Bezbednost prilikom sudara

prethodna tema - sledeća tema

drzarkod

Citajuci nekolicinu testova o Dacia modelima, bezbednost pri sudaru je jedna od najvecih argumenata kriticara brenda.
Licno sam imao neprijatno iskustvo kad su mi dva narkomana u neregistrovanom kecu pri brzini preko 60 na sat direktno spucala mog prvog Logana koji je bio parkiran. Epilog...kec unisten, a loganu otisao hladnjak , oba fara, prednji vezni lim i iskrivljen suh pleh, kao i hauba, unisten znak dacia i maska. Kasko resio. Ostalo odlicno. Uverio se u robusnost suspleha ali i zakljucio da Dacia nije bas kao sto je predstavljaju - nebezbedna.

Lutajuci netom nasao jedan link pa da podelim sa vama. Ipak je Toyota losije prosla mada je i generacijiski starija od Dustera.

http://www.youtube.com/watch?v=H4mrck8lEbQ


Andrix

meni licno je dovoljno bezbedan auto, znam podatak da je zena obmotala sandera 1 oko bandere, bocno, ona nepovredjena, auto totalna steta...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

nenad28

Nisam siguran, ali mislim da nije problem u bezbednosti putnika u kabini, nego pesaka u slucaju "bliskog susreta" i da je to razlog zbog cega je dobio ocenu 3.

VaskezNS

Citat: hibernacija poslato 18.11.2013. - 17:50
meni licno je dovoljno bezbedan auto, znam podatak da je zena obmotala sandera 1 oko bandere, bocno, ona nepovredjena, auto totalna steta...

Takav slučaj, ako je u potpunosti tačno opisan, nije merilo bezbednosti vozila već "sreće koliko je neko težak"  :c0:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

vujanovgoran

Auto je bezbedan onoliko koliko je vozac pametan, inace mu ne vredi ni 10 zvezdica.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Vladan P

Previše je ovo kompleksna problematika a bismo ovde mogli da je razmatramo.
U svakom slučaju snimak postavljenog videa ne govori ništa (vezano za sigurnost u Dačiji) kao ni primer koji je kolega izneo sa obmotavanjem oko bandere.U ovom poslednjem...zaista presuđuje sreća.
Mnogo zavisi od tačnog mesta kontakta na karoseriji.
Svaki moderan automobil ima predviđene zone deformiteta čija je uloga da apsorbuju deo energije ''sudara'' i time učine da što manji deo energije stigne do vozača.
Nakon direktnog sudara stare Lade i novog Mercedesa Lada će ,spolja gledano, izgledati bolje za razliku od vozača iste koji će svakako proći gore od vozača Mercedesa.
Prosto rečeno dobro je kada se karoserija (predviđeno) gužva.

Nažalost,najčešće nam nije dovoljno ni to da budemo pametni...ako to nisu drugi učesnici u saobraćaju.
Ja sam imao dve ozbiljnije saobraćajke i oba puta su to bile nepredvidljive situacije izazvane tuđom glupošću.
Zajedno smo skupa !

nemanja.jeza

dosta sam tesko havarisanih dacia kupio, ali ni u jednoj od njih putnici nisu bili tesko povredjeni. mana kod logana je sto se dosta prevrce na krov i sto se vecini ne otvore aerbegovi.
www.daciapolovnidelovi.com
najpovoljniji polovni originalni delovi za daciu 064/107-16-56

drzarkod


vujanovgoran

Citat: nemanja.jeza poslato 24.12.2013. - 13:35
... mana kod logana je sto se dosta prevrce na krov i sto se vecini ne otvore aerbegovi.

Vecina ne vezuje pojas  :gun:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Loganovac

Ako aludiraš na vezu između vezanih pojaseva i aktivacije airbegova, kod starijih modela to nije postojalo. Ova veza je moguća samo kod modela sa signalizacijom nevezanih pojaseva.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Moguca ali ne znaci da postoji. Pre ce za aktivaciju airbaga biti presudan senzor u sedistu (ko ima, Dacia nema).

Uz nevezan pojas, ne znam sta je gore-da se otvori ili da se ne otvori airbag.

Dalje, ne znamo koji se to airbag cesto nije otvarao, posto suvozacev moze da se iskljuci....Da li je presudara postojala greska na sistemu airbag u vidu upaljene lampice ili je sve bilo OK....
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Vazdusni jastuk treba uvek da se otvara, bez obzira na pojas, jedino eksplozivni zatezac pojasa se ne aktivira ako je isti odvezan, pa Air-Bag moze naneti povrede...tako je bar na svim skupljim automobilima koje sam vozio.

Loganovac

Senzor u sedištu je uslov za signalizaciju nevezanih pojaseva. Glupo je imati ove senzore a ne signalizirati nevezane pojaseve, što donosi dodatne poene na crash testu, pogotovo jer je pored relativno skupih senzora u sedištima potrebno još samo par jeftinih prekidača u kopčama pojaseva.
Da se ispravim - moguće je kontrolisati aktivaciju airbagova i bez signalizacije vezivanja pojaseva, ali ne bez senzora u sedištima.
Sad bih zamolio da mi neko nađe bilo koji model auta kod koga je to slučaj.

P.S. videh Žacov post, nije mi jasan smisao - nije vezan pojas ali se svejedno aktiviraju airbagovi, međutim ne aktiviraju se pirotehnički zatezači jer bi tada airbag kao mogao da nanese povrede - kakve veze ima zatezač ako pojas ionako nije vezan a airbag svejedno rokne?  :ne:
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

vujanovgoran

Bio sam ubedjen da su air bag i pojas povezani. Kako se kod Dacie aktivira air bag?
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

zac

#14
Citat: Loganovac poslato 24.12.2013. - 22:51

P.S. videh Žacov post, nije mi jasan smisao - nije vezan pojas ali se svejedno aktiviraju airbagovi, međutim ne aktiviraju se pirotehnički zatezači jer bi tada airbag kao mogao da nanese povrede - kakve veze ima zatezač ako pojas ionako nije vezan a airbag svejedno rokne?  :ne:

Naravno da vazdusni jastuk rokne pa rokne bez pojasa, mislio  sam da eksplozivna punjenja zatezaca ostanu ne aktivirana, za aktivaciju je potrebno da je pritisnut mikroprekidac u kopci pojasa..tako da se kapisle zatezaca ne "istrose" ..pa je potrebno zameniti samo jastuk...prilikom popravke.

Citat: vujanovgoran poslato 24.12.2013. - 23:04
Bio sam ubedjen da su air bag i pojas povezani. Kako se kod Dacie aktivira air bag?

I jesu i nisu povezani, stim sto se jastuk aktivira bez obzira na pojas, ali pojas se ne aktivira ako nije vezan... 
vazdusne jastuke aktivira senzor udara..koji je uglavnom smesten na nekom isturenom mestu ..na primer kod prednjeg veznog lima..pa kada krene udar i deformacija, brzo stize do senzora..