Dačija Logan ECO-G 2024. benzin/plin

prethodna tema - sledeća tema

noelbg

Evo da predstavim svoju novu Dačiju, posle 6 godina vožnje Stepway-a iz 2018. 
Decembra 2024. sam kupio novog Logana na plin, u najvišem paketu opreme, Expression, plus paket sigurnosti tj. detekcija mrtvog ugla, kamera za vožnju unazad i parking senzori za 16.000 evra, na kredit. Hteo bih da vam predstavim svoje utiske posle dva meseca vožnje i pređenih 1.500km. 
Generalno sam zadovoljan autom, mada moram da priznam da nisam ostrašćeni Dačista.  :(  Iskreno, nikada ne bih vozio Dačiju, kada bih imao para za nešto skuplje. Priznajem, malo sam snob. Verovatno bih vozio neku Mazdu, Hondu, možda Peugeot, ali šta je tu je. Podelio bih utiske na pozitivne i negativne. 

Prvo pozitivni: 

  • Stvarno mi se sviđaju svi ti sistemi bezbednosti koji su sada obavezni u EU. Bio je u ponudi model iz 2023. jeftiniji za 500 evra sa sistemom automatskog kočenja ali koji ne prepoznaje pešake i bicikliste ali sam ipak odlučio da uzmem ovaj noviji jer prepoznaje pešake i bicikliste. Onaj lane assist je malo iritantan jer je preosetljiv, čak i kad se podesi na najmanju osetljivost, a sistem prepoznavanja znakova za ograničenje brzine pišti stalno jer niko normalan ne može voziti po nerealnim ograničenjima, ali ajde. Na kraju krajeva, može se odabrati da se isključi zvuk. 
  • Auto nije kilav. Stvarno dobro vuče. 
  • Servo volan je neverovatno lagan. Kao da ima FIAT-ov city servo. Baš je upadljivo laganiji od volana u prethodnom mom autu Dačia Stepway iz 2018. 
  • Logan je stvarno najbolja vrednost za novac. Pogledao sam i sajamske ponude za predstojeći sajam automobila i ni te sajamske ponude drugih proizvođača nisu povoljnije od redovne ponude Dačije. 

Negativni: 

  • Izolacija je stvarno loša, naročito onaj obrub oko točkova. Svaki kamenčić se čuje kada udari o lim. To je lošije nego na mom starom Stepway-u iz 2018. Isto tako, zbog nepostojanja bilo kakvog tapacirunga na vratima gepeka, zatvaranje gepeka neodoljivo podseća na zatvaranje kontejnera. Taj kontejnerski odjek i eho.....
  • Bio sam oduševljen kada sam čuo da ima 6 brzina jer mi je Stepway imao 5 i baš se osećalo na auto putu da mu fali šesta, ali u novom Loganu je to potpuno obesmišljeno. Toliko su kratki prenosi, da već na 80 na sat moram u šestu, a onda se preko 110 na sat oseti da mu fali 7. brzina. Pošteno se našaltaš brzina dok dođeš do 50-60 km/h. 
  • Zvuk motora, čak i kad radi na benzin, podseća na nešto uglađeniji traktor. Motor bukvalno reži i apsolutno je nemoguće osetiti po zvuku motora da li je na preniskim ili previsokim obrtajima. Nikad nisam čuo takav zvuk motora. Ali ima obrtomer, pa se po tome orjentišem. 
  • Nisam mogao da doplaćujem 500 evra za metalik boju, nego sam ga uzeo u onoj osnovnoj beloj koja mu strašno ružno stoji. Barem je meni ružna. Kao da je neofarban tj. kao da ima samo taj neki osnovni premaz pa tek treba da se farba. Ali ajde. 
  • Koliko sam razumeo, bočni vazdušni jastuci se ne protežu na zadnja sedišta, tako da mi se čini da putnici pozadi nemaju nikakvu zaštitu od sudara. 
  • Najviši paket opreme, a samo jedna utičnica za struju. Pa moj prethodni Stepway u najnižem paketu opreme je imao dva. 

I tako, kao što kažu, dobar konj ima hiljadu mana, a loš samo jednu - što je loš. Ima još hiljadu nekih sitnica koje me nerviraju ali, sve u svemu sam, za sada, zadovoljan.


Capriolo

Čestitke !
Da te dobro služi.
Lepo si sve opisao ( pluseve i minuse ) i svaka ti čast za to.

Zoran

Struka kaže, što više ima brzina, to više troši u gradu.
Kako li se ti sistemi asistencije, koji su sada obavezni, popravljaju poslije udesa?
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Realan opis, svaka čast, to je to  :00009176:

Veterinar

 :aplause:
Sto se tice zvuka motora... U predstavljanju Joggera za cijim volanom smo odnedavno napisao sam da auspuh ima nekako retro zvuk. Nije auspuh, motor je. Ponekad pomislim da je zvuk kao da je presao motor 500000 km, a ne 1500km.
 Napomenuo bih da mi je to cetvrti trocilindras, kao i da sam svakodnevno za volanom drugog Joggera sa istim motorom (preko 80000km).
 Ako posmatram opseg pojave tog zvuka, mozda (samo mozda) je na obrtajima na kojima je kod par godina starijeg Joggera prisutno cuveno zveckanje.
 Dakle, rezanje kako si opisao ili neko muklo brujanje koje se cuje pod blagim opterecenjem (dovoljan je blagi nagib) nisam do sada cuo ni u jednom drugom motoru (ni u fazi razrade u kojoj smo obojica). Pritom se auto u voznji ponaša normalno, odnosno idealno.
 

Mare

#5
Čestitke na Loganu, želim puno laganih kilometara.

Slažem se sa većinom nedostataka, osim za menjač - smatram da su prenosi solidni. Jednostavno, to je motor sa 100 KS koji se lepo i solidno vozi do 150 km/h.

Većina nedostataka se uspešno rešava ugradnjom višeslojne izolacije.

Isti utisak sam imao nakon kupovine auta, osećaj bukvalno kao u šerpi da se vozim.  :Smiley:
Izolovao sam sve osim krova. I naravno, manje buke, više komfora, toplije zimi....ali, došli su do izražaja kederi slabijeg kvaliteta.

Takođe, preporučujem zatamnjivanje svih stakala, zbog efikasnosti klima uređaja.


Predložio bih nabavku ćopavca ili točka manjih dimenzija koji je jeftiniji od ćopavca.

noelbg

Citat: Mare poslato 13.03.2025. - 04:34Većina nedostataka se uspešno rešava ugradnjom višeslojne izolacije.

Ne mogu stvarno da se bakćem time. Nit imam svoju garažu, niti sam ta vrsta entuzijaste ali me nervira što fabrika štedi na nekim tako jeftinim i glupim stvarima. Pre neki dan sam baš dobro zagledao blatobran i ceo taj polukrug u kojem je točak i vidim da plastika pokriva nekih 30-ak cm od ivice nagore, sa obe strane tj. centralni, gornji deo je go lim. Koliko zaista može da košta to parče jeftine, tanke plastike za 4 točka? Ne verujem da je to neka plastika sa nekim posebnim svojstvima i da treba da ispunjava ne znam kakve standarde. Deluje mi baš jeftino i tanko. Još kada se uzme u obzir da bi fabrika to kupovala na veliko, mislim da cena za sva četiri točka ne bi prelazila stotinak dinara po autu. Ne razumem logiku uštede na tome. A kad kamenčići počnu da lupkaju po limu, pa da odjekuje, stvarno je osećaj kao u kanti. 

noelbg

Citat: Veterinar poslato 13.03.2025. - 00:31:aplause:
Sto se tice zvuka motora... U predstavljanju Joggera za cijim volanom smo odnedavno napisao sam da auspuh ima nekako retro zvuk. Nije auspuh, motor je. Ponekad pomislim da je zvuk kao da je presao motor 500000 km, a ne 1500km.
 Napomenuo bih da mi je to cetvrti trocilindras, kao i da sam svakodnevno za volanom drugog Joggera sa istim motorom (preko 80000km).
 Ako posmatram opseg pojave tog zvuka, mozda (samo mozda) je na obrtajima na kojima je kod par godina starijeg Joggera prisutno cuveno zveckanje.
 Dakle, rezanje kako si opisao ili neko muklo brujanje koje se cuje pod blagim opterecenjem (dovoljan je blagi nagib) nisam do sada cuo ni u jednom drugom motoru (ni u fazi razrade u kojoj smo obojica). Pritom se auto u voznji ponaša normalno, odnosno idealno.
 
Ma ovo je neko jezivo režanje. Baš neprijatan zvuk i uopšte se ne menja, čak i kad ga spustiš na najniže obrtaje, pa ne možeš po zvuku da znaš da li treba da spustiš u nižu brzinu. Nikad nisam vozio takav auto (mada nije baš da imam puno iskustva). 
Šta znam, možda je i do auspuha. 
Inače, auspuh ne ide sve do kraja auta, pa da izbacuje dim tamo negde iza gepeka, nego se završava negde u podvozju, posle polovine auta, a pre zadnjih točkova. Verovatno štednja i na tim cevima. Naravno, zbog toga, kada stojim u mestu i pustim klimu, klima uvuče sav taj dim u kabinu jer se dim prostre na sve strane ispod auta zato što cev auspuha ne izlazi iz gabarita vozila. Mislim, baš jeftino.  :(

MitarMrgulic

Proizvođači baš gube rejting na tim prejeftinim stvarima...ali dođe neki mladi inžinjer, objasni upravi da će realizovati uštedu od cca 1 milion eura, na godišnjoj proizvodnji tog modela i eto ga...dobijemo to što dobijemo.

Sjećam se kad je Hyundai Accent bio jedan od najjeftinijih auta na tržištu, tamo negdje krajem '90-ih, toliko se štedilo da nije imao ogledalce u štitniku za sunce, koje naveliko košta možda 0.5 eura.

Opet, kad se sve posloži, mislim da je Logan beznin / plin dobar auto za ove novce. 

noelbg

Može li mi iko rešiti misteriju? Čemu služe leva i desna rešetka iza zadnjih sedišta? Iza zadnjeg desnog i levog naslona za glavu ima na limariji neka rešetka iz koje viri neka žica. Ide iz jednog u drugi prorez na rešetki. Slikaću kad stignem. 

Mare

Ajde slikaj, ne mogu da se setim da li tako nešto postoji, a rasturao sam enterijer novog Logana.

noelbg

#11


Evo ga.
I čemu služi ova žica? Može da se izvuče i na kraju je neki metal sa rupicom. Ali uopšte nije pričvršćena ni za šta unutra nego se lako izvlači i vraća.

Andrix

Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

noelbg

Citat: Andrix poslato 05.04.2025. - 19:28Da nije kontakt za grejac stakla
To sam i ja pomislio ali ne mogu da verujem da bi to tako glupo napravili. Čemu ova rešetka, pa još žica koja može da se vadi i to bez ikakvog otpora? Nije da sam je čupao silom. Zar te žice za grejač stakla ne bi trebalo da idu zajedno sa žicama za zadnje svetlo pa da se negde ispod šasije povežu direktno na staklo i zašto bi bile dostupne spolja? Nema mi logike. 

Vladan P

#14
Citat: noelbg poslato 02.04.2025. - 16:39Može li mi iko rešiti misteriju? Čemu služe leva i desna rešetka iza zadnjih sedišta? 

Uloga rešetke je ,verujem,u vezi sa provetravanjem.
Zajedno smo skupa !