dnevna svetla - LED DRL

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

#285
Mislim da smo ti Loganovac i ja računali da je jačina struje ( proporcionalno i jačina svetla da tako kažem) u rednoj vezi po sijalici 1/4 u odnosu na paralelnu vezu.
Možda su te zato policajci pitali o čemu je reč jer se na oko vidi da imaš nešto ali da to nije to.
Šteta što se više od Peje ne može nabaviti onaj njegov DRL, meni je bio na svim automobilima do sada (12 godina) na sijalicama dugog svetla i nikada nikakav problem. A stvarno je komforno kada čovek ne razmišlja da li je upalio svetla po danu i kada ne mora da svako malo vrti prekidač.

Citat: Loganovac poslato 12.01.2023. - 15:27
Viđao sam po vozilima u saobraćaju tu varijantu da se ista sijalica koristi kao dnevno svetlo i migavac. Meni to izgleda bzvz, a trebalo bi staviti prst na čelo da li je to funkcija migavca ili je lajt-šou kad sijalica samo menja boju umesto da se pali i gasi - ja to ne doživljavam kao uključen pokazivač pravca. JBG.

Prema homologacijama koje regulišu tu oblast (UN ECE), dozvoljeno je da se jedan izvor svetla koristi za dve funkcije. Npr xenon za kratko/dugo svetlo ( elektromagnet i promena žiže u faru), LED pozicija i dnevno svetlo (promena intenziteta) i dnevno-pokazivač pravca (promena boje i treptanje). Uslov kod ovog poslednjeg je da kada radi pokazivač pravca na toj strani mora biti isključeno belo DRL. Čak je dozvoljeno i homologuje se ono "dinamičko" aktiviranje migavaca.  Neko smatra da je to čak bezbednije i uočljivije nego "obični" migavci a nekome je to fora. Isto kao što se može homologovati stop-svetlo da u slučaju urgentnog kočenja treperi određenom frekvencijom, jer je neko zaključio da je tako bezbednije. Ima svega...

Citat: saša61beograd poslato 13.01.2023. - 08:35
Meni se dopada ovo rešenje jer je jednostavno.Pitam se samo koliko se ovo greje kad radi kao dnevno svetlo.Na starom Loganu je prostor za sijalicu migavca i pozicije mali,pa je i hlađenje malo,predpostavljam.Drugo,pitanje tehničkog pregleda i njihovog tumačenja legalnosti.To se lako rešava zamenom sijalica pred tehnički (ja vadim sve led sijalice pred tehnički).
Jeste kao lajt-šou,ali toga i još luđih stvari sad ima na mnogim novim automobilima,pa kao takvo ipak prolazi.


Generalno, LED se daleko manje greje od "filament" (žarna nit) sijalica i to ne bi trebalo da bude problem. Za razliku od H1/H7/H4 LED zamena koje imaju hladnjak/ventilator, ova izvedba koju komentarišemo koliko vidim nema nikakav hladnjak. I ima dole na jednoj fotografiji da u "belom" režimu na 13.1V "vuče" 0,34A struje, što mu dođe nešto manje od 4,5W. Dakle reda veličine klasične pozicione sijalice. Ako nema CAN-BUS emulaciju može izazvati uključenje signalizacije neispravne sijalice na vozilima koja imaju takav tip kontrole ali to kod Dačije svakako nije problem.
Slažem se da je ovo rešenje dobro zato što je jednostavno i mislim da je zakonski dozvoljeno kada se isključuje belo osvetljenje dok radi pokazivač pravca.
Meni se ovo dopada...

Zoran

Koliko me pamet služi, mislim da je Fićo kontraš naprijed imao dvopolne sijalice za poziciju i žmigavac bijele boje  :ne: .
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Bile su nekada sijalice prednjih svetala žute boje, sedišta su bila bez naslona za glavu, vozila su bila bez pojaseva itd. Ali propisi su se mnogo promenili od tada do danas, to nije tema. I ne voziš Fiću "kontraša" :)

Loganovac

Da podsetim, CAN emulacija je zapravo paralelni otpornik koji ima ulogu da potroŝi razliku snage između obične i LED sijalice kako bi sistem u toku provere detektovao struju koja odgovara originalnoj sijalici.
Manja ili veća struja aktiviraju greŝku. Dakle, taj otpornik mora da disipira ugrubo najmanje 70% snage originalne sijalice ŝto nije malo. Zato je u onom metalnom jućiŝtu sa rebrima za hlađenje.
Dakle, sa CAN balastom nema uŝtede energije prelaskom na LED.
Toliko.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

maestral5747

Citat: slavko_bgd poslato 14.01.2023. - 13:45

Šteta što se više od Peje ne može nabaviti onaj njegov DRL, meni je bio na svim automobilima do sada (12 godina) na sijalicama dugog svetla i nikada nikakav problem. A stvarno je komforno kada čovek ne razmišlja da li je upalio svetla po danu i kada ne mora da svako malo vrti prekidač.


Poljaci to još uvijek imaju u ponudi, meni radi na scenicu več 3,4 godine bez greške
https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/

silent

Јао, како је ово добро! Да ли шаљу за Србију? Посетио сам њихову Ebay страницу, али нисам нашао ни један производ...

maestral5747

meni su poslali u HR, direktno sa njihove stranice, nisam išao preko ebay. Imaju i na nekom njihovom sajtu Alegro.pl, se zove

Zoran

Glavonja3, ovde ću ti odgovoriti, da nebi bilo brisanja.
Ja sam već platio kaznu, jer su mi se u putu dnevna svjetla ugasila a nisam znao, jer nema nikakva kontrolna lampica za njih. Spremam se da na njih nakačim voltmetar analogni, kao kontrolu.
Sam svoj gazda - vazda.

astmario

Prvi položaj ručice, koji je na Sandero 1 bio iskljuceno je na novom dnevna svetla, odmah ih pali? Drugi položaj ručice je pozicija, i time se dnevna svetla gase ali se i osvetljava instrument tabla, što je jasan znak da dnevna svetla ne rade, i treći položaj ručice su kratka sveta, gde se pored osvetljenja table uključuje i lampica za kratka svetla.

Pretpostavljam da si ti nehotice prebacio na poziciju, nisi primetio da se osvetljenje table uključilo a da ne svetli simbol za kratka svetla čime si ostao na pozicijama i da su ti zbog toga pisali kaznu?
Ili možda imaš otključanu opciju preko ddt4all da ti je instrument tabla stalno osvetljena?

glavonja3

Ne znam da li mi je obrisana poruka kakvo je stanje rucice svetala kod mene (ne bih se iznenadio) ili je Zoran omasio mesto odgovora, pa cu ponovo pojasniti.

Sve je ovako kako je AstMario opisao, ali meni rucice nije ispravna (poluispravna) pa prekida dovod struje za dnevna svetla (ovo je pretpostavka da struja ide preko rucice za dnevna svetla). Problem je sto na instrument tabli nema pokazivac da li su dnevna svetla ukljucena ili nisu.

MitarMrgulic

Tako je, jedna npr. siva lampica na instrument tabli bi dobro došla.

Ja dnevna svjetla provjerim tako kad parkiram ispred nekog izloga ili drugog auta, upalim auto, pa vidim u odsjaju da li rade.

Tako često provjerim i kratka i duga i prednje žmigavce, mada žmigavac ubrzanim kliktanjem signalizira da je jedan neispravan....

Zoran

Otkad žmigavci idu preko UCH, mislim da neće brže treptati ako neka sijalica pregori. Ne trepću sporije, kada zakačim prikolicu.
 Nisam našao voltmetar pa sam, lijevo gore stavio mali unimer koji sam nakačio na osigurač od dnevnih svjetala.
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Hoće druže Zoki, nedavno imao takvu situaciju, prednji desni gubio kontakt, riješio sam tako što sam izvadio i očistio ležište.

Inače, kolika je trajnost led-svjetala koja su postavljena kao dnevna svjetla u Daciji, ima li neki očekivani vijek trajanja?

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Zoran


 Meni estetika ne igra bitnu ulogu.
Sam svoj gazda - vazda.