Kupovina polovnog Sandera 2. generacije

prethodna tema - sledeća tema

ekolog

Zdravo forumasi! Zbog naslova teme sam se pridruzio ovoj zajednici, a ako padne uskoro kupovina, verujem da cemo se druziti jos dosta dugo 🙂. Pisem sa dosta detalja, pa ne zamerite na duzini posta.

Potrebni su mi saveti iskusnih i po mogucstvu vlasnika Sandera 2. generacije, konkretno sam vrlo blizu kupovine primerka iz 2016. godine, 0.9TCe LPG koji deluje kao odlicno ocuvan i presao je okruglo 100k km. Auto sam probao pre par dana i jos uvek se slezu utisci. Voznja mi je bas prijala, zivahan motor, na manjim obrtajima lenj i "penzionerski", ali posto ima tu cuvenu malu turbinu osetih lepa ubrzanja kada sam ga poterao 70-80km/h jer nije bilo prilike za vise.

Ono sto mahom ovde svi vec znaju, prijatno sam iznenadjen motorom, auto deluje utegnuto jer je relativno nov, menjac takodje dosta dobar, ali sam obazriv po pitanju limarije i unutrasnjosti. Uporedjujem na osnovu svog iskustva, pa mi prelaz iz trenutnog auta (Hyundai i30) u ovog Sandera pravi i pozitivne i negativne utiske. Limarija i enterijer kod i30 je bar za klasu, ako ne i dve visi, a opet su mi prioritet motor na dobrom glasu, dobro ocuvan auto sa manje kilometara. Sandero mi deluje kao veliki kontrast, prosto mi je neverovatna kombinacija tako dobre voznje sa jedne strane i losih sedista, enterijera i limarije sa druge strane koja mi ne uliva poverenje ali opet ja sudim samo na osnovu iskustva sa i30. Neko bi rekao da onda gledam Clia 4 sa 0.9 TCe, ali po cenama smo mislim kratki za neki dobar primerak koji nije mnogo presao.

Ovaj Sandero je mislim bazicni u pogledu opreme, kupljen u Srbiji. Ne svidja mi se sto nema prosecnu potrosnju po boardu koju smatram obaveznom jer tipa i ćale u Cliu iz 2001. gosine koga jos uvek vozi je ima. Ima manuelnu klimu koja odlicno radi, start-stop koji me je samo zbunjivao u voznji i koji bih mahom uvek iskljucivao, taj eco mode koji mi nije najjasniji...

Svako sa kim sam do sada pricao ni da cuje o ideji da prodam i30 (2011. godiste) dodam novac i kupim Sandera, priznaju da je konkretan motor verovatno dobra investicija ali ne u tako osiromasenom autu. i30 je takodje kupljen kod nas, na satu ima 185k km, ali vec ima bug-ova koje sam mahom nasledio od prethodnog vlasnika i koje nijedan serviser ne zeli prakticno da resi jer autu treba da se posveti. Zato razmisljam o zameni i gledam porodicni auto do nekih 6000 EUR koji bismo vozili u najmanju ruku 3-5 godina, a ako se pokaze verovatno i duze.

Na kraju, cena je po meni dosta jaka za Sandera (5600-5700 EUR ) pa me interesuju misljenja iskusnijih. Treba nam porodican i bezbedan auto jer gotovo svakodnevno vozimo malo dete u njemu. Dodatno mi je mana tih 4 zvezdica na crash test-u i sto na vise mesta kude bezbednost iako mislim da je ovo ok i prihvatljiv rezultat. Godisnje prelazimo 10k km i trazimo auto koji bi nas jednom godisnje vozio na more kao neku najduzu destinaciju. Dominantno bi voznja bila po gradu sa povremenim izletima van grada.

TNG nije neophodan ali ga ovaj konkretni primerak vec ima i to mi je veliki bonus jer nas i30 vec ima naknadno ugradjeni TNG i to nam je nekako bitna stavka pri kupovini auta u smislu da nikad ne bismo kupili dizelasa i uvek idemo na ekoloski cistije vozilo ako postoje opcije.

Sva misljenja su dobrodosla i unapred se zahvaljujem na odgovorima!

Zoran

Antikorozija jeste loša ali se to riješi za jedan popodnevni sat uz trošak od 4 Evra.
- Iz flaše naspeš vode na šoferku koja treba izlaziti tebi taman na stopalo, sa obe strane ako kanali za odvod nisu začepljeni. To je čest slučaj kod vozila koja se parkiraju ispod drveta.
- kupiš 1l ulja za podmazivanje lanca za motornu testeru, naspeš ga u pragove, rubove zadnjih blatobrana i pregradu ispod vrata od gepeka. Uzmeš 20 cm tanke žice fi 1 mm ( od švajsaparata) i pročistiš odvode sa donje strane pragova.
 Antikoroziju si riješio za narednih 5 godina, jedino odvode u pragovima i šoferci pročisti jednom godišnje.
 Taj motor je izvrstan i na 2000 ob/ min ima duplo više konja nego moj 1.0 sce a i sa njim sam zadovoljan.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

#2
@Ekolog. Ti si sve rekao.
Kupio bih ga. Pre neki dan su mi poznanici ponudili benzinca 2018. godiste sa 130000 km za 7000 evra i rekli su da mozemo da oborimo cenu. OK, to je to što se tiče cene. Ako pogledas primerke prve generacije, tesko ces naci dobar da se nudi ispod 4000 evra, a 5-7 godina su stariji. U tom smislu si i miran, jednom ce da se proda lako i dobro.
  Motor nema mane, izuzev sto hoce malo da poskakuje u stani-kreni voznji i sto hoce da bude trom dok ne prebaci na plin ujutru. Zimi prebacuje malo kasnije, jer sporije dostigne radnu temperaturu. To znaci i da kabinu ugreje sporije.
Ventilaciomi otvori uz soferku su visoko u odnosu na brisače, pa brisace rukom odvoji od soferke kad je zaledjena. Isto vazi za zadnji brisac, jer se pokrece automatski kad ubacis u rikverc (odvoji ga od zaledjenog stakla pre prve vožnje zimi).
  Nije model toliko sklon koroziji, pogledaj oko cepa rezervoara, u tom prostoru i pogledaj kakva je situacija uz bravu na zadnjim vratima.
Uživajte u vožnji.  :ziveli:

Zoran

Taj motor ima izmjenjivač toplote ( ulje - antifriz) i sporije dostiže radnu temperaturu od motora koji to nemaju ( K7J - npr).
Sam svoj gazda - vazda.

ekolog

Hvala @Veterinar i @Zoran na savetima. U principu sam i objasnio situaciju, ono zbog cega odmah nakon test voznje nisam kaparisao auto je sto sam otisao na tu test voznju u svom autu i osetna je ta razlika u kvalitetu izrade. Ali, razmisljam o kupovini drugog auta zato sto imam nasledjene probleme na i30 koji ce me verovatno solidno iskostati kada ih resim i matori me ubedjuje da ga prodam dok jos uvek neman problema koji utica na voznju i da mogu da uzmem neku solidnu osnovu za kupovinu madjeg auta.

Jedino supruga kolege sa posla vozi Stepway-a 2015. kog su platili 5500 letos, isti motor sa cist benzinac i kolega je pohvalio taj auto. Svi ostali, ukljucujuci i mehanicara koji odrzava moj auto me ubedjuju da se manem Dacije zbog kvaliteta izrade i trocilindarskig motora koji je po njima "prealab" i nikako ne moze da bude dugorocan, a ja bas citao suprotno o njemu.

Prodavac je vrlo korektan u smislu da dozvoljava svaki vid provere i sam je ponudio da auto po potrebi oteram kod svog majstora pre kupovine.

Nezgodno mi je sto ce ova ponuda mislim vrlo brzo otici ako ne presecem za dan/dva, a morao bih da kupim potencijalno ovog Sandera pa tek da prodajem i30 i pokusam da izvucem sto bolju cenu sa njim.

Unutrasnjost Sandera jeste bas jeftina, cak su i zvucnici na nivou Sparka koga vozi moja supruga, ali svidja mi se komfor u autu koji je nesto manji od i30, ali za troclanu porodicu i vise nego dovoljan. Manji je gepek za nekih 20l razlike, koja je izrazena jos vise zato sto u Sanderu rezervi tocak prakticno stoji u gepeku na plinskoj toro boci kao i kod mene u i30.

Iskustvo voznje na plin leti i zimi mi je poznato jer se tako ponasa i i30 koji ima plin, tacnije 11 godina je bio na Targariniju i pocetkon ove godine sam ga kompletno prebacio na odlicnj AC Stag Q Box sa kojim je auto "prodisao". 

Sanderu bi plinska boca trebala da se menja za 2 godine kada istice 10 godina i radi atest nove boce. Landi Renzo je em star, em low cost varijanta TNG sistema i tu imam odredjenu sumnju jer mi prodavac kaze da za 2 godine koliko je auto kod njega nije servisirao TNG sistem jer nije ni znao da postoji servis za njega. Pitanje je da li je servis uopste radjen kod prvog vlasnika pre toga.

Auto moze da se proveri svakako i u principu me najvise zanimalo za vas koji ste ga vozili ili imate iskustva sa njim da li moze da se racuna da ovakav neki primerak bude dobra dugorocna investicija? Kao sto rekoh i30 ne bih menjao da nemam ove probleme koje trenutno imam na njemu. 

Ne treba nam nista specijalno, ali solidan i pouzdan auto, sa nekim normalnim odrzavanjem,  za neku prosecnu godisnju kilometrazu i jednostavno auto od koga "ne boli glava" nakon kupovine vec se redovno odrzava i sluzi svojoj svrsi uz sto manje poseta majstorima 🙂

Zoran

Napiši bar dva reda šta te muči na Hundaiu, da i mi nešto naučimo.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

H4B4xx motor ima hladnjak ulja ali ima tzv "termo-menadžment". To znači da u fazi zagrevanja voda crkuliše prvo samo kroz glavu i blok da bi se motor brže zagrejao, pa tek nakon mislim 50C ( ne znam sigurno) pušta antifriz ka kabini i isparivaču za TNG. Zato zimi kasnije počinje da greje kabinu i treba mu duže vremena da prvi put prebaci na plin. Ekologija. I da, svaki je lenj na benzin kad je hladan, jer su inženjeri "štrojili" gorivo zbog emisije i homologacije. Opet ekologija. 
Landirenzo nije "low cost", naprotiv. Tehnološki, tehnički pa čak i finansijski je najbolji kada se kupi uz nov auto odn u varijanti "fabrički" ili OEM. Iskustvo je pokazalo da je izuzetno pouzdan, osim jedne loše serije senzora pritisak i temperature gasa koji je masovno crkavao kod motora H4D ( 1.0tCe) i koji je menjan besplatno u garanciji .  Loša strana svih OEM gasnih uređaja je to što su u slučaju kvarova delovi jako skupi i što se ne može "budžiti" i "krpariti". Tako je od Fijata preko Opela i svih ostalih do Dačije. Isto važi i za Tartarini ( i BRC, i Landirenzo i OMVL i mnoge druge aftermarket uređaje sa vrha tabele): ne može se porediti 11 godina star Tartarini koji je pošteno odradio svoje sa bilo kojim novim Stagom.  Tako da da: auto je sigurno prodisao sa novim Stagom i to je sasvim OK. Sreća je danas da su Poljaci ozbiljno razgranali biznis i nude razumno kvalitetne uređaje po razumnim cenama, što je nateralo Italijane da spuste cene pa je danas svejedno šta se ugradi u postprodaji. Stvar ukusa.

Meni je Sandero2 sjajan auto i ako bih ga kupovao tražio bih prvenstveno 0.9tCe sa fabričkim LPG-om.

nik

@slavko_bgd
Amin.

@ekolog
Druže, ja bih to pazario na tvom mestu. Odvezi kod krštenog majstora čisto da ti potvrdi stanje auta, kad se već nudi. Možeš da probaš još malo da oboriš cenu na niži nivo opreme i skoru potrebu zamene boce i to je to.

ekolog

#8
@nik Vrlo sam blizu kupovine, treba da se cujem sa prodavcem jer hocu da znam kakva je situacija sa TNG sistemom i pitam za jos par stvari. Onda se dogovaramo da oteram auto kod majstora uz njegovu dozvolu. Probacu da oborim cenu jos malo i to je to.

@Zoran Hyundai 1.4 DOHC je sjajan auto. Da nema ovih problema koje sam nasledio od prethodnog vlasnika, verovatno ga ne bih skoro menjao iako je na dobrih 185k km, od toga na plinu 150k km. Da nije tako, ne bih mu prosle godine zamenio gume za Hankook AS, pocetkom ove godine zamenio ceo TNG sistem i bocu prosle godine i jos nekoliko stvari jer sam solidno ulozio u njega ali me je dobro sluzio.

Problem 1 - prethodni vlasnik koji je inace moj drug je imao havariju na motoru koja je nastala sa zapusenim katalizatorom. To se desilo pre par godina i radjena je maltene generalka motora u smislu zamena lanaca i svega pride tako da je tada prakticno odradjen veliki servis. Izvadjeno je sace katalizatora i od tada maltene konstantno svetli Check Engine koju brisem pred svaki tehnicki kao i mnogi drugi.

Problem 2. Zvuk čekićanja u motoru za koji vam lepim i Youtube link:
https://youtube.com/shorts/TTpxats2jyY?si=Iy4Xjbz4R-HpfQu_

Čekićanje se javlja samo kada motor dostigne radnu temperaturu, bez obzira da li je u nekoj brzini ili je na leru ali isključivo kada držim gas između 1800-2100 obrtaja odprilke.

Što se katalizatora tiče, u Nišu auspuh serviseri mi kažu da nema potrebe da bacam pare na zamenski ili univerzalni katalizator koji ce svakako da "sagori" jer je auto na TNG pogon, mada ga vozi solidno na benzin u nekom odnosu 70:30 u korist TNG-a.

Što se čekićanja tiče mi kazu po servisima da moze da bude "kompresija ventila", hidropodizaci, kompresor klime čak itd., ali naravno svako mi je rekao da teram ovako dok god ne bude ozbiljijih nus pojava pa cu tek onda da resavam. Hyudai je utegnut, svako ko ga je video ga je pohvalio i svako ko ga je vozio je rekao da posto nemam nus pojave u toku voznje teram dok se ne jave ozbiljniji problemi a to mi je totalno bezveze i ne zelim da sutradan sa tom mislju krenem put Grcke recimo sa porodicom.

Iako sam bio resen da sredim obe stvari na autu, do sada me je to samo kostalo zivaca, para i vremena i to je glavni razlog potencijalne prodaje i30 i kupovine recimo ovog Sandera koji mi se cini + mi vi savetujete da je dobar izbor.

@slavko_bgd Vase postove sam citao i drago mi je da ste se javili kao i ostali clanovi. Laik sam sto se tice poznavanja TNG-a, ali eto sa Tartarinijem sam pa tek imao muka, isao i u druge gradove da ga stelujem, jurio plinadzije i na kraju ulozio 500 EUR za kompletnu zamenu i plinkse boce i svega ostalog pa bilo da mene ili nekog drugog sluzi AC Stag koji je svakako bolja varijanta.

Kod Sandera me je privukao fabricki TNG (ali ako je dobro odrzavan sto u ovom konkretnom slucaju ne znam), ekonomican auto i generalno se nadam da je pouzdan na duze staze jer bih na njega u slucaju kupovine racunao u narednih 5 godina. Clio 4 je bolji izbor, ali za ove novce, dajle do nekih 6k EUR makar ja nisam uspeo da nadjem Clia koji je tog nekog godista, a da nije vec "pregazen".

Od Dacije me svi odvracaju sem caleta koji me svakodnevno savetuje da se sto pre otarasim Hyundaija i problematike i nadjem nesto dobro ocuvano, ok godiste i pouzdano sto je valjda cilj svakog od nas 🙂.

Od Sandera me malo odvraca i pitanje slabije limarije jer je Hyundai maltene tenk za njega, ali 4/5 na crash testu mi je nesto sa cim bih mogao da zivim. Izuzetno mi je bitna bezbednost auta i voleo bih da je volji rezultat kao kod i30.

Jos jednom hvala svima na dobrodoslim savetima!

dekiv68

Vozim sandero kakav hoćeš da kupiš od aprila 2016. godine. prešao oko 102-103.000km, 70% bgd gradske vožnje. Da ne baksuziram do danas nisam imao ni jedan problem sa autom u mehaničkom smislu, osim 2016.-2017. godine kada je bio problem sa kvalitetom TNG (propilen) pa je čišćen i menjan EM ventil na isparivaču (u garanciji). redovno rađeni mali servisi na 15-17.000km, zamenjena dva seta kočionih pločica i jedan set kočionih diskova, kao i set svećica, pneumatike ne računam. Što se tiče limarije za 8,5 godina nema tragova korozije. Jednom rečju veoma zahvalan auto.
Ovom prilikom te podsećam da su I30 i sandero automobili dve različite kategorije. prvi spada u "C", a drugi u "B" klasu automobila. Takođe nemoj porediti Clio 4 sa Sanderom jer sandero ima mnogo više prostora u kabini i u gepeku. Meni u kliju4 izuzetno smeta "A" stub i visina plafona i da bi sa svojih 187cm mogao da smestim na suvozačko mesto prednje sedište moram da pomerim do kraja pozadi, dok u sanderu 2 to nije slučaj

ekolog

#10
Dosta znaci iskustvo od zadovoljnog korisnika Sandera kakvog gledam. Slazem se za segmente, nego uporedjujem auto koji vozim i onaj koji je u planu kao zamena. Vecina ce reci "sa konja na magarca", ali vecina ne zna za probleme koje imam sa konkretnim i30 koji je fenomenalan auto po mom misljenju ali ovaj ocigledno nije dobro odrzavan pre nego sam ga kupio. Od kada je u mom posedu, auto je zivnuo u svakom pogledu iako sam solidno sa njim do sada prosao, ali sam dosta morao da ulazem u njega.

Za Clio 4 bih samo dodao da ima veci gepek od Sandera i to solidno, gepek je slican kao kod mene na i30. Clio 4 iz 2016. godine ima prtljaznik od 443l, dok Sandero ima 320l. Posto je rezervni tocak u gepeku zbog toro boce na mesto rezervong tocka, mesto u gepeku je jos manje ali cenim da ce nam zavrsavati posao.

slavko_bgd

1. Katalizator na 1.4 DOHC motoru kod Hundai-ja se najverovatnije sasuo od neodržavanog plinskog uređaja. 
2. čekićanje sa snimka zvuči kao rezonanca, ne kao neki zvuk iz samog motora. Treba naći šta je jer je stvarno iritirajuće. Što se tiče konkretno tog 1.4 Hyundai motora i automobila uopšte, najlepše je opisao moj kolega iz Sarajeva koji ga ima godinama unazad, rečima: "J'bo mater svoju, beton auto". Ali i beton vremenom propada, tako da...
3. na fabričkom tng uređaju svo održavanje je zamena dva filtera. Ako je gas iole normalan kao što je od proleća 2017 godine - nije strašno ni ako se poneki servis preskoči. Ako nešto nije u redu - aktiviraće se upozorenje i pokazaće dijagnostika. 

Da smo na Fiat forumu ja bih ti savetovao da kupiš 500L-a bez plina i da ugradiš plin lokalno. 

ekolog

#12
Potpuno se slazem sa kolegom iz Sarajeva, i30 je mrcina koja uziva na visokim obrtajima, izuzetno robusan i izdrzljiv, jaka limarija i dosta gvozdja, potpuna komocija od auta koja ako se samo pravilno odrzava garantuje stotine hiljada predjenih kilometara. Zato mi je Sandero iskreno na prvo vidjenje izgledao kao konzerva tankog aliminijuma, da ne uvredim nekog clana ili vlasnika.

Takodje se slazem i sa mogicim uzrokom za propast katalozatora i kasnije havarije na motoru.

Cekicanje se niko od silih servisera koje sam obisao u gradu niko nije zauzeo da proveri i popravi, samo mi pominju potencijalnih 500-600 EUR popravke.

Trenutni (drugi) vlasnik Sandera sigurno nije radio servis plina, cuo sam se bas sa njom po tom pitanju. Prvi vlasnici su nadam se bar nesto odradili po tom pitanju, ali u svakom slucaju posto TNG nije servisiran sigurno zadnjih 20k km, moram odmah da uracunam minimalno ulaganje mali servis, promenu svecica i servis TNG-a i nadam se da nije otislo jos nesto dodatno.

Kod Sandera mi je bitno da je motor u dobrom stanju, TNG bi trebalo da je dobar, samo nije skoro servisiran, auto se vozi svaki dan.

Mogu da zivim sa jeftinim enterijerom i slabijom limarijom, 4/5 zvezdica bezbednosti itd.

Vladan P

Citat: slavko_bgd poslato 17.11.2024. - 20:12Da smo na Fiat forumu ja bih ti savetovao da kupiš 500L-a bez plina i da ugradiš plin lokalno.


Šta bi bili razlozi za ovakav savet?
Zajedno smo skupa !

slavko_bgd

Kao što sam napisao: "Da smo na Fiat forumu". Obzirom da nismo, ja ne bih dalje u  :offtopic: .