Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Dobar pokušaj...

Međutim,

Citat: Keka poslato 13.08.2011. - 08:24
Ubrizgana kolicina goriva po obrtaju zavisi samo od toga koliko je pritisnuta papucica gasa.

:cekicem:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

 :offtopic:
A da, tu sada i postoji pitanje koliko je dobro za motor ići uzbrdo u većem prenosu sa manjim obrtajima.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

speedo

Najprostije objašnjenje je to sa pritiskom na gas, manje gasa, manja i potrošnja. Uzbrdo je bolje ići većim obrtajima, nego većim gasom, laički rečeno: ne preko pola gasa na oko 3000 obrtaja (jer tu je maksimum momenta za 1.4 8v motor). U konkretno mom slučaju stvar je u tome da sam mogao ići i četvrtom brzinom na 3000-3200 obrtaja (to je već 80-85 km/h), ali se nisam zaletio, auto je bilo solidno opterećeno, a i putnici pate od "morske" bolesti, naviknuti na neudobne golfove.

Andrix

moje misljenje je da se vise trosi sa jacim pritiskom na gas iako tada i ne mora brze da se ide. Sve je stvar iskustva i osecaja kada treba prebaciti u manju brzinu, a to bi bilo negde kada na uzbrdici u postojecoj brzini krenu da opadaju obrtaji. Motor pocinje da se gusi.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Loganovac, ja sam to čitao po internetu sa stranica mašinskih fakulteta a od vozača kamiona sam čuo da postoji mercedesova škola ekonomične vožnje koja kaže da svaki put u vožnji prije nego osjetnije pritisnete gas prebacite za jednu brzinu u niže.Neću da budem dosadan ali sandera u zadnje vrijeme sve više vozi moj zet jer ja u sezoni vozim kamion. Sa ovim stilom vožnje on je prije par dana sa prikolicom i 400 kg tereta na putu Stojčići Livno i nazad ostvario prosječnu potrošnju od 5,89 l/100 km.
Poznajući dobro Ivan i imajući u vidu jak uspon i jake krivine znam da se tu ne može ostvariti trajna brzina sa 3200 rpm u 4. oj brzini, zato sam tipovao na treću. Bubanj potok je jak uspon ali bez krivina i mislim da bi tu ostvario najmanju potrošnju u četvrtoj na 2800  - 3000 rpm. Mislim da smo se razumijeli bar malo. Ovu računicu na većim brzinama kvari otpor zraka koji nije mali pa iz tog razloga nisam napisao 3200.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Citat: Loganovac poslato 13.08.2011. - 10:02
Dobar pokušaj...

Međutim,

:cekicem:

Sta je problem? Ne razumem.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Pa valjda još od ponečega zavisi ubrizgana količina goriva, a ne samo od položaja pedale gasa? Kad bi to bilo tačno, ne bi nam ni trebao kompjuter!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Naravno da zavisi, to i vrapci znaju, ali sad pricamo o pretpostavljenom slucaju gde su ostali parametri (temperatura, vazdusni pritisak i dr.) konstantni pa ih mozemo zanemariti.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boqy

Evo kako izgleda potrišnja kod mene.

BG - Ohrid:                                                  ~7.2l
BG - Pančevo:                                             ~6L
BG lokal:                                                     ~10l
BG lokal preko mosta, zima i ostali "теži" uslovi:   12/13l

Zoran

Evo ga jedan lijep dijagram koji vijerno odslikava specifičnu potrošnju u zavisnosti od momenta i broja obrtaja.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

#400
Ovo bi morao malo da pojasniš - šta je tu specifična potrošnja, odnosno u kojim jedinicama je data?
I koji je motor u pitanju, ispada da ima maksimalni momenat na ispod 3000 obrtaja?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

deki73

Dvoje odraslih + dvoje dece, pun gepek stvari, na auto putu 140 km/h, uz koriscenje klime, mereno na 700 km neprekidne voznje, Dacija Sandero Stepway 1.5 dCi je trosila neverovatnih 7,6 l/100 km. Da ne verujete, ali je istina. Mislio sam da manje trosi...

Zoran

Da pojasnim diagram pošto sam tek sjeo kako treba za tastaturu. Ovaj motor ima najveći ob. moment na 3000 do 3300 rpm onako koliko se vidi prostim okom.Brojevi po diagramu uz zatvorene krive označavaju specifičnu potrošnju izraženu u gr/kwh ili u gr/ksh što ne pravi zapreku da se razumije poruka. Apscisa pokazuje rpm a oridinata moment (vodoravno, uspravno). Potrošnja je najmanja unutar krive 260 na nekih 2700 rpm sa momentom 60 - 90 %.Iz diagrama se da zaključiti generalno ako želite malu potrošnju motor mora biti opterećen više od 1/3 momenta i biti u nekim srednjim obrtajima cijelo vrijeme. U prevodu znači čim imate priliku ubacite u veću brzinu ali da motor i dalje ima malo rezerve snage.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ne znam šta je sad jasnije. Pa ne teramo tim motorom neki mlin ili agregat pa da je jasno kakva je veza između specifične potrošnje i onoga što nas ovde zanima - potrošnje goriva na 100km, jer se u ovom drugom slučaju kao odsudni faktor umešao otpor vazduha koji raste sa kvadratom brzine. Možda je odgovor implicitno sadržan u ovom dijagramu, koji može da posluži za izvođenje nekih generalnih zaključaka, ali i dalje ne vidim kako gledajući u ova ostrvca možemo da zaključimo npr. kojom brzinom bi trebalo voziti iz tačke A u tačku B da bi se ostvarila minimalna potrošnja (L/100km), odnosno sa minimalnim utroškom goriva - sad će Zoran verovatno reći "po osećaju" - onda čemu dijagram? Drugo pitanje - da li trećini pritisnute pedale gasa odgovara trećina maksimalnog momenta? Šta se dešava(odnosno koliki je moment motora) kad date trećinu gasa u leru, a šta u petoj brzini u vožnji i to :
a) na nizbrdici
b) po ravnom
c) na uzbrdici
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Citat: Loganovac poslato 26.08.2011. - 00:18
  da li trećini pritisnute pedale gasa odgovara trećina maksimalnog momenta? Šta se dešava(odnosno koliki je moment motora) kad date trećinu gasa u leru, a šta u petoj brzini u vožnji i to :
a) na nizbrdici
b) po ravnom
c) na uzbrdici


:ces: Upravu si, ovaj dijagram kao da je radjen za motor na probnom stolu, sa nekim konstantnim opterecenjem u idealnim uslovima.
Tek sad sam ga malo detaljnije pogledao.