Potrošnja motornog ulja

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

To je otprilike ona rakijska čašica od 0,5 na 1000 km pa x 9, daje negdje 4-4,5 dl, mislim da je to još u granicama fabričke tolerancije  :kava:

slavko_bgd

Potrošenih 400mL na 9000km je 0,044L/1000km ili 10x manje od najveće fabrički dozvoljene potrošnje od 0,500L/1000km.
Isparilo, šta da se radi, viša sila :)

Bravo Zorane i za potrošnju i za kilometražu  :to: :ziveli:

Zoran

To je stvarno zanemariva potrošnja.
Slavko_bgd  :ziveli:
Sam svoj gazda - vazda.

Turbo

Posle 12500km ulje je na minimumu.
Kupio sam litru onog renolovog castrola 5w30 RN17 da dolijem.
Kakva su iskustva forumasa po pitanju potrosnje ulja na ovim novim 1.0tce eco-g?

kiconix

#34
Samo u orvih 15kkm je pao nivo.
Posle toga no problemo.
PS. Samo da napomenem, fabricko kod mene bilo 0w-30.
Od kad sipam 5w-30 nema problema.

slavko_bgd

Mislim da Zoran nema potrebe za tim i mislim da je zabluda da gušće ulje bolje podmazuje.

Citat: Zoran poslato 18.08.2020. - 19:28Sada je u motoru NIS Autoline Sint 5w40.  Nasuto je 3 litra prije 9 000 km i potrošeno je oko 4 dl.

To ulje uopšte nije loše, naprotiv. Po mom iskustvu sa prethodne Alfe, identična potrošnja ulja mi je bila sa Castrol Magnatec 10W40 i ovim Nis-ovim uljem. Jedina razlika u korist NIS-a a koja je meni mnogo značila je bilo to što je prvo jutro nakon zamene ulja prestalo kratkotrajno zvečanje hidropodizača posle starta hladnog motora i koje se više nikada nije ponovilo. Objašnjenje bi moglo biti to da ređe ulje kada je hladno bolje stigne do mesta za podmazivanje a kada je zagrejano aditivi mu dignu karakteristike na W40 (isto kao Castrol, čak ako se sećam dobro index viskoznosti na 100C im je bio gotovo identičan) i ulje dobro podmazuje.
Prošle godine je ponovo zamenjeno ulje u ALfi i sipao sam Total Q9000 5W40. Prešao sam sa njom nekoliko hiljada km bez dolivanja i nisam primetio nikakvu razliku u odnosu na prethodna dva pomenuta ulja. Auto je prodat i nemam tačne podatke u vezi sa trošenjem Q9000. Gledajući tabele koje imam, Castrol i NIS je taj motor trošio u prvih 5000km oko 0,18L/1000km i potrošnja je postepeno rasla sa kilometražom do 0,33L/1000km tokom 12-15000km, kada je već bilo vreme da se ulje menja. Ozloglašeni Alfin motor 1.6 TwinSpark sa 300000km, sa plinom, ultra-gradska vožnja.

Potrošnja ulja može imati veze sa konstrukcijom motora, opštim stanjem motora, uslovima upotrebe vozila i sa "kvalitetom" ulja odnosno isparljivosti ulja. Mislim da ne postoji ulje koje ne isparava i mislim da ne postoji motor koji ne troši ulje. Idealno je ako motor može da odradi interval zamene bez dolivanja ulja, ali to su baš retki slučajevi. Motor koji ne troši ulje ili još gore motor koji podiže nivo ulja ima neki problem i time se treba pozabaviti. Ako treba da biram između toga da mi motor troši 0,5L goriva manje na 100km ili 0,5L ulja više na 2000km - biram ovo drugo jer je daleko povoljnije. I uopšte ne mora da znači da je motor koji troškari ulje loš i da će mu se nešto loše desiti.

U Mečku sam pre 15000km sipao Total Q7000 10W40 koje nema MB approval da vidim šta će se desiti. Ništa se nije desilo. Motor sa svojih skoro 200kkm je potrošio do 13,5kkm 1L ulja. Ovih dana sledi zamena i plan je da se sipa Total Q9000 samo iz razloga što mi je od Alfe ostao 1L tog ulja, pa da imam za dolivanje. I da produžim interval na 20000km, što mislim da je realno. 

Zoran

Za Mercedes je eliminatoran HTHS ako je manji od 3,5
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Hvala Zoki, ali ovaj moj ne mož' da ugreje ulje na toliko da mu HTHS padne na manje od 3,5 :)

Turbo

Citat: kiconix poslato 08.04.2023. - 18:43Samo u orvih 15kkm je pao nivo.
Posle toga no problemo.
To je onda to,posto ce u servisu sigurno sipati 5w30.


Zoran

Sandero 2, 1.0 sce.
 Već smo se solidno upoznali.
Potrošnja ulja 0,1l/1000 km
 Vrijedno za napomenuti. Na mjernoj šipki od min do max, stane samo 0,25l.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Ako je OT, brišite. Šta je to ,,dozvoljena potrošnja ulja"?

Negde sam našao da je to do 0,5% od potrošene količine goriva ( npr. za kola koja troše 5 litara to bi bilo do najviše 0,25 litara na 1.000 km ), a negde sam našao da je to do 1% od potrošene količine goriva ( pa bi za kola koja u proseku troše 10 litara to bilo do najviše 1 litar na 1.000 km ).

Recimo, u ovom upustvu Toyota kao normalnu potrošnju motornog ulja za model Toyota Yaris ( prethodne generacije ) kao normalnu definiše količinu do jednog litra na predjenih svakih 1.000 km ( "Potrošnja ulja: maksimalno 1.0 l na 1000 km" ), što možete videti na strani 379 upustva za upotrebu na linku u nastavku ( http://www.toyotaadria.com/rs/pdf/uputstva_za_upotrebu/yaris.pdf ).

Jedan lik se nedavno žalio uvozniku za Volvo na potrošnju ulja za 2,0 dizel. I odgovor je bio:

" ... prema specifikaciji za ovaj motor, normalna potrošnja motornog ulja se smatra sledeće iz tabele:
 
Ukupna pređena km: Preko 100,000 km :

Normalna-kombinovana vožnja    Max. 1.6L/10,000 km
Gradski uslovi vožnje    Max. 2.0L/10,000 km
Vožnja autoputevima i/ili Na visokoj nadmorskoj visini    Max. 2.4L/10,000 km "

Ispada da čak i u najgorim uslovima ekspolatacije najveća potrošnja motornog ulja za Volvo 2,0 dizel od 235 ks je oko 4 puta manja od one koju je Toyota deklarisala kao najveću dozvoljenu vrednost za njen 1,0 od 69 ks ...

Sve u svemu, oko načina deklarisanja dozvoljene potrošnje ulje vlada opšti cirkus.

MitarMrgulic

Citat: Zoran poslato 12.11.2024. - 08:32Sandero 2, 1.0 sce.
 Već smo se solidno upoznali.
Potrošnja ulja 0,1l/1000 km
 Vrijedno za napomenuti. Na mjernoj šipki od min do max, stane samo 0,25l.
Ne znam, kod mene na 1,0 Sce od zamjene do zamjene, a pređem otprilike 7-8 hiljada godišnje sa Loganom, nisam primjetio potrošnju ulja, uvijek je na max ili mi se bar tako čini, a često pogledam ulje na šipci.

@capriolo Dozvoljena potrošnja ulja je ona koju proizvođač i konstruktori deklarišu kao prihvatljivu. Kod nekih motora je nema ili je minimalna, ali kod nekih kao vw pumpa-dizna, smatra se normalnim i ako troši nekoliko decilitara za 1000 km.

Ja sam imao klasični 1,9 tdi, koji nije pumpa-dizna i nije skoro ništa trošio, kao ni 1,5 dci u Meganu, a imao sam i Fabiu 1,9 tdi pumpa-dizna, kojem svakih hiljadu-dvije km, treba dosuti ulja. 

"Nedozvoljena" potrošnja ulja je preko 1 litar na 1000 km i kada dođe do nje, obično je motor za generalku :)

slavko_bgd

Priča o potrošnji motornog ulja u motoru je jako kompleksna.
Ne postoji standardizovani test potrošnje motornog ulja kao što postoji za potrošnju goriva i sve vrednosti koje proizvođači navode u svojoj dokumentaciji su empirijske.

Potrošnja goriva nema nikakve veze sa potrošnjom motornog ulja. To smem da tvrdim na osnovu ličnog iskustva. Imam neki psihološki poremećaj koji ne lečim pa sve troškove svojih automobila vrlo pedantno pišem :) .

Motor koji troši blizu 1L/1000km ulja se neće popravljati zbog potrošnje ulja već zato što ili ne radi kako treba ili negde curi ulje . I nigde se u javnosti neće pojaviti priča kako "taj motor troši ulje". Znači, nije tehnika već marketing.

Neki proizvođači i njihovi predstavnici daju male vrednosti o normalnoj ili najvećoj dozvoljenoj potrošnji motornog ulja sa ciljem isticanja kvaliteta motora. Konkretan primer je Volvo 2.0D koji je "u narodu" poznat po progresivno izraženom uvećanju potrošnje motornog ulja sa pređenom kilometražom manjom od 150000km. Ali i to je marketing.

Neki proizvođači uopšte ne definišu maksimalno dozvoljenu potrošnju motornog ulja.
Sve dok motor radi ispravno i ulje nigde ne curi - potrošnja motornog ulja nije tema, nema se šta popravljati i nema se o čemu pričati.

LeNgenda

Ovo poslednje je u stvari najvažnije.

U okolini imam jedan 2.0 TSI od 200 ks koji do Soluna popije pola litra ulja. Sve ispravno, sve kako treba. Cca 180.000 km.

Imam i jedan prastari Fiatov 1.4 od 75 ks koji popije litar Selenije 5w40 na 5000-6000 km najnormalnije vožnje. Cca 230.000 km.

Imam i jedan 2.0 Tdci koji ne padne ispod minimuma na 15.000 km između dva mala servisa. Cca 280.000 km.

Verovatno sam staromodan, ali ne dolivam ulje između dva mala servisa na K4M koje inače radim na 10.000 km. Ne bih rekao ni da treba.

Ali u uputstvu za ovaj 2.0 TSI kaže do 1.5 litara na 1000 km je normalno.
Pošto se sve to protera kroz auspuh, pitam se da li se i to uračunava na eco testovima izduvnih gasova.

U svakom slučaju, ako je potrošnja ulja nekada bila indikator pohabanosti motora, to odavno više nije.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Zoran

Došli smo čak i do apsurda da vozim Sandero 1.4 mpi sa 731 000 km koji potroši samo 1l/10 000 km a znam da je motor skoro dao sve od sebe.
Sam svoj gazda - vazda.