Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
61 (37%)
U neovlascenom servisu
64 (38.8%)
U privatnoj reziji
31 (18.8%)
Nema potrebe
9 (5.5%)

Ukupno glasova: 164

Andrix

Po meni bi trebalo da se uvek menja i vod.pumpa i zatezaci-spaneri i roleri ako ih ima auto. Za lanac koliko gledah, kazu ne dirati do oko 150.000 + km, samo ako se cuje. A nakon toga /oko 150-200 k/ menjati lanac i zatezace-klizace bez obzira na stanje. Sto se tice kaiseva /zupcasti i pk/ i vreme ih trosi. Mislim da sam na ranijem Sanderu 2, radio veliki na oko 50000 km i 6 god, stanje kaiseva je bilo da su ok ali krenule borice, sve menjano.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

Citat: Aleksandar poslato 26.08.2024. - 14:32Hvala Mitre,

I ja sam na oko 44000 km ali je auto iz oktobra 2018 pa bih mjenjao za svaki slucaj.

Mjenjao bih i vodenu pumpu (mislio kupiti KWP) i mikroremen (Gates), antifriz sam provjerio, mora biti G12 standard pa navise.

Mjenjaju li se remenice, spaneri i ostale drangulije?
Mislim da ima u servisnoj knjizi šta sve ide na tom servisu, koji su oni predvidjeli na oko 4 godine. Ne sjećam se da ide vodena pumpa ili španeri, mislim samo da idu mikro-remeni.

Moguće da ako se ne mijenja lanac ne ide vodena pumpa, znam da kod ovih motora sa remenom, pumpa ide zbog remena jer se "navikne" na jedan remen i zategnutost, pa postoji mogućnost da zablokira...

Andrix

Ako vodena pumpa ide preko zupcastog, obavezno se menja, a ako ide preko pk kaisa, kao kod mene, sto da se ne zameni, kad prilikom zamene mora da se skida kais. Iako ga pokrece za ledjnom stranom kaisa....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Kada budete gotovi upišite dimenzije remenova.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleksandar

#1729
Zorane,

Evo za Gates - 4PK798SF - Klinasti rebrasti kaiš (Kaišni prenos)

Dužina [mm]:798
Širina [mm]:14Boja:crna
Broj rebara:4
Materijal kaiševa:EPDM (etilen-propilen-dien-kaučuk)
Materijal vučne grane:PA (poliamid)

PK KAIŠ - GATES - 3PK775SF

Boja:
crna boja
Materijal:
EPDM (etilen-propilen-dien-kaučuk)
Materijal:
Poliester
Broj rebara:
3
Dužina [mm]:
757 mm
Širina [mm]:
10,7 mm
Dužina [mm]:
757
Širina [mm]:
10
Broj rebara:
3

speedo

Citat: Zoran poslato 26.08.2024. - 13:22Poslije moje igranke oko začepljenih kanala u glavi motora, detaljnije sam istražio šta piše na ambalaži od antifriza. Teško je bilo gdje naći Reno preporuku?

Piše u servisnoj knjizi...antifriz tip-D. Postoji u varijanti originala (Glaceol RX tip D) i to sam ja koristio do sada. Čini mi se da sam vidio negdje i Ravenol i Swag antifrize sa tim odobrenjem....zelenkasti.

Ne bih sipao antifriz koji nema to odobrenje, ali to sam samo ja...

Zoran

Dali se igdje pominje ulje u servo volanu?
 Koje ulje, koja kilometraža, koja količina?
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Danas urađen "veliki servis" na Logan MCV 1,0 Sce.

Servis rađen u ovlaštenom servisu na 6 i po godina starosti i cca 45 hiljada km pređenih.

Motor ima lanac, pa su promijenjeni mikro-remeni, svjećice, antifriz.

Cijena servisa 420 KM (cca 210 eura).

Najskuplja stavka u servisu su mikro-remeni, dva seta remena su oko 200 KM (100 eura), svjećice su bile 30-ak eura, kao i antifriz-odnosno rashladna tekućina.

Cijena rada za  zamjenu svega je otprilike 120 KM ili oko 65 eura. (40 KM za svjećice, 40 KM za remenje i 40 KM za antifriz).

Tako da, iako motor ima lanac i nema zupčasti, opet se prilično nabere cifra  :trk:

Loganovac

Ma koja cifra, ovo je takoreći džabe za veliki servis!
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

100+30+30+65

Ulje, filter ulja, vazduha, kabine?

Zoran

Kupio sam 4 litra antifriza u ovlaštenom ( Ovnak doo - Vitez) i gle čuda, nema Reno preporuku. Neki proizvođač iz Srbije, G11 i još par preporuka ali nema Reno?
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Renoov RX tip D standard se verovatno poklapa sa G11 i G12.Ni ja nigde nisam video da je ovaj standard naveden na nekom antifrizu,osim nekad davno kad sam dolivao originalni Glaceol.
Da sad menjam antifriz,sipao bih NIS-ov G12 i ne bih više time razbijao glavu.

MitarMrgulic

Citat: Veterinar poslato 04.10.2024. - 23:41100+30+30+65

Ulje, filter ulja, vazduha, kabine?
Nisam radio mali servis, tek je 6 mjeseci i nekih 4000 km pređenih od prethodnog, pa je ovaj bio kao "međuservis".

dekiv68

Mitre, da nije malo rano za veliki servis i da li ovo što si radio spada u veliki servis ako nije menjana pumpa rashladne tečnosti i sistem lančanog razvoda. Koji su to mikro-remeni? Ja do sada na pređenih 101 kkm nisam radio veliki servis, niti zamenu bilo kakvog remenja, a predstoji mi druga zamena svećica.
Redovno koristim, već duže vreme, crveni Gaspromov G-12 umesto originalnog žutog Glaceola.

speedo

Citat: Zoran poslato 05.10.2024. - 06:37Kupio sam 4 litra antifriza u ovlaštenom ( Ovnak doo - Vitez) i gle čuda, nema Reno preporuku. Neki proizvođač iz Srbije, G11 i još par preporuka ali nema Reno?

Dok je reno bio u ljubavi sa elfom taj originalni antifriz je bio zapravo elfov (brendiran kao reno original) i dolazio je iz Belgije. Sad su navodno uveli novi tip antifriza tip-E. Tipična francuska filozofija, umjesto da koriste oznake i proizvode kao i svaki normalan proizvođač...