Sta vam se dopada, a sta ne na vasoj Daciji?

prethodna tema - sledeća tema

DavorNS

#465
Citat: Loganovac poslato 26.07.2011. - 13:18
Ima, ima...  :hihi1:

Ne smeta mi previše, osim kada vozam klince pozadi, pa moram da zveram... :ha:

Aleks

Prati svetlo za osvetljavanje kabine, upalice se ako se otvore neka od vrata, a na zadnjim vratima bi trebao da imas sigurnosne polugice koje sprecavaju otvaranje vrata iznutra.  :wave:

Pravopas

Dopada mi se što izuzetno dobro upija neravnine na putu.

Dopada mi što ne može da se desi da ostaviš upaljena svetla i izađeš iz kola, jer se čuje zvučni signal upozorenja.

Ne dopada mi se, pre i iznad svega, što nema načina da se uveriš da li su sva vrata dobro zatvorena ili ne, što je već veliki problem za automobil sa petoro vrata. Nekoliko puta mi se dogodilo da nisam dobro zatvorio vozačeva vrata i toga sam bio svestan tek pošto sam u vožnji video da lampica na plafonu svetli. Vidim da na instrument tabli postoji "ikonica" automobila u prvoj projekciji sa pokazivačem koja su vrata ostala otvorena, ali to ne funkcioniše u Ambiance paketu opreme. Mislim da bi to morao da ima čak i osnovni model Sandera. Što je najgore, pritiskom na taster za centralno zaključavanje čuje se "škljoc" čak i ako neka vrata nisu pravilno zatvorena.

Ne dopada mi se što se zadnja vrata sa unutrašnje strane zatvaraju pomoću proreza za prste umesto da postoji masivna ručka kao na prednjim vratima.

Centralna konzola izgleda jeftino čak i za auto ovog cenovnog ranga.

Benzinski motor od 1,4 l i 75 konja je slabašan, što naročito dolazi do izražaja kada je uključena klima.

Generalno gledano, ipak sam zadovoljan Sanderom.

DavorNS

Kao što reče Pravopas, kod zaključavanja vrata, zvuk je isti bila ona otvorena ili ne!  :ces:

montenegrino

Sto se tice snage motora 1.4 75 KS,slazem se da je slabasan,ali ipak zadovoljavajuci,dok se ne ukljuci klima kao sto kaze Pravopas.Od kad su pocele ove vrucine,klima se ne gasi,a snaga motora bas drasticno padne,pogotovo kada treba krenuti u preticanje.Zato  cim osjetim potrebu za preticanjem,prst na dugme za klimu,pa cim krenem u obilazak,iskljucujem je.Shodno tome,razmisljao sam,da li je izvodljivo da se prekidac za klimu moze kako izvesti na volanu,da bi se bez rizika po bezbjednost mogao iskljuciti kada se krece u obilazak    :cul:
znam da je vjerovatno neizvodljivo,ali bi bila bas dobra fora :)

kiconix


Boqy

Ma jok, kao kickdown, kad stisneš gas do kraja da isključi klimu.  :Smiley:

gromovnik

#472
Moj brat je imao obrnuto iskustvo na Focusu automatik - po njegovim rečima klima je izazivala da mu se iz čista mira pojača gas pa se par puta čuknuo na parkingu :)

staracstol

I kod Fokusa keca 2.0 Amera sa ručnim menjačem je skakao ler jako čudno kad upališ klimu, jer ima neki sistem koji ostavlja na kratko motor na istim obrtajima kad stisneš kvačilo iako si digo nogu s gasa. Mislio sam da je kvar, al nije, tako radi. Motor ima mnoštvo Nm i prilikom šaltanja u vangradskom režimu, to je stvarno strava al u gradu  :ces:.

gromovnik

I ovaj je isto bio amer, zaboravio sam da napomenem.

crevce

Dopada mi se sto stepway 1.6 po crnoj gori full natovaren sa upaljenom klimom uz brdo vuce kao mazga  :)

LeNgenda

#476
Citat: LeNgenda poslato 03.12.2009. - 16:10
Preuzeli smo auto pre par dana i presli par kilometara, za vikend idemo na nesto duzi put tj. autoput, pa cu onda znati kakav je pri 100-120 km/h, do sada nije presao 70 km/h. Za sada samo o kozmetickim stvarima, a o sustini za jedno 10.000 km.

Eh, kad je to bilo... Kad pre prodje 20 meseci...  :ne:

Cisto radi rekreacije, evo jednog romana na skoro 16.000 km, sledeci put se javljam na 30.000 km.  :Smiley: Pisem u prvom licu mnozine jer ga vozimo cale i ja.

Pre svega, ovaj automobil je u svakom pogledu ispunio nasa ocekivanja, a u nekim bitnim stvarima nas bukvalno impresionira i dan danas. Ni u jednom trenutku za ove skoro dve godine nismo lose pomislili, a kamoli lose rekli za ovaj auto. Cak naprotiv, pretvorio sam se u pokretnu reklamnu agenciju Dacije i za sada sam zadovoljan i svojom argumentacijom i reakcijama onih koje pridavljujem.

I kao ranije u temi...

Pozitivno:

1. Komfor

Glavu dajem da na nasem trzistu nema auta od 4 metra koji ima ovako komotnu kabinu, a da gepek nije sveden na velicinu fascikle. Prednja sedista su sasvim dobra, a zadnjim sam odusevljen upravo zato sto je ravno i ne primorava te da zauzmes predvidjeni polozaj i da sednes na predvidjeno parce sedista zato sto ti udubljenja i tapacirung tako nalazu. Mesta za noge pozadi ima vise nego dovoljno, a na duzim putovanjima moze i da se spava i u sedecem i u lezecem polozaju uz malu napomenu da ja imam 1,80 m visine i da sam, sudeci po februarskom okupljanju, niza srednja klasa, te da mogu da se zipujem i zalegnem pozadi. Sedalni deo je dovoljno dugacak. Sredisnji tunel je nizak i ne smeta puno putniku u sredini.

Bilo vozaca ili putnika i bez obzira na to je li voznja gradska, magistralna ili je autoput, ovaj auto ne umara ni na koji nacin, dokle god se vozi legalnim brzinama na autoputu.

Ovde cu da ubacim i udobnost same voznje auta, mekano kvacilo i menjac kojima sam i dalje odusevljen, odlicna svetla i ukupnu preglednost, kao i generalno mekano ogibljenje koje me nervira jedino kad auto cupka preko uzastopnih, ostrih ispupcenja, sto, u principu, predstavlja problem i drugim autima, posebno ovako male mase.

Nema bilo kakvih nezeljenih zvukova osim skripuckanja kopce suvozacevog pojasa kad ovaj mrda ili jace udahne, resice se kaplju masinskog ulja, posto WD nemamo.

Opasno mi se svidja svetlo u gepeku, tako uobicajeno, a tako korisno.


2. Kocnice

Mozda i najveci plus kod ovog auta kada su vitalni sistemi u pitanju. Necu mnogo da rastezem o tome, samo svaka pohvala za Daciju zbog elektronskih sistema pomoci kocenju cak i kod najjeftinijih verzija.

Kada te obuzme apsolutni pesimizam da ces moci da se zaustavis pre karambola, tvoj Sandero se zaustavi na pola metra pre najoptimisticnije procene, gleda te kroz one cajgere i misli se: "Sta jeee, frka, aaa?  :njanja:"


3. Potrosnja

Kako smo se nadali, udali smo se za Breda Pita, a Andju vidjamo utorkom i petkom.  :hihi1:

Na granici nosivosti i Jugopetrolovim gorivom, bez klime, 110 km/h autoputem, oko 6,2 l/100 km.
Na granici nosivosti, ELP-ovim gorivom, koferom od 320 l na krovu, bez klime, 100-110 km/h autoputem, oko 6,5 l/100 km.

Light varijanta gradske voznje, 2-3 osobe u autu, bez prtljaga, oko 8,5 l/100 km.

Ni u kom slucaju preko 10 l/100 km.

Poslednjih 3000 km trosimo samo ELP-ovo gorivo i potrosnja je u svim uslovima niza 7-10 % u odnosu na NIS.


4. Performanse

...ali samo uslovno receno. Auto nije trkalica, to svi znamo, ali uz pametnu voznju i neka osnovna znanja o tome kada se i sta moze ocekivati od auta, necete odustati ni od jednog preticanja, niti imati osecaj da ste inferiorniji u odnosu na bilo koga oko vas.

Oseca se razlika u odgovoru motora nakon prvih par hiljada kilometara, a skoro jednaku razliku smo osetili po prelasku sa NIS-ovog na ELP-povo gorivo.

Definitivno nije svejedno sta se sipa u rezervoar, ali ipak mislim da bi 1.5 dCi po svim parametrima bio savrsen izbor za Sandera.

Drzanje puta, stabilnost, osecaj sigurnosti i predvidivosti ponasanja automobila su na nedvosmisleno visokom nivou i to je takodje mnoooogo muzike za ove pare.


Neutralno:

1. Ukupan estetski utisak

Neutralnije biti ne moze. Ne znam sta bih drugo rekao.

Drago mi je kad ga vidim i sednem u njega, ali mi ne dodje da napisem pesmu o njemu.


2. Cena redovnog odrzavanja

U principu, 70-ak evra godisnje za redovan servis je sasvim u granicama normale. I tu ne znam sta bih drugo rekao, kada je ovaj auto u pitanju, finansije nisu bas najjeftinije, ali su priustive.

Za one koji vole da su sami svoji majstori, odrzavanje Dacije definitivno nije skupo.

Havarijsko odrzavanje je vec sasvim druga prica. Kasko je obavezna stavka jer Dacija u potpunosti prati trendove prodaje jeftinih automobila i skupih delova za njih.

3. Imidz

...ako je nekom vlasniku Dacije to uopste bitno.

Izbor Dacije odise racionalnoscu i to je to, pa kome se svidja-svidja.

Dacia je auto i nista vise.


Negativno:

1. Zvucna izolacija

Definitivno. Vec u Dusteru se vidi (cuje) napredak, ako redizajn sledece godine bar malo bude bolji na ovom planu, onda je to stvarno prava stvar.

Ni o ovome necu da duzim, tema o unapredjenju zvucne izolacije i resorni ministar Pejic su dosta toga kazali, mislim da je nedopustivo (mada je ponekad i korisno) da se motor onako dernja izmedju 3200 o/min i 3800 o/min. Na autoputu to znaci da je 115 km/h super, ali da od 120 km/h pocinje dernjanje i neke cudne konstantne vibracije koje verovatno prestaju na nekim vecim brzinama, ali njima ja prosto necu da vozim.

Kontinentalke ispadose bucnije nego sto sam mislio da jesu, kada smo zimus stavili Eskimo S3, cudili smo se koliko je voznja meksa i tisa.

Vetar nije veliki problem, cak ni sa koferom na krovu.

2. Limarija i farba

Joj, taj pusti lim... Sa korozijom, hvala Bogu, problema nemamo, ali nas izubijase na parkingu vratima i na putu zimi rizlom kao tudje. Nasa Vlajna definitivno ima neznu kozu i mora da se cuva.

Ne gine joj poliranje u trecoj ili cetvrtoj godini.

3. Sitnice

U principu nebitne, ali postoje. Od odvojenog prskanja i brisanja vetrobrana, preko nedostatka svetla pozadi i jos crnje cinjenice (koja zavisi od paketa opreme) da zadnja vrata ne pale ni ovo jedino (ali ga gepek pali  :doh:), vrljavog mehanizma ablendera, ostre ivice zadnje daske koja glavu odrubljuje onome ko se zavlaci u gepek, a ne gleda, do mekanih rucica zadnjih prozora koje se savijaju kao da ce svakog casa puci.



I tako, priznajem da me je ovaj auto malo razmazio, cak toliko da ga (i Daciju uopste) bez zadrske uporedjujem sa skupljim, ali i dalje racionalnim alternativama u njegovoj (Punto, I20, Aveo, Ego) i klasi iznad (Tengo, Cruze, I30), spram opreme i cene i cesto sa zadovoljstvom zakljucujem da, ne samo sto najvise nudi za novac koji kosta, vec u mnogo cemu nimalo ne zaostaje za konkurencijom koja je 20, 30, pa i vise, procenata skuplja od njega. Ipak, cinjenica je da ta konkurencije sve vise snizava cene, te da Daciji pod hitno treba najavljivani redizajn sa svim ovim manama ispravljenim ili makar, dosta ublazenim.

Znam da ovim tekstom nikakvu novu mudrost nisam otkrio, ali zelim da iznesem svoje utiske nakon izvesnog perioda druzenja sa ovim autom i cinjenicu da sam i dalje jednako zadovoljan kao prvog dana i, kada je moja kuca u pitanju, da nam je kupovina ovog auta najbolji finansijski potez u proteklih 10 godina.

Kao i do sada, preporucicu Daciju uvek i na svakom mestu.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Keka

LeNgendo, svaka ti dala  :aplause:

Predjoh sa mojim Rumunomobilom oko 128.000 km.

Da li sam zadovoljan? Generalno jesam. Nikad me nije ostavio na putu. Kao sto rekose, nije trkalica.

Poduhvati koje sam preduzimao u smislu dodatne zvucne izolacije i slicno su vise iz entuzijazma nego iz potrebe.

Ilustracija mog misljenja o Dacia brendu: Doslo je vreme za zamenu auta, ali iako Fluence predstavlja pristojnu kupovinu, sacekacu 2012. i novi Logan, pa cu tada odluciti sta i kako dalje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


perke21

Sreća da je neko napisao nešto, a ja samo da pohvalim i složim se sa lengendom.  :friends:

Zoran

Lengenda, čestitam za text. Sa tako malo godina tako opširan text. Imaju tu šta pročitati i automobilski novinari - čestitam :to:.
Sam svoj gazda - vazda.