Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

zuja

Dr Jekily, da li je čipovanje palo na dasteru ili sanderu?
Koliko košta ta rabota?
Ko radi to a da uradi kako treba?

hobbista

Danas sam se malo vozao. Čini mi se da je malo živahniji na malim obrtajima, ali ću da proverim kada se malo prosuši.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

DrJekyll

Citat: zuja poslato 15.12.2012. - 13:47
Dr Jekily, da li je čipovanje palo na dasteru ili sanderu?
Koliko košta ta rabota?
Ko radi to a da uradi kako treba?

1 Na sanderu
2 za clanove je bilo 35e, a po Srbiji ne znam koliko je, ali je sigurno skuplje i to dosta
3 procitaj prethodne postove iz ove teme.....
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Daniel

danas sam imao konacno priliku da poteram rumunomobl u petoj.
razlika je vise nego ocigledna.
na prvom mestu nema dranja ni na 130km/h koje postize sa nekih 3300 obrtaja.
sve u svemu  :lux:
a sutra cu imati prilike duze da ga vozim pa dopunjavam impresije
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

DrJekyll

Sa umerenom vožnjom, znači bez kidanja, sam prešao oko 40ak km više nego ranije.....znači potrošnja jeste pala (osim ako nisu počeli da prodaju bolji benzin u Srbiji, u šta nikako ne verujem  :doh: )
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

ppejic

Po prici bi tebalo oko 5% kod benzinaca i oko 10% kod dizlel motora da se redukuje potrosnja.

zac

Cekaj, posle cipovanja potrosnja pada, a auto ide bolje???  :ces:

ppejic

U normalnoj eksploataciji je tako, a kada se stisne do poda, onda je i vise nego pre jer se i vise konja angazuje pa ih treba nahraniti.

Loganovac

Da li bi neko mogao da obrazloži ovu teoremu sa energetskog aspekta? Pod pretpostavkom istih režima vožnje pre i posle čipovanja - kako može motor da isporuči istu energiju sa manje goriva? Da li to znači da u fabričkoj mapi sagorevenje nije bilo optimalno a sada je poboljšano?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

#204
Pitaj Cristija, mapa paljenja, ubrizgavanja...

staracstol

@Loganovac: Prvo strada ekologija. Izduv je jedan od ograničavajućih faktora u fabričkoj mapi. Što se potrošnje tiče, meni se blago povećala, čak i kad idem "a la baba" stajlom.

Keka

Smanjenje potrosnje je tesko objasniti sa aspekta fizike i zakona o odrzanju energije. Cak i teorija o zanemarivanju ekoloskih normi slabo pije vodu. Nije vise euro 3/4 nego je euro 1 ili 0, onda sonde vriste sa neadekvatnim naponima, a ECU to ne konstatuje? Sve i da je tako (a nije, gledao sam da kod mene sonda radi isto kao i pre chipovanja), to znaci da je po taktu sagorelo vise goriva u istoj kolicini vazduha (a kolicina je ista, zato sto su u pitanju atmosferski motori) a to znaci i vecu potrosnju po taktu/kilometru. Optimizacija ugla pretpaljenja bez veceg pritiska u cilindru (vece kolicine sagorelog goriva) sama ne moze da donese obrtni moment i snagu.

Povecanje potrosnje je logicno.

Jedino sto meni pada na pamet je sledece: parametri ubrizgavanja (kolicina goriva) su povecani samo kad je pedala npr na 75% ili vise ili preko odredjenog broja obrtaja motora. Drugim recima u normalnom rezimu voznje auto radi kao sa fabrickom mapom, a kad se stisne, daje vise snage, ali i trosi vise. Ovo objasnjava istu i/ili povecanu potrosnju, ali ne moze da objasni smanjenu (ako postoji). Razlika od 5% je suvise mala u uslovima mnogo nekontrolisanih varijabli da bi se mogla odbaciti mogucnost greske u merenju ili nejednakim uslovima testiranja.

Kod mene nema razlike u potrosnji pri normalnoj voznji. Prosecna potrosnja varira oko 8.5 litara gasa na 100 km, ali varijacije u zavisnosti od uslova puta i kvaliteta goriva prevazilaze tih 5%, obicno u plusu. Pri forsiranju nisam merio i ne pada mi na pamet da potrosim 40 kila gasa sa gasom u patosu.

Konacno misljenje, ali ne i obavezujuce moze da da samo osoba koja je menjala mapu i koja zna sta je i u kom rezimu na koji nacin promenjeno. Ostalo su licna i subjektivna iskustva clanova.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Ljota

Citat: žac poslato 21.12.2012. - 00:44
Cekaj, posle cipovanja potrosnja pada, a auto ide bolje???  :ces:

Žac, jel ti to ozbiljno?  :Smiley:

zac

Citat: Loganovac poslato 21.12.2012. - 08:14
Da li bi neko mogao da obrazloži ovu teoremu sa energetskog aspekta? Pod pretpostavkom istih režima vožnje pre i posle čipovanja - kako može motor da isporuči istu energiju sa manje goriva? Da li to znači da u fabričkoj mapi sagorevenje nije bilo optimalno a sada je poboljšano?

Slazem se sa ovim stavom...tako ispadne.  Pejo, ipak ti jos jednom proveri, nema mi logike da trosi manje u normalnoj voznji..  :ne:

Loganovac

Keka napred  :hall: ostali stoj!  :D
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.