Desni far projektuje niži snop svetla

prethodna tema - sledeća tema

ropee

Ma po meni prije da je to subjektivno mišljenje vlasnika , a druga mogućnost je da je sajla na jednom od farova otkačena pa da podešava samo jedno svjetlo . Treća mogućnost je da se netko "igrao" sa šarafima na faru te poremetio visinu ili da je pokupio kakvog fazana uz cestu pa da mu je otkinulo koji plastični nosač fara .
Far sam od sebe teško da se deformirao bez vanjskih učinaka .
Kad stane pred zid vidjeće __/ na jednoj i drugoj strani istina , i neće precizno moći podesiti ali za prvu pomoć bit će OK .

dr.miso

provereno opet danas, projektovan oblik oba fara je _/ i potvrdjujem da je desni snop svetlosti nizi u odnosu na levi, kada podesavam visinu snopa preko kruga ispod volana oba fara se pomeraju istim intenzitetom i razlika uvek ostaje....videcu sta kazu na tehnickom :ne:
Gde se pije pijem, gde se jede jedem, gde se radi ne smetam!  :lazy:

Svarog

S obzirom na to da je sve to oko farova plastika, nije neobično da dođe do nepoželjnog i ničim izazvanog poremećaja kod jednog od farova. Da sam na tvom mestu, ja bih najpre sam podigao desni far. Čini mi se da je ključ imbus šestica.
Ukoliko je razlika veoma velika, to je onda svakako za servis, ali probaj prvo sam da podesiš kao što su ti neki članovi već objasnili kako. Ako se problem opet pojavi, onda servis.
Ako sam podešavaš fatove, onda pazi da ne pomešaš šrafove za pomeranje po vertikali i po horizontali. Šraf za vertikalno pomeranje je na faru Logana Ph II odozgo, prema blatobranu, malo uvučen tako da se malo teže vidi.

dr.miso

evo sam resio problem, podesio kako su kolege sa foruma predlozile i ima jedan u koso postavljen sraf koji podesava visinu i sada je odlicno  :cul: :lux:

:offtopic: jedino sam otkrio neki deo koji izlazi sa zadnje strane fara, plasticni je bele boje, dug oko 5-6 cm a debljine jedne hemijske i vrti se.....jel zna neko sta moze da bude to???
Gde se pije pijem, gde se jede jedem, gde se radi ne smetam!  :lazy:

nik

Ne znam kako je na Sanderu, ali po opisu bih rekao da se radi o "šrafu" za podešavanje snopa fara po pravcu (bar na Loganu odgovara opisu koji si dao). :ces:

dr.miso

#20
Kako misliš??? Za podesavaje visine je drugi sraf to sam uradio, a ovaj bas nisam shvatio.


Edit Loganovac: nema potrebe citirati prethodni post u celosti.




Gde se pije pijem, gde se jede jedem, gde se radi ne smetam!  :lazy:

Loganovac

Pa verovatno misli da je far potrebno podesiti po visini i po pravcu (levo-desno). Ti si podešavao samo po visini.
Okolnost - kipuća voda, koja krompir omekša ali u kojoj jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

blagojevic

Citam ovaj post i dalje ne kapiram kako nezavisno mogu da podesim svetlosni snop po horizontali vertikali.... :huh: U pitalju je Logan 1.4 2008 god. Sve sto sam mogao da visim su ona dva bela plasticna.... nazovimo ih srafa, cijim okretanjem se ama bas nista ne desava. Moze li mala  :help:?

nik

Kod Logana, za podešavanje snopa po visini (gore/dole) potrebno je imbus ključem ('bem li ga koji broj) zavrtati/odvrtati plastični "šraf" koji se nalazi sa gornje strane kućišta fara i vidi se kroz prednji gornji vezni lim (pod br. 1 na slici).


Za podešavanje snopa svetla po pravcu (levo/desno) potrebno je odvrtati/zavrtati plastičnu belu "polugicu" (u vidu krsta u preseku, na slici pod 2) sa zadnje strane kućišta fara.


Kod Sandera je princip isti, samo je šraf za podešavanje po visini (zeleno na slici) malo više zaklonjen jer spoljno staklo fara prelazi delimično preko njega, dok je polugica za podešavanje po pravcu (crveno na slici) jednako lako uočljiva kao kod Logana.

Ja jasnije od ovog n'umem da objasnim.

Citat: blagojevic poslato 21.06.2013. - 22:33
... cijim okretanjem se ama bas nista ne desava.
Ako si gledao far, na njemu ćeš teško uočiti pomeranje. Parkiraj auto naspram zida na par metara i prati šta se dešava sa snopom na zidu. Ako se ne pomera, neispravan ti je mehanizam za podešavanje.

blagojevic

Nik, muchas grasias :to:
Ja sam vrteo onaj beli plasticni sraf. Auto je bio parkiran ispred garaznih vrata ali moguce da nisam primetio nikakvo pomeranje zbog blizine. Na faru pise 1%, sto bi prevedeno u stepene bilo 1,11 stepeni pada svetlosnog snopa. Da li se ovde misli na pad snopa kada je upaljeno oboreno svetlo? Jos me zanima, da li snopovi levog i desnog fara treba da budu paralelni ili recimo da se sire/skupljaju?

Keka

Posto se evidentno ne snalazis najbolje sa mehanikom i principom rada i podesavanja, najbolje da odes u najblizi tehnicki pregled i oni ce ti rado podesiti far kako treba, ako uopste treba da se podesava.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Citat: blagojevic poslato 22.06.2013. - 00:15
Jos me zanima, da li snopovi levog i desnog fara treba da budu paralelni ili recimo da se sire/skupljaju?

Snopovi treba da budu paralelni.  :wave:

blagojevic