Kupovina nove Dacije

prethodna tema - sledeća tema

szs

Citat: saša61beograd poslato 06.12.2021. - 12:27
Zvuči suludo,ali ovakvih kao ja ima na milione samo u Evropi......
neću da potpirujem inflaciju.I da obezvređujem svoj rad i ušteđevinu samo da bih po svaku cenu uvalio dupe u nov auto.
Dragi kolega
Obrnuto
Milioni u EU čekaju naručene automobile, jedan vise ili manje..
Ne samo kod nas, uopšte

A sto se tiče inflacije, već je pojela svoje ili bar veći deo dok se nismo osolili
Tacnije kažu 27% na svetskom nivou
Da li je bolje čekati neko eventualno pojeftinjenje ili poskupljenje
Vrlo diskutabilno
Ja sam video 2020. da je višak neutrosenih para zbog pandemije opterećenje za ekonomiju i da će zbog toga biti rusvaja na tržištu
Mislio sam manjeg ali...mnogo je gore nego sto je bila predikcija
Jednostavno, potrošnja mora da prati prihode ili ekonomija kolabira

Izmedju ostalog i jedan razloga zasto sam kupio auto na početku godine a nisam čekao neke stvari (popust za hibride)

Ali stav je stav i pravo svakoga da radi kako hoće
Jer kako kazu...
Ako uzmemo kao postulat da nema predeterminisane budućnosti, svako gradi sebi svoju budućnost prema kognitivnim sposobnostima i okruženju iz kog crpe informacije da pravi odluke
Dakle...svako bira svoju sreću

Srećno dragi kolega
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Capriolo

@vm
Da, nekada čak i mali "gest dobrote" prodajnog savetnika prema nama kao kupcima zna da bude okidač da potrošimo i više nego planiramo. Kao što potencijalno "mutav" odnos prodajnog savetnika može da nas potpuno odbije od kupovine vozila tog brenda.
Ja sam 2018. gadjao Sandero Stepway kao jednog od konkurenata za poslovno vozilo B segmenta (a osim njega, tada sam gledao još jedno 3-4 modela). Ubedljivo najgori odnos kao kupac sam doživeo baš od dva dilera dačije (iz dva prodajna salona). Toliko ih je "mrzelo da žive" da nisu hteli da mi kažu čak ni brend zimskih guma koje su kao dolazile gratis uz kola tokom zimskog prodajnog perioda. Naravno, digao sam ruke od njih tom prilikom. Slično baš loš odnos sam tada doživeo od BG dilera Toyote.
A kako se sve ponavlja, sličnu nezainteresovanost prodavca/ prodajnog savetika sam doživeo pre možda dva meseca kada sam razgledao novog Stepway-a u Hit autu. Kao da im je potpuno svejedno da li ti to hoćeš ili nećeš da kupiš (čovek nije hteo ni da ustane iza radnog stola, mrzelo ga je očito da odgovara na ono što sam ga pitao i kao da je jedva čekao da ja izadjem iz salona).
A ima kod nas i brendova i dilera/prodajnih savetnika koji te drže kao kap vode na dlanu. I gde sam zaista sa zadovoljstvom vadio pare iz džepa. Ne mislim tu samo na visinu popusta koju su mi davali ili razne benefite koje su mu nudili uz kola, već prosto na jednu veoma prijatnu atmosferu. I očit trud prodavaca.
Prošlo je vreme "jeftine dačije" i možda bi prodajna mreža dačije mogla da se malo prilagodi toj (za njih novoj) okolnosti.

kiconix

A ja se opet drzim onog starog, u odnosu na druge u istom segmentu, Dacija je opet najjeftinija, hteli mi to da priznamo ili ne.
I ta prica kako mi postavljamo neke uslove njima je cista fantazija.
Moja prognoza je da ce cene padati tek kada proizvodnja i prodaja porastu, do tada mozemo ocekivati samo cene na gore.
Bojim se i da kad dodje do pada, nece biti kao nekad.
Cipovi uticu na proizvodnju, glupo je da uopste o tome i raspravljamo, normalizacija se ocekuje tek u drugoj polovini 22,i to po nekim najoptimisticnijim prognozama.

zaki

Raspitivao se danas kod ovih dačija dilera, obavezan mali servis oko 18000 RSD jednom godišnje ili na 30k km. U garanciji ne prihvataju zeder već nude neke svoje sisteme za zaštitu.
ovlašćeni servis
:ranting:

kiconix

Raspitaj se jos kod nekih dilera, i za servis i za zeder.
Ja sam u Kompresoru ugradio iglu preko njih. Sve pre preuzimanja.

zaki

Moja godišnja kilometraža je oko 5-6000 km, sa interesovanjem ću pogledati taj plan održavanja  :). znači, zameniće mi ulje (daj bože) vizuelno pregledati auto i  to naplatiti 18000 RSD.

zaki

Iskreno imam veliku averziju prema servisima i "majstorima" generalno. Nekad su bili majstori ovo sada su uglavnom priučeni klinci ili seniorski škart. Mašinac sam, dosta vremena sam proveo po radionicama i jako dobro znam šta pričam. Sam "održavam" svoj auto zato kupujem nov kada počne da zahteva održavanje. Rekoh već da godišnje prelazim malu kilometražu mada za sebe kažem da ne izlazim iz kola i u tom kontekstu me prvi servis nakon 1 godine i pređenih 5000 km sa cennom od 18000 ne čini sretnim, no viĐećemo kad dođe vreme za to.
Ono o čemu sada razmišljam šta staviti za zaštitu. Na Puntu sam koristio kandžu i proces stavljanja skidanja sam doveo do automatizma da uopšte ne razmišljam o tome. Verovatno ću ostati na istom sistemu, ostaje mi izmeštanje ili prekombinovanje OBD konektora i ugradnja prekidača da li direktno ili preko releja za pumpu goriva.
Kakva su vaša iskustva oko ovoga?

kiconix

Pre preuzimanja odradjena igla, OBD i kasko.


saša61beograd

#353
Kod nas hostesa na ulasku u salon ima veće grudi,zato je razlika.
A treba dati platu i onima što dremaju u prodajnom salonu i prodaju 0,0578 automobila dnevno,kad ima dobro ide.
Možda kod vas nešto naplaćuju i u naturi,kad je ova cena.U svakom slučaju,treba poneti i vazelin kad se ide u ovlašćeni servis.Za svaki slučaj.

zaki

Još ćemo da vidimo šta se to radi i koliko radnih časova za tu cenu,
Ljudi uglavnom prihvataju sve što im se servira. Svojevremeno po kupovini Punta slože oni priču da ne smem sam da ugradim radio već se to mora uraditi u ovlašćenom servisu za skoro 300e. Tako sam ih sočno oterao u pm da verovatno još stoje tragovi vaginalne sluzi po zidu ovlašćenog servisa.

Loganovac

Kako bre čačkate po OBD konektoru? Pa na tehničkom pregledu se kače na OBD, bilo kod Alvirovića u emisiji.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Zato poneses OBD i to je to.

milorads

Ja sam prilkom preuzimanja novog stepwaya (2021) trazio i dobio OBD zastitu. E sad, smatram da to mozda ima efekta da spreci nekog koji sekund da upali automobil, ali posto imam i onaj keyless entry kljuc sve to pada u vodu. Tj neko moze bez problema da mi se privuce na pola metra/metar  i otvori tj upali auto sa prostim primopredajnikom. Za to treba da radi tim od dvojice ljudi , jedan kod auta, a drugi kod mog kljuca :). To moze da se spreci tako sto iskljucim automatsko otkljucavanje na dolasku, pa onda pretvaram taj kljuc u obicni. Ja cu opet morati da pritisnem dugme kad prilazim autu.

E sad... OBD zastita je prosto presecanje kabla i 'preplitanje zica' sa nekim adapter-om kupljenim kod kineza. Kasnije dobijes adapter zalepljen izolir trakom :) i nadu da ce spojevi biti dobri, sto kod mene nije bio slucaj pa sam taj deo reklamirao i dobro su spojili iz drugog puta :)
Alarm na starim kolima (hyndai getz iz 2005) sam skinuo posto je vrednost auta manja nego kolicina neprijatnosti kad isti 'pobrljavi' posto su sve to 'aftermarket' stvari koje se ugradjuju u kola.
Nije toliko problem ni kvalitet tih naknadno ugradjenih stvari koliko 'strucnost' majstora koje iste ugradjuju.

Kasko, naravno na novom automobilu obavezno, ostalo po volji svakome. 

Mare


Loganovac

Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.