Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
61 (37%)
U neovlascenom servisu
64 (38.8%)
U privatnoj reziji
31 (18.8%)
Nema potrebe
9 (5.5%)

Ukupno glasova: 164

ekolog

#1770
Sto se tice ulja u menjacu i elektro-servu za Sandero 2. generacije sa 0.9TCe motorom, ovde lepim odgovor ovlascenog servisa iz Nisa:

"Vaš Dacia Sandero iz 2016. godine sa 0.9 TCe motorom opremljen je električnim servo volanom (EPS), a ne klasičnim hidrauličkim sistemom. Ovo je standardna konfiguracija za Sandero druge generacije (2012–2020), posebno za modele sa 0.9 TCe motorom. EPS koristi elektromotor za asistenciju pri upravljanju, što znači da nema hidraulične tečnosti niti potrebe za njenom zamenom.

Za razliku od hidrauličnih sistema, EPS nema rezervoar za servo ulje, što eliminiše potrebu za proverom ili dopunjavanjem tečnosti. EPS sistemi su generalno bez potrebe za redovnim održavanjem. Međutim, preporučuje se:

- Redovno proveravanje stanja akumulatora, jer EPS zavisi od stabilnog električnog napajanja.
- Obraćanje pažnje na eventualne neobične zvuke ili promene u radu volana, što može ukazivati na potrebu za dijagnostikom sistema. Ako npr. primetite da je volan teže okretati, posebno pri nižim brzinama, to može ukazivati na problem sa EPS sistemom.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vaš Sandero ima manuelni 5-stepeni menjač (JH3 ili JH5), u zavisnosti od verzije. Za manuelni menjač ovog modela koristi se ulje za menjač specifikacije GL-4 sa viskozitetom 75W-80. Preporučuje se originalno Renault ulje (npr. ELF TRANSELF NFP 75W-80). Kapacitet rezervoara ulja za menjač je oko 2.8 litara.

Proizvođač (Renault/Dacia) ne predviđa obaveznu zamenu ulja tokom životnog veka menjača, osim u posebnim slučajevima. To se često naziva "for life" menjačko ulje. Ipak, preporučuje se zamena na svakih 100.000 km ili 8 godina, čak i ako proizvođač to ne preporučuje, da bi se osigurala dugotrajnost i kvalitet rada menjača. Ako primetite teškoće u promeni brzina (npr. "grebanje" pri šaltanju, curenje ulja iz menjača ili promene u performansama menjača (zujanje ili vibracije), to su razlozi zbog kojih se ulje u menjaču treba promeniti."

Nadam se da smo sada resili sve dileme vezane za ovo, posto su se ljudi iz ovlascenog servisa potrudili da ih otklone :).
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

Zoran

Hvala na iscrpnom tekstu.
Kod mene rezervar za volan stoji na elektropumpi,dole duboko ispred prednjeg lijevog  točka.
Sam svoj gazda - vazda.

Boqy

Ima elektro-hidraulični servo, posuda je kod levog točka i na 0.9 TCe.
Sledeća generacija ima čist elektro servo.

ekolog

#1773
Iskreno sam zbunjen ovom dezinformacijom ovlascenog servisa, mada postoji mogucnost da su odredjeni modeli 2. generacije imali cist elektro-servo, a drugi kombinaciju elektro-hidraulicnog serva.

U svakom slucaju, iako se ulje serva moze promeniti u nekim modelima, ja to definitivno ne bih radio ukoliko nemam problema i ovde bih isao u skladu sa devizom - "ako radi valjano, ne diraj".

Sa druge strane, ulje u menjacu se sigurno vise haba od servo ulja jer sluzi sa podmazivanje zupcanika i sinhronizaciju. Ni ovo ne planiram da menjam dok god menjac radi ovako kako sada radi, mozda bih zamenio na recimo 150.000km, ali nema potrebe pre toga.

U ovlascenim servisima, a i u neovlascenim se ova 2 ulja menjaju samo na zahtev klijenta i uopste ne spadaju u redovne zamene u okviru velikog servisa sto je najcudnije u smislu da i pored preporuka fabrike, cilj servisa je menjati nesto i kad treba i kad ne treba jer se vode iskljucivo ekonomijom.

Za mene je najbitnija redovna zamena motornog ulja i pracenje vlage (i zamena u skladu sa tim) kocionog ulja jer su ova 2 ulja prioritet, najvise se habaju i vremenom gube svojstva sto moze da implicira niz razlicitih problema kako mehanickih tako i bezbednosnih. Sa te strane bih redovnu proveru (po potrebi) i zamenu ova 2 ulja uvrstio kao deo svakog malog i velikog servisa bez obzira na tip pogona motora kais/lanac...
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

slavko_bgd

Zašto misliš da je dezinformacija? Jesu li proveravali po godištu i modelu ili si im dao VIN broj da provere? 

astmario

Kod mene 2014. 0.9tce takođe elektro-hidraulična verzija, otvori haubu, pogledaj levi far(desni ako gledaš spreda) što kaže Zoran dole skroooz nisko je boca za dolivanje, sa samoj pumpi.

ekolog

#1776
Citat: slavko_bgd poslato 29.05.2025. - 19:35Zašto misliš da je dezinformacija? Jesu li proveravali po godištu i modelu ili si im dao VIN broj da provere?
Resena "misterija", samo kasno javljam - iscimao sam ih ponovo pred kraj radnog vremena i trazili su samo registarski broj da provere, jer je nas auto svakako nekada odrzavan u tom ovlascenom servisu. Proverili su u sistemu i rekli da auto ima hidraulicni-elektro servo i da moze da se zameni ulje u njemu. Ide oko litar ulja. Prethodno sam u mail-u samo naveo model i godiste, pa otuda nastala zbrka.

Dodatno su rekli da postoje modeli 2. generacije koji imaju iskljucivo elektro-servo i mahom su to modeli od 2016. godine pa do kraja generacije i prvobitno su pomislili da i nas auto spada u tu grupu. Elektro-servo je kako kazu uveden zbog jednostavnosti, manjih troskova odrzavanja i efikasnosti.

U svakom slucaju ulje u servu menjaju izuzetno retko, iskljucivo na zahtev klijenta ili u slucaju neke problematike.

Sa druge strane ulje u menjacu menjaju cesce iako iskljucivo na zahtev klijenta. Ukoliko postoje problemi sa menjacem se menja po potrebi, a preventivno ko zeli obicno menjaju izmedju 120-150k km.
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...

Loganovac

Drk*dẓ̌ije. Kako mogu da pišu onolike eseje bez VIN broja?
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

@ekolog: Pa eto, nisu mogli znati bez VIN broja šta je u tvom automobilu pa su hteli da te obraduju :) 
Vozio sam 2016-2017 novi Logan2 koji je imao elektro-servo. Znači ne elektro-hidraulični već baš električni(EPS). Lodgy, Dokker, svi Dusteri pre HJD-a su imali elektro-hidraulični ( EHPS) dok su Sandero2 bili "šareni". 
Ali OK, imaš to što imaš i neka te lepo služi.  :ziveli:

ekolog

#1779
@slavko_bgd Jasno i hvala 🙂!

Citat: Loganovac poslato 30.05.2025. - 06:16Drk*dẓ̌ije. Kako mogu da pišu onolike eseje bez VIN broja?
Izgleda da je bas iz ovog razloga koji je pomenuo i slavko_bgd - u Nisu, a verovatno i jos nekim gradovima se makar u tom periodu prodavao veci broj Sandera/Logana sa cistim EPS, pa su pretpostavili da je takva situacija i kod mene. Makar je takvo objasnjenje bilo. Ne zameram im zbog toga, stvarno su se potrudili i dali detaljno obrazlozenje u oba navrata kada sam ih kontaktirao, a eto i nama ovde je sada jasno da ipak postoje modeli kako Sandera, tako i Logana na nasem trzistu koji imaju i cist EPS i mix (EHPS).

Evo lepim i detaljniji odgovor od juce vezan za EHPS:

"Zamenu ulja u servo sistemu preporučujemo samo u slučaju problema. Problemi koji bi zahtevali zamenu:

- Promena boje ulja (tamna ili crna boja)
- Gubitak svojstava (npr. gustina ili miris paljevine)
- Početak otežanog upravljanja volanom

Ako ipak insistirate na zameni i želite da budete preventivni, zamena nakon 10 godina ili oko 150.000 km može biti dobra praksa, naročito ako vozilo često koristite u teškim uslovima (isključivo gradska vožnja, ekstremne temperature)"

Eto, sada imamo i preporuke sto se tice odrzavanja u oba slucaja 🙂.
Svako od nas ima dva života. Drugi kreće onog trenutka kada ukapiramo da postoji samo jedan...