Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Klima davi auto, ali preko 4000 rpm kao da je nema. Sa druge strane ECU bi trebao da gasi klimu pri punom gasu, da li to radi i zasto ne radi, ne znam.

Chipovanje daje benzinskom atmosferskom motoru nekoliko KS i nekoliko Nm, malo modifikuje krivu obrtnog momenta pa se lepse vozi na niskim obrtajima. Klima uzima svoje i na chipovanom i na standardnom motoru, a koliko se oseti, zavisi od rezima voznje i mase drugih stvari. Da ce je chipovanje neutralisati-nece. Da je chipovan oseti-oseti. Manje ili vise nego pre chipovanja-nemam pojma, izgubio sam osecaj.

Ono sto sam sasvim slucajno primetio dok sam se igrao sa podesavanjima TNG je sledece: do ~4000 rpm pri punom gasu vreme otvorenosti (benzinskih) dizni je 15 ms. Medjutim, kako predje 4000 rpm, vreme otvorenosti skace na 17 ms.

Iz navedenog, za pretpostaviti je da je chipovanje uradjeno tako da do 4000 rpm samo menja ugao pretpaljenja, a preko 4000 rpm menja ugao pretpaljenja i kolicinu ubrizganog goriva.

Jos jednom ponavljam da atmosferske benzince, zaboga, treba vrteti da bi dali sve od sebe, tako i za to su napravljeni. Naravno, ne ici u blokadu  :D
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Imam pitanje za "cipovane" ... elem, danas sam se video sa DrJekyl-om, cuo i provozao njegov auto. Auto mu je , kao sto znate cipovan, skoro je odradio podesavanje ventila na motoru.... posle te intervencije motor ima manju snagu nego pre cipovanja, u to sam se uverio i sam, posto sam probao njegov auto i ide losije od mog...koji je bez cipa. Uz manju snagu motora, pri dodavanju gasa se cuju detonacije u usisu, kao kada je predpaljenje suvise pomereno, takozvano "zvecanje ventila"... e sad, u servisu su mu rekli da su ventili nastelovani na propisani zazor, a da je razlog zvecanja los benzin... u sta ja sumnjam, posto svi mi vozimo na isti ili slican benzin..
Moje je pitanje, koliko je tacka  pred-paljenja pomerena na ranije, sa cipovanjem motora, drugo, da li se zazor ventila podesava drugacije na cipovanom motoru... to jest, da li zazori treba da su veci ili manji od propisanih, ili ostaju na 0.10-0.15 usis i 0.25-0.30 izduv????

Hvala unapred!!!  :wave:

trajce

Au?  :conf: Javljajte ako znate nesto vise a tice se nas cipovanih.

zac

#258
Za sada vas dvojca imate problem, a obojca ste podesavali ventile posle cipa...

Dogovoricu se ja sa Jekylom da ipak otvorim njegov motor i pregledam zazore....  sumnjam u svasta..ali dok ne otvorim, nista ne znam.  :ne:

trajce

Pisao sam i Cristiju da vidi sa Cristijem koji je radio cipovanje da li se tu sad zazori menjaju.

zac

I ja malopre pricao....izgleda NE...zazori ostaju fabricki, sto dalje implicira da u servisu ne znaju ni ventile podesiti...vazno je da uzmu pare.. . :banghead:

hobbista

Predpaljenje bi trebalo da je na standardnih 8-10o na leru. Mislim da se tu ništa bitnije nije menjalo. A i da se menjalo, problem bi postojao od trenutka remapa, što nije slučaj.
Detonacije su znak da neki ventil nije zatvoren kako treba kada okine varnica (da zanemarimo slučaj lošeg benzina), što upućuje na zupčenje odnosno pretegnut/izgoreo ventil  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

To je to..hvala Hobi...kao sto sam i sumnjao...ventili nisu dobro podeseni ni kod Trajceta a izgleda ni kod Jekyla...iako je Jekyl isao na reklamaciju i navodno su mu podesili zazore na 0.10 i 0.25 mm.

A kod Trajceta su ostavili preveliki zazor na usisu...celih 0.20, dok su izduv podesili na 0.25 ..  tu ne bi trebalo da ventil ne zatvara...  :ne:

hobbista

Hmm, Jekyll je 1.4 a Trajce 1.6. Mislim da nisu koristili iste mape.
Teoretski, moguce je da mapa ima neki bug i da daje varnicu ranije, ali bi se to manifestovalo odmah.
Ne znam za Trajceta, ali se kod Jekyll-a problem pojavio posle servisa!
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

I Trajcetu posle servisa ventila...ma verovatno nisu dobro podeseni...ali me cudi da prave slicne greske u dva razlicita servisa...  :conf:

trajce

Kod mene se desavalo da kad dam gas u leru, onako na trenutak i pustim ga, dok motoru opada broj obrtaja cuje se lupanje ventila. Onda je majstor proveravao i doterao onako kako je Zac gore opisao. Zveckanje je ostalo a motor se malo zagusi, cimne kad dodam gas, recimo vozim lagano drugom preko lezeceg policajaca i kad posle dam gas motor cimne, stucne i onda opet krene. Ako je mnogo otislo u off topic ... neka radi gumica

hobbista

Prebacicemo posle u neku drugu temu. Pitanje je od kada je pocelo to da se desava? Koliko se secam, radili smo remap u isto vreme (u Kovacici)?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Cek` Trajce, ti mi rece da je podesio usis na 0.20 ??? a onda to nije onako kako je fabrika propisala....tek ce u subotu da ih dotera na meru... Tako sam ja bar shvatio, izvinjavam se ako gresim?  :ne:

trajce

Usis je na 0,20 izduv na 0,25 dobro smo se razumeli. U subotu idem opet i onda ce da ih podesi po "mojoj zelji" tj. na fabricki propisane zazore. Izgovor je los benzin pa otud i takvo stelovanje??? Remap sam radio kad je Cristi dolazio kod mene u Zr pre par meseci. Posle toga sam radio stelovanje ventila kod istog majstora, a ovo poslednje je radjeno pre neki dan opet kod njega.  :ne:

zac

Videcemo u subotu..i samo da podsetim, motor mora da bude hladan..za podesavanje zazora idealna temperatura je oko 20 oC...znaci preko noci da ostane, pa ujutru podesavanje.

Ako se podesava, bez gore ispunjenih uslova, zazori se ne mogu tacno podesiti.