Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

Krle87

I ja sam dobio isto upozorenje na stepveju. Nestalo vožnjom malo dužom i nema ga već 10ak dana. Rekli mi u servisu ako se ponavlja da mi zamene akumulator pod garancijom. 

MitarMrgulic

Citat: Krle87 poslato 28.11.2023. - 13:59I ja sam dobio isto upozorenje na stepveju. Nestalo vožnjom malo dužom i nema ga već 10ak dana. Rekli mi u servisu ako se ponavlja da mi zamene akumulator pod garancijom.
Akumulator pod garancijom, neka sam i ovo čuo, znači da ipak ima nade :)

Veterinar

:to:

Meni je to prvi put, a sa s/s akumulatorima sam presao preko 200000 km u tri automobila. Ne bi mi bilo čudno da se desilo nakon kratkih relacija, ali mi je interesantno to što odmah potom aktivira sistem gasenja i pokretanja motora. Pratim. Juce sam presao 150 km, danas odmara auto.
  Da, akumulator ima garanciju. Apsurdno, fabricki dve godine, zamenski tri godine.

MitarMrgulic

Ma znam, ali servisi gledaju da izbjegnu kako mogu garanciju na sve sklopove koji se mogu smatrati "potrošnim", tu su se specijalizovali i doktorirali :):)

Veterinar

Nisam tako cuo za akumulator. :wave:

glavonja3

Pisao sam na temu o novom akumulatoru za S+S dizel Logana da je bas slab... Elem izvadim ga u nadi da ce nece sve otici u kurclus, cisto da ga malo odmorim i napunim kuci u mirnom i toplom okruzenju sa Lidlovim punjacem. Jeste slaba nada ali nikad ne prestajem da se nadam. Sto se tice punjenja, lepo je proslo, jedino mi cudno sto kad dodje do zadnje faze, drzi ga na 13,2-13,4 volti. Nesto mi to malo, pa sam objasnio sebi da je slab i da ne moze vise da ga digne kao kada je bio nov.

Medjutim, glavno moje cudjenje je bilo sto su sve veze akumulatora sa ostatkom kola oslabile, cega nisam bio svestan dok sam na brzinu gledao ispod haube nego tek kada sam ga vadio. Uspeo sam da bez ijednog srafciger i kljuca da ga izvadim, eto toliko su obe kleme i onaj veci sraf za drzac dole se bili odsrafili, samo uz pomoc prsta (kako je doslo do toga, mislio sam da imam sve za odvrtanje u kolima, ali nisam, pa sam malo po malo odvrato prstima jer me je mrzilo da se vracam kuci po alat).

Kada sam vratio napunjen aku i dobro ga zafrafio, auto je palilo dobro kao i pre... Pitam se da li je do punjenja ili do stegnutosti srafova, i kako se uopste tako odvrnulo???

Keka

Osnovno pitanje je da li je pomenuti akumulator EFB ili AGM. Ako je AGM trebao si da ga na Lidl punjacu koristis AGM mod sa pahuljicom (14,4 V).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Andrix

Slaba veza klema - labav kontakt moze svasta po kolima da izaziva i brlja. Tako cesto a lako za proveriti. Svaki put kad gledam ulje izpritiskam sve konekcije, cimnem kontakte na klemama, pritisnem pk kais....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

glavonja3

Citat: Keka poslato 29.09.2024. - 20:42Osnovno pitanje je da li je pomenuti akumulator EFB ili AGM.

EFB. Evo i slika za tacan model kome zatreba. Postoji veoma slican samo nije EFB. Slika nije moja, ali je potpuno isti. Pravi se u Rumuniji.


saša61beograd

#504
Imam CIAK (FIAM) 60ah,600a akumulator.Juče sam ga dopunjavao jer je voltmetar ujutro pokazao 12,0v (auto je upalio na pola ključa).Akumulator je posle punjenja prenoćio napolju i po vrlo hladnom vremenu jutros pokazuje 12,5v.
Kad sam počeo dopunjavanje,pokazao je 60%,a odmah zatim 80% napunjenosti,4 od 5 crtica.I tako sledećih 5 sati,nikako da dobaci do kraja.Sve vreme je napon bio 14,2v.Sećam se da sam ga dopunjavao kad sam ga kupio i tada takođe nisam dočekao da pokaže da je pun.
Druge akumulatore koje sam punio uspevao sam relativno brzo da doteram do "pun",ovaj nikako.Zašto?
Star je 2,5 godina i pali posle jedne sekunde verglanja i leti i zimi,a punjač pametni CARPRO.

slavko_bgd

Hm, interesantno. Verovatno je nešto do same karakteristike akumulatora, ali šta - nemam ideju. 
Pisao sam već da moj "pametni" punjač iz Lidla pokazuje odnosno meri +0,3V veći napon od stvarnog. To u praksi znači da ranije prekida punjenje i da kasnije počinje punjenje u režimu održavanja, na primer. 

Veterinar

#506
Opet zapažanje. Start/stop se aktivira redovno, ako ga ne isključim, čak i oko "nule". Tada rade potrošači, svetla, muzika, ventilator kabine, kamera, ali se ne pale nikakva upozorenja o slabom akumulatoru, iako sve to radi dok motor ne radi.
 Duga relacija, izvucen kljuc iz kontakt brave, otvorio sam vrata (sto automatski gasi farove, muziku, ne radi kamerica). Dakle, jedino sto je vidljivo da radi je displej iza volana (nemam veliki ekran, ovo je displejcic, pise kilometraza na njemu). U tom trenutku ne rade plafonska svetla i sl, jer to iskljucujem. Minut kasnije pise da je akumulator u zasticenom režimu, a ubrzo nakon toga pise da pokrenem motor. Kada ga pokrenem na displeju pise da se dopunjava akumulator.
 Totalno nelogicno, kao i pre. Pisem ovde, jer verujem da nece biti jedini slučaj, pa da ne brinu ljudi. S druge strane, mozda neko ima ideju zašto je to tako.
 

Andrix

#507
Meni se vec vise puta desavalo. Jednom leti posle oko 150 km konstantne voznje, jednom zimi na istom putu i rastojanju. U servisu rekli zaglupi se comp od kola, nije reg.greska. Desilo mi se i pre par dana, posle gradske voznje od 10 km, tada sam i izmerio napon bio 12.4 v. Auto u svakom slucaju pali iz prve. Sledece jutro nema greske / da je akku slab ili da treba startovati motor/ i upalio iz prve na -8 stepeni i to lako zaverglo. Jednom sam  merio ceo postupak paljenja kola, akku tada bio /ugasen auto/ na 11.8 v a nije izbacivao tu gresku, pri verglanju pao na 9.5 v i posle paljenja 14.4 v. Pocelo posle 1 god od kupovine kola, i dalje radi i neobazirem se. U gepeku cuci buster, pa da vidimo. Nije mi samo jasno kako posle duzeg puta akku moze da se isprazni. Odmah gasim S/S sistem tako da mi on nije merilo, mada sam ga par puta ostavio i uvek je gasio kola posle postizanja neke / skoro radne / temp. Leto ce pregurati ali sledece zime....Mislim da tu najvecu ulogu igra comp od kola koji kod EFB  i AGM akku kontrolise punjenje i da ne dozvoljava da se napuni do kraja. Imam neki pametni punjac, Vilagerov, ali nikako da se nakanim da skidam akku, auto se svaki dan vozi...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

U scenariju koji je opisao Veterinar, pretpostavljam (ne znam 100%) da auto ne ide u "sleep mode" (ne gasi redom računare u vozilu) zbog otvorenih vrata i da zato izbacuje upozorenje da treba pokrenuti motor. Ključ "off" + zatvorena vrata+proteklo vreme od zatvaranja vrata su BCM-u neke bazne odrednice da je vozilo parkirano i da računari idu u "sleep". Mislim da proizvođači sve komplikovanijih i kompleksnijih vozila ponekad preteruju kada je reč o nekim upozorenjima i zaštitnim strategijama, što ponekad ume da iritira.

saša61beograd

Citat: slavko_bgd poslato 23.02.2025. - 09:29Mislim da proizvođači sve komplikovanijih i kompleksnijih vozila ponekad preteruju kada je reč o nekim upozorenjima i zaštitnim strategijama, što ponekad ume da iritira.
To je jedan od razloga što neću da kupim nov auto.Drugi razlog je što mi fali jedno 15.000 evra.