TNG i prosečna potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Da nisi možda pronašao još neku pumpu sa jeftinim gasom?  :hihi:
Preporuka je da, ukoliko si u mogućnosti, uvek napuniš rezervoar koliko plovak dozvoljava. Za očekivati je da te više kradu na manjim količinama.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Uvek postoji mogucnost i da negde curi, posto bi malo teze proterao 15 litara kroz auspuh, a da se ne pobuni lambda sonda.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Prosečna potrošnja u poslednjih 1200 km je oko 8,3 l/ 100 km. Zadovoljni!  :ziveli:

Keka

Smanjio sam brzinu na otvorenom na 90 km/h, prosecna potrosnja vec trece sipanje 7,8-8,0 litara na 100 km.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Andrix

i dalje po gradu oko 11 l/100, videcemo kad stigne letnji gas
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Keka

Sipao na Europetrolu u Zemun Polju 43.65 litara po 77,90 din. Sa prethodnim (Daki petrol NS) presao 550 km, od cega je oko 200 km po Bg, a 350 km na otvorenom. Nekim prosecnim racunom dolazim do neverovatnoe potrosnje od 7 litara na otvorenom i 9,6 u gradu.

Ili je odlican gas na Daki petrolu ili ne kradu  :D
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Sinoć vozio laganicu opisanu u temi o okupljanju u Boru http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=5515.msg121161#msg121161
Prvo da napomenem da mi se merenje BC u poslednjih desetak tankovanja prilično slaže sa nasutim količinama. Ono što me je malo iznenadilo je da sam po povratku sa puta od nekih 105km imao prosek od 7.3L/100km, iako sam krenuo sa pređenih gradskih 30km i prosekom 10.0L/100km. Ispada da sam na putu imao prosek od 6.5L/100km. Kažem, laganica vožnja, uglavnom 50-80km/h sa povremenim ispadima do 100km/h, desetak zaustavljanja na raskrsnicama i prolazak kroz Petrovac sa nekoliko raskrsnica, ležećih policajaca i par semafora pa puta dva. Ja prezadovoljan.  :to:

P.S. Idem opet večeras da proverim i potvrdim rezultate.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zee

@Loganovac
Mozda to poklapanje kolicine potrosenog goriva i kolicine sipanog ima malo veze sa novim gorivom koje sada sipamo na pumpama, tj. da jednostavno njega manje potrosi.
Kod koleginice u Yarisu je prosecna potrosnja sa 9.1l sisla na 8.7 od uvodjenja novog benzina na trziste.
Samo pretpostavka.
Pozdrav  :to:

Loganovac

Pre će biti problem sa mapom u plinskom računaru. Najverovatnije se stvar resetovala otkako sam onomad skinuo klemu sa akumulatora na nekoliko sati. Da ponovim n-ti put, motorom sve vreme upravlja benzinski računar (ECU) a plinski računar presreće impulse benzinskih dizni, preračunava ih prema mapi i prosleđuje plinskim diznama. BC prikazuje utrošeno gorivo na osnovu vremena otvorenosti benzinskih dizni. E sad, u toku rada na TNG senzori snimaju prebogatu smešu jer su impulsi plinskih dizni pogrešno proračunati, predugački su, pa ECU smanjuje širinu impulsa (on jadan misli da ih šalje benzinskim diznama), a time i prikaz potrošnje goriva. Bilo bi sve ovo lepo kad bi on stvarno tada trošio manje gasa, ali nije tako. Troši on koliko mu treba, samo na displeju piše manje od onoga što je stvarno potrošeno. Prosto. Potvrda ovoga što pišem čeka vas na bilo kojoj TNG pumpi.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zee

Nemo' d' se ljutis   :poljubi:     :)
Znam, u principu, kako funkcionise motor, ali htedoh da kazem da se mozda ukupan prosek potrosnje smanjio zbog boljeg goriva u periodu zagrevanja motora, a pre prebacivanja na plin.
Boljeg goriva motor inace "trazi" manje, a manje goriva jednako je kracem otvaranju dizni sto opet vodi do manje pokazane potrosnje na BC. Mozda je jenostavno i gas bio bolji, pa kda sve to saberes eto objasnjenja.
Kao sto rekoh pretpostavka.

slavko_bgd

@Loganovac:

Sad je toplije vreme, većina je prešla na letnje gume i normalno je da potrošnja bilo kog goriva opadne. Još ako se "potrefi" neka laganica otvorena deonica pri brzinama do 90-ak na sat, pa još nema vetra, ihaaaaj, lepota od potrošnje. A što se tiče podešenosti uređaja (kod tebe je beše BRC?), mislim da skidanje kleme nema veze sa razmemorisanjem ili promenom mapa i da se to na BRC-u jednostavno ne dešava. Najsigurnije ti je da, ako imaš nekoga ko ima onaj OBD-reader, kroz benzinski ECU proveriš integratore. Ako su u granici normale - sve je OK. Ista stvar se desila i kod mene od kad je otoplilo, potrošnja i po BC-u i po "novčaniku" je pala u proseku za 1-1,5L (sa 8,2 do 8,7 sad je od 7,1 do 7,5, kako kad) . Ravnim putem, kad vozim 80/h,  na BC-u u nekim momentima trenutna potrošnja pada i ispod 5,5  a obično se zadržava između 6 i 6,5... Juče sam kontrolisao korekcije posle velikog servisa i od zadnje kontrole u Decembru razlika je zanemarljiva. Mislim da nemaš razloga za sumnju u uređaj, osim ako je na regulatoru malo veći pritisak gasa ili su dizne malo dotrajale. Na kraju krajeva, posao elektronike je da to "pegla", naše je da se vozimo i uživamo :)

A ovo što pretpostavlja kolega Zee da je bolje gorivo, nešto lično baš i ne verujem...al' bi mnogo voleo da jeste.

Veterinar

Citat: Veterinar poslato 25.03.2013. - 19:15
Prosečna potrošnja u poslednjih 1200 km je oko 8,3 l/ 100 km. Zadovoljni!  :ziveli:

Mada je nastupilo toplo vreme i učestalije vožnje van grada, potrošnja zabeležena u poslednjih 2000 km je oko 10 l/ 100 km. Opet, kad uzmem u obzir da je motor radio veoma kratko na benzin, da sam često vozio žustrije i da je četvrtina te kilometraže pređena sa uključenim klima uredjajem, zadovoljan sam (jako).

Loganovac

Sve razumem i prihvatam što Slavko reče, ali je činjenica da mi se zimus prilično dobro poklapalo pokazivanje BC-a sa stvarnim utroškom goriva, a sad pokazuje nekih 10% manje od stvarnog utroška, metoda dopunjavanja rezervoara. Da je bolje gorivo to bi se pokazalo i pri dopunjavanju.
Za stanje dizni ne garantujem, ali u leru radi savršeno mirno, ako to nešto znači. Uostalom, ne verujem da su dizne odjednom, za par nedelja, mogle toliko da propadnu da ECU mora da ih "smiruje"...
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

Predzadnja 3 rezervara: 7.6L, vožnja raznolika (grad, van grada, kratke i duže relacije).

Onda zakačim prikolicu nakratko, i otvaram prozore radi vručine i eto me odmah na 8.1L .

Al' idemo dalje!  :dance: :dobro:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

dr.miso

poslednjih 200 km potrosnja TNG 10,9 l na 100 km (mesovita voznja, do sada bila 9.5-10), nesto mi mnogo, znam da klima uvecava potrosnju ali opet....
Gde se pije pijem, gde se jede jedem, gde se radi ne smetam!  :lazy: