Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

To nikako nije trebalo da radi. Imao je sreće.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#526
A možda sa dva akumulatora i kablovima.Da auto ostane pod naponom dok se stavi nov akumulator.Kablovi automobila vezani za pomoćni akumulator.Mislim da i ne trebaju debeli kablovi,samo dobra žica.

Odvajanje akumulatora dok motor radi je bilo zabranjeno i kad su automobili bili mnogo jednostavniji.

Ljuba_Zemun


Andrix

Mislim da bi spajanje sa drugim akku paralelno pa skidanje prvog - pomoglo. Ili sam gledao na netu isto to samo sa busterom...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

zeljkoci

Zamena akumulatora dok motor radi je strogo strogo zabranjeno!!! To je možda moglo nekad da se radi kad su bili stari Jugići, golfići... a i tada je bilo veoma rizično.

Naime šta se dešava, alternator proizvodi neku struju dok motor radi,i istu šalje ka potrošačima, a onaj višak šalje u akumulator. Kad akumulatora nema alternator nema gde da šalje višak struje, i prvo što strada su diode na alternatoru!
Kupovina i zamena dioda na alternatoru novijih vozila je i nekoliko stotina EUR. Starija vozila mogu da prodju sa nesto preko 100€.

Loganovac

Naveo si cene u servisu? Onda ne bi trebalo napisati "kupovina i zamena" jer nećeš ti da ih kupuješ a oni menjaju. Pišem ovo jer diode koštaju 3 za evro (pobudne) i max. 2 evra komad usmeračke. A na starim vozilima ceo alternator je koštao 100 evra.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Citat: zeljkoci poslato 05.06.2025. - 07:51Zamena akumulatora dok motor radi je strogo strogo zabranjeno!!! To je možda moglo nekad da se radi kad su bili stari Jugići, golfići... a i tada je bilo veoma rizično.
Zamena akumulatora dok motor radi je, osim potencijalno opasna - apsolutno besmislena. 

Trumpeter

Sad sam pročitao za isti problem koji sam i ja imao, zakasnio sam sa odgovorom ali neka ostane i ovde zapisano za nekog sledećeg koji će sigurno imati isti problem sa paljenjem lampica posle zamene akumulatora. 
Postupak je objašnjen na ovom postu, meni je to rešilo problem.
:ziveli:

https://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=12001.0

ili 


astmario

Pa napisano je na predhodnoj strani i probao je čovek bez uspeha, njemu su se i druga upozorenja popalila.

Trumpeter

#534
Da li je sve ovako uradio, tj. kontakt, pa prvo volanom do kraja levo desno, izvadi se ključ, ponovo da kontakt upali vozilo i onda opet do kraja levo pa desno.
I meni su se bile upalile druge lampice


Krle87

Nisam probao to sa kontaktom, samo ovo po uputstvu. Bile su iste lampice i nije bilo obaveštenja da se okreće volan kako piše gore. Samo da vidim kako to sa ključem jer imam karticu, ne klasičan ključ. Nadam se da neće trebati opet ali dobro je znati. Mada mi je možda lakše do servisa da odem :)

slavko_bgd

EPS kod novih Dačija, od Dustera HJD pa na dalje, nema fizički senzor ugla upravljača. 
Kada ostane bez napajanja procedura je vrlo jednostavna: pokrenuti motor, namotati pun levi pa desni, vratiti volan u početni položaj i lampica će se isključiti nakon sledećeg pokretanja motora. 

Odspajanje akumulatora je sasvim normalna stvar na svakom automobilu i nakon spajanja akumulatora, ako je sve ispravno, ne bi trebalo da bude nikakvih problema. Čak je odspajanje akumulatora u nekim slučajevima i lekovito :) 
Procedura je manje-više ista kod svih: važno je da nakon potpunog isključenja vozila ( kod nekih i zaključavanja vozila) treba da protekne od 3 do 15 minuta da svi računari odu u "sleep mode". Zaključavanje vozila se simulira aktivacijom brave vozačevih vrata tako što su vrata otvorena a npr pogodnim odvrtačem ( srpski rečeno šarafcigerom) se brava stavi u poziciju zatvorena vrata. 

Padovi napona pri pokretanju vozila ili motora prave probleme, i zato je važno da je akumulator ispravan. 
Vozila odavno imaju razne strategije koje sprečavaju pražnjenje akumulatora vremenskim isključenjem sistemskih kontrolera u vozilu, zatim multimedije, unutrašnjeg svetla, čak i antena handsfree sistema za otključavanje/pokretanje vozila i slično. Ono što se nikada ne isključuje su parkirna svetla i svi pokazivači pravca, što je normalno. 

Vozila su odavno postala računarske mreže na točkovima, tako da su razni bagovi zbog akumulatora odnosno padova napona postali svakodnevna, relativno normalna i uglavnom potpuno bezopasna pojava...koja ume ponekad da nervira. 

Trumpeter

#537
CitatProcedura je manje-više ista kod svih: važno je da nakon potpunog isključenja vozila ( kod nekih i zaključavanja vozila) treba da protekne od 3 do 15 minuta da svi računari odu u "sleep mode". Zaključavanje vozila se simulira aktivacijom brave vozačevih vrata tako što su vrata otvorena a npr pogodnim odvrtačem ( srpski rečeno šarafcigerom) se brava stavi u poziciju zatvorena vrata.

Ako sam dobro razumeo pre skidanja akumulatora treba sistem uspavati pa tek onda skinuti akumulator.

Yoda

Kad sam u ovlašćenom servisu pitao da li smem da skinem akumulator, rekli su mi da mogu ali da sačekam 20 minuta posle gašenja auta. Nisam isprobao.
Dacia Sandero Stepway III (facelift 2022)
1.0 TCe 90,
999 ccm, 67 kW, 91 ks
6-stepeni menjač

slavko_bgd

Obavezno probaj, sjajno je iskustvo.  :ziveli: :)

Citat: Trumpeter poslato 10.06.2025. - 07:46Ako sam dobro razumeo pre skidanja akumulatora treba sistem uspavati pa tek onda skinuti akumulator.
Tako je. To je neka generalna preporuka za svaki automobil.