Zimske gume

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Citat: MitarMrgulic poslato 02.09.2024. - 09:42Nisam siguran, ali mislim da M/S mogu, ako ima oznaka cjelogodišnje gume.

Izvinjavam se, ali koja je to oznaka celogodišnje gume? Oznaka ili tekst pa da piše "4 Season" ili "All Season", šta li? Mandatorna oznaka je planinica sa pahuljicom, a na gumi može da piše i "Samo za moju baku".  :D
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

speedo

Citat: Loganovac poslato 02.09.2024. - 08:12Pprofesore, da li govoriš o praksi (ne kažnjavaju) ili o zakonskim propisima? U Srbiji mora da ima planinu (znak) da bi se smatrala zimskom opremom.

Budale (jer kako drugačije opisati te osobe) su propisale da po ZOBS-u u BiH ide ovako:

Posjedovanje obavezne zimske opreme bez obzira na vremenske uslove obavezno je u periodu od 01. novembra tekuće do 01. aprila naredne godine za sva motorna vozila izuzev svih motocikala (L kategorija) i traktora (T i C kategorije).

Zimska oprema podrazumijeva:

a) pneumatike za zimsku upotrebu (MS, M+S, M&S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila ili

b) pneumatike za zimsku upotrebu (MS, M+S, M&S, Snow Winter i dr.) na pogonskim točkovima i lance za snijeg, odnosno druge uređaje za povećanje trakcije pripravne za postavlјanje na najmanje dva pogonska točka ili

c) pneumatike za lјetnu upotrebu na svim točkovima s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lance za snijeg, odnosno druge uređaje za povećanje trakcije pripravne za postavlјanje na najmanje dva pogonska točka.



Dakle guma može imati apsolutno ljetni profil i smjesu, ali ako na njoj piše MS ili Snow Winter prolazi.

Tako zakon kaže...u praski policija maloo bolje zna i zagleda. Ipak, ako bi došlo do suda pitanje je ko bi bio u pravu...

Lično imam sve četiri zimske gume i nosim lance u propisanom periodu. Zbog sebe, ne zbog policije i zakona.

Andrix

U Srbiji isto, ali  samo kada pada sneg ili ga ima na kolovozu.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Andrix

Lagano gledam kojekude da idem da prepakujem na zimske gume. Godinama sam preko nekog vaucera odradjivao u servisu kod hotela YU za jeftine pare. Sada idem iz pocetka gde je najjeftinije. Nadjoh u Rakovici za 600 d po tocku-sve. Jeste rano ali vise prelazim sa letnjima pa da ih pristedim. Sve dok ne potrosim oba kompleta pa odoh na allseason gume.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

I ja imam dva kompleta, prešla u prosjeku po oko 25 hiljada km, ali im već skoro sedam godina. Mislim ih voziti još cca 3 sezone, pa preći na cjelogodišnje :)

Raja

Znam da znas, ali cuvaj se starih zimskih guma po snegu.

Andrix

Citat: MitarMrgulic poslato 25.09.2024. - 10:28I ja imam dva kompleta, prešla u prosjeku po oko 25 hiljada km, ali im već skoro sedam godina.
Menjaj to sto pre. Ja sam isto tako posle oko 7 god menjao, na izgled bile dobre sa dobrom sarom. Ali kad su skinute majstor pritisnu rukom kad ono duboki urezi izmedju blokova po gazecoj povrsini. Nisu se videli kada normalno stoji guma....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

speedo

Nije loša opcija prodati oba ta seta polovnih guma i kupiti nove all season. Traži to malo "gimnastike" oko prodaje i skladištenja, ali finansijski se solidno može proći. Mojih dva centa što se kaže...

Andrix

#2453
Kada bih to mogao sa mojim kompletima, odmah bih resio. Nekako mi je bolno dva puta godisnje davati po 4000...A koliko mogu dobiti za letnje Conti eko kontakt 5 presle oko 14000 i zimske Hankuk Icept 3 presle oko 8500 km. Stare 2 god....Kada bih preklopio sa novim all sezonkama....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

Nekad davno mi reče poznavalac da je zimi bolje dda se koristi uži pneumatik, jer se "ukopa" i lakše prolazi kroz sneg. Onda pogledam vozila za sneg i širinu onoga sto ih pogoni, pa shvatim da je u praksi ipak drugačije. Onda zamislim led i stabilnost u slušaju šireg oslanjanja...  Kakvi su vaši stavovi?

Zoran

Tu bi se moglo diskutovati bar mjesec dana.
- Tvrda podloga, ugaženi snijeg i led, bolje su uže.
- Ostale vrste snijega i široke gume mogu dobro poslužiti ali motor treba biti jači...
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Za zimu su inače bolji uži pneumatici, radi fokusiranja dodirnog traga gume, na manju površinu.

Ova zimska vozila, koja koriste gusjenice i traktorske gume, su druga filozofija i fizika :)

Inače sam pitao mog dugogodišnjeg vulkanizera, kad sam na Meganu razmišljao da li da ostavim  šire 16-ke ili uzmem zimske uže 15-ke, kakva je razlika u voznim performansama. Kaže da su ovi auti sa širim pneumaticima, malo stabilniji na većim brzinama, ali u suštini, za gradsku upotrebu...i jedno i drugo je ok.

Mare

Uži pneumatik ima veći pritisak na podlogu što povećava trakciju, lakše prolazi kroz sneg i lapavicu.

S' druge strane, širi pneumatik pruža veću površinu kontakta vozila sa podlogom. Bolje kočenje i držanje u krivini, a slabije ubrzanje i povećanu potrošnju.

Najsvežije iskustvo sa širim gumama imam od prošle zime i imao sam sreće da vozim po najvećem snegu ove godine. Nisam imao problema tokom vožnje, a vozio sam brže nego što uslovi dozvoljavaju.

Ove godine sam za zimski set nabavio 185/65/15 pa ću videti kako se ponaša, ako bude prilike voziti po snegu.

Loganovac

Da. Ali šire gume su manje otporne na akvaplaning. Što se tiče slabijeg ubrzanja, pretpostavljam da si mislio na povećanu masu točkova, a ne na grip? Jer lude makine koje imaju najbolje ubrzanje imaju jako široke gume na (pogonskim) točkovima.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Mare

Da slažem se za akvaplaning, znam da sam nešto izostavio u prethodnom postu. :dobro:
Da, da, na povećanu masu točkova. Jer motor od čitavih 100 KS, kada je većina Dačija i pitanju.