Dacia Sandero 0.9 TCe LPG (II generacija)

prethodna tema - sledeća tema

dekiv68

Od 2016. godine u gepeku vozim točak  pune veličine (zimi letnji i obrnuto) i set za reparaciju. U slučaju da mi je potreban prostor u gepeku rezervni točak stavim iza vozačkog sedišta (recimo pri putovanju na more). Na svu sreću od kad sam kupio auto pa do sada imao sam samo jednno bušenje gume, ali je bilo u gradu i pre sam stigao do vulkanizera nego što sam morao da zamenim točak

ekolog

Citat: Andrix poslato 30.11.2024. - 17:18Uzmi, kao i ja slobodno copu 14, ako ti je tocak 15. I po pravilu uvek ide nazad, ne toliko zbog geometrije kola vec upravljanja i kocenja.Pored cope imam i kit za cepovanje, koji sam i koristio bez problema.
Bas sam se danas pitao kada sam gledao oglase da li bi mi 14-ica (tocak je 15-ica) zavrsavala posao i dobro mi je dosla ova informacija.

Hvala svim kolegama na prenetim iskustvima. Iskreno, copavca sam planirao prvenstveno zbog toga sto je rezervni tocak obavezna oprema, a rekoh da gledam i kako da maximalno ustedimo prostor u gepeku. Nisam razmisljao o cepanju i menjaju gume iako je to realan scenario. Dobro ste me ovde podsetili na neke potencijalne komplikacije pri zameni klasicnog tocka copavcem...

Poput vecine ljudi ovde, kao sto je slavko_bgd pomenuo imam nekoliko godina unazad placene pomoci na putu, godinama Vozzi dok nisu pukli (i sve nas zeznuli :)), Atlas, AMSS zadnji put koji je jos aktivan i cim pokupim novu saobracajnu moracu da im posaljem ocitanu verziju kako bi paket bio vezan za novi auto.

U gepeku Hyundai-ja i sada imam copavca 16-icu iako smo auto prodali pre par dana i taj copavac ce ici u kompletu jer cu kupcu naravno dati sve od obavezne opreme, posto sam i ja dobio uz Sandera sve neophodno. Auto je inace kaparisan i sledece nedelje zavrsavamo papirologiju. Nikada do sada nisam imao problem sa gumama i nadam se da ce tako i ostati, ali uvek mora da postoji rezervni tocak.

Verovatno uzimam ovu 14-icu koji preporucuje @Andrix pa neka stoji u gepeku - makar i za ukras jer tako je najbolje za vozaca 🙂.
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

ekolog

Iščitao sam još jednom savete kolega ovde i ipak odlučio da za sada ne kupujem ćopavca. Svakako mi je neophodan set za reparaciju kao deo obavezne opreme jer jedino to nemam u Sanderu. Kupovina ćopavca nije u potpunosti isključena nego hoću da probam za sada ovako:

- za duža putovanja ću rezervni točak ubacivati ili u gepek ili u delu za noge suvozača jer svakako se supruga sa detetom vozi na zadnjoj klupi koja nam je uvek cela zauzet, a mesto suvozača uvek slobodno, tj. tovarimo mahom dečije stvari ili druga kolica i sl.

- za gradske vožnje i kraće vangradske relacije će gepek biti oslobođen što se rezervnog točka tiče

Kad sam već pomenuo obaveznu opremu mali offtopic i ne zamerite zbog toga - ako neko čita ovo neka proveri da li u autu ima evropski izveštaj o saobraćajnoj nesreći. Pre par dana su kolegu sa posla zaustavili i bukvalno mu napisali kaznu jer je čovek zagubio negde ovaj izveštaj koji je imao u autu, ali očigledno su se nameračili da ga kazne čak i za tako nešto jer ipak je to deo obavezne opreme. 

Upravo to iskustvo me je nateralo da proverim situaciju sa obaveznom opremom u Sanderu i navelo na ramišljanje o ćopavcu između ostalog 🙂.
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

dekiv68

Ćopavac nije mnogo manji od standardnog točka od 15"

ekolog

Imam 2 pitanja za ljude koji voze ili su vozili ovaj auto:

1. Kolika je bila garancija na Sandera 2. generacije kupljenog kod nas? Citao sam da je fabricka garancija za nas auto iz 2016. bila 3 godine i u servisnoj knjizici koju mi je izdao ovlasceni servis imam potvrdu da je zadnji servis u ovlascenom servisu za taj auto uradjen 2019. godine i da je to poslednji unos koji oni imaju u bazi. Nakon toga je verovatno auto odrzavan u neovlascenom servisu. Takodje sam citao da su kod nas najcesce Dacie imale 5 ili cak 7 godina garancije, tj. vremenska  garancija 3+2 (+2) ili 100.000 predjenih km, pa ste prvo od ta 2 bude ispunjeno...

2. Vec u nekoliko navrata sam primetio da auto ima neki vid Hill Asist sistema jer mi se desavalo da na uzbrdicama pri pustanju kocnice auto bukvalno stoji (bez povucene rucne) pod nagibom dok recimo ne pritisnem kvacilo. Da li je ovo bio deo obavezne opreme kod Sandera ove generacije? Prethodni vlasnik mi nista nije pomenuo po tom pitanju, a ocigledno postoji neki vid asistencije koji je svakako dobrodosao i vec je par puta posluzio svrsi :)

Hvala unapred na odgovorima!
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

Zoran

Ima to i moj Sandero 1.0 sce iz 2017.- te
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Koliko se sećam, 2016. godine sam dobio 3+2 godine garancije.
 Imas Hill assist, deo opreme.

MitarMrgulic

Osnovna garancija za taj Sandero, koliko se sjećam bila je 3 godine ili 100 000 km, pa šta prvo nastupi.

Mogla se uzeti i produžena garancija (5 godina ili 100 000 km), koja je u vrijeme kad sam kupovao Logana MCV, dakle 2017./18. koštala nekih 360 KM (oko 180 eura).

Ja sam je uzeo i u tih 5 godina i prešao negdje oko 40 000 km, bez intervencije u garanciji (bila je samo jednom situacija da je bila začepljena prskalica zadnjeg stakla, ali zbog prašine i lišća, pa je to riješeno čačkanjem iglicom i nije bilo zamijene dijelova).

Mislim da su jedino Dusteri dolazili sa tom garancijom od 7 godina i istom "magičnom granicom" od 100 000 km.

Hill assist je dio opreme u esential paketu, mislim nekad od 2015./16.

dekiv68

Dobio sam 5-godišnju garanciju i hill holder bez doplate

ekolog

#24
Evo me posle određene kilometraže i par meseci vožnje i upoznavanja Sandera. U međuvremenu sam se dodatno raspitao vezano za ovaj naš primerak i potvrđene su mi sledeće informacije:

- paket opreme je definitivno Life
- auto je plaćen ukupno 8300 EUR svojevremeno kada je 7500 EUR bio Sandero sa Life opremom i 1.2 motorom, a 800 EUR preko je koštao u istoj opremi sa 0.9Tce LPG motorom
- oko 350 EUR je bila tada doplata za produženu garanciju, ali ovaj primerak je imao osnovnu od 3 godine i poslednji upisani servis u ovlašćenim servisu je iz 2019. godine

Kada pogledate ove cene bukvalno je kupovina novog Sandera u to vreme bila verovatno najbolja moguća kupovina novog auta kod nas u pogledu uloženo/dobijeno i na žalost takvih prilika neće biti u skorije vreme. Nekih 5-6 godina pre toga je po meni najbolja kupovina novog auta bio naš prethodni auto i30 sa 1.4 motorom i mnoštvom opreme za to vreme, gde je Hyundai na evropskom tržištu, a i kod nas napravio pravi marketinški bum (kao Dacia danas 😉).

Autom smo za sada dosta zadovoljni, što se komfora tiče maltene nismo osetili bitnu razliku u odnosu na i30 koga smo vozili godinama. Kao što sam ranije navodio velika mana za mene je što putni računar (bar u ovoj opremi) ne prikazuje nikakvu potrošnju i onda nisam u zimskim uslovima siguran koliko troši, ali uz vožnju na auto-putu od 115-120km/h sam veoma zadovoljan kako samom vožnjom tako i potrošnjom jer naravno znam koliko sam čega sipao u auto i koliko potom prešao.

Najbrže sam do sada vozio 140-145km/h i osećam da ima još snage ali nisam imao potrebu da ga dodatno gazim. Kao što su kolege već pominjale već na oko 130km/h postaje prilično bučan i baš sam sa suprugom komentarisao - i30 ima izuzetno bučan motor već na 120km/h, Sanderov motor se na toj brzini daleko slabije čuje, ali je zato dominantna buka koju pravi strujanje vazduha. Oseća se dosta loša zvučna izolacija auta pri većim brzinama iako su recimo vodili računa da je stave ispod haube.

Za sada sem buke imamo zamerku još i na displej radija/CD/USB plejera koji ima bag i manifestuje se kada se auto neko vreme greje tako što displej nekada u potpunosti zatamni dok se ne ohladi. Ovo smo baš primetili u vožnji na auto-putu sa uključenim grejanjem gde displej posle nekog vremena krene da tamni i onda je nezgodno baratati tom konzolom, ali u principu nije neki strašan problem. Raspitao sam se kod još jednog vlasnika Sandera iste generacije koga znam i kaže da je imao identičan problem i kada mu je taj nedostatak dosadio ugradio je multimediju sa Androidom i mapama i sada je veoma zadovoljan mada je investicija solidna.

Da li je još neko ovde imao pomenuti problem sa displejem audio plejera i da li ima nekih saveta kako to rešiti? Verovatno ovde na forumu postoji diskusija na tu temu, ali nisam tražio detaljno pa ne zamerite ako se pojavljam.

Inače, drugar koji radi u auto servisu u Bg-u nam kaže da i određene verzije Hondi imaju identičan problem koji se rešava prelemljivanjem na samoj ploči unutar audio sistema, a da zamena displeja na Sanderu može da iskošta 50-100 EUR pa se zato ljudi u startu pre odlučuju za potpunu zamenu fabričkog audio sistema za neku od Android multimedija.

Sve u svemu Sandero je za ovih prvih 1000+ pređenih km bila dobra kupovina i nadamo se da će tako biti i kada pređemo daleko ozbiljnije kilometraže 🙂.
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

Zoran

Na mom Sanderu 2017 taj displey je čitljiv samo zimi dok se kabina ne zagrije. Svejedno mi je što nevidim šta piše, važno je da muzika valja.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Kako lepo zvuči ovo da je nekad Sandero koštao 7500-8500 evra.Ali i to je relativno.Za praznike sam iz dosade nešto računao i sačuvao te papire:2015-16.g je prosečna Dačija koštala 9000 evra,a to je tada bilo oko 240 grama zlata.Sada je oko 16500 evra,a to je oko 195 grama zlata.Tako da je sada Dačija relativno jeftinija nego pre 8-9 godina.
Dačija sa 0,9 tce motorom je odlična kupovina.Svi znamo da je od tankog rumunskog lima i da je bučna,ali ne pravi probleme i troškove i može dugo da traje.


Zoran

Pošto Dacia vrijedi sve manje grama zlata, to znači da je došlo do gubitka puno radnih mjesta. Ne investira se u mašine ( proizvodnju), nego u zlato.
 Što bi se reklo u banani smo.
Sam svoj gazda - vazda.

ekolog

U potpunosti se slazem sto se limarije i buke tice i pre kupovine sam se ovde najpre raspitao o tome i svesno smo uzeli Sandera unapred znajuci za njegove ocigledne mane. Daleko bitnije nam je bilo ono sto nosi u sebi u pogledu mehanike i to je bio presudni razlog kupovine sa kojom smo za sada dosta zadovoljni.

Iako je interesantno vezati kupovinu Dacie (sada i pre nekoliko godina) sa cenom zlata, realno stanje je takvo da je kupovna moc danas daleko manja i dzaba je u odnosu na vrednost zlata Dacia danas jeftinija kada se ona nova daleko redje i pod dosta nepovoljnijim uslovima kupuje. Ista stvar je sa nekretninama ili bilo kojom drugom ozbiljnom investicijom, ali to je neka druga tema

Zato je Sandero/Logan 2. generacije verovatno bio best buy u svoje vreme za sta se mnogi na ovom forumu zalazu ili moje licno misljenje da je i30 bio best buy u periodu 2007-2011. recimo.

Danas je na zalost kupovina novog auta dosta komplikovanija procedura za prosecnog gradjanina.
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

ekolog

#29
Nakon 5 meseci smo sa ovim autom presli preko 6000 km i za sada smo dosta zadovoljni. Posto nas u drugoj polovini godine kao i naredne godine ceka dosta troskova, najverovatnije cu odraditi veliki servis u toku ovog meseca. Zvao sam ovlasceni Renault/Dacia servis u gradu da pitam kada se po njima radi i rekose za ovaj model na 120k km prvi veliki servis, a nakon toga na svakih narednih 60k predjenih km.

Ukupna cena velikog + malog servisa + servisa plinskog uredjaja (zamena 2 filtera) sa zamenom pumpe kod njih je laganih 56.000 RSD i naravno to je cena ovlascenog servisa gde se zesce ugradjuju za svaku mogucu uslugu, ali pitao sam informativno. Cenim da ce me u neovlascenom servisu ista usluga izaci oko 350-400 EUR plafon, mada cu u toku naredne nedelje da dobijem i konkretne cifre.

Auto je trenutno na 106.500 km i po preporuci ovlascenog servisa mozemo jos da cekamo, ali kao sto sam rekao bolje je u nasem slucaju odraditi sada kada mozemo to da priustimo jer ne znam kakva ce situacija biti kroz nekoliko meseci. Od poslednjeg malog servisa koji smo odradili odmah po kupovini nije proslo ni pola godine, ali auto solidno eksploatisemo, narocito poslednja 2 meseca (3000+ km), ovakav trend voznje ce se nastaviti i narednih meseci i zelim da budem miran po tom pitanju na duze staze ako je moguce...

Posto ne znam koliko je star akumulator, videcu da ga u servisu provere pa cu u zavisnosti od ukupne cifre mozda pridodati i 100-150 EUR za neki kvalitetan EFB (ili AGM ako se uklopim u cenu). Trenutno je u autu neki Max Power EFB koliko sam video (znaci nije fabricki), ali nisam video kojih je karakteristika. Najverovatnije bih zamenio za neki Topla, Excide ili Varta. Odlicna iskustva imam sa Topla akumulatorima, ali do sada nisam koristio EFB, niti AGM akumulatore. Znam da su pomenute marke AGM akumulatora za ovaj auto 18.000+ RSD tako da i to spada u dosta veliko ulaganje i mislim da sa EFB zavrsavam posao jer na kraju krajeva Start i Stop kao i vecina kolega ovde iskljucujem cim startujem auto i uopste ne vidim njegovu svrhu u voznji, stavise cu ga rado softverski iskljuciti ukoliko budem mogao.

Dodatno planiram u toku ovog meseca da odradim i servis klima uredjaja i sa tim bismo trebali da kompletiramo odrzavanje sto se tice ove godine, pa nadalje (nadam se) samo redovni mali servisi, servisi TNG sistema i klima uredjaja.
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...