Problemi sa sistemom za TNG

prethodna tema - sledeća tema

nik

#420
Citat: nik poslato 17.09.2018. - 20:37
Poslednjih mesec dana počelo je da mi se javlja da kada naglo dodam gas preko 5000 o/min, zapišti, kao kada ostane bez plina, i prebaci na benzin. Kada se ponovo prebaci na gas, na nižim obrtajima, normalno prebaci i ide normalno.
Pošto mu je već bilo uveliko vreme za zamenu filtera (prešao oko 15 kkm od prethodne zamene), kupih danas oba filtera i zamenih sam.

Citat: nik poslato 18.09.2018. - 18:25
Samo da javim, problem sa prebacivanjem na benzin na preko 5000 o/min ostao. Tipujem na bljuzgu u isparivaču ili cevima. Ako neko ima drugu ideju, bio bih zahvalan.

Pošto mi je navedeni problem koji sam primetio prošlog leta u medjuvremenu eskalirao u vidu sigurnog prebacivanja sa gasa na benzin na sve nižim obrtajima ("dogurao" do granice na 3200 o/min u normalnoj vožnji sa povremenim spuštanjem te granice na 2000 obrtaja), a uklopilo se lepo vreme, rešim da se pozabavim problemom, otvorim isparivač i zamenim membrane koje sam ranije nabavio na e-Bay-u. Plaćene 27EUR, naručene iz Poljske, deluju kvalitetno, daleko kvalitetnije od Memtexovih (turskih) koje sam nalazio kod nas za 1000 din. Da li je original, kao što Poljak tvrdi,  :ne:.


Nakon otvaranja isparivača stanje membrana,...

Pokazuje znake ukrućenosti, ali je verovatno moglo još da gura (stare 5 godina - oko 60 kkm).

Ali zato ispod, 666 999 (zlo i naopako).  :ha:


Isparivač u delu ulaznog ventila visokog pritiska i u prvoj trečini kanala sa bakarnim spiralama potpuno zapušen. Ni sada mi nije jasno kako je uopšte funkcionisalo. Na poslednjoj slici crna gomilica materijala koji je "zacementirao" isparivač i izgleda na oko i na dodir kao ostaci od potpunog sagorevanja plastike, je iz jedne strane isparivača (uz nedostatak dobrog dela koji se razleteo pri vadjenju spirala iz ležišta).

Posle detaljnog čišćenja svime i svačim (alkohol, benzin, CIF, krpica, čačkalice,...) spakovao sve nazad.


Probao danas u vožnji kada se auto zagrejao na deonicama gde sam ranije najčešće imao problema nagla ubrzanja do visokih obrtaja (5000 i više, doterao par puta do blokade), ni pomena da se zaguši niti da prebaci na benzin. :bliss: 

Definitivno nova redovna aktivnost u budućem održavanju auta.

goxy


kiconix

#422
 :hall:
Jel ovo Zavoli Zeta ili mi se cini?

PS. Sad vidim da je BRC u potpisu al me zbunio naziv membrana.

Loganovac

Alal vera!  :aplause:
Jel' ideš po kućama, imam pos'o za tebe...  :laugh1:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Čestita. Normalno je daTNG pri prelasku u gasnu fazu ostavlja suhi talog.
Sam svoj gazda - vazda.

nik

Citat: kiconix poslato 02.03.2019. - 00:10
:hall:
Jel ovo Zavoli Zeta ili mi se cini?

PS. Sad vidim da je BRC u potpisu al me zbunio naziv membrana.

Zavoli isparivač je u pitanju,  zamenio BRC isparivač 2014. na kom je crkla membrana (po preporuci majstora jer je set za reparaciju BRC bio 10 evrića jeftiniji od kompletnog novog Zavoli isparivača, a šrafovi na BRC sitni i aluminijumski). Sve ostalo u instalaciji je i dalje BRC (uključujući senzor temperature koji se vidi nabudzen na slikama).

dekiv68

Nije bitno koji je isparivač, više je do kvaliteta plina.
Na Puntu sam ovo radio sa takođe BRC uređajem ali nakon 90.890 km

kiconix

Nisam ni pitao zbog djubreta u plinu nego zbog isparivaca jer je i kod mene isti a podeljena je informacija o membrani.

dekiv68


Bata83

Primetio sam da se vise ne cuje ventil na boci kada prebaci na gas, nikako da se nakanem da pogledam i danas posle posla alat u ruke i skinem spulnu sa el. ventila i odvrnem ventil. Kad vidi cuda neko od majstora je izvadio deo sto bude u nutra i ventil ne radi,samo onaj kod motora. Ima li samo taj deo da se kupi ili mora ceo multi ventil.
Platis posteno i posteno te ....

Boka

 U pitanju je Logan 1.6 8v , sa BRC sekventom. Auto je presao 110kkm , redovno menjani filteri , jedna dizna je promenjena pre oko 7-8 godina i tom prilikom stavljena polovna. Isparivac je BRC Genius 1200 MB koji je ugradjen te 2005 i nije dirano nista na njemu. Reatest je uradjen 23.10.2019 godine. Sad u decembru poceli su mi  problemi posle jutarnjeg prebacivanja na plin , auto nepravilno radi , trokira i cim se jos malo zagreje ili ako ga sto pre poteram preko 2000 obrtaja , bude sve ok. U januaru sve gore i gore , poceo da pali check . Kad ga ugasim posle voznje na gas , ne mogu da ga upalim na benzin , trazi jako dugo verglanja. Desavalo se i da jednostavno stanem i stisnem kvacilo i auto se ugasi.  I naravno sad ga vozim na benzinu (sve ok na benzin) . Jutros nakon paljenja na benzin prebacim prekidac u polozaj za plin onako jos nezagrejanog kad Logan poce da trokira iako je hladan motor tek upaljen. Brze bolje vratim prekidac u polozaj za benzin i nekako se auto vrati u normalan rad. Taj deo mi nije bio jasan , auto i ne moze da prebaci na plin jer je motor hladan ko led, nije dostigao 35c, a odmah pocne da trokira a hoce i da se ugasi. Pozvao majstora U Leskovcu i reko mi da je otisao isparivac.

Kontaktirao sam i naseg clana slavko.bgd , sa kojim sam razmenio par poruka i koji mi je potvrdio kvar i dao par saveta sta i kako dalje , i ovom prilikom mu se javno zahvaljujem.  :ziveli:

Posle 10 dana cekanja na red eto i mene kod majstora u LE. Pregleda majstor Logana pa kaze : " Najbolje je staviti nov isparivac , ali mozemo prvo pokusati da zamenimo membrane pod uslovom da ne puknu aluminijumski srafovi kad ga budemo rasklapali, i onda reatest ne moras da radis. Ako puknu srafovi mora nov isparivac."
Isparivac uspesno rastavljen , stavljene nove membrane . Upalismo Logana , auto radi daleko bolje , ali nije idealno. Kaze majstor , ovde i neka dizna lose radi. Skinuse i rail sa diznama , i treca dizna lose radi. Posto nema novih , nadje neku polovnu , namesti ,  i logan samo prede. Probam ja auto , vozao se pola sata , sve super.
Suma sumarum , 30e za remont isparivaca i garancija 5 godina ili 50kkm i 30e za polovnu diznu koja radi.  :)

Loganovac

Kod BRC-a uvek mora da bude treća dizna!  :agr:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Ja bih kupio BRC rampu sa 5 dizni i montirao redosledom 1-2-x-4-5  :crazy: :Smiley:

Boka

Kod mene islo na nepar , prva pa treca.  :bonk:

mali.alen

Problem. Ujutro kad upalim na hladno zna se dogoditi da pri prebacivanju s benzina na plin auto se ugasi. Kasnije tokom dana se to više ne događa. Nisam siguran ali mi se čini da prebacuje na plin prerano. Jutro recimo se prebacio odmah nakon 10ak sekundi, a sumnjam da se motor uspio zagrijat toliko da prebaci. U pitanju je Sandero 2010g., 1.4 mpi. Molim savjete što bi moglo biti. Unaprijed hvala.