Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

zac

   Netreba preterano dovoljno je 5-6 km na 4500 obr. tad motor sagori zaostale cestice koje su tu zbog nepotpunog sagorevanja u gratskoj voznji ("ulenjen motor") Naj opasnije je talozenje garezi na sedista ventila , kad se naslage skupe ventil nedihtuje kako treba , kao posledica se javlja izgaranje istih.       :(            Kao cesma koja kaplje vremenom propada gumica i sediste u cesmi (erozija materijala)

rookie

Pretpostavljam da to može da se odradi i npr. u trećoj na 4500 o/m ?

Zoran

Nikad niti jedan motor nisam imao potrebe izduvavati, ali je činjenica da vozim skoro sve na otvorenom putu.
Sam svoj gazda - vazda.

John Reynolds

Po autoputu vozim nešto više od dozvoljenog. 130-140 km/h. Ne prelazim 4500 obrtaja, ali mi se čini da je motor najživahniji između 3800 i 4200, u smislu da lako skoči od 120 na 140 prilikom preticanja. To se uklapa i u onu krivu s ove teme. Iznad 150 nikad nisam terao; piše da je "stepveju" max 160 km/h, čini mi se da bi mogao i više, ali - eto - nisam eksperimentisao.

Sve u svemu, na autoputu obrtaje držim na 4000-4200; jeste da je motor nešto bučniji, ali mi se čini da je sve iznad 4200 silovanje motora, te mi odnos gaženje/brzina u tom opsegu kao vozaču najviše leži. Hoću reći, motor ne trpi previše (ako grešim, neka me neko ispravi), a pri tome se ja kao vozač osećam udobno. Mislim da je ovo drugo, to koliko se čovek dobro oseća dok vozi, takođe bitan faktor. Pa i neka me kazne za to prekoračenje od 10-15 km/h, ali meni tako leži.

Uzgred, mislim da ova tema ima najviše smisla za autoput; vožnja po gradu i magistralnim putevima zavisi od mnogo faktora. Tu obrtomer pogledam tek ponekad, uglavnom se bavim okolinom.

Evo i pitanja - idućeg meseca krećem u Grčku. Šta mislite, ako bih dugo držao obrtaje na, recimo, 4200 (ali ne više - to naglašavam, da se ne lažemo) - da li bi to bilo preterano opterećenje za motor? Mislim, kako tu stoje stvari što se hlađenja tiče, itd. Zoran je na ovoj temi napisao da procenjuje da ne treba prekoračivati više od 200 obrtaja na duže, to je za "stepu" oko 4000.

zac

@rookie
naravno u kojoj hoces brzini , u zavisnosti gde vozis grad-otvoreno.    :to:

@john reynolds
Motor ne bi trebalo opterecivati na vise od 2/3 o/m na duze staze , ali 4200 o/m. mislim da nije veliko prekoracenje , ne bi trebao imati nikakvih problema sa temperaturom.  Slobodno vozi i uzivaj samo se pazi presretaca.    :zloca:

rookie

Ja sam prije nekih mjesec dana za dva dana prešao 1400 km, sve na 4000-4200 o/m (autoput, praktično stalno na 130 kmh). Doduše 16v, ali mislim da je svejedno. Sve je prošlo odlično, mislim da je motoru i prijalo po tome kako je kasnije reagovao.

Ayrton

 :offtopic:
Rookie gde si ti našao 1400 km autoputa u CG i bližoj okolini?
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

rookie

Sto zbog obaveza sto zbog zadovoljstva otisne se covjek. A i nova kola nisu da se voze samo u lokalu, ako nema CG autoput ima Italija, Austrija, Hrvatska...  :nami:
Inace, primijetio sam da je putovanje autoputem jako dosadno i nije za putopise, a i Dusteru najvise leze lokalni putevi. Ali ovo je vec zestok  :offtopic:

kiconix

@ John
Nis-Beograd, sav put od 4000 do 4200, nikad mu nista nije falilo, samo raspali.

Ljuba82

Citat: Zoran poslato 12.09.2012. - 16:31
Ljuba 82, probaj saltati na 3500 rpm a voziti na 1500 do 2000. Mozda ce biti bolje,

Pa inace i vozim tako....od 1500-2000. Ali mi nekako nije logicno da ga mucim do 3500, pogotovo sto mi je u BG desna ruka stalno na menjacu, tj konstantno saltam, nema tu nesto prostora da uhvatim duze da vozim konstantnom brzinom. Probacu malo da ga nagazim, mozda je logika da vise stedi kada ga brzo nagazis do odredjene brzine i presaltas...nego da lagano, ali duze vremenski nagazis, pa promenis...

Zoran

Ljuba82, mučenje je ubrzavati sa 1500rpm u 4.oj ili 5.0j. Ja po polasku dam pola gasa i čekam kazaljku da dođe do 3500 i tek tada šaltam u veću. Ako sam u gradu (ograničenje 60 km/h) iz treće sa 3500 odmah ubacim u petu jer ne smijem dalje ubrzavati.
Ovako vozeći sam juče prešao 598 km vozeći za sobom skoro praznu prikolicu (150 kg tereta) i imao potrošnju 5,33 l/100km.Put je bio totalno ravan, Stojčići, Odžak,Brod,Gradiška, Banja Luka, Jajce, Stojčići.Nigdje preko 80 km/h a najčešće 60 km/h.
P.S.  :bonk: :bonk: :bonk: riječ je o benzinu u mom slučaju.
Sam svoj gazda - vazda.

dejandelic

Do 5.brzine ga vozim na oko 2.800 obrtaja a kada prebacim u 5.idem oko 120 km/h i to mu je oko 3.400 obrtaja sto cini 80% moje voznje.Po naseljenim mestima vodim racuna o brzini ali ga van naselja peglam 120 km/h...Inace kad saltam to cinim tek na 3.000 obrtaja

trajce

Uglavnom je to brzina do 100km/h i br. obrtaja oko 2700. Ponekad naguram 4. brzinom do 100km pa se onda vratim u normalu. Na autoputu 120-130 jer mi navigacija pokazuje manju brzinu za oko 10%, tj. km sat pokazuje vecu pa se tu malo oslobodim.

YUgisa

Ne vozim Daciu ali mislim da nece biti problem da napisem i ja kako vozim svog 1.1 Yuga  :c:

Pre svega ga nikad ne vozim ispod ~2500obrtaja, to samo kad idem na duzi period jednakom brzinom, onda iskoristim odgovarajuci stepen prenosa da bude izmedju 2500 i 3000 obrtaja... Bilo kakavo ubrzanje je minimalno do 3500 obrtaja ali cesce i do 4500-5000 obrtaja, a kad sam raspolozen onda i do 6000+ obrtaja... A moram reci da sam cesto raspolozen, pogotovo prvi i drugi stepen prenosa da razvucem tako... Sad sa cipom imam priliku jos vise da ga zavrtim pa koristim priliku i do 7000 obrtaja da ga zavrtim. 7500 je maksimum ali nema poente ici do tamo...

PS: Ne pamtim kad sam bio na autoputu poslednji put sa Yugom  :Smiley: :hihi:
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

drzarkod

Ljudi  vozio sam Logana 1.4 i u petoj na 3000 rpm isao 110 km na sat a sada kupio mcv 1.6 i na tolikim obrtajima ide oko 90 :fiju: U čemu je caka, ko vozi mcv neka mi napiše obrtahe i brzine koje postiže u pojedunim stepenima prenosa :ha: