnosu na Sandero iz 2016. godine i spada u gotovo obaveznu opremu, ali mi to gasimo cim udjemo u auto i rekoh vec da bih tu opciju ugasio softverski ako budem mogao.

Prethodni akumulator ne samo sto nije bio makar EFB, nego je i po specifikaciji imao manju startnu struju. Posto je fabricki akumulator za ovaj auto 12V/60Ah/510A, sada je i startna struja preko ove fabricke specifikacije u Topla akumulatoru i sa tim ne bismo trebali da imamo probleme.

Nadam se da neadekvatan akumulator nije pohabao dodatno druge delove, ali sta je tu je, auto za sada funkcionise kako treba.
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...