Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

drzarkod

Znas i ja sve vise.....ali nekada volim da poteram sve konjice u ergeli radi njih samih...

vujanovgoran

Sa novim Loganom je milina. Voznja izmedju 1100rpm i 2000rpm je prava uzivancija. Logancic pliva, unutra tisina, lagana muzikica, a ja uzivam u voznji  :lazy:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Loganovac

Na 1100 obrtaja možda ti uživaš, ali on vala ne.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miki-bgd

@drzarkod
Volim ja ponekad da povucem i u drugoj i u trecoj i preko 5000 obrtaja, ubrzanje je fantasticno, bas se oseti kako vuce u sediste  :too: Samo je problem sto u drugoj na preko 5000obrtaja ides preko 70km/h sto je vec preko ogranicenja u gradu, zato u trecoj(i vecoj :D ) na te obrtaje samo van grada :-)1

vujanovgoran

Citat: Loganovac poslato 28.12.2013. - 11:27
Na 1100 obrtaja možda ti uživaš, ali on vala ne.
To su mu obrtaji na kojima se menja brzina. Na oko 2000rpm vec signalizira sijalicom da se prebaci u visi stepen prenosa, kada to uradim obrtaji su na 11000-1200rpm, a auto ide bez problema.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Black

#185
Ja, Boga mi, teram ovo moje sokoćalo poprilično...:D

Kaniš li pobijediti, ne smiješ izgubiti!

ppejic

Po Zoranovim preporukama sam smanjio gradsku potrosnju za oko 0.5 l/100 km. Gde god je to moguce krstarim sa 1500-1600 rpm.

U gradu, krecem prvom do 3500 rpm, zatim isto i druga, pa onda u četvrtoj krstarim sa nekih 40-50 km/h, ili prva, druga, treca, pa petom krstarim sa 60 km/h

zac

Tako se vozi, ja tako vozim od kako sam kupio Logisu..  :D

drzarkod

Ja sam pokusao tako ali mi nesto smeta....nabijem gas ko manijak u prvoj i drugoj do 3500 a onda zakoljem u cetvrtoj na 1500 rpm, kad naidjem na semafor, medjugas, pa onda u drugu i kocenje motorom....i jeste manje trosi ali nekako mi je ta voznja kad me gledaju sa strane ( a i licno se tako osecam ) asocira na b..... za volanom koji nezna da vozi.

slavko_bgd

Najmanje trenutne potrošnje goriva sa mojim "sivonjom" postižem na 2200 o/min, na osnovu pokazivanja na BC-u. Sreća je pa se brzina kretanja u odgovarajućem st.prenosa fantastično poklapa sa ograničenjima brzine, tako da smo i supruga i ja već "utrenirani" u kom stepenu prenosa vozimo koju deonicu puta koji svakodnevno prelazimo.

A inače oboje volimo s vremena na vreme, naravno u okviru ograničenja brzine i uslova saobraćaja, da malo žustrije poteramo automobil. Treba ga "razbuditi" s vremena na vreme...

drzarkod


Max28

Pozdrav svima,
nisam bas 100% siguran gde da postavim moje pitanje, pa se nadam da sam na pravom mestu - ako ne, premestite gde treba.
Naime, zanima me dali se kvacilo/lamela trosi kad je istovremeno pritisnuto kvacilo i gas (nisam neki poznavalac auto mehanike, pa ne zamerite ako je pitanje laicko) i koliko to steti motoru. Naime, neko prica da ne treba istovremeno (i dugo) drzati kvacilo i gas, npr na uzbrdici kad pravimo vagu (prva brzina i balansiramo sa kvacilom i gasom da ostanemo u mestu tj da ne krenemo u nazad (Znam da cete odmah spomenuti rucnu)).
Medjutiim posto sam veliki obozavala Relija (WRC) primetio sam da oni kad startuju (takodje i u F1, Moto GP,...) drze gas do kraja (u velikim obrtajima) sa pritisnutim kvacilom i onda na znak, samo puste kvacilo i startuju. OK, oni imaju mnogo veci budzet od nas, pa mogu da menjaju komponente na svaku trku.
No, da se vratimo na prvo pitanje - dali je stetno drzati (ne bitno dali ste na usponu, na ravnom ili na semaforu) auto u prvoj brzini (ili u leru) sa pritisnutim kvacilom i gasom ?
Koliko ja znam, kvacilo sluzi da odvoji prenose/zupcanike jedno od drugog prilikom prebacivanja brzina. Mada, prosle godine kad sam bio na prvi servis kod Zive (dok je jos bio ovlasceni serviser), majstor (onaj stariji covek) je seo u Sandero i poceo da menja brzine bez, da je stisnuo kvacilo (auto je bio ugasen)
Hvala svima koji su strucni i koji poznaju ovu tematiku.

Keka

Citatdali je stetno drzati (ne bitno dali ste na usponu, na ravnom ili na semaforu) auto u prvoj brzini (ili u leru) sa pritisnutim kvacilom i gasom ?

Dali ili nisu dali. Da li su dali?

0. Pitanje je potpuno nejasno.
1. Ne nebitno (znaci jako je bitno) da li se auto drzi na vagi na ravnom ili na uzbrdici.
2. Ako ne zelis da drzis auto na vagi, zasto bi onda uopste davao gas dok drzis pritisnuto kvacilo i zasto bi uopste drzao pritisnuto kvacilo u leru :conf: To je kao da hodas sa rukama iznad glave kad ne moras. Mislim mozes.....ali ako vec ne moras....
3. U svakom slucaju nema potrebe drzati kvacilo (i gas) na leru, a drzanje na vagi je pored toga-vrlo stetno.

CitatKoliko ja znam, kvacilo sluzi da odvoji prenose/zupcanike jedno od drugog prilikom prebacivanja brzina.

Ne znas dobro, kvacilo odvaja pogon (motor) od menjaca.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


miki-bgd

#193
@Max28

Kad stisnes kvacilo onda odvajas lamelu od zamajca, kad pustis kvacilo onda se lamela spaja sa zamajcem. To znaci da kad drzis pola kvacila, lamela delimicno naleze, ali se trenjem trose frikcione povrsine, posto se npr zamajac brze okrece od lamele.
Zato kada se penjes na ivicnjak, nikad nemoj da nabijas obrtaje (kao sto ljudi cesto rade), jer ne pomaze, samo se unistava kvacilo. lamela stoji, zamajac se okrece, a dejstvo trenja pogledaj u videu.

Kada idem uzbrdo, tacnije kada milim uzbrdo, znaci kreni-stani gde je brzina kretanja manja nego sto bi mogao u prvoj na 1500obrtaja, gledam sto vise da seckam. Pokrenem auto malo, stisnem kvacilo, pa kad se skoro zaustavi, kvacilo do pola i gas, pa opet stisnem kvacilo i tako u krug. Mislim da je bolje nego da celu duzinu iznesemsa pola kvacila i konstantnim gasom.

U svakom slucaju izbegavati, ako moze, voznju na pola kvacila, a posebno izbegavati odrzavanje vage duze vremena. To otprilike samo pred polazak.



PS. Sto se tice automobila za trkanje, tamo se koristi drugacija tehnologija, ne moze da se uporedjuje. Osim sto kvacilo treba da bude specijalno, obrati paznju da je tu ceo sistem koji treba da bude izdrzljiv na trzaje, tj sve ono sto treba da prenese silu na tockove. Jer se tu za jako kratko vreme postizu veliki obrtaji.

mrjony939

pozdrav, da li smeta nesto motoru kad se vozi u visokim obrtajima na autoputu? Posedujem 1.6mpi stepway i uglavnom ga vozim po autoputu, u gradu ga slabo vozim. U veoma je dobrom stanju i onda ga na autoputu ne stedim, oko 140 km/h  najcesce ga vozim :hihi: i tada radi na oko 4000 obrtaja, pa da li mu to smeta? Posto, pretpostavljam da nije bas namenjen za tu brzinu.