Dacia Bigster novi SUV i još dva modela

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Po tebi jesi li probao neki auto sa ovim sistemima u kriticnim situacijama?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


LeNgenda

+1

Takođe, debilizacija se već dogodila, pre oko 150 godina, kada su ljudi počeli da voze motorne kočije, a da milenijumima nisu ukapirali da nisu dorasli ni konju ni kočijama, tj. tim brzinama i fizici.

Ovi sistemi toliko toga rade umesto vozača, a neuporedivo brže i odlučnije. Prosečan vozač na svetskom nivou je blentav, gleda u telefon i verovatno ima nešto alkohola u krvi od sinoć ili jutros.

Uz malo sreće, 6G mreža, vozila bez vozača i robotaksi, pa skroluj i cirkaj do mile volje.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

saša61beograd

#77
Citat: Keka poslato 04.04.2025. - 15:59Po tebi jesi li probao neki auto sa ovim sistemima u kriticnim situacijama?
Ja sam mator i igram na next level:pokušavam da predvidim i da ne ulazim u kritične situacije.Ko igra na nižim nivoima,eto mu tehnologije da mu pomaže.
Kočenje nije uvek rešenje.Ovo liči na kako "Mali Đokica"zamišlja kritičnu situaciju.
Kad proizvođač preuzme punu materijalnu i moralnu odgovornost na vožnju,to je to.Do tada ovo je poluproizvod,igračka i lažna sigurnost.

Keka

Komentar na nivou "nisam je**o ali mi je pricao jedan sto je gledao i nista ne valja".

Uvek i u svakoj prilici si negativan i kontras. OK tvoje pravo.

Svi opisani bezbednosni sistemi su super, ali niko nikad nije ni tvrdio da mogu da zamene vozaca.

Tu su da ispeglaju potencijalne greske cak i kod bezgresnih kao ti. Dzabe da navodim primere kad nemas pojma o cemu se prica.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Čitao sam iskustva drugih forumaša o ovome i zaključio da sistem nije 100% bezgrešan,a morao bi da bude da bi imao smisla.
Forum koristim da iznesem svoje mišljenje,ako je dozvoljeno.Ako se ne slažemo u nečemu,to je sasvim ok u razgovoru ljudi koji imaju svoj stav i tu ne vidim problem.
Kad gledam današnje automobile,industriju i trendove,ne mogu a da ne budem "negativan i kontraš".Zato što pamtim bolja i poštenija vremena.


glavonja3

Gruba poruka je upucena Sasi61Beograd, bilo mi je neprijatno citati...

szs

Ja bih samo ubacio primedbu da ti sistemi POMAŽU ali ne vode glavnu reč jer se komanda pedalama ili volanom uvek stavlja kao prioritet
Meni je spasao štetu kada je kombi ispred mene bez štopaljki naglo kočio

Sustem je samo da pomogne
I ko nije za to neka ne kupi ali bi se usudio da kažem da je to kao da vozimo sa ili bez abs ili bez pojasa
Ne škodi a pomaže u 99% slučajeva

Dakle
Ja platim za sigurnost bez pogovora jer sam svestan da u MOJIM godinama čovek gubi na vidu, refleksima, osećaju...
I da ponovim
Jedva čekam da me neki moj budući auto odveze na tačku A i doveze na tačku B dok ja čitam komentare na DFS
Za 44 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

LeNgenda

Svako kome je auto u gužvi sam zakočio kad je kolona ispred stala dok je ovaj gledao u telefon je zahvalan na tome.

Svako kome je auto na desnom skretanju na uslovnom zelenom sam zakočio pred pešakom dok je vozač gledao levo nadolazeća vozila je zahvalan na tome.

Svako ko je na autoputu zaspao zahvalan je što je auto sam ostao unutar trake tokom te 3-4 sekunde mikrosna, čak i održavajući distancu u odnosu na vozilo ispred.

Takođe, svako ko je u vozilu koje je ispred vozila koje samo koči je zahvalan jer onaj za volanom je očito podbacio svojom savešću, budnošću i pažnjom.

Apsolutno ne treba gledati u telefon, forsirati telo, voziti neprilagođenom brzinom, vrlo često ne treba ni sesti za volan u datom stanju/raspoloženju, ali kad je sve već tako i nevolja se sprema, ja sam zahvalan što će auto sam kočiti kad se ispune predviđeni uslovi.

To nije u 100% slučajeva, ali svaki km/h ili njutn koji se oduzme je značajan.

Uostalom, kao i sa pojasom, em manje povrede, em manja krivična odgovornost onome ko je nezgodu izazvao. Povrediti ili ubiti nije isto.

Svaka asistencija je dragocena, nipodaštavanje tehnološkog napretka u smislu aktivne i pasivne bezbednosti je u najmanju ruku lakomisleno, a lako može biti izraz neukosti i arogancije.

Ono gde je Saša potpuno u pravu, nema tog auta koji će okrenuti volan umesto vozača, a za volan ti trebaju i budnost i pažnja i umeće.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

glavonja3

Ja se bojim sledeceg. Puno asistencija, oslanjamao se na njih. Za mene je to podrska rizicnom ponasanju. "Sta se brinem, auto ima vestacku inteligenciju." Ne bih ovo za kocenje poredio sa pojasom i ABS-om. I jos, ako ja to necu, kako da to ne kupim i platim. I jos, kako da iskljucim ako necu.

LeNgenda

Rizično ponašanje je kad ustaneš sa slave, za tobom pođu žena i dvoje školske dece, a ti padneš u auto i jedva potrefiš ćupriju.

Uveliko su u toku R&D u vezi sa sistemima koji će prepoznati da je vozač pod dejstvom nečega i neće dozvoliti pokretanje auta.

Kao alkotester u kamionu, samo je u pitanju sistem kamera i drugih senzora.

Platiš auto svojim parama, a ne daju ti da ga voziš kad ti hoćeš i kako ti hoćeš.

ABS obavezan. ESP obavezan. Sistem autonomnog kočenja obavezan. Alkotest za npr. 5 godina obavezan.

Sloboda kretanja je zagarantovana kao ljudsko pravo. Ali nigde ne piše da to mora da bude autom ako budala nije dorasla autu.

A ako su oduvek dva glavna uzročnika nezgoda neprilagođena brzina i vožnja pod uticajem alkohola, onda budala nije dorasla autu od samog početka.

Tako da, nije problem auto.
Nikad nije ni bio.

Ali može da bude deo rešenja.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Zoran

#85
Mimo svih asistencija ograničenja su debilno mala.
NPR. Prije 50 godina kroz Slankamen je ograničenje bilo 60 km/ h a sada je 40 km/h.
Bezbroj primjera ima?
 Najviše kazni plaćaju ovi što najviše paze a najviše ginu u najskupljim autima koji su nakrcani elektronskim blagodatima.
 Zašto?
Sam svoj gazda - vazda.

Mare

Iz ugla profesionalnog vozača - svaka asistencija u vozilu je dobrodošla.
Naravno, centar kontrole je u glavi vozača i on je taj koji hendluje situacijom i tako će uvek biti. Ali asistencije kojima su opremljena moderna vozila su tu da pomognu i eventualno isprave greške vozača, jer ni brus li nije imao te reflekse koji bi vozilo u nekoj kritičnoj situaciji zadržala na bezbednoj putanji.

Tako da, svaki komentar protiv asistencija smatram neosnovanim. Da ne kažem - bezveznim.

Sportski pozdrav!

Zoran

#87
Mare potpuno se slažem sa tobom ali...
 Ubaciš u rikverc, sam se upali zadnji brisač koji je bio zaleđen a nije ti ni trebao..?
 Ja sam pristalica toga da mogu kupiti ono što se meni sviđa ( svjetla sa H4 sijalicama a neka kupi led ko voli...).
 Da se pješaci kažnjavaju kao nekad, puno života bi bilo spašeno. Međutim, policajac koji se upusti u tu rabotu mogao bi lako ostati bez posla...
Sam svoj gazda - vazda.

Vladan P

Citat: LeNgenda poslato 06.04.2025. - 11:01Svako kome je auto u gužvi sam zakočio kad je kolona ispred stala dok je ovaj gledao u telefon je zahvalan na tome.

Svako kome je auto na desnom skretanju na uslovnom zelenom sam zakočio pred pešakom dok je vozač gledao levo nadolazeća vozila je zahvalan na tome.

Svako ko je na autoputu zaspao zahvalan je što je auto sam ostao unutar trake tokom te 3-4 sekunde mikrosna, čak i održavajući distancu u odnosu na vozilo ispred.



Odmah da kažem - asistencije su dobre i treba da postoje. Ima glupih i nepotrebnih (automatski rad zadnjeg brisača,start-stop sistem...) te bi bilo dobro da svaka može da se deaktivira po želji vozača.

Ali vozač iz citiranih primera nije vozač. To je jedno beslovesno govedo koje nije u stanju da zadrži poslovnu sposobnost a kamoli da oseća zahvalnost prema bilo čemu.U datim primerima zahvalnost osećaju potencijalne žrtve.
Zajedno smo skupa !

LeNgenda

Tako je.

Kao što se ograničenja brzine u naselju određuju pre svega u odnosu na pešake i bicikliste, tj. njihovu sudbinu u kontaktu sa vozilom, tu svaki kilometar na čas pravi ogromnu razliku.

Slično je i sa ovim asistencijama, napravljene su prema prosečnom blentavom, prezauzetom i nepažljivom vozaču kako bi i on i drugi što manje trpeli zbog njegove blentavosti.

E sad, ja bih postavio pitanje zašto za takva vozila osiguranje od autoodgovornosti nije jeftinije.

Na stranu to što se u našim zemljama osigurava auto, što je potpuno idiotski, umesto da se osigurava vozač, kao u Britaniji ili Sloveniji.

Već čujem čika Rajin usisivač.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.