Da li je MCV auto za mene

prethodna tema - sledeća tema

dizelas

Pozdrav svima, hvala na dobrodošlicama, bolje vas našao!

Pitanje iz naslova je malo neobično, priznajem.

Već duže vrijeme imam povremenu potrebu za vozilom koje ima više od 5 sjedišta. Davno mi je zapao za oko Logan MCV, mada ga srećom nisam kupio ranije, jer da jesam, kajao bih se zašto nisam kupio MCV II koji u opremi Laureate ima enterijer koji se razlikuje "nebo i zemlja" u odnosu na MCV I i MCV II u nižim paketima opreme.

Dakle, trebam auto za koji mogu skupiti novac, koji ima prostor za više od 5 osoba, veliki prtljažnik, robusnost, izdržljivost, udobnost, pouzdanost, ekonomičnost, kakav-takav estetski ugođaj, relativno jeftino održavanje... i trajnost uz adekvatno održavanje. Znam da MCV Laureate pack plus (1,5 dci ili 1.6 + gas) zadovoljava skoro sve kriterijume, ali ono što me brine je trajnost lima. Smatram da ne vrijedi kupiti nov auto, platiti ga skoro 10 500 Evra (trenutna odlična akcijska cijena za Laureate pack plus 1,5 dci u Bosni koja uključuje poklon + 2 godine garancije) i razmišljati da li ću ga morati prodati za max 5 godina jer se može očekivati veliki napad korozije u tom periodu. A moja namjera je da, ako već kupujem nov auto, da onda bar kupim auto koji će me služiti 5-10 godina bez većih problema, i koji neće biti za staro gvožđe nakon tog perioda.

Ovo gledam iz perspektive vozača Opel Astre Elegance 1.7 dti karavan koja je stara 7 godina i u skoro perfektnom stanju, koju vjerovatno ne bih prodavao još najmanje 3-5 godina da nemam potrebu za većim vozilom. Jedina alternativa kupovini MCV-a je kupovina polovnjaka (najvjerovatnije Opel Zafire A) starog oko 5 godina, za oko 7 000 Evra.

Pozdrav i hvala.



Loganovac

Rekao bih da na ovo pitanje ne može niko da ti odgovori, pitanje je staro koliko i tržište polovnih automobila. Na Forumu možeš da nađeš sve što te zanima, o svemu smo pisali. A većina nas se odlučila za nov auto. Ako ti u tom slislu treba podrška, imaš je.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

abc123

Ovo sa limarijom postaje prava nocna mora za sve koji se spremaju da kupe novu Daciu. Sve pocinje da lici na lutriju tipa: Hoce li se bas meni zalomiti serija od nekog budjavog lima. I sam sam u dilemi da li iduce godine menjati auto. Na ovom trenutno (iz 2006) lim je "k'o dukat" ali kad vidim kakvi se sve komadi mogu zalomiti ljudima pocnem da razmisljam i o kupovini kvalitetnog polovnjaka zapadnog porekla. Prosto je neshvatljivo da se neko u procesu nabavke i galvanizacije lima u Daciji tako gadno zajebava sa reputacijom firme.

ppejic


Zoran

Što se tiče lima Renault 5 je nekad imao mislim isto ovo što nudi Dacia sada. Ja sam ga kupio sa 10 godina i mogu ti reći da vlasnik do tada nije trebao ništa dirati oko lima a ja sam u narednih 5 godina zanijenio zadnja vrata i pojavila se korozija u zadnjim blatobranima i na nosačima prednjih amortizera.Sada imam Sandera  od 10 mjeseci i mislim da može ladno izdržati 10 godina. Mislim da si na pravom putu i moj brat ima opel Astru 1.8 16v staru oko 8 godina i ima slične probleme.Polovan a dobar mogao se kupiti nekad Mercedes. Danas je velika lutrija kupiti polovan dizelaš (turbo,injektori, pumpa visokog pritiska, velika kilometraža...).
                    Samo dobrom kalkulacijom možeš doći do pravog rezultata. Puno puta mjeri jer ćeš jednom ipak morati odrezati. Želim ti puno sreće a mislim ako uzmeš Daciu da ti sreća neće trebati jer je to izvrstan auto za te pare.

                                                             Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Svarog

dizelaš, imam jednu opasku za Zafiru, pošto vidim da ti je zapala za oko. Proletos sam proveo oko 700 km u jednoj zafiri, a put je trajao oko 20 časova, dakle s dužim pauzama za razgledanje kulturnih znamenitosti. U kolima nas je bilo šestoro i sedeli smo na sva tri reda sedišta. Ja sam sedeo iza suvozača i moram ti reći da sam jedva izdržao taj put. Već negde na pola sam imao strašne grčeve u nogama, a mogu misliti kako je bilo ovima iza mene. Drukčije rečeno, sve preko 4 osobe u Zafiri je samo nužno zlo za kraće puteve, osim ukoliko ne voziš sitnu decu.

Veterinar

Da je dci MCV u toj opremi koju Dizelas navodi i sa tom cenom bio u ponudi kad sam kupovao auto, ne bih se dvoumio.

dizelas

I još jedno pitanje oko korozije: da li je neko detaljno pregledao kompletan pod automobila i mjesta gdje je pričvršćen trap (uključujući amortizere) na svom Loganu? Kakva je zaštita tih nosećih dijelova karoserije? To su za mene najbitnija mjesta, dok neka tačkica korozije koja bi se eventualno pojavila nakon nekoliko godina na krilu/blatobranu ili vratima za moja shvatanja nije toliko opasna, jer se može koliko-toliko sanirati, ili čak kompletno zamijeniti (npr. vrata, krilo i slično). Generalno, po meni se sve može popraviti na autu osim korozije poda i (samo)nosećih dijelova karoserije, i to mi je glavna briga što se tiče odluke o kupovini MCV-a.   

Raja

E, a što ne kupiš Zafiru?

dizelas

Dobro, dobro, samo polako, nisam baš očekivao ovakvo kontra-pitanje. Mislim da sam bio jasan da je za moje pomove Logan MCV fantastičan auto jer je u njemu na inteligentan način spojeno jako puno skoro nespojivih osobina (odlična cijena, prostor za više od 5 osoba, multifunkcionalnost, sigurnost, ogroman prtljažnik, robusnost, izdržljivost, udobnost, pouzdanost, ekonomičnost, zadovoljavajuća estetika, relativno jeftino održavanje, moderna a jednostavna tehnika itd.). I jedina nepoznanica je da li je trajnost lima približno na nivou modernih automobila? Ako na osnovu iskustava vlasnika zaključim da jeste, kupujem. A ako zaključim da nije, ali da nije ni previše loša, opet kupujem jer će da prevagnu druge pozitivne osobine. Jedino ako zaključim da je izrazito loša, što vjerovatno ipak nije slučaj, onda odustajem od kupovine. Na drugim topicima sam vidio mnoga iskustva (i dobra i loša), ali nigdje nisam našao da je neko pominjao stanje sa antikorozivnom zaštitom poda automobila i nosećih dijelova karoserije. Ako mogu zaključiti da je tu stanje uredno, odluka o kupovini je svakako pozitivna.   
   

DarioGTI

evo maloprije sam bas zavirio ispod caletovog MCV-a iz 2007 sa oko 55000km, koroziji NIGDJE TRAGA!  :woo-hoo:

pregledao sam prednje i straznje rubnjake blatobrana, pragove, rubove vrata, poklopac rezervara, kedere vrata oko prozora, i podvozje (koliko sam se mogao zavuc, ali dosta da vidim sta mi treba). koroziji nema jos ni traga, odnosno bolje receno, kao da je jucer izasao iz fabrike (izuzev mušica na prednjem braniku  :bonk:   :c0: :-)1 :ziveli:

nadam se da sam malo pomogao!  :to:

PS: ja sam visok 190-192cm, i gdje god da sjednem, uvijek imam dovoljno mjesta i za noge i za glavu, stvarno komfor na nivou!  :lazy:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

dizelas

Hvala, brate, ovakva mi ohrabrenja trebaju. Ne tražim da vlasnici Logana sada počnu masovno zalijegati pod auta, ali nije zgoreg pregledati auto obzirom na probleme koji se dešavaju i podijeliti iskustva sa ostalima.

krle

#12
Citat: dizelas poslato 19.08.2010. - 12:45
nigdje nisam našao da je neko pominjao stanje sa antikorozivnom zaštitom poda automobila i nosećih dijelova karoserije.  
 



Moj Logan je pregurao pet zima do sada i nema nikakvih problema. Na navedenim mestima zašita je veoma dobro urađena, nema tragova naprslina,
odlepljivanja, itd. 
Debljina lima na vitalnim sklopovima je dobro dimenzionasana.

Primer:




Veterinar

U temama vezanim za limariju objavio sam dve fotografije pojave korozije na mom Logiju u prtljaznom prostoru. To je fotografisano kad je auto imao cetiri godine i oko 100.000 km. Juce sam detaljno pregledao ceo auto, zavlacio se, skidao kedere, gledao vrata... Ne mogu nigde da nadjem tragove rdje. U prtljazniku nema novih promena, a mesta sa tragovima rdje koje sam zafarbao pre nekoliko meseci su nepromenjena. Takodje, mislim da je svako ko je imao problem napisao to u temama vezanim za limariju i antikorozivnu zastitu.  Posto je trajnost lima jedina nepoznanica, mozda bi odgovore trebalo potraziti u temama vezanim za to. Kupio bio opet taj auto. Da postoji sansa, to bi bio MCV. Zvucim kao papagaj, ponavljam stalno istu recenicu, ali imam i razlog - zadovoljan sam.

Vihor

Sledece je sigurno MCV ako se nastavi ovaj standard zivota  :to:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.