Ostala vozila članova

prethodna tema - sledeća tema

Capriolo

Citat: MitarMrgulic poslato 05.07.2023. - 23:34Navodno je to bio razlog i najšešća greška ljudi koji bi tek počeli voziti vozila 4x4, zbog kojih je bilo i raspadanja diferencijala...

Ovaj lock se koristi samo u ekstremnim uslovima, od strane znalaca, a "random" kupci, bi znali zaključati diferencijal, pa tako voziti od kuće do posla, u velikim kilometražama...

Ne znam da li je istina, ali bilo je situacija kada je dosta Dustera i Quasquai, ostajalo na cesti sa raspadnutim diferencijalom zbog ovoga.

Mislim realno, da svakom ko sjeda prvi put u auto sa opcijama 4x4 , 2+2 i sličnima, treba mini-obuka za korištenje ovih sistema, da bi se izbjegle početničke greške i silom prouzročeni kvarovi...

Zbog sve većeg broja običnih korisnika, koji se odlučuju za ova auta, vjerujem i da proizvođači rade na automatizaciji, kako bi vozač bio u mogućnosti da što manje zabrlja...

Ne mora da znači da će odmah da strada diferencijal ako greškom po suvom i abrazivnom asfaltu budeš vozio sa zaključanim srednjim diferencijalom. Dok sam imao Vitaru mk1 (imala je i reduktor, što ni Duster nema) jedan prijatelj mi tražio kola, "da ode na put" sa njima. Navodno je slučajno odmah uključio "4WD Lock" (pored menjača je bila posebna ručica, kao selektor pogona, ali i za reduktor). I tako "zaključan" je vozio skoro 400 km, što sam shvatio tek kada mi je kola vratio i kada sam sa njim razgovarao. Jesam bio zabrinut posle toga, u početku, ali nikakav problem oko toga nisam imao ni narednih skoro 100 hiljada km.

saša61beograd

#706
Tako i treba da bude,kad je prenos dimenzioniran kako treba.I to svaki zupčanik,poluosovina i kardani.Ostaje trošenje guma,ali šta da se radi.Sada verujem da je ceo prenos slabije napravljen jer elektronika ipak sprečava velika opterećenja,ali zato nema ni pune blokade.Umesto vrhunskog čelika,stavi se malo žice i softvera i kupci se ubede da je to bolje.A novinari pišu ono što moraju,jer i njima treba plata i posao.
Realno,prosečnom kupcu ovog Nisana,i sličnih,dovoljan je i takav 4WD.Samo onaj ko zna,taj zna da to nije 4WD,nego nekakav 3,5WD.

Veterinar

Citat: ivan-bgd poslato 06.07.2023. - 10:11Зар није нива продата......

Jeste, pisem u proslom vremenu, kad je tek bila stigla u kucu.

 Keka je kupio Logana i bio zadovoljan sa njim (nakon pomirenja sa slina-motorom, kako bi rekao). Onda je kupio Ibizu, bio prezadovoljan njom. Nakon toga kupio je suto koji vredi kao dva Logana i Ibiza zajedno, ali nakon prvih pozitivnih utisaka, nanizao je mnoštvo negativnih i to za samo godinu dana. To je truba i zbog toga mi je zao.

Capriolo

Pitanje zadovoljstva vozilom bitno zavisi i od toga šta su lične želje i očekivanja. Moguće je voziti i polovnog fiću i biti "prezadovoljan", a i kupiti nešto novo za 40,50 ... 100 hiljada, a da je čovek "nezadovoljan".

Keka

#709
Ne tupi, sve je dokumentovano.

U subotu idem u servis i navodno ce da doteraju sve sto moze da se popravi.

BTW danas mi je bar 4 puta upalio parking system sensor fault, dok sam cekao na semaforu kod 5 idiota...svaki put kad se zguza primakao autobus.

Ja sam zeleo i ocekivao da se za 35000 evra ne pali....ali izgleda da nije problem u autu nego u meni.

Evo iz oglasa, novi salonski primerci, zadnja vrata. Samo ja nerealno ocekujem da budu u nivou, jel?











Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

Ja sam, baveći se muzikom i prateći cijene instrumenata, naučio jednu, bar ja mislim bitnu stvar, koja se može primjeniti na automobile, odjeću, alat i dosta toga.

Postoje instrumenti entrance level klase, postoje mid-range instrumenti, kao i high class flagship instrumenti nekih proizvođača.

Eh sad, razlika u kvaliteti između entrance, mid-range i flagship, na skali od 1-10 je da su prvi na oko 6-7, drugi su na 8-9, a najjači su na 9.5-10.

Međutim, skala cijena koštanja, nije takva, pa su mid-range instrumenti, otprilike duplo skuplji od početničkih, a masterclass i najveći level su jedno 5-6 puta skuplji od početničkih, a 2-3 puta od ovih iz srednje klase.

Drugim riječima, kako se kvalitet približava nekim premijum vrijednostima, cijena se geometrijskom progresijom uvećava, tako da se za malo kvaliteta u premium i high level klasi, mora procentualno puno platiti.

Ima li razlike između potpuno novih npr. Dacia Sandera i Audia A6, u vožnji, korištenju, udobnosti i sl. Naravno da ima.

Da li je ta prednost 6 x bolja, ako je cijena 6x veća- NIJE.


Loganovac

To svi znamo. Poenta je da mora biti bolja, kad tamo - ono međutim? O tome čovek govori sve vreme.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Mare

I zato će Dačija beležiti sve bolje i bolje prodajne rezultate.

saša61beograd

Jel misliš kod nas,ili generalno u Evropi?
Kod nas se  ne prodaje onako kao u vreme prve generacije.Ja sam 2008.godine bukvalno čekao u redu u salonu da ga kaparišem.
A to što se dobro prodaje u zapadnoj Evropi,to nije dobro.To znači da padaju kriterijumi i da su ljudi u EU sve siromašniji.Ako oni osiromaše,mi ćemo propasti još gore.
A možda tamo rezonuju "ako već moram da se razočaram,bolje da se razočaram za 18.000 evra,nego za 40.000".

Andrix

Pa verovatno ne ide prodaja jer je sada cena oko 15000 e a bila je , kada sam ja kupovao Logana 2004 - 7500 e pa Sandera 2013- 8000 e, a standard nam nije duplo bolji.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

Ma hoće ljudi solidna i pouzdana auta, za relativno manje novca i to je ta formula koja je upalila, samo sa ovim cijenama sada, teško da će se taj trend Dacie nastaviti istim intenzitetom.

Ja sam odnedavno, po prvi put u Opelu, bio je više nego 2x skuplji od Logana MCV koji je kupljen prije 5 god.

Jeste da ima svemirsku opremu i trista čuda, ali ne vrijedi to te cijene realno... Da su Dacie ostale sa cijenama ispod 15 hiljada eura, ne bi bilo dileme oko auta, a ovako došao je Jogger, da je cijenom tu negdje kao 10-ak auta različitih proizvođača, koji su realno, kvalitetniji.

Kad sam pričao prije 10-ak godina, sa profi vozačima, oko napucanih cijena VW grupacije, posebno za perjanice te marke, svi kažu da je vw Golf, dobar auto, ali da ne vrijedi 40 hiljada KM.

Čudi me za Nissan i Japance da se ovo dešava, jer oni su poznati kao perfekcionisti, tako da me čudi da im prolaze ove stvari koje se kolegi dešavaju.

Capriolo

Citat: Keka poslato 06.07.2023. - 23:41Ne tupi, sve je dokumentovano.

U subotu idem u servis i navodno ce da doteraju sve sto moze da se popravi.

BTW danas mi je bar 4 puta upalio parking system sensor fault, dok sam cekao na semaforu kod 5 idiota...svaki put kad se zguza primakao autobus.

Ja sam zeleo i ocekivao da se za 35000 evra ne pali....ali izgleda da nije problem u autu nego u meni.

Evo iz oglasa, novi salonski primerci, zadnja vrata. Samo ja nerealno ocekujem da budu u nivou, jel?













Ne razumem to "ne tupi"?

Ono što sam napisao ima veze sa apsolutno svima nama. I ja sam nekada po pitanju automobila bio zadovoljan i "sa veoma malo" (prvih oko 15-16 godina vozačke B karijere (do 2004.) sam vozio kola koja nisu imala ni ABS, ni servo, ni podizače prozora, klimu, air bag ... ). I sve mi je bilo potaman. A danas ... Odavno mi je ono što imam sve postalo "bez veze" i sa milion mana. Nije to do tih kola. Do mene je.

Što se tiče tvog QQ-a, za sve što si ovde naveo kao primedbu (a mislim da si takav komentar ostavio i na B92), apsolutno prihvatam, osim pitanja tih zazora. To je nešto što prosečno pažljiv kupac može da primeti pri preuzimanju vozila. I po slovu naših zakona - da tada stavi primedbu, jer na takve, vidljive nedostatke, koji mogu da se primete pri preuzimanju, a tada se na njih ne prigovori, posle postaju nevažni. I to nije pitanje garancije.
Ja sam taj QQ gledao par puta u salonu. I ti nejednaki zazori se jasno primete (ako se pogleda)
Po meni, ko je bez primedbe preuzeo kola sa takvim zazorima, i na to tada nije prigovorio, prihvatio je takva kola i izgubio sva zakonska prava po tom osnovu ( "... kupac je dužan svoje primedbe zbog vidljivih nedostataka saopštiti prodavcu odmah, inače gubi pravo koje mu po tom osnovu pripada...").
A rekao bih da je veoma pohvalno ako uvoznik i prodavac o svom trošku prihvataju da sada pokušaju to naknadno da vam reše na način kako biste vi to želeli. Oni to nisu dužni.

Keka

#717
To ne tupi se odnosi na filozofiju oko zadovoljstva. Ja za moj novac imam pravo da budem nezadovoljan kako ja hocu i ne treba niko da me ubedjuje da sam besan, da izmisljam niti da mi prepricava prava potrosaca niti da me kontrolise gde sta pisem.

Sustina cele price je da fuserisu oko novih automobila i da pisaju po kupcima. Evo jos malo fotki novih salonskih automobila. Plavi je QQ, sivi je Honda CRV. Inace Hondom sam duboko razocaran, plastikaner na nivou Dacie.







Epilog price: danas sam bio u servisu, od tri stavke nije uradjena ni jedna. Peta vrata sam nastelovao sam, sa torksom, gedorom i hladnim pivom. Kocnice ne mogu sam, jer elektricna rucna mora da se otpusti preko dijagnostike. Za krckanje pozadi levo cemo videti sad posle namestanja petih vrata, mozda se samoopravi.





Dok sam gubio 3,5 sata slobodnog vikenda, malo sam razgledao po salonima. Imaju izlozen Austral u mild hybrid varijanti. Posle onoliko pompe, kad sam seo unutra, prilicno sam se razocarao. Plastika na sve strane i sto je jos gore, crna sjajna plastika. Jedino sto je sklopljen u milimetar, po ostalim parametrima QQ je bolji.





Bio do Toyote. Rav od 35.000 i rav od 55.000 nebo i zemlja, nista nije isto. Prvi plastikaner, drugi utegnut.


Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dekiv68

Austral za tričavih 32ke.
Po različitim zazorima na karoseriji novih ( po prilično skupljih) automobila, ispada da je bolja varijanta ćuti i vozi ono što si kupio (nekad) novo, upola jeftinije, nego danas

Capriolo

Kada karoserijski delovi koji se "dodiruju" nisu ravne ploče, ni u istoj ravni, već su negde i zaobljene i/ili lomljene, tada "doživljaj zazora" dosta zavisi pod kojim uglom se gleda "spoj" odredjena dva ili tri karoserijska dela.
Pod jednim delom posmatranja ti sve sa tim zazorima deluje OK i ujednačeno, a iz neke druge perspektive ti sve tu sa zazorima deluje "naopako". A prosto, sa nekim vozilima se dizajneri pri kreiranju spoljnih oblika toliko zanesu, da je nemoguće da ti svi spojevi iz svih uglova deluju savršeno.
Može čovek, naravno, pokušati i sam da sve to u kućnoj režiji bolje namesti i uklopi, ali, čak i da se u tome uspe, tada ostaju jasni vizuelni tragovi da je tu nešto prčkano (pa čak i na svakom tom šrafu ostane jasan trag da je "diran"). I teško je sutra pri prodaji tog vozila objasniti kupcu zašto je to "dirano". Pri čemu uopšte nema garancije da ćete uopšte i najmanje uspeti da popravite te nejednake zazore, koji će kao nejednaki uvek postojati pod nekim uglom posmatranja.
Što se tiče "cvrčaka", to jeste nešto što treba pokušati rešiti, jer to zna kidati živce (imao sam taj problem sa Ladom Nivom i nisam se smirio dok to nisam popravio) pri čemu to i nije pokriveno uslovima garancije.