Kupovina nove Dacije

prethodna tema - sledeća tema

miki-bgd

Citat: milorads poslato 28.12.2021. - 17:38
Parkiram ispred zgrade takodje ali mi je ulaganje u senzore i kameru bila prava stvar posto sa senzorima (ima i napred i pozadi) uz kombinaciju kamere moze da se uparkira 10 puta lakse.
Potvrdjujem. Imam na Kadjaru senzore (prednje i zadnje - svi super rade) i zadnju kameru, i sve fantasticno radi posao. Parkiranje mi je znatno lakse od parkiranja Stepwaya, iako je Kadjar pola metra duzi.
Jedino sto nekad moram da spustim desni retrovizor, kada parkiram uz ivicnjak, ali je kod mene to na dugme pa nije problem.

Goky

Prenosim informaciju sa portala B92 iz članka Supertest: Dacia Sandero Stepway (3. deo) https://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?yyyy=2022&mm=01&nav_id=2085380
Servisni interval na godinu dana ili na 30.000 km
30.000km: Redovan servisni zahvat (zamena ulja, filter za ulje, svećice, TNG filter (gasovita faza).... 22.950 din
60.000km: Redovan.servisni zahvat (zamena ulja, filter za ulje, filter vazduha, filter kabine, svećice, TNG filter - gasovita i tečna faza, otprašivanje zadnjih kočionih obloga, kontrola i čišćenje klime).... 40.750 din
90.000km: Redovan servisni zahvat (zamena ulja, filter za ulje, svećice, TNG filter (gasovita faza).... 22.950 din
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Veterinar

Nije vise 2021. Ova godina nosi svoje zanimljivosti. Ovako sada izgleda predugovor u praksi.

"U slučaju da prodavac ne može na vreme da ispuni svoje ugovorne obaveze iz razloga
povezanih sa epidemijom COVID-19 (npr. Zatvaranje fabrika, ograničeni granični
prelazi, kašnjenja u isporukama, zatvaranje odnosno ograničeno delovanje prodajnih
salona itd.), odmah će o tome obavestiti kupca. U takvom slučaju, kupac nema pravo
da odustane od ugovora i takođe nema pravo na naknadu za bilo kakvu štetu koja mu
može nastati.
Kupac nema pravo da odustane od ugovora u slučaju kašnjenja u isporuci zbog
posledica globalne nestašice poluprovodnika. Prema tome, kupac takođe nema pravo
da odustane od ugovora u slučaju nepotpune opreme vozila dodatnom opremom, koja
je rezultat nedostatka poluprovodnika. Prodavac nije odgovoran za bilo kakvu štetu
koja može nastati kupcu usled kašnjenja ili nepotpune dodatne opreme za vozilo
prouzrokovane globalnom nestašicom poluprovodnika."

Kako li ce stvari da izgledaju za desetak godina? Tipa, porucis alu felne, ali te obaveste da nema aluminijuma i da moras da uzmeš čelične.  :ne:

glavonja3

Ne verujem sta citam  :help: Sta god da se desi, kupac ne moze odustati i ide na njegovu stetu nikako na prodavcevu  :banghead:

saša61beograd

#379
Ni ja ne mogu da verujem šta čitam.Još mi je neverovatnije da ima nekoga ko će pod ovakvim uslovima da uđe u neki salon sa namerom da nešto kupi.
Ne razmišljam šta će biti za 10 godina.Ovakav haos ne može da traje toliko.Neko će da bankrotira,neko će da kupi polovan auto,ili ga uopšte neće kupiti.Zbog ljubavi prema automobilima i zbog nade da ću još jednom u životu da kupim bilo kakav nov auto,ja se nadam da će se stvari vratiti u normalu,jednog dana.

Raja

Po mom mišljenju, normalna reakcija proizvođača. Viša sila je u pitanju. Posledice više sile su nesagledive i samim tim se ograđuju zbog nepredviđenih okolnosti.

saša61beograd

#381
Covid je viša sila koju priznaju UN,WHO i sve vlade sveta.
Nedostatak poluprovodnika nije viša sila,to je interni problem proizvođača koji oni ne bi smeli da prebacuju na kupce.Taj problem je nastao zbog njihove pohlepe,lošeg planiranja,loše procene.Za to treba da plate oni,a ne mi.
Covid je samo opravdanje,svet je još 2019. godine bio u recesiji,a auto industrija u hiperprodukciji.Neka ih,neka crknu ili neka počnu da se ponašaju razumno.

Loganovac

Proizvođač automobila je dobrim delom integrator, odnosno direktno proizvodi manji deo komponenata vozila. Slažem se da je "at the end of the day" odgovornost za ispunjavanje ugovorne obaveze na njemu. Dakle, on bi trebalo da proceni mogućnost pravovremenog obezbeđivanja svih potrebnih resursa u tom smislu.
Profesionalno sam (nažalost) jako povezan sa nabavkom rezervnih delova, i to pretežno iz domena svega što počinje sa "E", pretežno industrijske elektronike. Danas je postala najnormalnija stvar da nešto što si poručio (potvrdio profakturu) sa rokom isporuke od recimo 5-6 nedelja ne stigne u narednih 6-8 meseci. Svi samo šire ruke i šalju dopise kako je zbog Covid situacije i obustave proizvodnje u tim i tim pogonima došlo do nepredviđenog kašnjenja u isporuci.
Kako bi se ti zaštitio kad bi danas trebalo da prodaješ vozila? Šta drugo možeš da uradiš nego da ono na šta realno i nemaš uticaja smatraš višom silom? Pred potrošača se iznose takvi uslovi pa ko prihvati - prihvati. :ne:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Citat: Loganovac poslato 19.01.2022. - 09:41
Kako bi se ti zaštitio kad bi danas trebalo da prodaješ vozila?
Iskreno,nemam pojma.Možda bih pravio  i prodavao ogoljene verzije,bez suvišne elektronike.A oni rade upravo suprotno.

Dadokg

Citat: Veterinar poslato 18.01.2022. - 23:44
Nije vise 2021. Ova godina nosi svoje zanimljivosti. Ovako sada izgleda predugovor u praksi.

"U slučaju da prodavac ne može na vreme da ispuni svoje ugovorne obaveze iz razloga
povezanih sa epidemijom COVID-19 (npr. Zatvaranje fabrika, ograničeni granični
prelazi, kašnjenja u isporukama, zatvaranje odnosno ograničeno delovanje prodajnih
salona itd.), odmah će o tome obavestiti kupca. U takvom slučaju, kupac nema pravo
da odustane od ugovora i takođe nema pravo na naknadu za bilo kakvu štetu koja mu
može nastati.
Kupac nema pravo da odustane od ugovora u slučaju kašnjenja u isporuci zbog
posledica globalne nestašice poluprovodnika. Prema tome, kupac takođe nema pravo
da odustane od ugovora u slučaju nepotpune opreme vozila dodatnom opremom, koja
je rezultat nedostatka poluprovodnika. Prodavac nije odgovoran za bilo kakvu štetu
koja može nastati kupcu usled kašnjenja ili nepotpune dodatne opreme za vozilo
prouzrokovane globalnom nestašicom poluprovodnika."

Kako li ce stvari da izgledaju za desetak godina? Tipa, porucis alu felne, ali te obaveste da nema aluminijuma i da moras da uzmeš čelične.  :ne:


Vrlo loše sročeno od strane prodavca koji je sačinio ovakve odredbe ugovora. Baš guraju prst u oko kupcima. Moglo je ovo mnogo elegantnije da se formuliše, da ne izaziva revolt kod kupaca koji su se i do sada osećali podređeni u ugovornom odnosu sa auto kućama. Stvarno, kada prosečan kupac čita ovo deluje da šta god da se desi kupac nema prava da raskine ugovor i prodavac je zaštićen maksimalno, a zapravo, zakoni su na strani kupaca, a zakon je ipak stariji od ugovora koji sastavi prodavac.

Što se tiče samog kašnjenja zbog Covida, u neku ruku jeste viša sila, i ja kada pišem ugovore, recimo za građevinske investitore, ubacujem odredbe o kašnjenju u izgradnji i predaji stana zbog Covida. To je postala neminovnost i realnost. Gradilišta se zatvaraju zbog bolesnih radnika, a da ne govorim o situaciji od pre dve godine kada je i kretanje bilo ograničeno zbog Covida.

szs

Voleo bih da vidim kako će dati dokaz za nedostatak čipova u eventualnom sporu

Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Dadokg

Upravo tako.

Sa druge strane. postoje mnogi načini i razlozi zbog kojih mogu da raskinem ugovor kao kupac, ako to želim, ne moram da se pozivam na Covid ili nedostatak komponenti i kašnjenje zbog toga.

szs

Namerno sam naveo baš čipove kao jedan od glavnih razloga na koji se "vade"

Prebacivanje njihove nesposobnosti da obezbede neophodne sirovine za proizvodnju nikako ne treba da utiče na mene kao krajnjeg kupca
Naročito ako su znali da je manjak pa ipak unapred prodali proizvod i uzeli kaparu
Da ne pričam da su ovakve klauzule više nego diskutabilne sa strane zakona o zaštiti potrošača
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Dragan.vi

Sada tek vidim koliko sam srece imao. Dao kaparu 02.08.2021. po auto sam dosao 06.10.2021.

Veterinar

I dalje je tako, ali se ogradjuju, za svaki slučaj.