Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Nikako.

Karting ima i davac temperature ulja. U normalnoj voznji je 90-96 stepeni i leti i zimi. Temperatura motora je zakucana na 90 stepeni i leti i zimi. Pri opterecenje (brza voznja, uspon i sl) temperatura ulja poraste i do 106 stepeni.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


LeNgenda

U tom slučaju, kod mene su fluktuacije temperature rashladne tečnosti značajne, od npr. 78-80 stepeni pri 60-80 kmh, do 92-94 stepena u nekoj drami u centru grada.

Ne odražava se na crtice, 4 crtice su sve vreme.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

Mnogo lako odlutamo od teme, ali normalno je da temperatura rashladne tečnosti poraste kad nema dovoljnog strujanja vazduha kroz hladnjak pa ne može da se odvede sva toplota generisana u toku rada motora. 92-94 u nekoj drami u centru grada rekao bih da je OK, a za onih 78-80 na otvorenom mogao bi da proveriš termostat.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Citat: Loganovac poslato 25.08.2020. - 19:10
I šta onda bi sa otporima u motoru, kako će da dozna da li je napolju vrućina ili ladovina?

Ne znam da li znaš, ali postoji nešto što se poslednjih godina masovno primenjuje radi smanjenja potrošnje goriva i to je tzv " termomenadžment". To su raznorazne metode kojima se ubrzava dostizanje radne temperature motora. Na primer, kruženje antifriza kroz motor je mehanički ili elektronski upravljano tako da tečnost prvo ne kruži uopšte (bukvalno stoji u glavi i bloku bez obzira što pumpa radi, nema cirkulacije glava-blok), zatim počinje da kruži glava-blok, zatim se otvara putanja ka kabini, pa ka turbini ( ako je motor ima) pa posle toga ka hladnjaku. Putanja antifriza može biti različita od motora do motora, ali uglavnom to je princip. Ako primera radi uporedimo tvoj, moj i Zoranov automobil sa Veterinarovim,  Dejanovim H4B (0.9tCe) motorom, u istim uslovima njihovim motorima treba značano manje vremena da postignu radnu temperaturu. Tu se postiže razlika u utrošku goriva. Ono kao kad mladići i veterani treba da igraju fudbal - mladići se zagreju par minuta, utrče na teren i igraju iz sve snage, a mi matorci crknemo još dok se zagrevamo. :)

Računar motora uslovno rečeno zna da li je napolju toplo ili hladno na osnovu senzora temperature usisanog vazduha. Osim što se količina ubrizganog goriva koriguje prema temperaturi antifriza koriguje se i prema temperaturi vazduha. Čak je taj parametar važniji jer uz pritisak (ili protok) vazduha direktno određuje vreme ubrizgavanja goriva, samim tim i potrošnju. Klima uređaj sa regulisanim upravljanjem npr zna da li je napolju toplo ili hladno, čak zna i da li je sunčano, oblačno ili noć pa u skladu sa tim saznanjima upravlja radom kompresora tako da se obezbedi najbolji mogući komfor u kabini sa najmanjom mogućom potrošnjom goriva.

Odlutao sam od naslova teme ali želim da kažem da na potrošnju goriva utiče ogroman broj faktora i da je to zaista beskonačna diskusija. Ono što volim u ovoj temi su podaci o izmerenoj potrošnji i opis uslova vožnje kada je zabeležena potrošnja.   

Loganovac

#814
Pozdravljam i zahvaljujem na dodatnim korisnim informacijama. Međutim i dalje ne vidim kako se to odnosi na otpore u motoru i transmisiji jer je ulje manje viskozno (ređe) leti i zimi koje ste Zoran i ti naveli kao značajne, na šta sam se nadovezao.


Citat: slavko_bgd poslato 25.08.2020. - 00:40
Tako je. A ta vrsta otpora u motoru i transmisiji uopšte nije zanemarljiva  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

U pravu si ako analiziramo potrošnju kada su motor i transmisija zagrejani. Tu nema razlike ni zimi ni leti. Gorivo se troši mnogo više tokom faze zagrevanja jer gušće ulje stvara veći otpor. Ja sam na to mislio. Zoran je sigurno mislio da faza zagrevanja svakog motora traje duže zimi nego leti, što je tačno i sa čim se slažem. I Zoran i ja mislimo da zimi hladno ulje uzrokuje veću potrošnju goriva zbog svoje veće viskoznosti. Možda smo obojica nespretno napisali ali mislim da se sva trojica odlično razumemo.  :ziveli:

szs

Citat: Keka poslato 25.08.2020. - 19:40
Karting ima i davac temperature ulja. U normalnoj voznji je 90-96 stepeni i leti i zimi. Temperatura motora je zakucana na 90 stepeni i leti i zimi. Pri opterecenje (brza voznja, uspon i sl) temperatura ulja poraste i do 106 stepeni.

Evo današnji print screen sa Torque pro posle 25km na proseku oko 100 kmh
Posle OKO 2km stabilizovalo se na 78 i ni makac ni gore ni dole
(meri i Dacia temp ulja)  :hihi:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

speedo

295,7 kilometara sa 14 litara benzina. Ravnao sam se po količini goriva koju pokazuje u onom tajnom modu instrument table. Vrlo zadovoljan. Otvorena vožnja magistralnim putevima, 50-60 kmh četvrtom brzinom, pa do 90 petom.

Zoran

Oooooooo, ti si mene zezno  :ziveli: .
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

Možda i laže ovaj tajni mod (litar manje više), ali opet ja sam baš zadovoljan. Lagana vožnja, nije bilo smisla da žurim uz brdo policije.

Andrix

Citat: slavko_bgd poslato 26.08.2020. - 17:10
U pravu si ako analiziramo potrošnju kada su motor i transmisija zagrejani. Tu nema razlike ni zimi ni leti. Gorivo se troši mnogo više tokom faze zagrevanja jer gušće ulje stvara veći otpor. Ja sam na to mislio. Zoran je sigurno mislio da faza zagrevanja svakog motora traje duže zimi nego leti, što je tačn .??
A sta bi rekli na cinjenicu da je zimi vazduh gusci i motor lakse sagoreva-trosi manje, ali kad se doda vreme zagrevanja motora, gusce ulje na startu, sneg, kisa- veci otpori kotrljanja tockova, vetar, rekao bih da zato zimi trosi vise. Takodje i sto se penjemo na vecu nadm.visinu vazduh je redji i auto trosi vise-jer losije sagoreva, u odnosu na nizinu. Ali ko bi sve te detalje rasclaniivao, kad gledamo krajnji rezultat.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

#821
Ma nije ni jednom benzincu, modernijem, ispod 1.5l problem na otvorenoj cesti drzati 5-5,5l, problemi nastaju kod ljute gradske vožnje, kad se benzinci penju do 10l.

Kad sam uzeo 1.0 Sce MCV-a, nisam mogao vjerovati, da na otvorenom uzima 5l ili manje, ali kad sam svaki dan na putu za posao, sa stani-kreni semaforima, itd, ide to i na 8+

S druge strane, na 1,5 dci ni u najljućim kombinacijama gradske neće preći 6.5 l...

Iskustvo je iskreno jer u kući imamo dva auta sa ovim motorima :)



Loganovac

@Andrix:  da se tako nešto ne bi događalo, sistem je opremljen gomilom senzora i računarom u cilju obezbeđivanja optimalnog sagorevanja u svim tim različitim slučajevima.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Goran25

Citat: MitarMrgulic poslato 25.10.2020. - 22:21
Ma nije ni jednom benzincu, modernijem, ispod 1.5l problem na otvorenoj cesti drzati 5-5,5l, problemi nastaju kod ljute gradske vožnje, kad se benzinci penju do 10l.

Kad sam uzeo 1.0 Sce MCV-a, nisam mogao vjerovati, da na otvorenom uzima 5l ili manje, ali kad sam svaki dan na putu za posao, sa stani-kreni semaforima, itd, ide to i na 8+

S druge strane, na 1,5 dci ni u najljućim kombinacijama gradske neće preći 6.5 l...

Iskustvo je iskreno jer u kući imamo dva auta sa ovim motorima :)

Delimo isto iskustvo, i hvala ti na realnom komentaru.





mali.alen

8.3 litre plina. 70% otvorena cesta, 30% grad